Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Endelig akommet.

Gå til side : Previous  1, 2, 3  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 2 av 3]

26 Re: Endelig akommet. on Tir 18 Feb 2014 - 8:51

Herregudameida…. ?

Å spinne på grusen er noe en gjorde før ten-årene med tråsykkel…. dessuten er det ikke bra for miljøet å flise rundt i det grønne med en slik tank.

Og jeg hadde muligens et glimt av GS-interesse for 7-8 år siden - men den er drept totalt etter å ha møtt ganske mange på veien etterhvert - og der kommer det reaksjonære inn - de folka ser ut som noen paramilitære nisser når de sprader rundt med bauporten åpen...

Vis Medlemmets Profil

27 Re: Endelig akommet. on Tir 18 Feb 2014 - 11:55

Haya99 skrev:Herregudameida…. ?
Og jeg hadde muligens et glimt av GS-interesse for 7-8 år siden - men den er drept totalt etter å ha møtt ganske mange på veien etterhvert - og der kommer det reaksjonære inn - de folka ser ut som noen paramilitære nisser når de sprader rundt med bauporten åpen...

Enig i at hjelmer med visir er fæle greier. Det å se verden gjennom en rute blir jo nesten som bilkjøring. Det ser dog ut som andelen av GS-kjørerene som har skjønt dette er stadig stigende og allroad og mx-hjelmer er vel mer normen.

Men selv en tur med visirhjelm er bedre enn tur i Hiace.

Vis Medlemmets Profil

28 Re: Endelig akommet. on Tir 18 Feb 2014 - 13:08

AliBaba skrev:
Haya99 skrev:Herregudameida…. ?

Enig i at hjelmer med visir er fæle greier. Det å se verden gjennom en rute blir jo nesten som bilkjøring. Det ser dog ut som andelen av GS-kjørerene som har skjønt dette er stadig stigende og allroad og mx-hjelmer er vel mer normen.

Men selv en tur med visirhjelm er bedre enn tur i Hiace.
Jeg kjenner det litt på samme måte som Haya ... her jeg bor ser man kun langveisfarende motorsyklister, 50 % av de er en GS.
Man kan tro man blir invadert av en perfekt antrukket hær.
Helt til de åpner baugporten ... da ser man at det må være et slags veterantreff.
Det er for mye GS ... både etter veien og i media

Vis Medlemmets Profil

29 Re: Endelig akommet. on Tir 18 Feb 2014 - 14:21

I garasjen min er det mindre enn 20% GS'er  afro 

30 Re: Endelig akommet. on Tir 18 Feb 2014 - 14:50

Very Happy  Grattlere med Ny-Sykkern Opas, flotte greier, her har du litt av en oppgave i å holde den like strøken i åra som kommer  cheers 

Ellers samstemmer jeg delvis med kverrulantene over: På veien er det for mye GS, i media er det for mye BS.
Og i mine garrasjer er det etterhvert alt for mye litt-av-hvert, men GS-prossenten er stadig 0. Og sånn forblir det nok også  drunken 

Vis Medlemmets Profil

31 Re: Endelig akommet. on Tir 18 Feb 2014 - 18:14

Takk for det.

Ett skritt nærmere i dag, ferdig klargjort og registrert. Nå venter transport hjem, speilblankt på veiene i dag.

Vis Medlemmets Profil

32 Re: Endelig akommet. on Tir 18 Feb 2014 - 18:20

Det at det er så mange GS på veien fra før var en av tingene som fikk meg til å se en annen vei. Men etter prøvekjøring må det sies at GSn er en veldig behagelig sykkel med mye artig stasj på ekstra utstyr lista!
I min verden er det kjedelig å sette seg på ny sykkel og møte 50stk med lik sykkel som deg på vei hjem. Men igjen så mange kan vel ikke ta feil.

Er det en nedre aldersgrense for GS? Er jeg som akkurat har runda 30 lov å kjøre GS egentlig? Ikke at det kommer til å skje uansett på mange år!

Igjen, gratulerer alien 

Vis Medlemmets Profil

33 Re: Endelig akommet. on Tir 18 Feb 2014 - 18:21

Very Happy  @Opas: Du ser nå bra fornøyd ut der du sitter!  Very Happy 

Question  Men, si meg en ting, er det du som er Liten av vekst, eller er det sykkern som er så Stoor  Shocked

Vis Medlemmets Profil

34 Re: Endelig akommet. on Tir 18 Feb 2014 - 18:26

ArcticTiger skrev:Very Happy  @Opas: Du ser nå bra fornøyd ut der du sitter!  Very Happy 

Question  Men, si meg en ting, er det du som er Liten av vekst, eller er det sykkern som er så Stoor  Shocked

Ja jeg er veldig nøgt akkurat nå  Very Happy  Sykkelen er nok stor, noen har problemer. Jeg er 181 cm høy og veier 76 kg , ikke veldig stor, men den passer meg fint.

