Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Ny Hayabusa….muligens….snart...

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 Ny Hayabusa….muligens….snart... on Ons 16 Apr 2014 - 11:15

http://www.bike.se/nyheter/ny-suzuki-hayabusa-pa-vag

Regner med carbon i ramme og felger + det meste annet - 1500ccm og historisk med gamp…….. men den tar ikke carbongrisen fra -99…. trur eg.

Vis Medlemmets Profil

2 Re: Ny Hayabusa….muligens….snart... on Ons 16 Apr 2014 - 13:16

Får håpe de gjør noe med designet,hadde jo vært ok om den ble fin å se på,også.

3 Re: Ny Hayabusa….muligens….snart... on Ons 16 Apr 2014 - 13:54

KliffArne skrev:Får håpe de gjør noe med designet,hadde jo vært ok om den ble fin å se på,også.

Er du frekk? Designet kommer av aerodynamikk - spes på den første modeller - form follows function - da blir det vakkert - men man må forstå bakgrunnen (verdens raskeste sykkel).

Kawa 1400 er støgg - den har ingen referanser til funksjonell design - bare at den skal se imponerende ut for svake sjeler. Litt Ferraristriper og masse lys foran - ingenting skikkelig gjennomtenkt ligger bak det designet - i motsetning til f.eks GS som ser ut som et image av hva de vil at publikum skal tro at sykkelen -er men ikke er - nemlig en tøff all-terrengsykkel…. men den er et asfaltesel.

Vis Medlemmets Profil

4 Re: Ny Hayabusa….muligens….snart... on Ons 16 Apr 2014 - 18:53

Nå ser jo alle r sykler ut som bola pitbikes.
Men jeg er til dels enig med deg ang gs.
Bmw har rt modellen som sikkert fungerer like bra om ikke bedre en gs på brorparten av områdene en gs brukes.

Vis Medlemmets Profil

5 Re: Ny Hayabusa….muligens….snart... on Ons 16 Apr 2014 - 19:18

Dåkker veit ittje ka dåkker snakka omm!

ZZR1400 ser da mye bedre ut enn haya'en,og går sikkert godt nok.

GS'en er jo bare lækker  I love you 

6 Re: Ny Hayabusa….muligens….snart... on Fre 18 Apr 2014 - 22:27

Haya99 skrev:
KliffArne skrev:Får håpe de gjør noe med designet,hadde jo vært ok om den ble fin å se på,også.

Er du frekk? Designet kommer av aerodynamikk - spes på den første modeller - form follows function - da blir det vakkert - men man må forstå bakgrunnen (verdens raskeste sykkel).

Kawa 1400 er støgg - den har ingen referanser til funksjonell design - bare at den skal se imponerende ut for svake sjeler. Litt Ferraristriper og masse lys foran - ingenting skikkelig gjennomtenkt ligger bak det designet - i motsetning til f.eks GS som ser ut som et image av hva de vil at publikum skal tro at sykkelen -er men ikke er - nemlig en tøff all-terrengsykkel…. men den er et asfaltesel.

Har moderatoren(E) tatt påskeferie???? Helt på tryne å stigmatisere en liten gruppe mennesker som tror dem har en veldesignet og imponerende sykkel.
Man må få stille spørsmål ved vurderingsevnen til Haya. Nå må vi passe oss slik at vi ikke ender som et forum for en smal gruppe av inaktive tapere   Evil or Very Mad Evil or Very Mad

Vis Medlemmets Profil

7 Re: Ny Hayabusa….muligens….snart... on Fre 18 Apr 2014 - 22:58

KnutR

Admin
dag-zzr skrev:
Man må få stille spørsmål ved vurderingsevnen til Haya. Nå må vi passe oss slik at vi ikke ender som et forum for en smal gruppe av inaktive tapere   Evil or Very Mad Evil or Very Mad

Sett fra deg eggpunchen og rist litt på skallen nå.

Vi ER jo en liten gruppe inaktive tapere.  cheers 

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil

8 Re: Ny Hayabusa….muligens….snart... on Fre 18 Apr 2014 - 23:04

KnutR skrev:
dag-zzr skrev:

Sett fra deg eggpunchen og rist litt på skallen nå.

Vi ER jo en liten gruppe inaktive tapere.  cheers 

Har lenge trudd det motsatte. Kan være at jeg spiser for mye poppkorn.. jocolor 

Vis Medlemmets Profil

9 Re: Ny Hayabusa….muligens….snart... on Søn 20 Apr 2014 - 0:05

Satan Haya, driver ikke du å tegner ting for penger? Isåfall bør du overlate design til noen heeelt andre om du synes Haya er finere enn ZZR. Har eid ZZR og eier nå en Haya og ikke faen om Haya'n er finere enn ZZR..

Vis Medlemmets Profil

10 Re: Ny Hayabusa….muligens….snart... on Søn 20 Apr 2014 - 19:22

custom 95 skrev:Nå ser jo alle r sykler ut som bola pitbikes.

Hehe,.. den var bra. :)

Ad topic, så håper jeg *virkelig* at Suzuki "smeller til" med en skikkelig versting.
Noe annet ville vært skuffende Sad
Gen-II var jo en nedtur fra Gen-I som etter min mening både så "bra" ut og fremdeles ikke er "slått" når det gjelder topphastighet (Stock).
Selv med 20hk+ for Gen-II vs Gen-1 så var det ingen bedring i ytelser ("all out").

