Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

RD500'ern tell hainn KliffArne

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 RD500'ern tell hainn KliffArne on Søn 29 Apr 2012 - 22:22

Som enkelte kanskje har fått med seg,så ble jeg den heldige kjøper av 8-10 bananesker med det som etter sigende kan bli til en RD500.
Det var et resultat av surfing på Finn.no at jeg kom over dette,noen timer etter det var lagt ut. Syntes det så ut som et spennende vinterprosjekt,greit å ha noe å tutle med utover vinteren(e)? Først i ettertid har jeg forstått at dette er jo en sykkel det er verdt å sette istand.

Vel,det blir spennende.Å gå igang med noe som de 3 siste eierne har gitt opp. Nest siste har ihvertfall kost seg stort,det var han som plukket den i fillebiter.Tilogmed bensinkrana og bensinlokket var delt opp så godt det lar seg gjøre:-)

Utgangspunktet blir å få den opp å gå,uten å koste altfor mye på den. Men siden den allerede var i biter,så tenkte jeg å sandblåse og lakke ramme,braketter,hjul osv,etterhvert som arbeidet skrider fram.Har idag fått til en avtale med et lokalt firma om at jeg kan låne sandblåserkabinettet når det passer meg,så det vil hjelpe mye.Hadde meg et par timer der i ettermiddag,og fikk helblåst både ramma og kåpefeste og litt til. Grunnet med 2K grunning,så er kommet litt igang.

Motor er et kapittel for seg selv,det var litt mere enn jeg fikk inntrykk av da jeg først snakket med selger. 2 skjærte stempler,ting som tyder på att det har smurt dårlig. Gåent veivlager på den ene. Clutchkurv og clutchhub manglet det et par biter på, så det er litt å ta tak i. Kommer til å bore opp alle 4 syl,overhale begge veivakslinger og fornye clutch.Da skulle det nærme seg våren,tenker jeg:-)

Skal editere inn et par bilder etterhvert.

Slik ankom den garasjen min på Tirsdag kveld:

I dag er det blitt Torsdag kveld,så har da litt fremgang. I tillegg til at ramma er blåst,så har jeg også vært i kontakt med flere alternativer til hvem som kan overhale veivakslinger og sylindre. Og ser allerede nå at det vil koste noen kroner:-)

Hjulene var litt mye maling på:

Så bestemte meg for å strippe dem og enten lakke eller pulverlakkere. Her er dem nesten ferdig strippa:

Det er blitt Søndag kveld,gafler og svingarm montert,hjulene midlertidig på:

Tirsdag 25.10, en uke etter den var henta:

3 stk overhalte bremsekalipere, bremsepumpen bak må fornyes:

Ledningsnett og dashbord på plass,fothvilere også.

Sandblåste felger,skiver,calipere og bremsepumpe:

Lørdag 29.10, Felgene er klare,venter bare på nye dekk:

Forgasserne blir et prosjekt for seg selv:

Søndag 30.10, 3 av dem er ferdig sammensatt:

mens den fjerde trenger reparasjon:

Lagde en ny del:

God som ny:

Fredag 4.nov,mottok bakramma fra Bjornungen,dro rett bort og sandblåste den selv om den så rimelig bra ut:

Mandag 7.nov,ramma og hjul og bremser er klare:

Tirsdag 8.nov,sålene er kommet på + hengte på øvre eksos for lettere å se hvor ledningsnett og annet skulle plasseres.

Fredag 9.des, er kommet igang igjen. Sandblåste motordeksler og sylindere/topper. Nye veiver fra Junaiten ligger og venter på benken.

Søndag 11.des.
Montert veivene og skrudd sammen .

Veiver,balanseaksling og clutch er stilt opp på sine rette merker. Nå er det klart for å smekke på clutchdeksel.

22.des. Motor er kommet i ramma:

Sjekking av nivå i flottørhus,samt synkroniserte gass-stemplene:

23.des. Kjølesystem montert:

julaften, forgassere ene siden + YPVS kabler på plass:

9.feb 2012: Mangler to simple skruer før jeg kan prøvestarte,ellers bare montering av plastikk og annet småtteri som står igjen:

10.feb: Prøvestart,startet på andre kicket!

Her er et youtube klipp av når den sviver:

http://www.youtube.com/watch?v=EP31C9oK4E0&feature=youtu.be

Sist endret av KliffArne den Man 30 Apr 2012 - 13:25, endret 4 ganger

Vis Medlemmets Profil http://ikkebike.norwegianforum.net

2 Re: RD500'ern tell hainn KliffArne on Søn 29 Apr 2012 - 22:35

Hadde håpt at bildene skulle blitt med da jeg kopierte over fra gammelforumet,men det ble de ikke. Får se om jeg gidder å legge dem inn på ny,på rett plass i teksten.

