Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Verktøy og utstyr fra Biltema

Gå til side : Previous  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 8 av 12]

176 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Tir 24 Mar 2015 - 10:47

WagenLagenKranken, Von skrev:Biltema er og forblir en evig kilde til diskusjon. I love you
Jeg som Bergenser eeeelsker jo det.

En venninne av meg kjører banesykkel, hun hater Biltema, sikkert pga en elsker, eller verre, har fortalt henne det. Sikkert akkurat som med enkelte her forresten...  alien  
Siden jeg server Yamadritten kjører hun på Biltema olje (uten hennes vitende), og er såååå fornøyd.
Som finnmarking liker jeg også litt sånn småtull, men nok om det ... hva er det egentlig du sier her?
Har AT en elsker som har fortalt at BT er bare dritt? Shocked

Den venninna di ... hun betaler selvfølgelig for kvalitetsolje, sånn at hun ikke blir mistenksom?

Vis Medlemmets Profil

177 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Tir 24 Mar 2015 - 12:11

jhn skrev:
WagenLagenKranken, Von skrev:

Jeg vet jo ikke helt sikkert da, jeg bare romler med tønnene mine inntil de knekker sammen og tilstår.     alien

Den venninna di ... hun betaler selvfølgelig for kvalitetsolje, sånn at hun ikke blir mistenksom?
Fanden... VISSTE jeg hadde glemt noe viktig i denne prosessen!!

Vis Medlemmets Profil

178 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Tir 24 Mar 2015 - 13:43

KnutR

Admin
jhn skrev:

Jeg vet jo ikke helt sikkert da, jeg bare romler med tønnene mine inntil de knekker sammen og tilstår.     alien

Fanden... VISSTE jeg hadde glemt noe viktig i denne prosessen!!

Høhø! Det du da gjør, er å ydmykt innrømme at du har brukt biltemaolje - for å holde prisen nede for din gode venninne, og at du heretter KUN skal besudle utstyret hennes med olje fra de fineste plastkanner. Dessverre vil dette ha et solid utslag på prisen (vis frem pris på billig biltemaolje, og sammenlign med dyyyyr olje av nypressede jomfruer). Ta grov pris, og fortsett med dine faste innkjøp hos Biltema. Alle vinner.
cheers

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil

179 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Tir 24 Mar 2015 - 13:43

KnutR

Admin
Det gikk akkurat opp for meg at det er en marginal sjans for at denne venninna leser her. Shocked

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil

180 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Tir 24 Mar 2015 - 20:19

KnutR skrev:Det gikk akkurat opp for meg at det er en marginal sjans for at denne venninna leser her. Shocked

Haha, ja!  cyclops

Vis Medlemmets Profil

181 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Tor 26 Mar 2015 - 17:02

Jeg er langt på vei overbevist nå at biltemagreier er no dritt, Jeg kjøpte her om dagen vindusviskere til Raven på Biltema, og i den forvissning om at dette var best i test osv, trur du for svarte at i dag måtte jeg måka av ruta 10 forbannede cm nysnø. Twisted Evil
Neste gang blir det enten orginale viskere eller noe bosh-greier

Vis Medlemmets Profil

182 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Tor 26 Mar 2015 - 17:06

Palma skrev:Jeg er langt på vei overbevist nå at biltemagreier er no dritt, Jeg kjøpte her om dagen vindusviskere til Raven på Biltema, og i den forvissning om at dette var best i test osv, trur du for svarte at i dag måtte jeg måka av ruta 10 forbannede cm nysnø. Twisted Evil

Jeg har Bosch dritt-og måtte fjærne 40cm...rett før skredsøkeren ble utløst.

Vis Medlemmets Profil

183 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Tor 26 Mar 2015 - 17:11

mekkern skrev:
Palma skrev:Jeg er langt på vei overbevist nå at biltemagreier er no dritt, Jeg kjøpte her om dagen vindusviskere til Raven på Biltema, og i den forvissning om at dette var best i test osv, trur du for svarte at i dag måtte jeg måka av ruta 10 forbannede cm nysnø. Twisted Evil

Ja se der, de dyre merkene er ikke noe bedre, da er det slått fast. Spørs litt på specen da.. clown Mulig den var marginalt oppfylt både hos BT og Bosch...

Vis Medlemmets Profil

184 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Tor 26 Mar 2015 - 17:21

Ssssjj, Biiilteeema er bra det, bare la vær å kjøpe lyspærer. Og da mener jeg alle slags.
CFL ("sparepærer") varer ca 11 timer og Hx (alle typer H-pærer til bil, 12V) har det med at de varer sånn der en ukes tid og kvitterer med å smelte kontakten når de kreperer.

