Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Verktøy og utstyr fra Biltema

Gå til side : Previous  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 10, 11, 12  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 6 av 12]

126 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Ons 11 Feb 2015 - 22:42

Haya99 skrev:
ArcticTiger skrev:@Haya; Jeg tror du apsolutt burde sjekke ut den veien fra Røldal til Sauda in Real Life før du byr opp noen til dans silent

...ække verre enn at man bruker litt motorkraft på de første slettene for å få litt avstand - da har ikke Kliffern noe fordel av å ligge bak. Så lenge dekket ikke er for jævlig så svinger Busan bedre enn traktoren.... så jeg kan med lavere innsats kjøre like fort i svingene (forsvarlig) - og peise på på strekkene - og de er det mange av .....faktisk.

....og så må han huske toppboxen med kaffe....  og kake...
Det er her mange har blitt overrasket ... når man sitter på en RR, med litt høy puls, på en svingete vei og føler at det går fort nok .. så sitter man på en adventure-sykkel, i nesten samme hastighet, med baugporten åpen og plystrer "du fjellhøga nord" og nyter landskapet.
Det med "lavere innsats" er jeg ikke sikker på

Vis Medlemmets Profil

127 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Tor 12 Feb 2015 - 12:03

Ser at Kliffern har den første versjonen av denne GSen - veier 250kg og har 85gamp...... tenker aksen fra 80 og oppover er lite å slå ræva i taket av....... du får heller stille med den gamle Volvo 240 den er sikkert raskere... Sleep

Vis Medlemmets Profil

128 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Tor 12 Feb 2015 - 12:23

Haya99 skrev:Ser at Kliffern har den første versjonen av denne GSen - veier 250kg og har 85gamp......  tenker aksen fra 80 og oppover er lite å slå ræva i taket av.......  du får heller stille med den gamle Volvo 240 den er sikkert raskere... Sleep

Det skulle itte forundre meg.
http://gatebil.no/fun-facts-volvo-240-40-ar/

Vis Medlemmets Profil

129 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Tor 12 Feb 2015 - 14:15

jhn skrev:
Haya99 skrev:
ArcticTiger skrev:@Haya; Jeg tror du apsolutt burde sjekke ut den veien fra Røldal til Sauda in Real Life før du byr opp noen til dans silent

...ække verre enn at man bruker litt motorkraft på de første slettene for å få litt avstand - da har ikke Kliffern noe fordel av å ligge bak. Så lenge dekket ikke er for jævlig så svinger Busan bedre enn traktoren.... så jeg kan med lavere innsats kjøre like fort i svingene (forsvarlig) - og peise på på strekkene - og de er det mange av .....faktisk.

Det er her mange har blitt overrasket ... når man sitter på en RR, med litt høy puls, på en svingete vei og føler at det går fort nok .. så sitter man på en adventure-sykkel, i nesten samme hastighet, med baugporten åpen og plystrer "du fjellhøga nord" og nyter landskapet.

Jepp.
Gutta snakker med store ord, og kjører med gummiramme og kork-bremser.

Vi får bearbeide Kliffern og overtale ham til å legge sandsekker i sideveskene slik at det ikke blir så rått parti.(toppboks er resevert kaffe m/tilbehør. Noe må han ha å fordrive tida med mens han står å venter på gummi-busa)

Det hjelper ikke å ha masse hester når motor er festet til en ramme som vrenger og vrir seg så snart underlaget ikke er slett. Liten fjæringsvei hjelper heller ikke, og om man har 600 m rettstrekke så er det 200m med aks og 400m med brems What a Face

Vis Medlemmets Profil

130 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Tor 12 Feb 2015 - 15:35

knutk skrev:
jhn skrev:
Haya99 skrev:

Jepp.
Gutta snakker med store ord, og kjører med gummiramme og kork-bremser.

Vi får bearbeide Kliffern og overtale ham til å legge sandsekker i sideveskene slik at det ikke blir så rått parti.(toppboks er resevert kaffe m/tilbehør. Noe må han ha å fordrive tida med mens han står å venter på gummi-busa)

Det hjelper ikke å ha masse hester når motor er festet til en ramme som vrenger og vrir seg så snart underlaget ikke er slett. Liten fjæringsvei hjelper heller ikke, og om man har 600 m rettstrekke så er det 200m med aks og 400m med brems What a Face