Vis Medlemmets Profil

35 Re: Endelig akommet. on Tir 18 Feb 2014 - 18:27

Ellers var jeg overrasket over hvor godt lys LED hovedlykten og LED ekstralysene gir. Vel anvendte penger  Very Happy 

Vis Medlemmets Profil

36 Re: Endelig akommet. on Tir 18 Feb 2014 - 19:09

KliffArne skrev:I garasjen min er det mindre enn 20% GS'er  afro 
Du e vel ikke egnet som målestokk ... for noe som helst  clown   De syklene e jo ikke langveisfarende ... stor garage har du ikke.
Det jeg prøvde å si ... det kommer ganske mange mc-turister hit, og siden jeg bor på en liten plass med kun en tilfartsvei blir de veldig synlige.
Veldig mange kommer i grupper på 4-5 sykler, det er alltid minst en GS i hver gruppe, hver 3. gruppe består av kun GS. Hver 3.enslige motorsyklist kjører også en GS. Man har til enhver tid minst en GS innafor synsfeltet
De fleste førerne er ulastelig antrukket.
Det blir litt mye GS-prat, overalt. Æ hadde lenge løst på en sjøl, men no e æ fette lei hele GS-hysteriet ... hysteriet va kanskje litt sterkt sagt men... meen, æ bidrar jo sjøl også.  cyclops

Er ikke i tvil om at GS er omtrent det beste innafor sin klasse .. sjøl har æ nr 13 eller 14 elns på lista over de beste store allroaderne, og e egentlig godt fornøyd

Vis Medlemmets Profil

37 Re: Endelig akommet. on Tir 18 Feb 2014 - 19:23

Opas skrev:
ArcticTiger skrev:Very Happy  @Opas: Du ser nå bra fornøyd ut der du sitter!  Very Happy 

Ja jeg er veldig nøgt akkurat nå  Very Happy  Sykkelen er nok stor, noen har problemer. Jeg er 181 cm høy og veier 76 kg , ikke veldig stor, men den passer meg fint.

Er bare 173 eller noe sånt,og jeg skal ærlig innrømme at 1200GS er STOR når jeg står på siden av en. Fikk prøvesitte av en Danske i sommer,og jeg rakk ikke ned i bakken med mere enn tå-spissene,men hadde ingen problemer med å balansere den.

På tur i sommer kom jeg i snakk med noen Tyskere på tur,deriblant ei eldre dame som neppe var over 170.Hun kjørte 1200GS,men med en lavere sal enn originalt.Disse var visst å få som ekstrautstyr.Prøvesatt den også,og kunne sette begge plattføttene ned i bakken.

1150'en min virket også stor til å begynne med,men nå etter 10k km tenker jeg ikke på det lenger.Kan velge to posisjoner på setet,og jeg har det på høyeste posisjon. Til å være såpass stor,så er sykkelen overraskende "trang" med setet i laveste pos.

38 Re: Endelig akommet. on Tir 18 Feb 2014 - 20:07

KliffArne skrev:
Opas skrev:

Er bare 173 eller noe sånt,og jeg skal ærlig innrømme at 1200GS er STOR når jeg står på siden av en. Fikk prøvesitte av en Danske i sommer,og jeg rakk ikke ned i bakken med mere enn tå-spissene,men hadde ingen problemer med å balansere den.

På tur i sommer kom jeg i snakk med noen Tyskere på tur,deriblant ei eldre dame som neppe var over 170.Hun kjørte 1200GS,men med en lavere sal enn originalt.Disse var visst å få som ekstrautstyr.Prøvesatt den også,og kunne sette begge plattføttene ned i bakken.

1150'en min virket også stor til å begynne med,men nå etter 10k km tenker jeg ikke på det lenger.Kan velge to posisjoner på setet,og jeg har det på høyeste posisjon. Til å være såpass stor,så er sykkelen overraskende "trang" med setet i laveste pos.

Jeg har også en kamerat som kjøpte en ny GS i fjor, han er også "kort" i lortefallet. Men med BMW sin lave sadel går det visst veldig greit. Den salen er skåret litt på sidene i tillegg til at den er lavere. På bildet mitt er mitt sete på det laveste, men jeg liker faktisk å ha det på det høyeste.

