Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

flonoens blogg: XR650 og div anna tull

Gå til side : Previous  1, 2, 3  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 2 av 3]

26 Re: flonoens blogg: XR650 og div anna tull on Ons 2 Apr 2014 - 16:54

flonoen skrev:
I går i 2-tida lurte en kompis om eg ville kjøre til Kopervik for å se på en Hornet, så fikk meg en ok tur den dagen óg,  

Så du hadde deg en tur til by'n. Dere rota dere vel ikke bort  clown 

27 Re: flonoens blogg: XR650 og div anna tull on Man 7 Apr 2014 - 20:03

Kjørt ca 100 mil siden onsdag, ganske nøyaktig 50-50 fordeling på yama og honda. Bergen - sogndal - voss med fz8, så fredag-søndag med hondaen i Hardanger. Fint vær fredagen, drittvær lørdag og søndag. Kjekt likevel :) Så Voss - Bergen i dag, ok vær. Skikkelig fint i Bergen i dag, klarte tilogmed lure flesket oppi lærstasen siden de andre klærna fremdeles var ganske fuktige etter Fusa - Voss via Norheimsund på søndag. Kanskje eg ikkje treng slanke meg allikevel da?

Vis Medlemmets Profil

28 Re: flonoens blogg: XR650 og div anna tull on Tir 8 Apr 2014 - 14:24

KliffArne skrev:
flonoen skrev:
I går i 2-tida lurte en kompis om eg ville kjøre til Kopervik for å se på en Hornet, så fikk meg en ok tur den dagen óg,  

Hmm, trudde eg hadde svart på dette eg.. Reiste åleine ned, kompisen min som skulle ha hornet var på jobb i utlandet. Sykkelen var grei med litt småplukk, så han henta den på fredag som var.

Et lite snapshot fra søndagen på vei til Voss fra Fusa, i regnvær:

Vis Medlemmets Profil

29 Re: flonoens blogg: XR650 og div anna tull on Ons 9 Apr 2014 - 19:11

flonoen skrev:
KliffArne skrev:
flonoen skrev:

Hmm, trudde eg hadde svart på dette eg.. Reiste åleine ned, kompisen min som skulle ha hornet var på jobb i utlandet. Sykkelen var grei med litt småplukk, så han henta den på fredag som var.

Et lite snapshot fra søndagen på vei til Voss fra Fusa, i regnvær:

Detta så ikke så veldig behagelig ut- eller.. Det blir vel tørrere på wetlandet etter hvert  Question

Vis Medlemmets Profil

30 Re: flonoens blogg: XR650 og div anna tull on Tor 10 Apr 2014 - 9:20

Jeg lærte her en dagen av sønnen at snapshot var bilde man tok og som ble borte etter 15 sekund.
Nå har jeg søtti å sett på bløtbilde i 1 time og ett kvarter, logget meg til og med inn her å så.
Men borte blir det itte. Nå har guttongen heme jøgi til meg att.  Shocked

Vis Medlemmets Profil

31 Re: flonoens blogg: XR650 og div anna tull on Tor 10 Apr 2014 - 10:02

Det var litt kjipt ja dag-zzr.. Sikkert rundt 8-10 grader og klissvåt, det verste var alle rette kjipe strekkene før Norheimsund og siste stykket til Voss, i mellom Norheimsund og Granvin er det skikkelig svingete vestlandsvei som følger fjorden, da glemmer man fort at man fryser  Surprised 

Svein2: snapchat det, ikke snapshot :) og bare 10 sekunder!

Vis Medlemmets Profil

32 Re: flonoens blogg: XR650 og div anna tull on Tor 10 Apr 2014 - 19:20

Er det automatisk jalla å hive biltema-ting på sykkelen? Føler biltema stiller i en særklasse jalla, har jo f.eks billig kinadritt blinkers, men det er på en måte greit/bedre (ikkje kvalitetsmessig) enn biltema føler eg..

Gjelder disse:
http://biltema.no/no/Bil---MC/MC/Tilbehor/Speil/Speil-F1-universal-82685/

Ser jo ganske grei ut. Ikke fan av falsk cf, men for 200 (på ene sida) går det liksom greit.. Ser iallefall milesvis bedre ut enn de originale so. Eg har hatt på siden ny, og som irriterer meg hver gang eg kjører.. Er til yamahaen altså.

Vis Medlemmets Profil

33 Re: flonoens blogg: XR650 og div anna tull on Tor 10 Apr 2014 - 21:38

Heldig med Biltemaprodukt altså  affraid 

Kjøpte noen av de billigste for å ha noe midlertidig på et bygge for et par år siden. De holdt Biltemakvalitet av verste sort; Var ikke mulig å skimte noe i dem hvis ikke motoren var avslått, sykkelen stod på støtta og det var vindstille... Men de var billige!