Så dere den vidoen av ruta? - det er større dumper på ACR... og de retteste kjedelige strekkene var klippet bort. Jeg har ikke merket mye til gummiramma på min Busa - lette hjul hjelper jo endel. Jeg tror nok bremsene er fullt på høyde med GSen til Kliff - er K08 Gixxer bremser og gaffel (Øhlins innmat). Jeg tror man sjelden er under 80 på den ruta - aksen fra er nok temmelig slapp for droget til Kliff.... så jeg kan antakelig kjøre i mitt normale turtempo uten å presse eller ta sjangser - og han kommer ikke til å holde følge! Basketball

Herrejemini hvor godt dere tror om disse traktorene.... affraid

Vis Medlemmets Profil

131 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Tor 12 Feb 2015 - 18:28

Haya99 skrev:Ser at Kliffern har den første versjonen av denne GSen - veier 250kg og har 85gamp......  tenker aksen fra 80 og oppover er lite å slå ræva i taket av.......  du får heller stille med den gamle Volvo 240 den er sikkert raskere... Sleep

Vållvo'en går som ei kule,den Rolling Eyes Er det virkelig over 80 gamp i Rudolf? :-) Med kardang og masse tap,så er det vel ca 60 på hjulet,da. Ikke karbonhjul.

Og likevel skal du få problemer med å riste meg av Twisted Evil

132 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Tor 12 Feb 2015 - 18:34

Jeg vedder 2 stk Snøgg-Dugurd (Kvikk-Lunsj) på at Kliffern gruser deg grundig Haya Basketball
Er det noen som vil låne deg en sykkel for det reset?

Vis Medlemmets Profil

133 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Tor 12 Feb 2015 - 18:42

ArcticTiger skrev:Jeg vedder 2 stk Snøgg-Dugurd (Kvikk-Lunsj) på at Kliffern gruser deg grundig Haya Basketball

Tror egentlig at Haya har lys på en GS selv. Nå er han bare ut og fisker etter argument for å handle. bounce

Vis Medlemmets Profil

134 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Tor 12 Feb 2015 - 19:08

knutk skrev:
ArcticTiger skrev:Jeg vedder 2 stk Snøgg-Dugurd (Kvikk-Lunsj) på at Kliffern gruser deg grundig Haya Basketball

Tror egentlig at Haya har lys på en GS selv. Nå er han bare ut og fisker etter argument for å handle.  bounce

hehe - hvis jeg skulle hatt en Adventure sykkel - så er det Ducati eller KTM ....trur eg... jeg fatter ikke facinasjonen for den derre GSen ..... Kliff virker som en ok kar - så jeg ble jo overrasket over at han kjøpte GS.... dere andre kjenner jeg ikke.....men... Suspect

Vis Medlemmets Profil

135 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Tor 12 Feb 2015 - 19:13

KliffArne skrev:

Vållvo'en går som ei kule,den Rolling Eyes   Er det virkelig over 80 gamp i Rudolf? :-) Med kardang og masse tap,så er det vel ca 60 på hjulet,da. Ikke karbonhjul.

Og likevel skal du få problemer med å riste meg av Twisted Evil

......hehe .... en kompis av meg kjørte en splitter ny utgave med den boxeren i fjor høst - den var visst en betydelig oppgradering - drøye 200 lapper - det er jo ingenting for deg- med en sånn og Ullevålseter på den så hadde jeg vært litt nervøs...

Vis Medlemmets Profil

136 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Fre 13 Feb 2015 - 21:05

Haya99 skrev:
......hehe .... en kompis av meg kjørte en splitter ny utgave med den boxeren i fjor høst - den var visst en betydelig oppgradering - drøye 200 lapper - det er jo ingenting for deg- med en sånn og Ullevålseter på den så hadde jeg vært litt nervøs...

Lurer på å selge unna litt rot,og se om jeg klarer å skrape sammen såpass.De begynner på litt over 200,og så spørs det hvor mye dilldall man "må"ha.

Ikke vær nervøs,du.

137 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Fre 13 Feb 2015 - 21:16

Du klarer fint å legge til 50k på utstyrslista til BMW Embarassed
Har erfaring med dette Rolling Eyes

Vis Medlemmets Profil

138 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Fre 13 Feb 2015 - 21:36

B040 skrev:Du klarer fint å legge til 50k på utstyrslista til BMW Embarassed
Har erfaring med dette Rolling Eyes

Ja,ser det.Hvorfor selger de halvfabrikata? De fleste vil vel ha hele pakka

139 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Fre 13 Feb 2015 - 21:44

Ja, vi i Norge ønsker dette. Svensker er kjipe og velger mindre utstyr Laughing

Vis Medlemmets Profil

140 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Fre 13 Feb 2015 - 23:41

Da er JULACAMMEN testet og jeg legger ut det første bildet her. Steike ta, her er det snakk om gode linjer og det gyldne snitt. Ikke mye forvregning her:

Vis Medlemmets Profil

141 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Fre 13 Feb 2015 - 23:44

litt vidvinkel deformasjon må en vel regne med på kort avstand...