Hva som er "fin" å se på når det gjelder ZZR1400 vs Busa så vil jeg støtte Haya i at "form follow function", men Gen-II er definitivt ingen høydare når det gjelder design/utseende.
ZZR1400 har jeg aldri likt utseende på, men "current" utgave med *den* motoren er defintivt en høydare. :)

Vis Medlemmets Profil

11 Re: Ny Hayabusa….muligens….snart... on Søn 20 Apr 2014 - 19:23

Voodoodoo skrev:Satan Haya, driver ikke du å tegner ting for penger? Isåfall bør du overlate design til noen heeelt andre om du synes Haya er finere enn ZZR. Har eid ZZR og eier nå en Haya og ikke faen om Haya'n er finere enn ZZR..

ZZR OG Busa er raketter - de skal ha høy toppfart - da kan du ikke starte med en låvevegg -og så bygge sykkelen derfra - som ZZR gjør. Busa er et resultat av vintunnel - og den er aerodynamisk - kan du fortelle meg hva som ligger bak ZZRs design??

Av folk som har peiling på design (som meg) tror jeg svært få ville valgt ZZR Foran Hayabusa. Men sikkert endel lekfolk for ZZR kan imponere villfarne sjeler som er glad i mye lys. De samme som ville valgt Tyrolehus framfor en Corbu villa.

Vis Medlemmets Profil

12 Re: Ny Hayabusa….muligens….snart... on Søn 20 Apr 2014 - 21:24

Haya99 skrev:
Voodoodoo skrev:Satan Haya, driver ikke du å tegner ting for penger? Isåfall bør du overlate design til noen heeelt andre om du synes Haya er finere enn ZZR. Har eid ZZR og eier nå en Haya og ikke faen om Haya'n er finere enn ZZR..

ZZR OG Busa er raketter - de skal ha høy toppfart - da kan du ikke starte med en låvevegg -og så bygge sykkelen derfra - som ZZR gjør. Busa er et resultat av vintunnel - og den er aerodynamisk - kan du fortelle meg hva som ligger bak ZZRs design??

Av folk som har peiling på design (som meg) tror jeg svært få ville valgt ZZR Foran Hayabusa. Men sikkert endel lekfolk for ZZR kan imponere villfarne sjeler som er glad i mye lys. De samme som ville valgt Tyrolehus framfor en Corbu villa.
Nå er det vel flere sykler som går forbi hayabusaen, til og med et par stk fra låvevegg-produsenten kawasaki.
Hva som da er poenget med vindtunnel og kunnskap om design (som du?) er en gåte.
Men om målet var å lage en styggere sykkel enn nødvendig, så har jo suzuki lykkes rimelig bra

Vis Medlemmets Profil

13 Re: Ny Hayabusa….muligens….snart... on Søn 20 Apr 2014 - 21:54

Rolling Eyes  Hva syns dere om Cruisere a Gutter?

Vis Medlemmets Profil

14 Re: Ny Hayabusa….muligens….snart... on Søn 20 Apr 2014 - 21:56

ArcticTiger skrev:Rolling Eyes  Hva syns dere om Cruisere a Gutter?

Personlig syns jeg Royal Caribean Cruiselines har de fineste cruiser'ne  alien 

15 Re: Ny Hayabusa….muligens….snart... on Søn 20 Apr 2014 - 21:59

Hæ?

Vis Medlemmets Profil

16 Re: Ny Hayabusa….muligens….snart... on Søn 20 Apr 2014 - 22:13

Her snackker vi, de som er vant med å kjøre en bola pittbike som er like utfordrene å kjøre som en trehjul sykkel skulle ha prøvd en fullblods kruser,
en bike man faktisk må jobbe får å få med seg gjennom svingene. det er morro  rabbit

Vis Medlemmets Profil

17 Re: Ny Hayabusa….muligens….snart... on Man 21 Apr 2014 - 7:02

jhn skrev:
Haya99 skrev:

Nå er det vel flere sykler som går forbi hayabusaen, til og med et par stk fra låvevegg-produsenten kawasaki.
Hva som da er poenget med vindtunnel og kunnskap om design (som du?) er en gåte.
Men om målet var å lage en styggere sykkel enn nødvendig, så har jo suzuki lykkes rimelig bra

Men i 99 var den i toppen - ingen over - og det var den også når gen 2 kom - hvis noen bare hadde testet uten sperre- men nå er det nettopp derfor de kommer med en ny - for noen har gått forbi.

Vis Medlemmets Profil

18 Re: Ny Hayabusa….muligens….snart... on Man 21 Apr 2014 - 7:06

custom 95 skrev:
Her snackker vi, de som er vant med å kjøre en bola pittbike som er like utfordrene å kjøre som en trehjul sykkel skulle ha prøvd en fullblods kruser,
en bike man faktisk må jobbe får å få med seg gjennom svingene. det er morro  rabbit

Joda cruisere er sikker flott - sto sammen med en gjeng på Bastøyferga igår - han tøffeste av de (grønn vest med stor L På) Shadow 750 - den var så sprek at han måtte børne litt inne på ferga før lemmen gikk opp …..

Men der er jo litt skummelt at de må kjøre med maks nedlegg for å følge vanlig trafikk - da er det ikke mye å gå på hvis du må brekke ned .

Vis Medlemmets Profil

19 Re: Ny Hayabusa….muligens….snart... on Man 21 Apr 2014 - 8:15

Nostalgiske svingfrie traktorer fra gamledager som tydeligvis trigger en eller annen "born to be wild" følelse hos frustrerte tøffelmisbrukere..  lol! 

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]