Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

CZ 250 kommer seg..

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 CZ 250 kommer seg.. on Tor 19 Apr 2012 - 11:22

Ting går ikke like kjapt hos meg, som hos enkelte andre, men jeg kan jo slenge ut et par bilder av en gammal CZ jeg fikler med:

Noen husker dette bildet, fra ett annet, nå utdødd forum: (R.I.P)

En girkasseoverhaling, ny Mikuni forgasser, ett nytt tenningsanlegg, setebunn og setetrekk, en del glassfibersparkel, sandpapir og noen spraybokser med lakk senere ser den slik ut, og går som ei klokke.. (om man ikke er så kresen på klokka..)

Planer for fremtiden:

Klarlakk på tanken, justere forgasser og tenning, rette en meget vridd baksving (var helt vanlig at disse vridde seg, iflg gamlekara som kjørte slikt back in them days) og ta det derfra..

Nye støtdempere og et nytt eksosanlegg står på ønskelista, men ingen hastverk, jeg har andre prosjekter som må kostes på litt også, så alt til sin tid...

Vis Medlemmets Profil

2 Re: CZ 250 kommer seg.. on Fre 20 Apr 2012 - 18:24

Kul Very Happy

Vis Medlemmets Profil

3 Re: CZ 250 kommer seg.. on Fre 20 Apr 2012 - 19:45

Robert-K skrev:Kul Very Happy

It is.. alien

Thnx...

-alle burde ha en slik en..

Vis Medlemmets Profil

4 Re: CZ 250 kommer seg.. on Fre 20 Apr 2012 - 20:10

Jeg ser at styrestopperne er borte? Siden demperne slår bulk i tanken...Det BØR vel fikses? En slik god gammal hoj fortjener jo litt sveis cheers

Vis Medlemmets Profil

5 Re: CZ 250 kommer seg.. on Fre 20 Apr 2012 - 20:32

KTMRider skrev:Jeg ser at styrestopperne er borte? Siden demperne slår bulk i tanken...Det BØR vel fikses? En slik god gammal hoj fortjener jo litt sveis cheers

Ah! Men du tar feil.. Styret stopper som det skal, men en gang i tiden har noen gått saftig på nebbet med denne, og forårsaket den bulken. Den var sparklet igjen da jeg fikk biken, men jeg ville heller ha en synlig bulk, enn masse sparkel, så jeg bare peisa på med lakk..

En vakker dag kan det hende jeg gjør noe med det, men det er mange andre detaljer jeg kan ta tak i først, for ikke å snakke om mange andre prosjekter...

-som dette:

Vis Medlemmets Profil

6 Re: CZ 250 kommer seg.. on Ons 25 Apr 2012 - 22:39

99Trollerud skrev:Ting går ikke like kjapt hos meg, som hos enkelte andre, men jeg kan jo slenge ut et par bilder av en gammal CZ jeg fikler med:

Noen husker dette bildet, fra ett annet, nå utdødd forum: (R.I.P)

En girkasseoverhaling, ny Mikuni forgasser, ett nytt tenningsanlegg, setebunn og setetrekk, en del glassfibersparkel, sandpapir og noen spraybokser med lakk senere ser den slik ut, og går som ei klokke.. (om man ikke er så kresen på klokka..)

Planer for fremtiden:

Klarlakk på tanken, justere forgasser og tenning, rette en meget vridd baksving (var helt vanlig at disse vridde seg, iflg gamlekara som kjørte slikt back in them days) og ta det derfra..

Nye støtdempere og et nytt eksosanlegg står på ønskelista, men ingen hastverk, jeg har andre prosjekter som må kostes på litt også, så alt til sin tid...
Dette ble jo svært så bra, en fullt ut brukandes maskin. Grattis! Håper jeg får se den i aksjon snart også. :)

Vis Medlemmets Profil

7 Re: CZ 250 kommer seg.. on Søn 29 Apr 2012 - 0:13

Går det an å spørre om hvor denne kommer fra?
Fatter kjørte nemlig CZ i VM.
Er litt svett her nå. Nammenam!

Vis Medlemmets Profil

8 Re: CZ 250 kommer seg.. on Søn 29 Apr 2012 - 6:11

RågerDetKåster skrev:Går det an å spørre om hvor denne kommer fra?
Fatter kjørte nemlig CZ i VM.
Er litt svett her nå. Nammenam!

Den kommer fra Sverige.. Heeeelt sør mot denne brua dem har kosta på seg over til Danmark..

Vis Medlemmets Profil

9 Re: CZ 250 kommer seg.. on Tor 12 Sep 2013 - 23:03

99Trollerud skrev:
KTMRider skrev:Jeg ser at styrestopperne er borte? Siden demperne slår bulk i tanken...Det BØR vel fikses? En slik god gammal hoj fortjener jo litt sveis cheers
Ah! Men du tar feil.. Styret stopper som det skal, men en gang i tiden har noen gått saftig på nebbet med denne, og forårsaket den bulken. Den var sparklet igjen da jeg fikk biken, men jeg ville heller ha en synlig bulk, enn masse sparkel, så jeg bare peisa på med lakk..

En vakker dag kan det hende jeg gjør noe med det, men det er mange andre detaljer jeg kan ta tak i først, for ikke å snakke om mange andre prosjekter...

-som dette:

Sitter og blar igjennom prosjekttrådene,og da dukker denne opp. Hvordan går det med de to Yamaha'ene dine,trollerud?

10 Re: CZ 250 kommer seg.. on Fre 13 Sep 2013 - 5:59

Den som er avbildet der er solgt. cat  Den kjøpte jeg mest pga delene som fulgte med, og blandt dem var det en nyoverhalt topp som var det "vi" trengte mest. cat  Dvs, toppen var ikke en gang ferdig overhalt, det var "noen" (tror jeg vet hvem?) som hadde portet litt, og bygd opp veggene i innsugskanalene med epoxy. cat  Deler av denne epoxyen skulle så freses vekk igjen, for optimal form på innsuget. cat 
Den epoxyen sitter fremdeles der den satt for 1,5 år siden.. cat 

Hver gang telefonen ringer fra et distrikt litt lengre sør enn der jeg residerer, tenker jeg NÅ! NÅ er motoren ferdig.. cat 

Om noen lurer på hva alle katene gjør her; Don't ask.. cat 

Vis Medlemmets Profil

11 Re: CZ 250 kommer seg.. on Fre 13 Sep 2013 - 18:52

99Trollerud skrev:Hver gang telefonen ringer fra et distrikt litt lengre sør enn der jeg residerer, tenker jeg NÅ! NÅ er motoren ferdig..  cat  
Javel,ja. Snakker vi her om den samme motoren som du og "vi" bare skulle fylle olje på,for så å starte opp.....

for ett år eller to siden clown 

12 Re: CZ 250 kommer seg.. on Lør 14 Sep 2013 - 18:34

Ingen kommentar!

pig 

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]