Vis Medlemmets Profil

142 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Lør 21 Mar 2015 - 13:50

Denne bremselufteren fra Biltema er gull verdt,til under 200 kroner:

Begynte å fylle bremsevæske og lufte igårkveld på "gamlemåten",ville ikke starte kompressoren da det var sånn fin musikk på radioen. Gikk lei og tok kveld med ei halvslakk frembremse og ingenting bak.

Idag fyrte jeg opp kompressoren,også fra BT,og luftet begge ender ila et øyeblikk.

143 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Lør 21 Mar 2015 - 15:07

Den luftern funker bra den. Har opplevd at jeg måtte legge på en liten runde eller to med gjengetape rundt luftenippelen, det suger fort falsk luft der.. Kan ha med hvor mye man klemmer på og da.

Vis Medlemmets Profil

144 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Søn 22 Mar 2015 - 10:09

Da jeg har dårlige håndledd bruker jeg Biltemas gasshjelp,likere enn ikkenoe liksom...

Og kommer til å kjøpe hjelm der...synes dere det er klin kokos...? What a Face

Vis Medlemmets Profil

145 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Søn 22 Mar 2015 - 10:54

intrudergubbe skrev:Da jeg har dårlige håndledd bruker jeg Biltemas gasshjelp,likere enn ikkenoe liksom...

Og kommer til å kjøpe hjelm der...synes dere det er klin kokos...? What a Face

Nei, det er bedre å kjøpe en billig hjelm du skifter ofte enn å "aldri" skifte den ut for den var så dyr.

Her er test av MC hjelmer for noen år siden. Biltema var en av vinnerne.

Vis Medlemmets Profil

146 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Man 23 Mar 2015 - 9:53

Angående Bikes hjelmtest synes jeg innledende tekst oppsummerer det hele: "En hjelm som tilbyr god komfort og har god kvalitet, og samtidig leverer sikkerhet, koster en del over gjennomsnittet."

Dyrest er ikke automatisk best, men oftest finnes der en sammenheng, selv om det iblant tar litt tid å oppdage det.

For egen regning er mitt syn på BTs hjelm, basert på genrel erfaringer med produkt fra nevnte butikk, at hjelmen er et alternativ til trøsykkelhjelm.

Men det er selvsagt opp til hver enkelt å vurdere hva hodet er verdt. Jeg kan være med på at for enkelte vil en BT hjelm være overinvestering.

Vis Medlemmets Profil

147 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Man 23 Mar 2015 - 10:55

knutk skrev:Angående Bikes hjelmtest synes jeg innledende tekst oppsummerer det hele: "En hjelm som tilbyr god komfort og har god kvalitet, og samtidig leverer sikkerhet, koster en del over gjennomsnittet."

Dyrest er ikke automatisk best, men oftest finnes der en sammenheng, selv om det iblant tar litt tid å oppdage det.

For egen regning er mitt syn på BTs hjelm, basert på genrel erfaringer med produkt fra nevnte butikk, at hjelmen er et alternativ til trøsykkelhjelm.

Men det er selvsagt opp til hver enkelt å vurdere hva hodet er verdt. Jeg kan være med på at for enkelte vil en BT hjelm være overinvestering.

Liker du ikke Biltema uansett går det jo sånn som dette. Hjelmene ser ut til å dele problemer ifølge testen. Og dette med å vurdere hva hodet er verdt er jo bare piss fra deg, for Biltema hjelmen fikk topp resultat på sikkerhet;  "Toppresultat i testlabbet. Mye sikkerhet for pengene"
Konklusjonen her blir jo nok en gang det motsatte av hva du forfekter, er du redd for styrhuset ditt kan Biltema hjelmen være et veldig godt alternativ!

Jeg har nå brukt såpass mye MC hjelmer oppover årene, også i jobbsammenheng, så jeg kan fortelle deg at hodeformen avgjør mye her.

Jeg sverget til billige plasthjelmer når kollegaer brukte grisedyre, datt min i bakken hardt for mye, eller jeg hadde en svingom i grøftekanten kjøpte jeg ny, de andre gjorde det ikke...

Du er vel en av dem som tror at Hr Biltema sitter på bakrommet og blander olje?

