Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

BMW Recall på bensinpumpe

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 BMW Recall på bensinpumpe on Søn 12 Jan 2014 - 10:30

Kom over denne artikkelen  BMW is recalling 51000 motorcycles

51000 sykkler i løpet av 6 år utgjør vel at under 10% er berørt.
I følge uttalelser fra BMW antydes også at svakheten kanskje er provosert frem grunnet feil handtering ved service.

Uansett, greit å sjekke opp.
Selv om berørte eigere i teorien skal bli kontaktet har jo mange sykkler rukket å skifte eiger og da har man fallt utenefor i adresselisten.

Vis Medlemmets Profil

2 Re: BMW Recall på bensinpumpe on Søn 12 Jan 2014 - 14:28

Har ikke det vært mye diskutert på ADVRIDER noen år det der?
Og andre saker.
Men jeg har ikke alltid vært sikker på hvilke problemer som gjelder spesifikt for US-leverte doninger. Fuel-strips f.eks var vel ikke noe europeisk tema?

Så uten å få hetta eller noia har jeg merket meg noen punkter jeg myser nøye på når jeg stripper sykkelen for vask uten å ha sett noen symptomer på min gamle GS. Greit å vite.

Vis Medlemmets Profil

3 Re: BMW Recall på bensinpumpe on Søn 12 Jan 2014 - 14:51

joo skrev:Har ikke det vært mye diskutert på ADVRIDER noen år det der?

Ingen anelse.
Men om man leser teksten ser den ut til å være relativt ny som recall.

Når det er sagt sitter jo ofte en recall langt inne. Problemene har gjerne dukket opp tidligere og recall kommer i etterkant.

I dette tilfellet antyder BMW at problemet dukker opp grunnet feil montering ved service.

Kjenner ikke til boksermodellen så detaljert, men på K-modellen er ikke dette et servicepunkt, og således tukler man normalt med bensinpumpa.

Har lave skuldre for denne recall, men tar en sjekk hos min "pusher", dvs SpeedMC i Sandefjord, som jeg har utelukkende gode erfaringer med.

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]