Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Verktøy og utstyr fra Biltema

Gå til side : Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 10 av 12]

226 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Man 18 Jan 2016 - 12:18

mortal skrev:
mekkern skrev:http://www.biltema.no/no/Verktoy/Trykkluft/Verktoy/Slipemaskin/Filemaskin-2000019928/

En kjapp prøvekjøring av sliperen avslørte en liten lekk i slangen mot luftkobling-kappet 1cm og skrudde på igjen.
Spennhylser har lett for å gi litt kast på 3-3,2mm aksler men det fungerer greit ved litt nøye oppspenning.
Ellers er maskina brukbart sterk i forhold til størrels og støy/luftforbruk er behagelig lavt.
Smørte opp maskina med næringsmiddelgodkjent raffinert"hvitolje"for luftmaskiner.
Da vil litt oljetåke ikke knekke helsa med en gang.

Resyme så langt:
God maskin for prisen.

Takk for info, da skal jeg teste dette verktøyet også. Skal etter hvert gå over innsuget på Guzzien jeg bygger om.

Kjøpte en luftdrevet stiftepistol i helga, med stifter og et verktøy for fjerning av stifter. Skal trekke om noen mc-saler, og forsøkte å skyte inn noen stifter i en av dem i går. Det klarte pistolengreit, men må redusere lufttrykket litt på kompressoren så blir dette bra, den satte stiftene litt for hardt. Kjøpte kun stifter med 10 mm lengde, tenkte at de går opp i skummet. Men ser nå at jeg må ha kortere stifter også, fordi de skal settes sideveis utover enkelte plasser.

Stiftepistol: http://www.biltema.no/no/Verktoy/Trykkluft/Verktoy/Spikerpistol/Luftdrevet-stiftepistol-112-mm-2000031875/
Stiftefjerner: http://www.biltema.no/no/Verktoy/Handverktoy/Stiftepistol-og-Nagleverktoy/Stiftefjerner-B8-2000037088/

Kjøpte en slik til en engangsjobb.
BT skriver: "Trykkluftdrevet for festing av plast, papp, stoff m.m. Velbalansert og driftssikker, med stor slagkraft og liten rekyl."

Nøkkelordet er "stor slagkraft".
Den slår veldig hardt, og ødelegger lett om man stifter annet enn eik.
Den mangler også regulering for slagstyrke man normalt finner på spiker/stifte pistoler, og man må regulere med lufttrykket. Ved redusert trykk blei det så lite fart i slaget at den 50% av tiden ikke dro slagstykket helt tilbake. Brukte mer tid på å tukle med pistolen enn å gjøre arbeidet.
Typisk eksempel på at man får hva man betaler for.

Vis Medlemmets Profil

227 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Man 18 Jan 2016 - 13:40

Nuvel, jeg kjøpte kompressor og dykkertpistol på BT for 11-12 år siden, og den har jeg brukt mye ... funker helt utmerket

Vis Medlemmets Profil

228 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Man 18 Jan 2016 - 13:41

Ble litt overrasket over at det ikke var trykkjustering på pistolen, men dette er vanlig løsning på modeller fra flere leverandører, ser det ut til. Det blir det spennende å se om jeg får den til å fungere skikkelig da, siden knutk er såpass negativ. Men jeg tror kanskje han er litt prinsippiell motstander av Biltema også... Laughing

Vis Medlemmets Profil

229 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Man 18 Jan 2016 - 13:42

jhn skrev:Nuvel, jeg kjøpte kompressor og dykkertpistol på BT for 11-12 år siden, og den har jeg brukt mye ... funker helt utmerket
Flott jhn, jeg er fortsatt optimist her. Very Happy

Vis Medlemmets Profil

230 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Man 18 Jan 2016 - 16:15

Har en sånn BT stiftepistol jeg også. Ubrukelig til å stifte (tak)papp, men helt grei til å stifte fast det der grønnskumplastgreian under parketten. I tillegg til huntonitt og annen liknende greier som er 2-3mm tykt bounce
Dessuten kosta den bare 200 pesetas

Vis Medlemmets Profil

231 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Man 18 Jan 2016 - 16:52

Har en nesten lik stiftepistol jeg også -med 6mm stifter er den fin til å banke inn stiftene i plastrammer på på mc seter når en skal trekke om setet.
Her er det PANG som gjelder for å få inn stiften-på Honda setet er det hvit nylon og vanlige stifter bare krøller seg.
Men jeg bruker en slangeklemme rundt spissen som distansestykke slik at den ikke slår for dypt, spesielt på trerammer..
Dessuten har jeg hengt opp sperra... Shocked

Mortal-
For innsug og slike "større" jobber ville jeg gått for 6mm maskin i steden.

