Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Honda xr650r turbo

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 Honda xr650r turbo on Søn 13 Apr 2014 - 0:41

" /> Fikk tak på en honda xr650r sommeren 2012,bestemte meg for at her blir det trimming fikk tak i div gassere og potter og helanlegg,var heldig å få tak et remus titanium 1-1 anlegg det grommeste på markedet!

Vis Medlemmets Profil

2 Re: Honda xr650r turbo on Søn 13 Apr 2014 - 0:50

XRFAN skrev:" /> Fikk tak på en honda xr650r sommeren 2012,bestemte meg for at her blir det trimming fikk tak i div gassere og potter og helanlegg,var heldig å få tak et remus titanium 1-1 anlegg det grommeste på markedet!
i fjord kom jeg over en kar i svergie som solgte en hel masse deler til denne sykkelen cylindere gassere og altmulig blant anet en turbo og et grenrør som han hadde brukt,dette fristet volsomt så jeg kjøpte de han hadde, resultatet etter 300-400 timer med jobbing er helt utrolig. Sykkelen lader 1,0bar på 7000rpm,for levetiden sin del tar ikke jeg ut mere en 0,8 bar. Jeg tenkte og lage en tråd her hvis det er av intresse for sykkel folk, men hvordan kan man legge ut bilder her uten at halve bilde er borte?

Vis Medlemmets Profil

3 Re: Honda xr650r turbo on Søn 13 Apr 2014 - 8:07

Regner med du er på en ipad? da blir halve bildene borte, men kun hos de som ser dem på ipad. er hvertfall det jeg har fått beskjed om. Nå er det også juks å lage en tråd etter at alt er ferdig, men la gå for denne gang :)

Vis Medlemmets Profil

4 Re: Honda xr650r turbo on Søn 13 Apr 2014 - 9:14

Bildene vises finfint på PC i alle fall. Ser ut som de er tatt på yttersida i Lofoten?

Var med en kompis forleden og henta hjem en pen XR, den blir neppe modda men bare kjørt. Men leste om en som hadde satt Pajero-turbo på en sånn og målt ca 105 hester på bakhjulet. Hva som blir igjen av levetid på motoren er vel ikke nevnt så høyt  affraid   Tror han ladda med 0,8.

Vis Medlemmets Profil

5 Re: Honda xr650r turbo on Søn 13 Apr 2014 - 10:10

Bilde her er tatt i hoddevika på stadt/vestkapp. Start tidspunktet kunne vert tidligere skal vere enig om det men overtid,onga og kjærringmas har gjort at tia ikke strekker til. Nå har jeg fått sykkelen til og gå orntlig bra,lader tidlig og har en fantastisk topp effekt skal prøve og forklare det jeg har gjort det siste halvåret med sykkelen og fram til i dag." />

Sist endret av XRFAN den Søn 13 Apr 2014 - 10:14, endret 2 ganger (Reason for editing : Trengs ikke)

Vis Medlemmets Profil

6 Re: Honda xr650r turbo on Søn 13 Apr 2014 - 10:12

[quote="XRFAN"]Bilde her er tatt i hoddevika på stadt/vestkapp. Start tidspunktet kunne vert tidligere skal vere enig om det men overtid,onga og kjærringmas har gjort at tia ikke strekker til. Nå har jeg fått sykkelen til og gå orntlig bra,lader tidlig og har en fantastisk topp effekt skal prøve og forklare det jeg har gjort det siste halvåret med sykkelen og fram til i dag.[img][/img]

Vis Medlemmets Profil

7 Re: Honda xr650r turbo on Søn 13 Apr 2014 - 10:13

Bildene vises fint dei,men har erfaring med at de vises bare godt og vel halveis hvis jeg logger på med nettbrett.Vet ikke hvorfor.

Legg ut projektet du,med masse bilder.Sånt liker vi.

