Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Lære å spille gitar

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 Lære å spille gitar on Lør 1 Feb 2014 - 20:28

Noen som kan spille gitar her?

Er det vanskelig å lære? Fant en gitar rekende her om dagen,men sliter med å få noe fornuftig ut av den.  alien 

Noen tips?

2 Re: Lære å spille gitar on Lør 1 Feb 2014 - 23:16

KliffArne skrev:Noen som kan spille gitar her?

Er det vanskelig å lære? Fant en gitar rekende her om dagen,men sliter med å få noe fornuftig ut av den.  alien 

Noen tips?

Har du prøvd å holde han opp/ned og rista godt på an - hvis det kommer en bankelyd når du riste så er det noe inni som du sikkert kan få ut. Kanskje du må klippe a de ståltråan foran hullet før du får det ut... æ vet ikkje

Vis Medlemmets Profil

3 Re: Lære å spille gitar on Søn 2 Feb 2014 - 8:27

….er det ikke litt seint åbli guitar-hero Kliff….

….been there

Vis Medlemmets Profil

4 Re: Lære å spille gitar on Søn 2 Feb 2014 - 11:02

Haya99 skrev:

Jo,det er sikkert det. Ingen store ambisjoner,men hadde vært morsomt å kunne klunket noen strofer.

Haya99 skrev:

….been there

Da har du vel noen tips. Eller ble det aldri fart på det?

5 Re: Lære å spille gitar on Søn 2 Feb 2014 - 11:36

Er det kvinnfolk som har meldt seg på Norgestreffet ditt nå?Suspect 
Som skal imponeres rundt leirbålet I love you 

Vis Medlemmets Profil

6 Re: Lære å spille gitar on Søn 2 Feb 2014 - 11:38

Eg begynte å spille litt for noen år siden, ble aldri noe særlig god, og det har blitt skjeldent mellom hver gang eg prøver meg nå så er i grunn skikkelig dårlig nå.

Om eg skal gi noe tips, så må det vel være å lære seg de vanlige grepa, a (moll), e (moll), g, c, d, f.. Så finner du chords på f.eks ultimateguitar.com eller nortabs.no til enkle sanger å øve til. The river, heart of gold er iallefall to lette sanger. Så får du inn det å bytte mellom grep, og litt rytme. Fingerspill er eg håpløs på, ingen råd fra meg om det :)

Ac/dc er lett og tøft å spille, back in black!

Vis Medlemmets Profil

7 Re: Lære å spille gitar on Søn 2 Feb 2014 - 14:46

Best å legge den tilbake der du fant den!

For å bli flink må du selge sjelen din til Satan, og så må du begynne med dødbringende, harde narkotiske stoffer som f.eks cannabis!

Dette tror jeg ikke er noe du ønsker å begynne med?!

Vis Medlemmets Profil

8 Re: Lære å spille gitar on Søn 2 Feb 2014 - 14:50

Pondus skrev:Er det kvinnfolk som har meldt seg på Norgestreffet ditt nå?Suspect 
Som skal imponeres rundt leirbålet I love you 

Det hadde nok vært en joker i ermet,det ja  pirat 

Men har ingen forhåpninger om hverken det ene eller andre,fornøyd om jeg klarer å imponere meg selv  clown 

9 Re: Lære å spille gitar on Søn 2 Feb 2014 - 14:51

Trollerud skrev:Best å legge den tilbake der du fant den!

For å bli flink må du selge sjelen din til Satan, og så må du begynne med dødbringende, harde narkotiske stoffer som f.eks cannabis!

Holder det med canbuss?

10 Re: Lære å spille gitar on Søn 2 Feb 2014 - 14:57

flonoen skrev:Eg begynte å spille litt for noen år siden, ble aldri noe særlig god, og det har blitt skjeldent mellom hver gang eg prøver meg nå så er i grunn skikkelig dårlig nå.