Vis Medlemmets Profil

232 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Man 18 Jan 2016 - 17:35

mortal skrev:Ble litt overrasket over at det ikke var trykkjustering på pistolen, men dette er vanlig løsning på modeller fra flere leverandører, ser det ut til. Det blir det spennende å se om jeg får den til å fungere skikkelig da, siden knutk er såpass negativ. Men jeg tror kanskje han er litt prinsippiell motstander av Biltema også... Laughing

He he, min holdning til BT-greier skinner vel gjennom.

Like fullt handler jeg der en gang iblant. Nevnte pistol feks, egentlig noe dritt etter de flestes standard, men krampene ble banka inn, selv om det var fryktelig tuklete. På den andre side er den nå ikke brukt på ganske så lenge, da behovet ikke er der.
Sånn sett er det greit å kjøpe billig dritt. Jobben tar tre ganger så lang tid enn om man handlet kvalitet. Men vi snakker om tre timer i stedet for en, og som glad amatør har man tid til det en gang i ny og ne.

Det samme kan jeg si om mye av det andre "spesialverktøy" fra BT. Fryktlig tuklete, og til tider dårlig bygget, men om man tar seg tid blir oppgaven løst-til slutt. Fellesnevner er at man bruker det sjelden, og å fylle opp huset med dyrt spesialutstyr som blir brukt høyst en gang i året ser jeg ikke et poeng i.

Men dritt, det er det Very Happy

Vis Medlemmets Profil

233 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Tor 11 Feb 2016 - 20:28

Ka dåkker trur om dettan:

30 kroner for 5 lisser, det mååå jo bare være noe dritt Suspect

234 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Tor 11 Feb 2016 - 21:50

Her er det bare å ha reservehjulet klart. affraid

Vis Medlemmets Profil

235 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Tor 11 Feb 2016 - 22:20

Ja, dette er jo livsfarlig, KliffArne. Minst. Skjønner ikke at du kan være så uansvarlig... cat

Vis Medlemmets Profil

236 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Tor 11 Feb 2016 - 22:51

KliffArne skrev:Ka dåkker trur om dettan:

30 kroner for 5 lisser, det mååå jo bare være noe dritt Suspect

Dritt kan tette godt det. affraid

Vis Medlemmets Profil

237 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Fre 12 Feb 2016 - 0:00

Elolz skrev:Her er det bare å ha reservehjulet klart. affraid

Suspect Suspect Reservehjulet står på bilen, så det er så klart som det kan bli.

Sa til guttungen da han holdt på og satte inn en svær jævla høyttalerkasse i bagasjerommet, at dette ikke var så lurt. Tenk om du punkterer, da får du ikke tak i reservehjulet.

Det gikk troll i ord. Bare det at det var jeg som lånte bilen da den punkterte Evil or Very Mad Ikke nok med at kassen måtte ut, men måtte ha verktøy for å gjøre det også. Og det hadde jeg selvfølgelig ikke i bilen..... bom

238 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Fre 12 Feb 2016 - 0:02

mortal skrev:Ja, dette er jo livsfarlig, KliffArne. Minst. Skjønner ikke at du kan være så uansvarlig... cat

Pyttsann, det er ikke mitt hjul pirat

De lissene der er jo helt geniale, trenger ikke lim engang. Får se imorgen om det fremdeles er luft i hjulet rabbit

239 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Fre 12 Feb 2016 - 9:55

Skjønner, det er på bilen til guttungen ja. Begynte en stund å lure på om du ikke hadde livet kjært lenger.

Vis Medlemmets Profil

240 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Fre 12 Feb 2016 - 10:08

Om det funker eller ikke-hovedsaken er at en HAR mulighet til å fikse et flatt hjul.
Da kan du kan kjøre i årevis uten å punktere -MEN når du tar ut reservehjulet eller verktøyet,DA er det punktis på få meter..