Vis Medlemmets Profil

39 Re: Endelig akommet. on Tir 18 Feb 2014 - 23:44

Kan skjønne at folk syns det blir mange GSer, og at det kan gjøre at folk styrer unna.

Når jeg kjøpte min første var jeg i 20-åra og jeg var litt i tvil, neste gang var jeg i 30-åra og hadde mindre tvil. Nå er jeg i 40-åra og har vel GSer ut livet - muligens.

Egentlig er det vel ingen av de sykla som selges i dag som frister - egentlig litt kjipt, men det kan jo endre seg.

Edit: I ettertid kan jeg jo lure på hva som var meningen med å skrive dette  Question 

Vis Medlemmets Profil

40 Re: Endelig akommet. on Ons 19 Feb 2014 - 6:02

AliBaba skrev:

Edit: I ettertid kan jeg jo lure på hva som var meningen med å skrive dette  Question 

Slikt funderer jeg aldri over...  alien 

Vis Medlemmets Profil

41 Re: Endelig akommet. on Fre 21 Feb 2014 - 15:56

Har alltid syntes der var for mange Hondaer på veien og alt for mye skryt over hvor bra denne dusinvaren er. Så jeg har i alle mine år vært åpen for det meste på to hjul, så lenge det ikke er Honda. Har holdt bra det. Så det er viktig å holde på prinsippene.

Men litt merkelig at folk mener man skal kjøpe seg noe ukurant og kle seg dårlig for å kunne godtaes som motorsyklist???

Kjøpte GS med lavt sete på, men det ble for lavt for lille meg. Med overveldende 177cm over bakken ble det å handle standard sete, og det står ikke i laveste stilling til vanlig heller  What a Face 

Vis Medlemmets Profil

42 Re: Endelig akommet. on Fre 21 Feb 2014 - 17:20

joo skrev:Har alltid syntes der var for mange Hondaer på veien og alt for mye skryt over hvor bra denne dusinvaren er. Så jeg har i alle mine år vært åpen for det meste på to hjul, så lenge det ikke er Honda. Har holdt bra det. Så det er viktig å holde på prinsippene.

Men litt merkelig at folk mener man skal kjøpe seg noe ukurant og kle seg dårlig for å kunne godtaes som motorsyklist???

Kjøpte GS med lavt sete på, men det ble for lavt for lille meg. Med overveldende 177cm over bakken ble det å handle standard sete, og det står ikke i laveste stilling til vanlig heller  What a Face 
Det e ikke et prinsipp, det har bare litt sånn gradvis og umerkelig oppstått en motvilje mot å eie en GS... det e ikke min feil.
Trur det kan komme av den skamløse hyllesten av en mc som på en god dag kun e marginalt "bedre" enn sine konkurrenter.    afro 
Det e vel ikke sånn at bare GS e kurant? Tvert i mot så e vel det meste kurant
Ang. Honda, så har de vel hatt et lignende rykte som BMW ... gjennomgående god kvalitet.
I følge denne:
http://www.fool.com/investing/general/2014/02/17/is-harley-davidson-the-worst-motorcycle-money-can.aspx

... så fortjente ikke Honda ryktet sitt, men litt bedre enn BMW

Vis Medlemmets Profil

43 Re: Endelig akommet. on Fre 21 Feb 2014 - 17:46

jhn skrev:

Blablablabla......

Jaså,skal det diskuteres hva som er den beste moppen her i denne tråden,nå?

Kan vi ikke klare å glede oss med Opas over en flott investering,for han.

44 Re: Endelig akommet. on Fre 21 Feb 2014 - 17:57

KliffArne skrev:
jhn skrev:

Blablablabla......

Neida, det behøves ikke. Æ har ingen formening om ka som e best ...men kanskje den man trodde var best, ikke var det likevel.
Og dessuten ... æ huske ikke kossn den her ordveklinga starta.
Alltid artig med ny sykkel, spesielt en man virkelig vil ha, så jovisst kan vi glede oss med Opas

Vis Medlemmets Profil

45 Re: Endelig akommet. on Fre 21 Feb 2014 - 18:06

... Dessuten nr. 2
"Beste sykkel" e vel like artig som korte og lange lortfall

Vis Medlemmets Profil

46 Re: Endelig akommet. on Fre 21 Feb 2014 - 18:55

KliffArne skrev:
jhn skrev:

Blablablabla......