Og siden joo tipper hvor bildet er tatt,så får jeg prøve meg jeg og: Ligner litt på landskapet rundt Stadt'en,Ervika?

Og velkommen til forumet,tror ikke jeg har sagt det før  Very Happy

8 Re: Honda xr650r turbo on Tor 17 Apr 2014 - 13:25

Jeg" /> begynte i august 2013 med og tegne og få vannsjert meg en cylinderspacer for og få senka compen,valge ble alu 1,5 mm etter første montering med bunnpakning over og under innså jeg at de ble litt høyt,kamkjede ble veldig stramt så jeg droppa pakningen under cylinderen og brukte et tynt lag med pakningsmasse i stedet dette funket kjempebra og kammkjede er normalt stramt. Forgasser e et eget kappitel  nor du har turbo jeg hadde en mikuni bst cv40 fra en ktm 640 liggende som jeg tenkte og bruke,det skulle vise seg at det ikke ble enkelt i og me at xrn har bare kikkstart saa maa gasseren vere bra rikktig jetta for og faa fyring paa den,jeg droppa cv gasseren og tok en mikuni tm 40 i stedet det skulle vise seg at det var det riktige valget,men tm gasseren har ax pumpe da gaar det ikke og kjore med turbo pga bensintrykket fra pumpa trykker bens i gjennom ax pumpa slik at den drukner,jeg tok av pumpestaken og pumpestempelet og tetta alle tilforselene med kemisk metal da virket det.jeg tigga inn en lambda mutter i grenroret og monterte en uego bredbonds lambda da fikk jeg ca avlesniger noe som gjorde jettinga mye enklere,naa etter 150 mil testkjoring funker sykkelen kjempe bra,skal prøve nå i påska og få lagt inn noen bilder av prosjekte fra start til nå.

Vis Medlemmets Profil

9 Re: Honda xr650r turbo on Tor 17 Apr 2014 - 18:18

KnutR

Admin
Bilder og video setter vi pris på!
Hvordan er den å kjøre? Bunndrag + toppdrag, ketchup-effekt? Fått testa den på dyno?

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil

10 Re: Honda xr650r turbo on Tor 17 Apr 2014 - 20:30

KnutR skrev:Bilder og video setter vi pris på!
Hvordan er den å kjøre? Bunndrag + toppdrag, ketchup-effekt? Fått testa den på dyno?
Har problemer med og laste opp bilder og film jeg skal prøve med pc når jeg kommer hjemm fra hytta har bare pad her, når jeg tok av axpumpa på gasseren så får ikke motoren nokk bens akurat når du gir på i bunn drage fra 2500rp drar den klokkerent hele veien,ingen kechup den lader 0,4 bar på 3800 rp og da har jeg alerede mere effekt en på topp før. Jeg kan lade 1,0-1,1 bar på 7500rp men for levetia sin del tar jeg ut 0,8bar max 0,8 bar har jeg på 6400 rp effekten er helt fantastisk samenlignet med før jeg skal forklare sener hva jeg har forsterka i motoren.

