Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Verktøy og utstyr fra Biltema

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10, 11, 12  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 5 av 12]

101 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Ons 11 Feb 2015 - 13:04

Haya99 skrev:
KnutR skrev:

Jeg KAN jo tenne på ei lita lunte, og spørre hvorfor dere RR-folket ikke bruker biltemaolje? Det er jo rimelige greier, og dere bytter vel olje "noen" ganger i løpet av sesongen. Cool

BT olje er av varierende kvalitet - en motor med høye ytelser bør ha bra olje - det sikrer man ved å kjøpe merkevare.

På en GS er det greit å bruke BT eller annen spillolje da motoren er en førkrigs konstruksjon (WW1 eller 2?) med lave ytelser.
Se her havner vi over på temaet igjen også, fantastisk! rabbit
Med olje og Biltema som tema, burde det være muligheter for lange diskusjoner. Men jeg er redd det trikset der ikke fungerer her inne... cat

Vis Medlemmets Profil

102 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Ons 11 Feb 2015 - 13:55

mortal skrev:
Haya99 skrev:
KnutR skrev:

Jeg KAN jo tenne på ei lita lunte, og spørre hvorfor dere RR-folket ikke bruker biltemaolje? Det er jo rimelige greier, og dere bytter vel olje "noen" ganger i løpet av sesongen. Cool

BT olje er av varierende kvalitet - en motor med høye ytelser bør ha bra olje - det sikrer man ved å kjøpe merkevare.

På en GS er det greit å bruke BT eller annen spillolje da motoren er en førkrigs konstruksjon (WW1 eller 2?) med lave ytelser.
Med olje og Biltema som tema, burde det være muligheter for lange diskusjoner. Men jeg er redd det trikset der ikke fungerer her inne... cat
Men det hjelper vel litt å blande GS inn i diskusjonen?... det fungerer litt som gjær og bakepulver ... det får enhver kakekrangel til å vokse litt

Vis Medlemmets Profil

103 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Ons 11 Feb 2015 - 14:48

KnutR

Admin
jhn skrev:
mortal skrev:
Haya99 skrev:
KnutR skrev:

Men det hjelper vel litt å blande GS inn i diskusjonen?... det fungerer litt som gjær og bakepulver ... det får enhver kakekrangel til å vokse litt

Ah, der er vi inne på noe! GS-folka har jo stort sett blåst av så mye spenn på merkelappen at de ikke har råd til andre ting enn Biltema-olje? Fint skarre værra.

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil

104 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Ons 11 Feb 2015 - 15:22

Nok av folk banefolk som flekker rundt med Biltemaolje.

Nå for tiden er det Tetrosyl LTD  som leverer den til Biltema. De leverer også til feks Carlube. What a Face alien

Vis Medlemmets Profil

105 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Ons 11 Feb 2015 - 16:16

Det var da fordømt så raskt dere skulle tilbake til tema, da???
Her ropte noen konspirasjon, og jeg bisto...og så kommer dere gnurebukker å begynner å snakke om OLJE???

Vis Medlemmets Profil http://haeggis-mess.blogspot.no/

106 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Ons 11 Feb 2015 - 16:17

Haya99 skrev:Skal man kjøre fort -uten å bedrive harakiri - så må man på bane.
Aaah, så det er derfor du ikke kjører fort..?

Sist endret av Haeggis Amateur Line den Ons 11 Feb 2015 - 23:11, endret 1 gang

Vis Medlemmets Profil http://haeggis-mess.blogspot.no/

107 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Ons 11 Feb 2015 - 18:48

Haya99 skrev:
GS eierne kjører mye det skal de ha - så etterhvert tror de de er jævlig gode - men alt skjer i veitempo. Så når de enkelte ganger kommer over en nybegynner på en eller annen RR som de klarer å holde følge med eller til og med kjør fra så blåses egoet opp til zeppeliner-nivå..... men vi vet jo hvordan det gikk med dem...

Hehe,at jeg påstår du skal få problemer med å kjøre fra Rudolf med Busa'en din på en svingete smal humpete tildels uoversiktelig fjellvei,er ikke fordi jeg tror jeg er jævlig god. Og heller ikke at du er nybegynner.
Fordelen med å være den som ligger bak,er stor.Antageligvis større enn forskjellen på de to moppene. Og Rudolf tar telehiv og andre humper mye bedre enn bussen din.

Og jeg bruker bt-olje alien

108 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Ons 11 Feb 2015 - 19:10

KliffArne skrev:
Haya99 skrev:
GS eierne kjører mye det skal de ha - så etterhvert tror de de er jævlig gode - men alt skjer i veitempo. Så når de enkelte ganger kommer over en nybegynner på en eller annen RR som de klarer å holde følge med eller til og med kjør fra så blåses egoet opp til zeppeliner-nivå..... men vi vet jo hvordan det gikk med dem...

Hehe,at jeg påstår du skal få problemer med å kjøre fra Rudolf med Busa'en din på en svingete smal humpete tildels uoversiktelig fjellvei,er ikke fordi jeg tror jeg er jævlig god. Og heller ikke at du er nybegynner.
Fordelen med å være den som ligger bak,er stor.Antageligvis større enn forskjellen på de to moppene. Og Rudolf tar telehiv og andre humper mye bedre enn bussen din.

