Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Clutch/motor deksel YZ490 ØK!

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 Clutch/motor deksel YZ490 ØK! on Tor 10 Apr 2014 - 8:23

Ønsker å kjøpe clutch deksel/høgre motor deksel til 1983 YZ490! Gjerne med kickaksling!

Vis Medlemmets Profil

2 Re: Clutch/motor deksel YZ490 ØK! on Tor 10 Apr 2014 - 9:32

KnutR

Admin
Dette burde det jo ligge stabler av i hønsehuset til Trollerud?

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil

3 Re: Clutch/motor deksel YZ490 ØK! on Tor 10 Apr 2014 - 9:33

De for vi håpe!:)

Vis Medlemmets Profil

4 Re: Clutch/motor deksel YZ490 ØK! on Man 14 Apr 2014 - 23:45

Trenger forsatt både kickaksling og clutchdeksel!

Vis Medlemmets Profil

5 Re: Clutch/motor deksel YZ490 ØK! on Fre 18 Apr 2014 - 7:42

Du gjør nok lurt i å registrere deg her:

http://forums.mxtrax.co.uk/forumdisplay.php/3-Vintage

eller her:

http://www.vintagemx.us/cgi-bin/swapmeet.cgi

Delene du søker er vanskelige å finne, Facebook har sider for veterancross også, du må ut i den store verden og lete. (Men selvsagt er det alltid best å starte på BAN-forumet!)  afro 

Vis Medlemmets Profil

6 Re: Clutch/motor deksel YZ490 ØK! on Lør 26 Apr 2014 - 20:28

Da ramlet det inn mer skrot i Hønsehuset, denne gangen en IT 490.. Veiven er rustet etter mange år uten sylinder, men forøvrig ser motor omtrent ny ut!

Legg merke til (nesten) null groper etter clutchlamellene. Legg merke til låseskive på mutter, aldri rørt etter fabrikken?

Kickaksel, kick og clutchdeksel i tipp-topp stand!
-Men returfjæra er ødelagt..  Sad 

Kjøp hele motoren og få tenningsanlegg med lysspoler!

Vis Medlemmets Profil

7 Re: Clutch/motor deksel YZ490 ØK! on Søn 27 Apr 2014 - 23:08

Trollerud skrev:Da ramlet det inn mer skrot i Hønsehuset, denne gangen en IT 490..
Denne må du jo sette i stand, Trollerud! Hvor kommer den fra forresten? Jeg har tidligere kun sett en annen IT 490 i Norge enn den jeg har.

Sist endret av mortal den Man 28 Apr 2014 - 7:19, endret 1 gang

Vis Medlemmets Profil

8 Re: Clutch/motor deksel YZ490 ØK! on Man 28 Apr 2014 - 5:36

På vei til butikken i Sande forrige lørdag, ser jeg noe jeg drar kjensel på på en tilhenger i nærheten av butikken; En Yamaha IT ramme og hjul står stablet sammen med noe skrot og rot, for meg ser det ut som det er på vei til dynga!

Rådyrene er gode, jeg sender tilhengerens regnr til 2282, får navn på eier, sms til 1881, får tlf nr, sender sms om at jeg vil ha skiten, og hører............. ingenting............   Neutral 

På en uke! Ut av det blå tikker det inn en sms på fredag, jeg har glemt hele sulamitten, det står "Du får ta en tur innom."
-Ringer fyren og sier det selvsagt alltid er hyggelig å ta en tur innom, men litt vanskelig når jeg ikke vet hvem som er avsender og som ønsker besøk.
Han forteller at det er han som har motorsykkelen jeg ville ha, og slik er livet til en skrotkalle! Synes dette var morro..

Denne er slettes ikke noe dårlig utgangspunkt, men jeg drukner i prosjekter.. Vi får se hva som hender...

Edit; Kom fra Sverige, Mortal. Funnet i dårlig stand, og solgt videre i dårlig stand. Eier visste ikke hva det var, trodde det var en Yz.

Vis Medlemmets Profil

9 Re: Clutch/motor deksel YZ490 ØK! on Man 28 Apr 2014 - 7:31

Det var jo en morsom måte du fikk tak i den på.  Very Happy Har du noen bilder av herligheten da?

Jeg er interessert i å kikke på ramma, må lage en brakett til feste av lyddemperen bak på min, på venstre side. Er den hel på denne?

Vis Medlemmets Profil

10 Re: Clutch/motor deksel YZ490 ØK! on Man 28 Apr 2014 - 16:45

Tror alt er helt, har inntrykk av det..

Ta deg en tur nedom, du vet hvor hønsehuset er, du!  Cool 

Vis Medlemmets Profil

11 Re: Clutch/motor deksel YZ490 ØK! on Man 28 Apr 2014 - 17:00

Stikker innom deg en dag, med fotoapparat, skisseblokk og skyvelære.
king 

Vis Medlemmets Profil

12 Re: Clutch/motor deksel YZ490 ØK! on Man 28 Apr 2014 - 20:16

mortal skrev:Stikker innom deg en dag, med fotoapparat, skisseblokk og skyvelære.
king 

Nå ble jeg litt småskremt! Skal du gå hønsehuset etter i sømmene? Du må ikke ta den konsulentjobben din så alvorlig, Mortal! Ingen tilstandsrapport nødvendig!  What a Face 

Vis Medlemmets Profil

13 Re: Clutch/motor deksel YZ490 ØK! on Man 28 Apr 2014 - 20:23

Trollerud skrev:
mortal skrev:Stikker innom deg en dag, med fotoapparat, skisseblokk og skyvelære.
king 

Nå ble jeg litt småskremt! Skal du gå hønsehuset etter i sømmene? Du må ikke ta den konsulentjobben din så alvorlig, Mortal! Ingen tilstandsrapport nødvendig!   What a Face 

Forstår ihvertfall ikke hva han skal med skyvelære,det blir vel litt over-kill  rabbit 

14 Re: Clutch/motor deksel YZ490 ØK! on Tor 25 Sep 2014 - 13:22

Mr. Tollerud,

Har du kick(pedalen)?
Å har du bakbremse staget/wire, pedal, arm)?
Å deksele over tenninga?

Å hvilken bensin og blandingsforhold annbefales?

Har fått igang min men var skummelt uten bremser!!!

Vis Medlemmets Profil

15 Re: Clutch/motor deksel YZ490 ØK! on Tor 25 Sep 2014 - 13:50

Jeg kan sjekke hva jeg har når jeg kommer hjem, om ca tre uker... Sleep

Men jeg tror ikke jeg har mye av dette, jeg hugde en IT 490, ikke en YZ 490. Om bremsedeler kan brukes om hverandre tviler jeg igrunn på...

Bra du fikk liv i den gamle krigeren, da! Bensinblanding på 3 til 4% pleide vi å bruke i gamledager..

Vis Medlemmets Profil

16 Re: Clutch/motor deksel YZ490 ØK! on Tor 25 Sep 2014 - 14:02

Ahhh, 3uker Shocked
For ty til ebay da!
De meste passer med positiv innstilling.

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]