Har ellers forøvrig ganske god erfaring med diverse håndverktøy (10 års garanti, de varer opptil 8 år og da får man nytt på garantien Very Happy )

Elektroverktøy? Hmm, tjaa. Vel, de gule er ganske greie. De blå er litt lotto..

Vis Medlemmets Profil

185 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Tor 26 Mar 2015 - 22:03

Palma skrev:
mekkern skrev:

Ja se der, de dyre merkene er ikke noe bedre, da er det slått fast. Spørs litt på specen da.. clown Mulig den var marginalt oppfylt både hos BT og Bosch...
For å få unna den dritten der burde dere handle på felleskjøpet.
Og det heter ikke vinduspusser der men fjøsmåke Rolling Eyes

Vis Medlemmets Profil

186 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Fre 24 Apr 2015 - 15:44

Muligens relevant?
https://www.facebook.com/nicolas.kasprzak/videos/10152899563817695/

Vis Medlemmets Profil

187 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Man 16 Nov 2015 - 16:03

Bilbatteriene fra Biltema kommer greit ut av det i en test fra NAF: https://www.naf.no/forbrukertester/test-av-utstyr/test-av-bilbatterier/
I love you Biltema I love you

Vis Medlemmets Profil

188 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Man 16 Nov 2015 - 17:34

custom skrev:
Palma skrev:
mekkern skrev:

For å få unna den dritten der burde dere handle på felleskjøpet.
Og det heter ikke vinduspusser der men fjøsmåke Rolling Eyes

Biltemaviskere ER noe dritt. Hver gang de "snur" i bunnen av vinduet smeller det som f.. samme på 2 sett. Skal ikke handle viskere der mer.....

Vis Medlemmets Profil

189 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Man 16 Nov 2015 - 18:11

mortal skrev:Bilbatteriene fra Biltema kommer greit ut av det i en test fra NAF: https://www.naf.no/forbrukertester/test-av-utstyr/test-av-bilbatterier/
I love you Biltema I love you

Testen på det nye batteriet er vel grei nok.

Skulle være interessant å se hvordan batteriene funker i test etter et par år.

Kjenner til flere som har benyttet BT batteri på BMW. Funker fint i begynnelsen, men etter noen måneder begynner problemene. Batteriet greier da ikke å levere hva Selftesten under oppstart krever og man begynner å få problem med ABS systemet.

Vis Medlemmets Profil

190 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Man 16 Nov 2015 - 18:20

Okda skrev:Biltemaviskere ER noe dritt. Hver gang de "snur" i bunnen av vinduet smeller det som f.. samme på 2 sett. Skal ikke handle viskere der mer.....

Ahhh det var godt å se at det var flere av oss. Trodde det var bare jeg som hørte slike lyder i regnværet..

Men har BT-batteri på Betty, har fungert greit i 2,5 år nå, så til den prisen er jeg fornøyd jeg.. cheers

Vis Medlemmets Profil

191 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Man 16 Nov 2015 - 18:30

Okda skrev:

Biltemaviskere ER noe dritt. Hver gang de "snur" i bunnen av vinduet smeller det som f.. samme på 2 sett. Skal ikke handle viskere der mer.....

Mulig det men jeg har brukt denne typen i 3 år nå og har ikke hatt bedre pussere..ikke fryser det så mye is i de heller.
men jeg har fransk bil da.. Shocked
http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Viskerutstyr/Vindusviskere/Viskerblad/Viskerblad-Aerodynamic-2000023490/

Vis Medlemmets Profil

192 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Man 16 Nov 2015 - 18:33

mekkern skrev:
Okda skrev:

Mulig det men jeg har brukt denne typen i 3 år nå og har ikke hatt bedre pussere..ikke fryser det så mye is i de heller.
men jeg har fransk bil da.. Shocked
http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Viskerutstyr/Vindusviskere/Viskerblad/Viskerblad-Aerodynamic-2000023490/

Ååååja, du har kjøpt den dyre kvalitetstypen fra BT du da, jeg har kjøpt de billige som er så veldig bra jeg da.. Bæst i test å greier..

Vis Medlemmets Profil

193 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Man 16 Nov 2015 - 21:06

Palma skrev:
Okda skrev:Biltemaviskere ER noe dritt. Hver gang de "snur" i bunnen av vinduet smeller det som f.. samme på 2 sett. Skal ikke handle viskere der mer.....

Ahhh det var godt å se at det var flere av oss. Trodde det var bare jeg som hørte slike lyder i regnværet..

