Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Fastrustet aksel til hovedstøtte

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 Fastrustet aksel til hovedstøtte on Lør 1 Mar 2014 - 17:20

Samboeren har en yamaha scooter som hun vil montere sidestøtte på. For å montere denne så må akslingen til hovedstøtten ut og erstattes av en lengre som også fungerer som opplagring til sidestøtten. Akslingen går gjennom nedre del av motoren som er støpt alu el.l

Jeg får fanken ikke ut denne akslingen. Har prøvde forgjeves hamring, varming og rustløser.

Noen som har noen gode forslag? Er ikke så veldig lett å komme til med terser og 20t presser..

Vis Medlemmets Profil

2 Re: Fastrustet aksel til hovedstøtte on Lør 1 Mar 2014 - 20:19

Høres ut som et kjent problem for trøsykkelfolket.. Alu setepinner i stålrammer.. Det er komplett umulig å få dem ut, det eneste jeg kan foreslå er å snakke med Planet Johnsen, Mortals fetter. Han har litt over gjennomsnittet greie på tråsykkelrammer, kanskje han vet et indianerknep for slikt..

Vis Medlemmets Profil

3 Re: Fastrustet aksel til hovedstøtte on Lør 1 Mar 2014 - 21:43

Kombinere alt du skrev over :) varme opp og så ha med en medhjelper til å holde sykkelen og en dor/aksel så du får slått med ei skikkelig slegge. alt som ikke går med makt går med mer makt!

Vis Medlemmets Profil

4 Re: Fastrustet aksel til hovedstøtte on Søn 2 Mar 2014 - 12:01

Sprut på litt lampeolje eller diesel hver dag i ei uke så det hvite pulveret(aluminiumoksyd) blir gjennomvått-da kan du begynne å banke frem og tilbake mens du holder det vått med diesel/parafin/lampeolje til det slipper.

Vis Medlemmets Profil

5 Re: Fastrustet aksel til hovedstøtte on Søn 2 Mar 2014 - 12:31

Kan prøve med litt mer/oftere smøring.. Ev så har jeg en date med en større slegge..
Men tørr ikke å hamre så veldig mye heller, vet ikke hvor mye som skal til før hele støpen gir etter..

Vis Medlemmets Profil

6 Re: Fastrustet aksel til hovedstøtte on Søn 2 Mar 2014 - 13:06

Når du skal slå ut noe er det og viktig med et tungt mothold, slik at det er bolten/akselen som får all krafta i slaget.

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]