Vis Medlemmets Profil

241 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Fre 12 Feb 2016 - 12:39

KliffArne skrev:

Det gikk troll i ord. Bare det at det var jeg som lånte bilen da den punkterte Evil or Very Mad Ikke nok med at kassen måtte ut, men måtte ha verktøy for å gjøre det også. Og det hadde jeg selvfølgelig ikke i bilen.....  bom

Rolig bare rolig Kliffern, hjelpen er nærmere enn du tror. Bare finn en BP stassjon

Vis Medlemmets Profil

242 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Lør 13 Feb 2016 - 0:33

Palma skrev:
KliffArne skrev:

Det gikk troll i ord. Bare det at det var jeg som lånte bilen da den punkterte Evil or Very Mad Ikke nok med at kassen måtte ut, men måtte ha verktøy for å gjøre det også. Og det hadde jeg selvfølgelig ikke i bilen.....  bom

Rolig bare rolig Kliffern, hjelpen er nærmere enn du tror. Bare finn en BP stassjon

Nå til dags skal man være glad hvis man finner en bensinstasjon som har noe stort mere enn pølser og hamburgere, å tro på hjelp til å fikse en punktering er i overkant optimistisk No

Nei, det er BT og litt egeninnsats som gjelder. Arctic Tiger sier også det.

243 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Tir 23 Feb 2016 - 12:47

Har bremselufteren til Biltema vært nevnt her?

Steikje førr ei go innvesstering! Bare å kjøpe seg først som sist, hiv ketzhupflaska tell hællvettes.

Igårkveld hang ene bremsa seg på Toyoyta'en, og eneste løsninga jeg så var å ta av caliperen og rengjøre stempla. De var godt fastgrodde. En omgang med Autsol og generell rengjøring så ble det som nytt.

Heldigvis hadde jeg litt bremsefett fra Biltema liggende, sånn at det ble forskriftsmessig satt sammen.

Og så var det å etterfylle og lufte til slutt. Gikk som en lek, med Biltema sin super-lufter.

Løp og kjøp

244 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Tir 23 Feb 2016 - 19:03

KliffArne skrev:Har bremselufteren til Biltema vært nevnt her?

Steikje førr ei go innvesstering! Bare å kjøpe seg først som sist, hiv ketzhupflaska tell hællvettes.

Igårkveld hang ene bremsa seg på Toyoyta'en, og eneste løsninga jeg så var å ta av caliperen og rengjøre stempla. De var godt fastgrodde. En omgang med Autsol og generell rengjøring så ble det som nytt.

Heldigvis hadde jeg litt bremsefett fra Biltema liggende, sånn at det ble forskriftsmessig satt sammen.

Og så var det å etterfylle og lufte til slutt. Gikk som en lek, med Biltema sin super-lufter.

Løp og kjøp

Å fysj og fysj - sånn rent prinsipielt er jeg i mot!

Vis Medlemmets Profil

245 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Tir 1 Mar 2016 - 22:58

Enda et produkt fra BT som virker, gang på gang:

246 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Ons 2 Mar 2016 - 12:23

KliffArne skrev:Enda et produkt fra BT som virker, gang på gang:

Har et sett som jeg har byttet om på "klørne" og sveist en stoppskive i enden av gjengebolten.
Dermed kan jeg skru sammen fjærbeinet med muttertrekker før jeg løsner det-også kjekt ved skifte av lenkearmer ol.

Vis Medlemmets Profil

247 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Tor 3 Mar 2016 - 17:22

Etter at mitt lokale bilverksted mislyktes i å presse på plass nye foringer i bære-armen på Vållvo'en. så var jeg nødt å ta en rå-sjanse og kjøre opp til Biltema. Der selger dem nemlig komplette bærearmer med foringer til en overkommelig pæng, og de hadde på lager. Bilen stod i løse lufta hjemme i garasjen, og kjærringa var mindre interessert i å ta bussen enda en dag på jobb. Heldigvis har jeg toppboks på GS'en, og været var ikke altfor ufyselig, så det ordnet seg. I utgangspunktet er jeg bittelitt skeptisk til sånne saker levert av BT, men hva skal man gjøre?

Kjærringa kjørte på jobb for et par timer siden.

Tror dere jeg ser henne igjen? Suspect Suspect

248 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Tor 3 Mar 2016 - 18:26

KnutR

Admin
KliffArne skrev:

Det er lov å håpe.

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil

249 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Tor 3 Mar 2016 - 20:14

KnutR skrev:
KliffArne skrev:

Det er lov å håpe.

Eller....

Vis Medlemmets Profil

250 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Tor 3 Mar 2016 - 20:29

Hva en håper på kan jo ha litt å si hvilket forhold en har til kjærringa da... clown

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 10 av 12]

Gå til side : Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12  Next