Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

R1150GS, overtrykk under ventilkåpa,normalt??

Gå til side : 1, 2  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 2]

Det er like før jeg må lage et eget forum for dette "bom-kjøpet" jeg gjorde her i våres,er jo ikke annet enn spørsmål som dukker opp  Suspect 

Idag etter at jeg skiftet olje på motor bl.a.,så glemte jeg å sette i proppen på ventilkåpen,der man fyller i olja før jeg startet opp.
Og da oppdager jeg at det er ganske mye overtrykk,kommer som "pulser" ut hullet. Er dette normalt på sånne boxer-motorer??

Det er ingenting annet som tyder på noe gale,motor starter og går fint,og som den skal,regner jeg med.Dro den ihvertfall oppimot 200 km for ikke lenge siden  clown 

Er ganske mye "pumpe" effekt i en boxer twin, så ikke unormalt med det du opplever. En del singlesylinder og twin motorer, sågar noen firere har en "reed" ventil på veivhus-ventilasjon systemet som tillater at det kun pumpe luft ut fra veivhus, for å redusere pumpetap.
Ikke sikker på hva du har på din nazi purke...

Vis Medlemmets Profil
Ja,tror egentlig ikke det feiler noe,som sagt så sviver den veldig fint. Men ble litt usikker.

Sendte PM til en av de andre GS'erne her på forumet,så får jeg høre hva han sier.Om han våger å fyre opp purka midt på vinteren og se om den oppfører seg likt

Katta i sekken... Blæ, blæ, blæ!  cat 

Vis Medlemmets Profil
Trollerud skrev:Burde jo ikke "pumpe" i det hele tatt, for når en syl går ut, kommer den andre inn, så volumet burde være konstant?

Går sylinderene ut og inn ville jeg blitt veldig skeptisk...

Luftvolumet endrer seg med en drøy liter i løpet av en omdreining så det er et godt tegn at den puster.

Vis Medlemmets Profil
hehe, stemplene på en boxertwin går nok over topp samtidig, ellers hadde det blitt en litt spesiell ubalanse sideveis  Very Happy 

Vis Medlemmets Profil
Dritt sykkel. Kast den, det er like mye gnål om denne 1150`n som resten av disse gs syklene på forumet med det klingende navnet "gs verdens beste mc"  pføy "verdens mest oppskrytte"

Vis Medlemmets Profil
custom 95 skrev:Dritt sykkel. Kast den, det er like mye gnål om denne 1150`n som resten av disse gs syklene på forumet med det klingende navnet "gs verdens beste mc"  pføy "verdens mest oppskrytte"

GS = Gammal-Skit  pig 

Vis Medlemmets Profil
pelsen skrev:hehe, stemplene på en boxertwin går nok over topp samtidig, ellers hadde det blitt en litt spesiell ubalanse sideveis  Very Happy 

Vis Medlemmets Profil
Man må vel få litt slark i hoftene etter å ha kjørt en boxer ei stund?

Vis Medlemmets Profil
Må jo være en koreansk totakta kopimotor du har funnet gif på Trollerud  affraid 

Vis Medlemmets Profil
joo skrev:Må jo være en koreansk totakta kopimotor du har funnet gif på Trollerud  affraid 

Din ser litt mer behagelig ut, ja... Og, som jeg er tilbøyelig til å innrømme; Ser ut til å pumpe mer luft i veivhuset også...  What a Face 

Vis Medlemmets Profil
Sjekka på min, og der er ikke mye pusting. Litt er det men ikke mer enn en lett blås.
Vet ikke om der er forskjeller i konstruksjonene og veivhusventileringen? Er jo en 1200 jeg har.