3 Re: RD500'ern tell hainn KliffArne on Søn 29 Apr 2012 - 23:00

KnutR

Admin
Det skal gå an å få til dersom du får frem html-kode i det gamle forumet.. Kopier (da blir linkene med istedenfor bildene) og vips :)

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil

4 Re: RD500'ern tell hainn KliffArne on Man 30 Apr 2012 - 0:02

KnutR skrev:Det skal gå an å få til dersom du får frem html-kode i det gamle forumet.. Kopier (da blir linkene med istedenfor bildene) og vips :)

Prøvde å få frem dem,men fikk det ikke til. Sendte mail til han svensken,han skulle se hva han kunne gjøre rabbit

5 Re: RD500'ern tell hainn KliffArne on Man 30 Apr 2012 - 7:32

Bildene ligger jo der - men et prosjekt er ikke avluttet før man har kjørt sykkelen og helst trashet den på en bane.... Twisted Evil

Vis Medlemmets Profil

6 Re: RD500'ern tell hainn KliffArne on Man 30 Apr 2012 - 8:07

Dette sitter veldig langt inne, so pay attention, I'll only say this once:

Du har gjort en bra jobb. Nå selg skiten! Det er vår, folk er optimistiske og finanskrisa starter ikke for alvor før om en uke. Selg NÅ!

Og kjøp deg et litt mer hårete prosjekt neste gang.

Vis Medlemmets Profil

7 Re: RD500'ern tell hainn KliffArne on Man 30 Apr 2012 - 11:14

ROS?!?!?!!?!

Vis Medlemmets Profil http://haeggis-mess.blogspot.no/

8 Re: RD500'ern tell hainn KliffArne on Man 30 Apr 2012 - 12:55

Haya99 skrev:Bildene ligger jo der

Se der,svensken har fikset det allerede. Han er jo knall-effektiv Shocked

Haya99 skrev:- men et prosjekt er ikke avluttet før man har kjørt sykkelen og helst trashet den på en bane.... Twisted Evil

Prosjektet er ikke avsluttet enda,jeg har jo knapt prøvekjørt.Men den gikk ganske bra.

Er enda en del ting som skal på plass,før jeg anser meg som ferdig.Akkurat nå ligger pleddet over,har andre ting som må gjøres på denne tiden av året. Men den er klar nok til å trashe den :)

Ikke alle som kan leke seg på en bane "nær seg" Suspect

@trollerud: Tuuusen takk,det var veldig fint sagt av deg bounce Men selger ikke enda,kanskje aldri.Vi får se. Dessuten så har jeg jo Eliminator-prosjektet,er vel hårete nok det rabbit

9 Re: RD500'ern tell hainn KliffArne on Man 30 Apr 2012 - 13:46

99Trollerud skrev:Dette sitter veldig langt inne, so pay attention, I'll only say this once:

Du har gjort en bra jobb. Nå selg skiten! Det er vår, folk er optimistiske og finanskrisa starter ikke for alvor før om en uke. Selg NÅ!

Og kjøp deg et litt mer hårete prosjekt neste gang.
Etter å ha lusket rundt på bike.no ei stund, har æ vel en liten mistanke om at det e flere som har no gammal dritt stående, som kanskje kunne vært solgt. Mye av det e kanskje så gammelt at det e blitt hårete av den grunn.
"Hårete prosjekt til salgs" burde vel lokke en lettlurt stakkar,
f.eks. en vestlending eller Naarvikværing eller ...
Men æ kan ikke lures, æ har nok arbeid med den sykkelen æ har, den har en tendens til å ville legge sæ med breisida ned både i tide og i utide

Vis Medlemmets Profil

10 Re: RD500'ern tell hainn KliffArne on Man 30 Apr 2012 - 15:50

jhn skrev:Men æ kan ikke lures,

Heh,kjører ikke du v-strom? rabbit

11 Re: RD500'ern tell hainn KliffArne on Man 30 Apr 2012 - 17:16

KliffArne skrev:
jhn skrev:Men æ kan ikke lures,

Heh,kjører ikke du v-strom? rabbit

No skal vel ikkje vi gjær ondt førr kværainner?

Joda, æ har en V-strom, men det ikke pga begjær, mere av nød.
Den gang æ kjøpte den, hadde æ det travelt fordi en rein hadde jaget Horneten i grøfta, og det va det beste som kunne leveres øyeblikkelig.
Men når det e sagt, så e det ikke no dårlig sykkel, æ blei positivt overrasket.
Planen var å ha den bare ut sesongen 07, men æ har altså enda den stygge jævelen, merkelig nok

Vis Medlemmets Profil

12 Re: RD500'ern tell hainn KliffArne on Man 30 Apr 2012 - 20:45

jhn skrev:No skal vel ikkje vi gjær ondt førr kværainner?