Vis Medlemmets Profil

11 Re: Honda xr650r turbo on Fre 18 Apr 2014 - 9:30

XRFAN skrev:
KnutR skrev:Bilder og video setter vi pris på!
Har problemer med og laste opp bilder og film jeg skal prøve med pc når jeg kommer hjemm fra hytta har bare pad her, når jeg tok av axpumpa på gasseren så får ikke motoren nokk bens akurat når du gir på i bunn drage fra 2500rp drar den klokkerent hele veien,ingen kechup den lader 0,4 bar på 3800 rp og da har jeg alerede mere effekt en på topp før. Jeg kan lade 1,0-1,1 bar på 7500rp men for levetia sin del tar jeg ut 0,8bar max 0,8 bar har jeg på 6400 rp effekten er helt fantastisk samenlignet med før jeg skal forklare sener hva jeg har forsterka i motoren.
For og få clutchen til og holde har jeg brukt gsx1100es clutchfjerer,i tillegg har jeg dreid meg 3mm alu shims for å klemme dem max slik at den ikke slurer,den største svakheten i xr motoren er nedre rådelager på veiva,jeg kjøpte meg en failicon råde kit fra statene med et special lager det er den råden og lagret som tåler mest julig av alle,jeg sente veiva til cylmo i tronheim for pressing retting jeg fikk dem også til og tigge rådebolten fast i shinkene slik at den 100% vridningstabil,jeg har tenkt på glidelagring av råden men jeg må forske litt mere på oljestrømmen og kjøling/smøring om det i heletatt er mulig,hvis dette går da går det og ta ut mye mere turbotrykk og få det til og holde veldig bra,han svensken som jeg kjøpte delene av tok ut 1,1 bar og hadde 125hk på hjulet det holt ca 8000 km før rådelagret tok kvelden. Jeg har også porta og endra innsugsvinkelen litt i toppen og satt på hotcam 1 for bedre bunn og mellomregister,når jeg kjørte motoren etter overhalinga med hotcam1 uten turbo var bunn og mellomregister bra i fohold til org men toppefekten var ikke mere en før,nå når jeg har turbotrykket på topp drar den helt rått fra bunn til topp hvis ikke jeg stiller dumpventilen slik at den slipper trykket på 0,8 da får jeg en ketchup kikker fra 7200-8250rp det er denne som tar drepen på rådelageret,skal legge ut bilder og komentarer på prosjekte senere.

Vis Medlemmets Profil

12 Rådelager on Fre 18 Apr 2014 - 10:19

På alle andre motorer man turbolader så er det tenningsbank som dreper rådelagrene ( forøvrig også på NA motorer ). Holder du deg unna tenningsbank så lever lagrene..

Hadde ikke tidligere eier en laaaaaaaaaaaaaang post om denne på sporthoj.com ?

Bra prosjekt :)

Vis Medlemmets Profil

13 Re: Honda xr650r turbo on Fre 18 Apr 2014 - 11:32

KnutR

Admin
Uansett, rundt 100+ gamp i en slik sykkel er i de fleste tilfeller "nok", iallefall om det skal være brukbart utenfor asfaltert område.
Dæven.

Gleder meg til å se video/bilder. Har virkelig sansen for slike prosjekter!

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil

14 Re: Honda xr650r turbo on Søn 20 Apr 2014 - 19:42

Nice!
Mere bilder, masse bilder!
Av detaljene... eksos, turbo, rør... :)
Kjempebra at noen gjør slikt!
:)

Vis Medlemmets Profil

15 Re: Honda xr650r turbo on Fre 2 Mai 2014 - 0:03

Kongen skrev:Nice!
Pc min har havarert men skal prøve med padn og legge ut så mye som mulig!

Vis Medlemmets Profil

16 Re: Honda xr650r turbo on Fre 2 Mai 2014 - 0:05

[img]<a href=[/img][img]http://i1030.photobucket.com/albums/y367/Turbohp/791a6d21e15fbb94c1dd269e1d44d016_zpsb82f5bbb.jpg[/img]" />
[quote="XRFAN"][quote="Kongen"]Nice!
:)[/quote]
Pc min har havarert men skal prøve med padn og legge ut så mye som mulig![/quote]

Vis Medlemmets Profil

17 Re: Honda xr650r turbo on Fre 2 Mai 2014 - 0:17

XRFAN skrev:" />
XRFAN skrev:
Kongen skrev:Nice!
Pc min har havarert men skal prøve med padn og legge ut så mye som mulig!

Vis Medlemmets Profil

18 Re: Honda xr650r turbo on Fre 2 Mai 2014 - 9:34

" /> nå etter en tur til trøndelag for og teste orntlig gruskjøring er opplevelsen mye bedre en forventet,med grusdekkene dreva jeg ned noen tenner bak 15/40 på grus er perfekt ( 16/38 asfalt)

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]