Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Kjøp av momentnøkkel

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 Kjøp av momentnøkkel on Lør 18 Jan 2014 - 16:53

Er på utkikk etter en bra momentnøkkel i den lavere enden av skalaen. Har et drog fra biltema fra før av men trenger en til allt det andre.
Har sett litt på denne: http://buy1.snapon.com/catalog/item.asp?P65=&tool=all&item_ID=642123&group_ID=681597

Ifølge enkelte er vist slikt snapon verktøy prima vare og jeg kan få tak i en slik en som bare har ligget og støvet for rundt 1500,- er det et kjøp en kan anbefale?

Vis Medlemmets Profil

2 Re: Kjøp av momentnøkkel on Lør 18 Jan 2014 - 17:29

Jeg har en slik fra 2011.

De er supre i bruk og gjør det meste.. Men kvaliteten er litt så som så. Batterilokket er veldig dårlig festet, samt at hele håndtaket består av to halvdeler som kan ha en tendens til å "sprekke" slik at det oppstår en liten glipe. I kombinasjon med det dårlige lokket så faller den ofte ut når man drar til, da lyser det "bat" og hele greien må restartes. De nye modellene fra 2013 er forbedret samt at snapon kan reparerere feilen med en hylse som blir krympet utenpå håndtaket. Jeg har selv en strips rundt håndtaket, dette har gjort den mye bedre, men det burde jo ikke være slik på et så dyrt verktøy..

Vis Medlemmets Profil

3 Re: Kjøp av momentnøkkel on Tor 30 Jan 2014 - 10:16

Da blei det en Snap-on Atech2fr100b til den nette sum av 1870,-
Ny i eske fra Nov. 2013. Fint med kjente som får finga i konkurspartier.

Vis Medlemmets Profil

4 Re: Kjøp av momentnøkkel on Tor 30 Jan 2014 - 10:48

Fint skal det være...  Shocked 

Grattis med flott verktøy!  Very Happy

Vis Medlemmets Profil

5 Re: Kjøp av momentnøkkel on Tor 30 Jan 2014 - 10:56

Voodoodoo skrev:Fint med kjente som får finga i konkurspartier.

Ett av frynsegodene man har når man jobber i Fengselsvesenet??  What a Face 

Vis Medlemmets Profil

6 Re: Kjøp av momentnøkkel on Tor 30 Jan 2014 - 22:21

Trollerud skrev:

Ett av frynsegodene man har når man jobber i Fengselsvesenet??    What a Face 
 affraid affraid alien affraid affraid 

Vis Medlemmets Profil

7 Re: Kjøp av momentnøkkel on Fre 31 Jan 2014 - 18:06

Hi-side skrev:
Trollerud skrev:

Ett av frynsegodene man har når man jobber i Fengselsvesenet??    What a Face 
 affraid affraid alien affraid affraid 

Nope, et av frynsegodene en har når en har kompis som jobber i Nordsjøen og har allt for mye tid og penger slik at han drar halve EU rundt og kjøper skrot...
Når denne da kun skal ha verktøy av merket Stahlwille(jævla jåle) så blir Snap-on driten solgt til spottpris.

BTW så hadde jeg siste dag innafor murene i går, nok var nok med bedriten arbeidstid/turnus gærne fanger og udugelige folk i styre og stell.
Gått over til oppdragelse av vilter ungdom, 10 døgn i måneden gir ca. 30' i månedsinntekt. Trenger ikke mer for å ha et ok liv. Fritid har jeg også fått. Dessuten er det litt mer givende å jobbe med folk det faktisk er et reelthåp for. På sikkerhetsavd. Er jeg redd toget har forlatt perrongen for lenge lenge siden.

Vis Medlemmets Profil

8 Re: Kjøp av momentnøkkel on Fre 31 Jan 2014 - 23:53

Er det et alternativ som koster litt mindre og fortsatt er av grei kvalitet?
Håper å klare meg med en. Skal forhåpentligvis ikke operere motor med det første.
Mer med tanke på når jeg skal montere stasj, stramme hjulbolt osv.

Vis Medlemmets Profil

9 Re: Kjøp av momentnøkkel on Lør 1 Feb 2014 - 0:01

Pondus skrev:Er det et alternativ som koster litt mindre og fortsatt er av grei kvalitet?
Håper å klare meg med en. Skal forhåpentligvis ikke operere motor med det første.

Det er det helt sikkert. Jeg blei bare litt paranoid etter å ha stramma calipperboltene på min ZX9 med en Biltema momentnøkkel.
Når ene callipperen hang løs i Pflanzgarten på nordsløyfa  affraid 

Etter det bestemte jeg meg, skikkelig momentnøkkel eller ingen momentnøkkel.

Vis Medlemmets Profil

10 Re: Kjøp av momentnøkkel on Lør 1 Feb 2014 - 1:22

Voodoodoo skrev:
Pondus skrev:Er det et alternativ som koster litt mindre og fortsatt er av grei kvalitet?

Det er det helt sikkert. Jeg blei bare litt paranoid etter å ha stramma calipperboltene på min ZX9 med en Biltema momentnøkkel.

Mulig du skulle hatt på en dråpe http://www.loctite.no/full-product-list-loctite-3912.htm?iname=Loctite+243&countryCode=no&BU=industrial&parentredDotUID=productfinder&redDotUID=000001FMR1

Vis Medlemmets Profil

11 Re: Kjøp av momentnøkkel on Lør 1 Feb 2014 - 10:54

Flywheel skrev:
Voodoodoo skrev:

.
Mulig du skulle hatt på en dråpe http://www.loctite.no/full-product-list-loctite-3912.htm?iname=Loctite+243&countryCode=no&BU=industrial&parentredDotUID=productfinder&redDotUID=000001FMR1

Hadde locktite, Biltema blå... Gjør ikke det igjen heller

Vis Medlemmets Profil

12 Re: Kjøp av momentnøkkel on Lør 1 Feb 2014 - 17:46

Jeg kjøpte en liten og en stor fra louis.de ikke no har løsna, men nå hakke jeg vært på nord sløyfa, men jeg har v twinn og de rister jo litt da

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]