Vis Medlemmets Profil

34 Re: flonoens blogg: XR650 og div anna tull on Tor 10 Apr 2014 - 21:42

Har ikkje kjøpt enda :) ikke verdt 200 å prøve heller? Er dyre speil avdempet på noe vis? Kan jo kanskje ligge noe lurt bak glasset, som dreper litt vibrasjoner kanskje?

Vis Medlemmets Profil

35 Re: flonoens blogg: XR650 og div anna tull on Tor 10 Apr 2014 - 22:17

Jeg handla noen runde til en liten 50-lapp pr stykk. Totalt ubrukelige. Men der er forskjell på produktene, kan hende er de du har titta på mulig å bruke?

Vis Medlemmets Profil

36 Re: flonoens blogg: XR650 og div anna tull on Fre 11 Apr 2014 - 18:57

joo skrev: Var ikke mulig å skimte noe i dem hvis ikke motoren var avslått, sykkelen stod på støtta og det var vindstille...

Ca som originalspeila på GS'en min,altså  clown  Dem ser jeg ikke mye i når kværna går.

37 Re: flonoens blogg: XR650 og div anna tull on Fre 11 Apr 2014 - 19:03

Mager trøst at gs'en ofte står da?  Wink 

Vis Medlemmets Profil

38 Re: flonoens blogg: XR650 og div anna tull on Fre 11 Apr 2014 - 19:21

flonoen skrev:Mager trøst at gs'en ofte står da?  Wink 

At den står ofte?? Jai ikke forrstå va du mene  Suspect Den har jo rulla nærmere 10000km siden jeg kjøpte den,og det er jo bare 8-9 måneder siden.

Når jeg tenker meg om så har du litt rett,for halvparten av den tiden den har vært i mitt eie,har jeg vært bortreist.

39 Re: flonoens blogg: XR650 og div anna tull on Fre 11 Apr 2014 - 19:34

Neida, bare tulla litt.. Sikkert knallsykkel, bare konstaterer at du har 4 tråder på verkstedskategoriens førsteside om den :)

Men apropos problemer, kjørte en liten tur med Yamahaen i sta.. Når eg girte ned flere gir i slengen, ville den plutselig ikke legge giret skikkelig inn.. Eller, klønete forklart: Girer nedover, klakk klakk klakk, og så plutselig kommer det ikke klakkelyd lenger, slipper opp girpedalen helt, trykker ned, ingen motstand og legger ikke inn lavere gir, bare holder på samme giret.. Noen ganger skjedde det når eg var komt ned i første, da skal det ikke gå an å trykke ned pedalen lenger, men det gjorde det.. Førstegir ligger inne, men på en måte virker det som pedalen ikke kommer tilbake til skikkelig utgangsposisjon.. Går fint an å gire oppover.. Triller framover og slipper clutchen, clutcher, girer (uten hell) noen ganger, og så plutselig kom den.. Skjedde 3-4 ganger. Virker som om det kan framprovoseres om eg ligger i 4-5-6 og bremser, og girer nedover flere gir på rappen uten å clutche inn mellom gira..

Det er vel garanti på skiten, så får farte innom Yamaha i morgen og høre om de vil se på den en dag.

Vis Medlemmets Profil

40 Re: flonoens blogg: XR650 og div anna tull on Fre 11 Apr 2014 - 20:06

Virker som om det kan framprovoseres om eg ligger i 4-5-6 og bremser, og girer nedover flere gir på rappen uten å clutche inn mellom gira.

spørsmålet jeg vil stille er hvorfor du vil geare på denne måten??? scratch 

Vis Medlemmets Profil

41 Re: flonoens blogg: XR650 og div anna tull on Fre 11 Apr 2014 - 22:05

Det er ikkje sånn eg vanligvis gjør det, da er det gir for gir og bremse på motoren, men dette var for å se om eg fikk provosert fram feilen på noe vis.. Er så mye greiere å kunne sette ting inn til verksted og si "gjør sånn, da får du feilen", enn å si "kanskje om du tar en halvtimes kjøretur kommer det igjen en gang"

Vis Medlemmets Profil

42 Re: flonoens blogg: XR650 og div anna tull on Tir 22 Apr 2014 - 22:47

Lite nytt fra Vestfronten.. Girproblemet virka som gikk bort av seg selv, så tok en kjøretur til Norheimsund over Kvamskogen, via Mundheim tilbake i dag. Kom aldri så langt, en lastebil rygga over sykkelen mellom Oma og Mundheim..