Du brukte vel IKKE hjelm i det hele tatt når du falt og slo deg kanskje? clown

Vis Medlemmets Profil

148 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Man 23 Mar 2015 - 11:51

WagenLagenKranken, Von skrev:Du brukte vel IKKE hjelm i det hele tatt når du falt og slo deg kanskje? clown

Tok en forlengs salto,både jeg og crosseren for noen år siden.På knotten hadde jeg en Biltema cross-hjelm.

Om det beviser eller bekrefter noe,vet jeg ikke clown

149 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Man 23 Mar 2015 - 12:02

WagenLagenKranken, Von skrev:
knutk skrev:Angående Bikes hjelmtest synes jeg innledende tekst oppsummerer det hele: "En hjelm som tilbyr god komfort og har god kvalitet, og samtidig leverer sikkerhet, koster en del over gjennomsnittet."

Liker du ikke Biltema uansett går det jo sånn som dette. Hjelmene ser ut til å dele problemer ifølge testen. Og dette med å vurdere hva hodet er verdt er jo bare piss fra deg, for Biltema hjelmen fikk topp resultat på sikkerhet;  "Toppresultat i testlabbet. Mye sikkerhet for pengene"
Konklusjonen her blir jo nok en gang det motsatte av hva du forfekter, er du redd for styrhuset ditt kan Biltema hjelmen være et veldig godt alternativ!

Jeg har nå brukt såpass mye MC hjelmer oppover årene, også i jobbsammenheng, så jeg kan fortelle deg at hodeformen avgjør mye her.

Jeg sverget til billige plasthjelmer når kollegaer brukte grisedyre, datt min i bakken hardt for mye, eller jeg hadde en svingom i grøftekanten kjøpte jeg ny, de andre gjorde det ikke...

Du er vel en av dem som tror at Hr Biltema sitter på bakrommet og blander olje?

Du brukte vel IKKE hjelm i det hele tatt når du falt og slo deg kanskje? clown

Vel jeg skrev 4 linjer, men det har visst treft en nerve hos enkelte:

Liker du ikke Biltema uansett går det jo sånn som dette.
Mitt syn på varer fra BT er basert på erfaring. Jeg handler der fortsatt, tørkeruller, svamper etc. Fellesnevner for varene jeg kjøper derifra er stort sett at, "Ja, det funker, men..". Invendingene går på dårlig stål i verktøy, maskeringstape som ikke sitter, rensemiddel som ikke renser etc.
Har også prøvd noe av deres kjøreutstyr, vantette overtrekshansker. Vel, hanskene såg fine ut, bare en liten hake ved det hele, de var ikke vanntette...
Oppsummert kan man si at man får en kvalitet som står til prisen om man handler på BT. INGEN TING av det jeg har kjøpt på BT har fungert optimalt.

Biltema hjelmen fikk topp resultat på sikkerhet;  "Toppresultat i testlabbet. Mye sikkerhet for pengene"
Husker denne testen, og som de fleste tester fra det bladet var den overfladisk og enkelt gjennomført. Sikkerhetsbiten gikk ut på å slippe et lodd på et gitt punkt på hjelmen og se hvordan den holdt. De sjekket også hakestroppen.
På de to punktene skilte de fleste hjelmene seg ikke nevneverdig ut, men BTs hjelm fikk ekstra oppmerksomhet pga sin lave pris.
Egenskap som demping av støt ble ikke nevnt i testen. (om hodet treffer en gang og slaget dempes eller om hjelmen spretter opp igjen og hodet freser bortover asfalten som en pingpong ball).

Ditt syn på hodeform deler jeg.

Mitt syn om overinvestering for enkelte har ikke blitt svekket av ditt innlegg...

Vis Medlemmets Profil

150 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Man 23 Mar 2015 - 12:40

Tja, du har ikke truffet noesomhelst hos meg hvertfall. Det evner du ikke. cyclops

Jeg kjøper ikke hva som helst på Biltema, det gjør jeg faktisk ingen steder.
Og jeg tror ikke du kan stille så mye spørsmål ved hvordan denne testen ble gjort uten at du har tilgang til bakgrunnsmaterialet. Og det har du vel ikke?

Næ, for å hanke denne skjærmysselen inn på rett spor igjen vil jeg si at jeg ville kjøpt Biltema hjelm nårsomhelst, forutsatt at alien knollen min passer en sånn, og at den ikke piper eller trekker. Noe som er gjenganger på laaaaangt dyrere hjelmer.  elephant

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 6 av 12]

Gå til side : Previous  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 10, 11, 12  Next