Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Varebil til RR

Gå til side : Previous  1, 2

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 2 av 2]

26 Re: Varebil til RR on Ons 11 Feb 2015 - 23:10

Haya99 skrev:Kjøpte du splitter ny bil??

Hvis ikke - pris mod kjørelengde?

Driver å lurer på bil - Transporter - Vito etc. Vil ha 4-hjulstrekk eller automat helt begge og da er Merc en mulighet.
Og så vil jeg ha gode skinnseter og bra interiør.
Nei, kjøper aldri ny bil. Det ble en 2012-modell som har gått ca 140.000 km, kjørt langt med andre ord. Pris ca 110.000,-, veldig god stand.

Kunne hatt varebil med firehjulstrekk, men det koster jo en del mer. Ville ikke ha automat selv. Vivaroen har 6-trinns manuell kasse. Har sett på Transporter også, men mener Vivaro/Trafic/Primastar er bedre kjøp.

Vis Medlemmets Profil

27 Re: Varebil til RR on Tor 12 Feb 2015 - 8:30

KnutR

Admin
mekkern skrev:
Palma skrev:
mekkern skrev:

onkel blå er ikke begeistret for uregistrerte sykler etter veiene har jeg lagt merke til... lol!

EDIT:
er mulig å ikke quote bilder i hvert svar... What a Face

Skjønte det :) Men måtte ha med bildet av den gilde bilen mest mulig. Dritfin bil da. Har hatt en slik jeg og. Dog ikke pga Betty, hu er i en slik forfatning at jeg har fått regga hu lol!

er ikke så ofte jeg har behov for frakt av 2hjulinger at jeg har dedikert bil-men har kjøpt meg hestehenger for div transport-tett og fin rampe..god plass til 2 sykler og mulighet for en litt lett ekstra(heist opp i midten-210 takhøyde)eller 2 etasje for litt utstyr.

Har tilgang på en hestehenger som jeg har "modda" litt med ekstra stroppefester etc.. Funker helt gull til transport av både en og to sykler. Kan anbefales dersom dere ikke føler for å ha flere biler etc..

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil

28 Re: Varebil til RR on Tor 12 Feb 2015 - 10:43

Henger går an, men man oppdager fort at største tillatte hastighet da blir 80 km/t, selv på motorvei i Sverige som er skiltet til 120 km/t... silent

I tillegg er det mindre "hopping og risting" bak i en bil enn i en henger. Jeg har varebilen som eneste bil nå, om man ser bort ifra en veteranbil. rabbit

Vis Medlemmets Profil

29 Re: Varebil til RR on Tor 12 Feb 2015 - 11:15

mortal skrev:Henger går an, men man oppdager fort at største tillatte hastighet da blir 80 km/t, selv på motorvei i Sverige som er skiltet til 120 km/t... silent

I tillegg er det mindre "hopping og risting" bak i en bil enn i en henger. Jeg har varebilen som eneste bil nå, om man ser bort ifra en veteranbil. rabbit

Tenker også å ha som eneste bil - men mange muligheter; motorsykler, camping/overnatting, verktøy til båt, frakt av alt mulig stort... med mulighet til baksete når avgiften tillater - må derfor ha sidevinduer. Men ikke for stor - denne Spriteren til Yngve er ikke en bra bil i det daglige - i Alta er det nok ok - men ikke i siviliserte strøk.

Vis Medlemmets Profil

30 Re: Varebil til RR on Tor 12 Feb 2015 - 11:33

Sprinter er en bra bil til racing. Stor bil er praktisk når man skal pakke med seg alt mulig av utstyr, men ikke enkelt å bruke som hverdagsbil i Oslo. Derfor valgte jeg kort og lav versjon, men må likevel skru av antenna på taket før jeg kjører inn i parkeringshus.

Tenkte å ha et telt på utsiden, og ta med en oppblåsbar madrass og pumpe (fra Biltema!), og sove inne i bilen. Thule har noen fine markisetelt som man kan montere på taket, men dette lager vel mye lyd når man kjører. Billige er de ikke heller...

Blir nok heller et enkelt "partytelt" med vegger. Her er en løsning fra Biltema (igjen):

Vis Medlemmets Profil

31 Re: Varebil til RR on Tor 12 Feb 2015 - 13:07

KnutR

Admin
mortal skrev:Henger går an, men man oppdager fort at største tillatte hastighet da blir 80 km/t, selv på motorvei i Sverige som er skiltet til 120 km/t... silent

80km er selvfølgelig en begrensning.
Når det gjelder hopping og risting, så er det forsvinnende lite av det med en hestehenger bak. Jeg synes det er bedre å kjøre en dobbelt hestehenger bak bilen enn 1300kg boggihengeren jeg låner av opphavet innimellom.

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil

32 Re: Varebil til RR on Tor 12 Feb 2015 - 13:40

KnutR skrev:

Når det gjelder hopping og risting, så er det forsvinnende lite av det med en hestehenger bak. Jeg synes det er bedre å kjøre en dobbelt hestehenger bak bilen enn 1300kg boggihengeren jeg låner av opphavet innimellom.

Hvor mange hester har du lov å ha i hengeren ... kan bli et problem...

Vis Medlemmets Profil

33 Re: Varebil til RR on Tor 12 Feb 2015 - 13:43

KnutR

Admin
Haya99 skrev:
KnutR skrev:

Hvor mange hester har du lov å ha i hengeren ... kan bli et problem...

Omtrent to GS'er. Jeg får med knapt et halvt hjul fra carbongrisen. pig

Vis Medlemmets Profil

34 Re: Varebil til RR on Tor 12 Feb 2015 - 15:41

med den lave vektbegrensningen på Citroen min på 1300kg tilhengervekt så har jeg ca 680 kg lasteevne med hestehengeren, men vurderer å hive ut et par hundre kg med vekt -gummimatta er ca 100kg bare den...bom og skillevegg er noen kg og hvis jeg bytter ut sideveggene med 9mm plater og et litt mer egnet gulv så sparer jeg nok minst 150kg der også-får samtidig litt mer balanse siden jeg valgte 1 akslet.
8o kmh er nok en begrensning men dette er fritid og da har jeg ikke veldig dårlig tid-samtidig blir ikke forbruket altfor høyt..

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 2 av 2]

Gå til side : Previous  1, 2