Men har BT-batteri på Betty, har fungert greit i 2,5 år nå, så til den prisen er jeg fornøyd jeg.. cheers

Med andre ord er batteriet noen måneder gamle bounce

Du får holde oss oppdatert king

Vis Medlemmets Profil

194 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Man 16 Nov 2015 - 21:17

Palma skrev:

Var det ikke et Biltema-batteri som lå bak hele drit-og-dra ordtaket, eller har jeg misforstått noe her Question

Batteri kjøper jeg heller Varta AGM batterier fra delespesialisten.no, de gir 5 års garanti på disse og gratis frakt, og prisen er langt ifra avskrekkende. Pleier å ha bra CCA-rating også, noe som visstnok skal være viktig for å sparke liv i en større twin.

Vis Medlemmets Profil

195 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Man 16 Nov 2015 - 21:28

Elolz skrev:
Var det ikke et Biltema-batteri som lå bak hele drit-og-dra ordtaket, eller har jeg misforstått noe her Question

Batteri kjøper jeg heller Varta AGM batterier fra delespesialisten.no, de gir 5 års garanti på disse og gratis frakt, og prisen er langt ifra avskrekkende. Pleier å ha bra CCA-rating også, noe som visstnok skal være viktig for å sparke liv i en større twin.

Joooooa det har du rett i, det var noe problemer med et batteri, ehhhh.... dvs det var vel en skrue som jeg eeeehhhhhh ikke fikk til eeehhhhh som egentlig skulle være eeeehhhh nå glemte jeg det helt. Suspect Neimen ikke sikker på om det var batteriet, tror kanskje det var vindusviskerne jeg clown

Vis Medlemmets Profil

196 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Man 16 Nov 2015 - 22:21

Palma skrev:
Elolz skrev:

Joooooa det har du rett i, det var noe problemer med et batteri, ehhhh.... dvs det var vel en skrue som jeg eeeehhhhhh ikke fikk til eeehhhhh som egentlig skulle være eeeehhhh nå glemte jeg det helt. Suspect  Neimen ikke sikker på om det var batteriet, tror kanskje det var vindusviskerne jeg clown

Men det er deilig å ha noe/noen andre å skylde på? jeg setter ofte stor pris på å ha muligheten.. Laughing
akkurat som denne klassikeren:

Vis Medlemmets Profil

197 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Tir 17 Nov 2015 - 0:07

Haha, den der var nydelig. Laughing

Når det gjelder Biltema har jeg gode erfaringer med mye av 10 års garanti håndverktøyet deres. Liker veldig godt pipesettene deres med round corner og skrallene. Bruker nesten bare 1/4" skrallen der til det meste på sykkelen:

Unbrako og Torxnøkkelsettene i blå eske er også greie, liker å ha løse nøkler, og greie esker å ha de i:

Dette bitssettet er også veldig greit, kjekk liten eske:

Kabelklammepistol er kjekt å ha i huset:

Skrujernene derimot synes jeg ikke noe særlig om. Kjøpte meg et rimelig Bahco sett istedet, det var helt andre boller. Biltema for meg blir litt sånn når en trenger noe verktøy kjapt og rimelig, og det ligger ikke mer enn 10-15min unna nå. Når jeg ser i ettertid hva jeg har endt opp med å kjøpe totalt sett, så ser jeg jo at jeg kunne nesten fått Teng Tools eller Bahco til samme pris hvis jeg hadde kjøpt ferdige sett, og da hadde jeg fått det i fine esker også... Nevnte jeg at jeg elsker å ha alt verktøyet fint organisert i esker, er det ett sted jeg ikke skal ha rot, så er det i verktøyskassen Exclamation

Av elektroverktøy som blir brukt et par ganger i året satser jeg heller på Clas Ohlson og Cotech siden de har 5 års garanti på det meste.

Vis Medlemmets Profil

198 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Tir 17 Nov 2015 - 0:12

Jeg mener dere er spenna gærne Shocked

Vis Medlemmets Profil

199 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Tir 17 Nov 2015 - 7:49

ArcticTiger skrev:Jeg mener dere er spenna gærne Shocked

- helt enig men når du ser på de bildene han har lagt ut så ser du at det er helt ubrukt - har ikke vært ute av eskene i det hele tatt...... ikke rart det holder Twisted Evil

Vis Medlemmets Profil

200 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Tir 5 Jan 2016 - 19:02

Investerte i nytt sagblad til vedkapp-saga fra Biltema her om dagen, og tro det eller ei så skar det bjørke-strangene som om det var smør. Ei heile stund...

Vet ikke om kvaliteten er tvilsom, eller om sakføreren var litt uvøren, men manglet 2-3 tenner etter halvainna favn var kappet. Kan ikke se helt bort fra at jeg dunka borti fra siden et par ganger, så mulig det er selvforskyldt. Embarassed

Men fremdeles skjærer det bedre enn det gamle, som har stått på i tjue år eller så pirat

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 8 av 12]

Gå til side : Previous  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Next