Og jeg bruker bt-olje  alien

...du legger på telehiv også? ...du føler deg ikke trygg på din påstand.

Nå svinger Busan ekstremt lett - så en svingete vei er ikke problemet. Og er det en 300m slette er jeg 100m foran... men å dra på skikkelig gjennom svingen kan man ikke gjøre når man risikerer møtende trafikk, grus, sauer, kuer, folk etc i veien rundt en sving. Som sagt er du helt lobotomert på en sånn vei så vinner du - eller .......

Vis Medlemmets Profil

109 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Ons 11 Feb 2015 - 19:24

Haya99 skrev:
KliffArne skrev:
Haya99 skrev:

Nå svinger Busan ekstremt lett - så en svingete vei er ikke problemet. Og er det en 300m slette er jeg 100m foran...  men å dra på skikkelig gjennom svingen kan man ikke gjøre når man risikerer møtende trafikk, grus, sauer, kuer, folk etc i veien rundt en sving. Som sagt er du helt lobotomert på en sånn vei så vinner du - eller .......

Ta bort telehivet da,og jeg er veldig trygg på hva jeg har påstått. Men du leser ikke skikkelig/forstår hva jeg sier Suspect

Møt meg i Røldal,du,så skal jeg vise deg. Jeg har med kaffe i topp-boksen

110 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Ons 11 Feb 2015 - 19:37

Tåppbåkks affraid

Ødelegger ikke det looken det da? Mener det er slått fast i kalifatet...

Vis Medlemmets Profil

111 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Ons 11 Feb 2015 - 19:45

ArcticTiger som liker toppboks så godt..

Tilbake til topic,her om dagen kjøpte jeg meg en sånn lys-ramme på Biltema til å sette på tilhengeren. 299 inkludert lykter og kabel med kontakt,plug and play,alt virket på første forsøk.Kjempegreier . Tok meg en halvtime å montere.

Hvorfor jeg trengte nye lykter,er en annen historie,som forblir mellom meg og gud.

112 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Ons 11 Feb 2015 - 19:52

KliffArne skrev:
Haya99 skrev:
KliffArne skrev:
Haya99 skrev:

Nå svinger Busan ekstremt lett - så en svingete vei er ikke problemet. Og er det en 300m slette er jeg 100m foran...  men å dra på skikkelig gjennom svingen kan man ikke gjøre når man risikerer møtende trafikk, grus, sauer, kuer, folk etc i veien rundt en sving. Som sagt er du helt lobotomert på en sånn vei så vinner du - eller .......

Ta bort telehivet da,og jeg er veldig trygg på hva jeg har påstått. Men du leser ikke skikkelig/forstår hva jeg sier Suspect

Tok en kikk på den veien fra Sauda til Røldal - der kjører jeg lett fra deg - er mange fartsstrekninger der - er det lite trafikk og tørr vei har du ikke nubbesjangs med det trollet ditt. Du kommer ikke til å ha fordel av å ligge rett bak lenge - rett etter Sauda er det en 650m strekke det kan gasses på -da kommer du på etterskudd .....og da taper du. Men jeg skal kjøre gjennom ruta noen ganger først.

Vis Medlemmets Profil

113 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Ons 11 Feb 2015 - 20:34

Haya99 skrev:
KliffArne skrev:
Haya99 skrev:
KliffArne skrev:
Haya99 skrev:

Tok en kikk på den veien fra Sauda til Røldal - der kjører jeg lett fra deg - er mange fartsstrekninger der - er det lite trafikk og tørr vei har du ikke nubbesjangs med det trollet ditt. Du kommer ikke til å ha fordel av å ligge rett bak lenge - rett etter Sauda er det en 650m strekke det kan gasses på -da kommer du på etterskudd .....og da taper du. Men jeg skal kjøre gjennom ruta noen ganger først.

Ligger an til et sommer-res her, få spikret dato osv da så det går an å få lagt det inn i kalenderen. Må tross alt få bytta på noe ny BT-olje for så å stå langs veikanten med kaffekoppen på tåppbåksen og heie på Rudolf, og vente en stund, drikke litt kaffe, slappe av litt og så hilse på hajen99 etter en stund lol! cheers

Vis Medlemmets Profil

114 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Ons 11 Feb 2015 - 21:04

Ja, her må det settes ut ymse ækksjon-kameraer, bygges tribuner og settes opp partytelt fra Biltema til seansen cheers

Drit og dra, dette blir moro!

Vis Medlemmets Profil

115 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Ons 11 Feb 2015 - 21:25

skal sitte og følge nøye med fra Biltemastolen min-veldig praktisk på bløtt/mykt underlag også pga. det horisontale røret nede på benene..

http://www.biltema.no/no/Bat/Mobler-og-interior/Dekkstol-med-bord-25372/

litt romslig å ha med men funker-flott treffstol.

Vis Medlemmets Profil

116 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Ons 11 Feb 2015 - 21:47

joo skrev:Ja, her må det settes ut ymse ækksjon-kameraer, bygges tribuner og settes opp partytelt fra Biltema til seansen cheers

Drit og dra, dette blir moro!