Vis Medlemmets Profil
Trollerud skrev:
pelsen skrev:hehe, stemplene på en boxertwin går nok over topp samtidig, ellers hadde det blitt en litt spesiell ubalanse sideveis  Very Happy 

Du må ikke tro på alt du finner på internet, Trollerud!  Wink 

Vis Medlemmets Profil
mortal skrev:
Trollerud skrev:

Du må ikke tro på alt du finner på internet, Trollerud!  Wink 
ser ut som en animasjon som ble litt feil, det mangler noen bilder. Tror også at de får problemer med veivhustrykket på en slik totakter  Very Happy

Vis Medlemmets Profil
Er det ikke nettopp derfor det heter "boxer", fordi stemplene "bokser" med hverandre? Gif'en der er da ikke en boxer, men en flat 2'er.

Vis Medlemmets Profil
ArcticTiger skrev:
custom 95 skrev:Dritt sykkel. Kast den, det er like mye gnål om denne 1150`n som resten av disse gs syklene på forumet med det klingende navnet "gs verdens beste mc"  pføy "verdens mest oppskrytte"

GS = Gammal-Skit  pig 

R-GS, riktig gammel skit.

Skulle hatt en sånn motor på:

http://www.youtube.com/watch?v=atMn9s6m-j4

Vis Medlemmets Profil
Ikke bare kinky. De gutta som fløy med Gnome eller Rhone hadde en del "rare" krefter å slite med når dem fløy... Gedigen forskjell på høyresving og venstresving, for ikke å snakke om takeoff-skillsa som trengtes.

Vis Medlemmets Profil
joo skrev:Ikke bare kinky. De gutta som fløy med Gnome eller Rhone hadde en del "rare" krefter å slite med når dem fløy... Gedigen forskjell på høyresving og venstresving, for ikke å snakke om takeoff-skillsa som trengtes.

Nesten som å kjøre GS  clown 

Tøffe motorer,de dærran. Hadde vært noe  pirat 

joo skrev:Ikke bare kinky. De gutta som fløy med Gnome eller Rhone hadde en del "rare" krefter å slite med når dem fløy... Gedigen forskjell på høyresving og venstresving, for ikke å snakke om takeoff-skillsa som trengtes.
De hadde en annen særegenhet også; Ikke noe gass, bare en bryter for tenninga. Så det var enten full pupp eller ingenting.

Vis Medlemmets Profil
Desmo skrev:
....det var enten full pupp eller ingenting.

Sukk.... Har vi ikka alle vært der? Memories..  Twisted Evil 

Vis Medlemmets Profil
joo skrev:Sjekka på min, og der er ikke mye pusting. Litt er det men ikke mer enn en lett blås.
Vet ikke om der er forskjeller i konstruksjonene og veivhusventileringen? Er jo en 1200 jeg har.

Klarte visst å overse dette innlegget igår,var så mange andre gode forslag  Suspect 

Når jeg ser på den youtube-snutten din av en 1200,så ser jeg at de ikke er likt bygd opp. Du har støtstenger på 1200'ern din  affraid ,mens 1150'en har kammer med kjededrift. Dermed er det mere "åpent" mellom veivhus og ventilkåpe på min,etter hva jeg kan se utifra snutten. Der er det jo bare hullet til støtstanga som har forbindelse,men hvor returnerer olja di?
På min regner jeg med den renner fritt ned samme veien som kjedegangen går. Og da skal det nok blåse litt mere  rabbit

RØR EJ EN FUNGERANDE MOTOR.

hvis ting funker -hvorfor lete etter feil?

What a Face 

Vis Medlemmets Profil
Har bare av ventilkåpene for ventil- og rockerklaring-justeringer, har ikke studert noe mer. Men der ligger mer olje under dekslet på venstresida etter at den har stått på sidestøtta ei stund, så der er nok et "lite" returhull for olja i nedkanten.

Syntes det høres naturlig ut som du sier at der er større åpninger innover i motoren siden kamkjedene på 1150 går opp til kammene mens 1200 er tettere siden de tette føringen til støtstengene ikke slipper ut mye luft. Som sagt ble jeg overrasket over hvor lite det pulserte i oljepåfyllingshullet.

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 2]

Gå til side : 1, 2  Next