Om eg skal gi noe tips, så må det vel være å lære seg de vanlige grepa, a (moll), e (moll), g, c, d, f.. Så finner du chords på f.eks ultimateguitar.com eller nortabs.no til enkle sanger å øve til. The river, heart of gold er iallefall to lette sanger. Så får du inn det å bytte mellom grep, og litt rytme. Fingerspill er eg håpløs på, ingen råd fra meg om det :)

Ac/dc er lett og tøft å spille, back in black!

Hehe,har lært meg to-tre grep nå,men ser at utfordringen blir å bytte mellom dem innen rimelig tid

11 Re: Lære å spille gitar on Søn 2 Feb 2014 - 15:00

Det går seg til, men eg sliter med F og C, styrer unna sanger med slike grep :)

Vis Medlemmets Profil

12 Re: Lære å spille gitar on Søn 2 Feb 2014 - 18:28

Trollerud skrev:Best å legge den tilbake der du fant den!

Cliff Hendriks, ingen kunne brenne å smashe gitar som han. spol fram til ca 6,30

Vis Medlemmets Profil

13 Re: Lære å spille gitar on Søn 2 Feb 2014 - 22:24

Evil or Very Mad  Nå syns jeg det begynner å bli i meste laget med kose-prat her inne  Shocked 

Vis Medlemmets Profil

14 Re: Lære å spille gitar on Man 3 Feb 2014 - 20:04

KnutR

Admin
Har spilt gitar siden jeg var 10 (sånn ca), eller omtrent da jeg fant ut at damene likte gitar bedre enn keyboard.... Wink

Lær deg enkle grep (d-a-g dur + moll), og et par forskjellige barregrep, så begynner det å nærme seg noe.
Alternativ B, dersom du skal imponere fort, er å stemme gitaren i open D eller open G. Da høres det rett ut med en gang, og du bruker en slide (eller et ølglass) for å få alternative akkorder. Sjekk ut Bjørn Berge dersom du lurer på hva slide-spilling er.

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil

15 Re: Lære å spille gitar on Man 3 Feb 2014 - 21:37

KnutR skrev:Har spilt gitar siden jeg var 10 (sånn ca), eller omtrent da jeg fant ut at damene likte gitar bedre enn keyboard.... Wink

Du fant ut at damene foretrakk gitar allerede da du var 10 år?  Suspect   Du bløffer.

KnutR skrev:

Lær deg enkle grep (d-a-g dur + moll), og et par forskjellige barregrep, så begynner det å nærme seg noe.
Alternativ B, dersom du skal imponere fort, er å stemme gitaren i open D eller open G. Da høres det rett ut med en gang, og du bruker en slide (eller et ølglass) for å få alternative akkorder. Sjekk ut Bjørn Berge dersom du lurer på hva slide-spilling er.

Alternativ B hørtes interessant ut,at det høres rett ut med en gang. Har lastet ned et par tabulatorer(er det riktig navn?)  og prøver å få til noen grep,men det er jaggu ikke lett  No   Har vært kollega med kona til BB,men ikke sikkert det hjelper clown

16 Re: Lære å spille gitar on Man 3 Feb 2014 - 21:39

KnutR skrev:Har spilt gitar siden jeg var 10 (sånn ca), eller omtrent da jeg fant ut at damene likte gitar bedre enn keyboard.... Wink

hør hør - når du har dette flytende så kan do spile og imponere alle - du spiller for oss og vi koser med damene  Twisted Evil 

Vis Medlemmets Profil

17 Re: Lære å spille gitar on Tir 4 Feb 2014 - 6:58

KliffArne skrev:
Haya99 skrev:

Jo,det er sikkert det. Ingen store ambisjoner,men hadde vært morsomt å kunne klunket noen strofer.

Haya99 skrev:

….been there

Da har du vel noen tips. Eller ble det aldri fart på det?

….det gikk mye i "stairways to heaven" ….   men et sjeldent glimt av selvinnsikt avsluttet karrieren…

…det er ikke bare guitar - man må jo ha en vokal til det meste ….. selv om ei dame på en russefest sa at jeg lignet på Dylan (som på den tiden vel var et vrak) …. så holder ikke det…

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]