Haha, ja han derre med RR machin med dyr olje må jo ha æksj'nkamera foran på sykkel'n da, duger ikke med no Julagreier der, men det er vel litt av vitsen å filme andre sykler, og her vil det jo etter sigende ligge en foran... cheers

Vis Medlemmets Profil

117 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Ons 11 Feb 2015 - 21:50

@Haya; Jeg tror du apsolutt burde sjekke ut den veien fra Røldal til Sauda in Real Life før du byr opp noen til dans silent

Vis Medlemmets Profil

118 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Ons 11 Feb 2015 - 21:53

Tror også det AT...

Her har vi en kort rast der i sommer, med tåppbokser:

Vis Medlemmets Profil

119 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Ons 11 Feb 2015 - 22:08

joo skrev:Tror også det AT...

Her har vi en kort rast der i sommer, med tåppbokser:

HÆÆÆ, plastikktåppbåks???? BT???

Vis Medlemmets Profil

120 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Ons 11 Feb 2015 - 22:12

"problemet" med denne veien sist sommer var bobiler på begge sider av veien for å "se alt samtidig"..affraid

Satse liv og lemmer for å dra en kamikazepilot på traktor på veien er uaktuelt for min del..No
Men hvis vi kan sperre veien og renske vekk turistene så ....... bounce

Vis Medlemmets Profil

121 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Ons 11 Feb 2015 - 22:23

KnutR

Admin
Jeg var på biltema i sta.. Kjøpte meg en sånn en.. Og tror du ikke faenskapet faktisk funka fett til å få isen av trappa med? Pokker ta, drit og dra.. Åssen skal en klare å rakke ned på biltema når alt driten en kjøper der faktisk funker?

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil

122 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Ons 11 Feb 2015 - 22:28

Det her må æ få med mæ ... korr får æ kjøpt billetta?

Apropos billetta ... æ å en kompis skulle på skitur en gang ... kompisen hadde akkurat kjøpt nye ski.
I bilen på tur opp på fjellet oppdaga vi at bindingen va montert feil, vi smatt innom sportsbutikken der han hadde kjøpt skia, og regnet med at det va fort gjort å fikse.
Butikkmannen tenkte litt annerledes ... han var først litt opptatt på bakrommet med noen krukker og glass og flasker, og deretter veldig artig og omtrentlig i monteringen av nye bindinger. Det påpekte vi ... flere ganger. Det skulle vi ikke gjort ... han hadde jo drevet sportsbutikk siden før krigen, må vite ... vi måtte bare fan ikke komme her å fortelle han mainnskit. "Æ har vel førr satan montert bindinga før ... æ kan telåme montere bindinga på gummistaulan dine hvis vil" Sa han.
"Jammen ..." prøvde vi oss
"Det va da som fan" sa gubben "Det e ikke nokka "jammen" her ... gi mæ beskjed neste gang dokker ska på ski, så ska æ fan skjære mæ kjøpe billetta" sa han, og jagde oss ut.

Vis Medlemmets Profil

123 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Ons 11 Feb 2015 - 22:29

ArcticTiger skrev:@Haya; Jeg tror du apsolutt burde sjekke ut den veien fra Røldal til Sauda in Real Life før du byr opp noen til dans silent

...ække verre enn at man bruker litt motorkraft på de første slettene for å få litt avstand - da har ikke Kliffern noe fordel av å ligge bak. Så lenge dekket ikke er for jævlig så svinger Busan bedre enn traktoren.... så jeg kan med lavere innsats kjøre like fort i svingene (forsvarlig) - og peise på på strekkene - og de er det mange av .....faktisk.

....og så må han huske toppboxen med kaffe.... og kake...

Vis Medlemmets Profil

124 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Ons 11 Feb 2015 - 22:35

KnutR skrev:Jeg var på biltema i sta.. Kjøpte meg en sånn en.. Og tror du ikke faenskapet faktisk funka fett til å få isen av trappa med? Pokker ta, drit og dra.. Åssen skal en klare å rakke ned på biltema når alt driten en kjøper der faktisk funker?

Det der hadde ikke jeg tatt sjansen på iaffall, trappa di kommer til å gå til Hælvette nå Shocked

Vis Medlemmets Profil

125 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Ons 11 Feb 2015 - 22:39

mekkern skrev:"problemet" med denne veien sist sommer var bobiler på begge sider av veien for å "se alt samtidig"..affraid

Satse liv og lemmer for å dra en kamikazepilot på traktor på veien er uaktuelt for min del..No
Men hvis vi kan sperre veien og renske vekk turistene så ....... bounce

Grytidlig om morran - og så noen flaggvakter på strategiske plasser - kjøre opp løypa og sjekke dekket....  kanskje sperre veien på et midlere strekk - ikke hele 50km - unødvendig.

Fin vei detta:

https://www.youtube.com/watch?v=kocW9szye6I

Sist endret av Haya99 den Ons 11 Feb 2015 - 22:43, endret 1 gang

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 5 av 12]

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10, 11, 12  Next