Jeg vil først gratulere Opas med ny sykkel  cheers 
Men det jeg har biti meg merke til i denne tråden er at det er mange kortvokste her inne  clown

Vis Medlemmets Profil

47 Re: Endelig akommet. on Fre 21 Feb 2014 - 20:01

Opas: Grattis med ny baik  Very Happy 
Er du sugen på å kjøre, men ikke tør pga salt? Kan anbefale et stoff som heter ACF-50. Budsyklene bruker det, foruten ymse vintermotorsyklistgærninger, som meg sjøl. En tynn olje som "biter" seg fast i metall og holder borte rust. Jeg sprayer baiken med stoffet før vinteren, spyler den med kaldtvann fra tid til annen når møkken blir for tykk, og resprayer noen få ganger gjennom vinteren. Det holder rust/korrosjon borte. Helt seriøst  cherry 
Du finner det på interwebben.

Vis Medlemmets Profil

48 Re: Endelig akommet. on Lør 22 Feb 2014 - 9:54

Takk for gratulasjoner dere  albino 

Om noen vil snakke om hvilken sykkel som er best, så la gå, det gjør ikke meg noe det. På grunnlag av at jeg fikk min første MC for 20 år siden, egne erfaringer og prøvekjøringer så kan jeg selv klare å avgjøre om jeg har kjøpt den som er best  Wink 

Som nevnt er dette også min tredje GS og denne gangen kan jeg med hånden på hjerte si at jeg endelig har fått min drømmesykkel. Det kosten nok litt mer enn hva jeg hadde sett for meg da jeg begynte å kikke etter ny sykkel, men hvorfor ikke leve ut drømmen  sunny 

I går fikk jeg "skjønnheten" hjem, men kjørte den ikke hjem på grunn av saltete veier. ( men takk for tips med korrosjonsbeskyttelsen) Jeg fikk låne en spesialhenger av min forhandler. Nå er sykkelen kommet trygt inn i sin varme garasje og jeg har planlagt å starte lakk-, plast- og metallbeskyttelse. Må skru av en del deksler for å gjøre dette grundig og skal samtidig montere litt småting selv som jeg har kjøpt med. Har dog ikke fått navigasjonen ennå selv om den er i bestilling fra Tyskland, men den er jo bare å klikke på plass i den originale holderen.

Jeg har en god del lakkbehandlende produkter og det blir valgets kval også her, alle produktene er egentlig helt topp men har litt ulike egenskaper.

Alt 1. Swissvax  Cleaner Fluid + Swissvax Bike Shine + Swissvax Autobahn + Meguiars All Metal Polish + Autoglym Bumpercare

Alt 2. Meguiars New Car Glaze + Meguiars Sealer #21+ Swissvax Autobahn + Meguiars All Metal Polish + Autoglym Bumpercare

Alt 3. Autoglym Super Resin Polish + Autoglym Gloss Portection + Swissvax Autobahn + Meguiars All Metal Polish + Autoglym Bumpercare

Vis Medlemmets Profil

49 Re: Endelig akommet. on Lør 22 Feb 2014 - 11:43

Kan anbefale å bruke CarLack68 som "base" under de andre lakkbehandlerne. Den holder lengre enn de fleste andre midler (6-12mnd på bilen), og er kompatibel med det aller meste. Jeg brukte Car-lack og deretter ACF-oljen på en vinterkjørt KTM Duke jeg hadde, og etter vinteren var det temmelig umulig å finne spor etter vinteren. Men CarLack-en har ikke så enorm dybde, der har du allerede bedre produkter i garasjen ser jeg  Very Happy 

Vis Medlemmets Profil

50 Re: Endelig akommet. on Lør 22 Feb 2014 - 15:54

fikse skrev:Kan anbefale å bruke CarLack68 som "base" under de andre lakkbehandlerne. Den holder lengre enn de fleste andre midler (6-12mnd på bilen), og er kompatibel med det aller meste. Jeg brukte Car-lack og deretter ACF-oljen på en vinterkjørt KTM Duke jeg hadde, og etter vinteren var det temmelig umulig å finne spor etter vinteren. Men CarLack-en har ikke så enorm dybde, der har du allerede bedre produkter i garasjen ser jeg  Very Happy 

Takk for tips fikse, må finne ut hva jeg gjør. Har montert alu-vesker, crash-puck på kardangen, større plate under sidestøtten og forlenget skjermstuss på forskjermen i dag.
Får begynne lakkbehandlingen i morgen  Very Happy 

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 2 av 3]

Gå til side : Previous  1, 2, 3  Next

Similar topics

-

» Endelig akommet.