Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

R1150GS, overtrykk under ventilkåpa,normalt??

Gå til side : Previous  1, 2

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 2 av 2]

Den videoen er helt på trynet, likner litt på en R80/100 med altfor mange ventiler.

R1200GS har ikke støtstenger og sentralmontert kam, siste modell med støtstenger var R80GS Basic (1996).
Alle 2-ventilerte har støtstenger, ingen 4-ventilerte har støtstenger.

(Som unntak lagde f.eks Krauser noen fireventilers topper til R80/R100, men ikke noe som ble solgt over disk fra BMW)

Skjerpings gutta!

Vis Medlemmets Profil
AliBaba skrev:Den videoen er helt på trynet, likner litt på en R80/100 med altfor mange ventiler.

R1200GS har ikke støtstenger og sentralmontert kam, siste modell med støtstenger var R80GS Basic (1996).

(Som unntak lagde f.eks Krauser noen fireventilers topper til R80/R100, men ikke noe som ble solgt over disk fra BMW)

Skjerpings gutta!

Hehe,håpte at dette skulle forbigåes i stillhet,at ingen reagerte.  rabbit 

Håpte at dette skulle forbigåes i stillhet....

Stillhet har det vært relativt mye av her i det siste, så du var nær ved å få dine ønsker oppfyllt....  Sleep 

Vis Medlemmets Profil
AliBaba skrev:Den videoen er helt på trynet, likner litt på en R80/100 med altfor mange ventiler.

Skjerpings gutta!

Om vi skal spikke noen fliser folkens, så har også r1200gs pushrods.
Det sitter to stk i hver topp mellom kam og vippearm Very Happy
Kammene er kjededrevet fra balanseakselen som ligger under veiva.

Vis Medlemmets Profil
B040 skrev:

Skjerpings gutta!

Om vi skal spikke noen fliser folkens, så har også r1200gs pushrods.
Det sitter to stk i hver topp mellom kam og vippearm Very Happy
Kammene er kjededrevet fra balanseakselen som ligger under veiva.

For å sikre meg mot den skrev jeg "R1200GS har ikke støtstenger og sentralmontert kam"  Very Happy Dette mener jeg dekker alle varianter av 1200GS, uenig?
Her var det snakk om luftvandring mellom blokk og toppdeksel. Forutsetter da at vi snakker om støtstang mellom blokk og toppdeksel. Cool

Vis Medlemmets Profil
Hehe. Det var defor jeg skrev "spikke fliser" lol!

Når det gjelder overtrykket, så skal du teoretisk kunne kjenne vakum/trykk om du tetter oljepåfyllingen med håndbakken. Det er ikke uvanlig at eldre motorer blåser litt. Dette overtrykket går vanligvis inn i luftfilterboksen via oljeåndingen

Vis Medlemmets Profil
Skal lett innrømme at den animasjonen jeg la ut her om dagen er litt på trynet når jeg ser nøyere på den. Ikke så mye som den Trollerud fant da, men likevel. Til mitt forsvar så har jeg ikke laget den, ikke studert den inngående heller, men ville bare vise at stemplene ikke går samme vegen sideveis.

Selv om støtstengene på min GS ikke er mer enn 5-7? cm lange er det støtstenger, i mitt vokabular. Men der er vi nok enige. To støtstenger, til 4 ventiler.

Titta litt i verkstedboka mi, og der er en "breather rotot" oppe i toppen. Vet ikke om den fins på tidligere boxere eller om den kan utgjøre en forskjell i pustinga under ventildekslet?

Vis Medlemmets Profil
Trollerud skrev:Stillhet har det vært relativt mye av her i det siste, så du var nær ved å få dine ønsker oppfyllt....   Sleep 

Ja,dere er fåmælte...

Slik at luft bare kan unnslippe veivhus, og ikke motsatt vei.
Mindre pumpetap fra veivhus og litt roligere forhold i luftfilterboks.
Dette er kanskje en mulighet på din også Kliff?

Vis Medlemmets Profil
Har aldri vært så intim med en R1150 at jeg kjenner detaljer, men på min gamle R90S finnes der en ventil som slipper ut trykket og leder luften inn i luftfilteret.
Kan ikke i min villeste fantasi vurdere tanken på at Tyskerne ikke har en tilsvarende løsning på nyere boksere.

Så ja, forvent at det puster fra hullet når lokket for oljepåfylling er av, men bare skru på lokket og glem det. Om der hadde vært et problem ville du ha merket det for lenge siden...

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 2 av 2]

Gå til side : Previous  1, 2