Bare tuller med deg,selvfølgelig skal vi ikke være stygge med hverandre. Ittje myttje,iværrtfaill Cool

13 Re: RD500'ern tell hainn KliffArne on Søn 22 Jul 2012 - 4:44

Hei Kliffi, ser jo bra ut dette her.Har du fått testkjørt RD`en??? er sånn passe bittelitt over normalen interessert i totakt så hadde vært løye å hørt hvordan den gikk....

Vis Medlemmets Profil

14 Re: RD500'ern tell hainn KliffArne on Man 6 Aug 2012 - 20:50

gammabusa skrev:Hei Kliffi, ser jo bra ut dette her.Har du fått testkjørt RD`en??? er sånn passe bittelitt over normalen interessert i totakt så hadde vært løye å hørt hvordan den gikk....

Har hatt meg et par turer,ja. pirat Gikk som bare det Twisted Evil

Det ligger et youtube-klipp lenger oppe der du hører gangen i den.

15 Re: RD500'ern tell hainn KliffArne on Tir 21 Aug 2012 - 9:25

KliffArne skrev:
gammabusa skrev:Hei Kliffi, ser jo bra ut dette her.Har du fått testkjørt RD`en??? er sånn passe bittelitt over normalen interessert i totakt så hadde vært løye å hørt hvordan den gikk....

Har hatt meg et par turer,ja. pirat Gikk som bare det Twisted Evil

Det ligger et youtube-klipp lenger oppe der du hører gangen i den.

"gikk som bare det" ..... savner litt innlevelse og harde facts her... geek

....ser ut til at Kliffern er en typisk "kjøp og fix" fyr - kjøring kommer ikke særlig høyt på lista... elephant

Vis Medlemmets Profil

16 Re: RD500'ern tell hainn KliffArne on Tir 21 Aug 2012 - 17:38

Haya99 skrev:"gikk som bare det" ..... savner litt innlevelse og harde facts her... geek

Har jo bare lurt meg ut et par ganger,pluss at den ikke er innkjørt,så har jo ikke tatt den heelt ut. Men den sparket ikke så verst,var ikke rare strekka som skulle til før det gikk fort nok clown

....ser ut til at Kliffern er en typisk "kjøp og fix" fyr - kjøring kommer ikke særlig høyt på lista... elephant

Du har delvis rett,jeg synes det er kjekt å få havarerte ting opp å gå igjen. Uten at det trenger å koste skjorta. RD'en kjøpte jeg ikke for å kjøre noe særs på,bare for å se om jeg fikk den sammen.Tenkte en stund å selge,men nå haller jeg mot at den blir beholdt. drunken

Men har jo to andre registrerte sykler som jeg bruker "til daglig",så litt kjøring blir det da.

17 Re: RD500'ern tell hainn KliffArne on Man 21 Apr 2014 - 20:12

Holdt ikke du på med en Transalp også? hvordan ble den til slutt?

Vis Medlemmets Profil

18 Re: RD500'ern tell hainn KliffArne on Man 21 Apr 2014 - 21:57

Johnny Airtime skrev:Holdt ikke du på med en Transalp også? hvordan ble den til slutt?  

Aldri hatt Transalp.

Du tenker kanskje på han dærre Bærgænseren på Bike,Krankenwagen eller noe sånt  rabbit 

19 Re: RD500'ern tell hainn KliffArne on Tir 22 Apr 2014 - 11:02

KliffArne skrev:
Johnny Airtime skrev:Holdt ikke du på med en Transalp også? hvordan ble den til slutt?  

Aldri hatt Transalp.

Du tenker kanskje på han dærre Bærgænseren på Bike,Krankenwagen eller noe sånt  rabbit 
Ja stemmer den var det nok. husker bare at det var en bra tråd der før forumet der ble ødelagt. skulle fått han hit.

Vis Medlemmets Profil

20 Re: RD500'ern tell hainn KliffArne on Tir 22 Apr 2014 - 20:44

Johnny Airtime skrev:
KliffArne skrev:

Aldri hatt Transalp.

Ja stemmer den var det nok. husker bare at det var en bra tråd der før forumet der ble ødelagt. skulle fått han hit.

Har prøvd,men han flyktet til FB Wink
Trashalph prosjektet er gått litt i stå siden i fjor.

Skal mase litt mer på han.

Vis Medlemmets Profil

21 Re: RD500'ern tell hainn KliffArne on Tir 22 Apr 2014 - 21:56

110-TAYLORnoMADEn skrev:Har prøvd,men han flyktet til FB Wink
Trashalph prosjektet er gått litt i stå siden i fjor.

Skal mase litt mer på han.

Prøvde jeg også,for en tid tilbake.Men han var skeptisk til å engasjere seg,han trodde dette forumet bare var en døgnflue  Suspect Suspect 

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]