Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Bimota SB6R

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 Bimota SB6R on Tor 3 Apr 2014 - 3:26

Heia, jeg sitter på en bimer fra rimini, lurer fælt på å bygge den om. Nesten for jævlig men men.
Tenker i bane vekt ca 155 - 160 kg, bedre bremser, frontsuspension, sterkere baksving og LETT avtagbare deler for å komme til, altså ikke skrur på kåpe deler, må en type snap of system uhhhh

Joa, gruer meg litt, blir litt a et prosjekt dette tenker jeg.
Men noen ideer fra medlemer taes imot m takk.

Først blir jo rett og slett et design på biken, og jeg suger på data, tegning og slikt, men er litt bedre på å lage ting da, veeeel suger innimellom der og : )

Har jo foresten prob med å suge nok luft disse her, så noe som har kehin flat slide kalles det vell og gaffel etc etc ta gjerne kontakt.

Men først altså, stand på biken og design blir vell første pri...

Kjempekult om noen har ideer her og eller klarer å tegne litt, fotosjopp ell noe slikt, har en mac, men ikk snøring åssn dette gjøres. Bruker fremdeles 2 fingre å stave m jeg : )

jacki

Vis Medlemmets Profil

2 Re: Bimota SB6R on Tor 3 Apr 2014 - 7:28

En slik en?

Jeg har ikke så mange forslag til ombygging, men dersom det går an å få eksosen ned under motor igjen, der den hører hjemme, hadde det sikkert hjulpet på utseende. Kun Duc 916 som skal ha eksos under setet, alle andre sykler ser bedre ut med "normale" eksosløsninger....  Rolling Eyes 

Vis Medlemmets Profil

3 Bimota SB6R on Tor 3 Apr 2014 - 22:51

Heia, joda har en slik en, med paoli gaffler som er tuuunge og ok, men ikke opp til dagens standard.
Pottene bak under puta er jo blytunge, (må jo veie 15 kg el mere)så de er og tenkt byttet, men den drar jo som faaan da, er gsx 1100 motorn, (ca 150-160 gamper) men med vistnok noe extra grumf i seg, har klokket den på bane til mellom 285 og 290 km, 5 trinns kasse så den drar leeenge på gira, og det vanlige rakklet fra suki kamkjede. Forbremser er goldline brembo, ikke helt gode nok i høye hastigheter, tenkte noe fra Beringer, PVM, ISR (Ikke helt sikker på ISR, klumpete greier og kukete å justere, men bremser som fan) AP racing eller noe annet snask, skal jo tross alt bli mye bedre en orginalt, ellers er det jo ikke noe vits.
Problemet er jo designet og stand på biken m nytt oppset foran og slikt. Så alt taes imot m takk her.
Kanskje noen som har noe god deler liggende på lur også.
jacki

Vis Medlemmets Profil

4 Re: Bimota SB6R on Fre 4 Apr 2014 - 5:57

Er vel vanskelig å endre så mye på designet på en slik "fullt innkapslet" sykkel? Da må man hvertfall frem med glassfiberstria, og støpe noen deler på egen hånd.. Eksosen håper jeg som sagt forsvinner fra sin nåværende posisjon, og også hekken kunne dra fordel av en forandring? Trodde faktisk det var en regel som sa at ingen deler skal stikke lengre ut bak enn bakhjulet? (FIM)

Selv har jeg stoppet opp på midten av 1990-tallet, sykler nyere enn Yamaha YZF 750, ZXR 750, Gixxer pre SRAD, etc, etc er det siste designet jeg klarer. Når alt skulle over på Hayabusa-strømlinjer, og så over på "Stealth-fighter"-design, da falt jeg av lasset..

Så dersom du hadde formet deg en hekk inspirert av sykler fra det glade '90-tall, tror jeg biken kunne fått seg en visuell oppsing..  afro 

Hva angår performance-parts, må du nok snakke med andre enn meg!  tongue 

S1000RR har "kanskje" noen tips i saken???

Vis Medlemmets Profil

5 Re: Bimota SB6R on Lør 5 Apr 2014 - 14:30

Har en kompis i Bergen som har en SB6 med Mc-Xpress turbo...........

Går man tradisjonelt til veks er det Mikuni TDM forgassere som er "tha bomb" til disse.
Har forresten en sylinderrad borret opp til 1117cc med nye JE stempler og ringer til denne liggende.
Det finnes også en 1198 sats men den må man unngå. Det er for lite støtte i sylinderveggene slik at man får lekkasje på toppakningen etter x km. Dvs har vært borti at man sveiser en støttevegg før man borrer opp aluminiumen og setter i større foringer men det får da være grenser :)

Toppen er relativt lettportet og har store nok ventiler til over 150 bakhjulshester med std kammer. Tipper man klarer å få nermere 170 bakhjulshester med 1117 sats, portet topp, gassere og et OK eksosanlegg.

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]