Vis Medlemmets Profil

43 Re: flonoens blogg: XR650 og div anna tull on Tir 22 Apr 2014 - 23:32

flonoen skrev:Lite nytt fra Vestfronten.. Girproblemet virka som gikk bort av seg selv, så tok en kjøretur til Norheimsund over Kvamskogen, via Mundheim tilbake i dag. Kom aldri så langt, en lastebil rygga over sykkelen mellom Oma og Mundheim..

affraid  Åhh fyfaan, håper du ikke var på sykkern når det skjedde  affraid affraid 

Vis Medlemmets Profil

44 Re: flonoens blogg: XR650 og div anna tull on Ons 23 Apr 2014 - 0:15

Det var eg. Gikk greit med meg, sykkelen overlever nok óg. Står hos Yamaha Bergen, som får ta takst så blir det vel fikset rekner eg med. Sto på sperra og fløyta mens lastebilen rygga, og når den begynte å løfte seg opp over framhjulet stoppa han, da var eg halvveis på veg av sykkelen. Kunne gått mye verre, men det gjorde det heldigvis ikke.  cheers 

Vis Medlemmets Profil

45 Re: flonoens blogg: XR650 og div anna tull on Ons 23 Apr 2014 - 6:25

Nei steike!
Godt du er like hel.

For 6-7 år sida stoppa en trailer på tur ut av ei rundkjøring, innså vel at den ikke kom opp den isete bakken med polske sommerdekk... Jeg stoppa lille-opelenen min bak og ut til venstre så jeg visste han så meg i speila. Og da rygger dotten! Hang på fløyta og fomla med beltet da underkjøringshinderet glefsa tak i panseret og jeg ble pusha bakover på stive hjul mens bakhjulet på polakken begynte å nærme seg panseret. Her ville jeg ut! Ble pusha 10-12 meter bakover før polakken stoppa, heldigvis før han fikk entra kupeen. I panikken fikk jeg ikke bilen ut av "D" (automat). Hadde det ikke vært glatt vinterføre hadde det nok blitt kondemnert bil i alle fall...

Vis Medlemmets Profil

46 Re: flonoens blogg: XR650 og div anna tull on Ons 23 Apr 2014 - 9:43

Ja, var litt skummelt. Var en forholdsvis liten tom postnord distribusjonsbil, hadde det vert en svær tung trailer hadde sikkert ikke motstanden fra en liten sykkel bak vert nok til å gi sjåføren et hint om at noe er galt, og det er ikke sikkert eg hadde klart å komt meg av hadde han fortsatt..

Vis Medlemmets Profil

47 Re: flonoens blogg: XR650 og div anna tull on Ons 23 Apr 2014 - 20:36

Godt det gikk bra med deg, har selv blitt skvisa mellom betong midt deler og en 4 akslet laste bil.
Tuta til den store gullmedaljen, men gjøken hørte ikke en dritt, men det skal sies at det kunne vært mer lyd i tuta på moppene våre  Evil or Very Mad Men med en litt luftig eksos så blir man hørt vaffal  tongue

Vis Medlemmets Profil

48 Re: flonoens blogg: XR650 og div anna tull on Fre 25 Apr 2014 - 21:25

Viktig med litt lyd ja! På Hondaen blir eg nok hørt, får trøste meg med det  alien 

Vis Medlemmets Profil

49 Re: flonoens blogg: XR650 og div anna tull on Man 28 Apr 2014 - 15:36

Sjekket status på skaden min på gjensidige dått no i dag, og der var det ikke registrert noe skade.. Merkelig, så eg ringte og fortalte at forrige tirsdag hadde eg et uhell, og hadde ringt til Gjensidige den dagen samt møtt opp på et kontor her i Bergen med skademelding påfølgende dag, og hvordan det sto til med saken. Hu på telefonen kunne fortelle at det var ikke registrert noe melding om skade, og kunne ikke fortelle noe om hvor eventuelt den skademeldingen eg hadde levert har tatt veien. Den skulle sendes fra det kontoret eg var på (som sikkert kun driver med salg) til trafikkskadekontoret eller noe sånt, men har da tydeligvis blitt rotet vekk på veien. At ingen av de to noldusene eg snakket med tirsdagen eller onsdagen med klarer å legge inn en liten melding i hva enn system de har om en skade er jo flott.. Det er godt vi ikkje betaler for mye til disse jævlene iallefall!  Evil or Very Mad 

Men, i det minste var hun eg snakket med på telefon veldig hjelpsom, eg hadde kopi av egenmeldingen som eg fikk på bergenskontoret (kanskje de har god erfaring med å rote vekk papirene sine?) og sendte dette inn, så fikk saksnummer og det blir forhåpentligvis fortgang i sakene.

Vis Medlemmets Profil

50 Re: flonoens blogg: XR650 og div anna tull on Man 28 Apr 2014 - 17:02

Guttungen hadde et uhell og det tok 8,5 måneder før krav fra annet selskap kom... Sleep

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 2 av 3]

Gå til side : Previous  1, 2, 3  Next