Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Verktøy og utstyr fra Biltema

Gå til side : Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 13 av 13]

301 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Tir 18 Jul 2017 - 21:14

pelsen skrev:Gått i fella igjen jocolor Skulle bare ha en laderegulator til bilen for å sjekke om den gamle var gåen, det var den ikke for bilen ladet bra igjen så fort jeg skrudde til kabelskoen på generatoren clown
Denne her ble også med hjem, fin liten tankveske som passer fint til småsaker jeg ikke får plass til i lommene. Det går fint 6 øl oppi, så den kan trygt brukes til handletur.

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/MC/Bagasje/Tankveske-med-GPS-holder-2000032161/

Men GPS-holderen er en vits, så små GPSer får man vel ikke kjøpt lenger. Og man skal ha liten telefon hvis den skal få plass.  Vinduet er også tilpasset telefoner fra forrige ti-år. Lurer virkelig på hvordan de tenker når de designer. Suspect
Jeg har allerede sprettet sømmen og tatt ut GPSholderen, det gir bedre plass i veska. pirat
Nå har glidelåsen i en av lommene allerede gått i stykker, Bilræva-drit, man burde holde seg langt unna den butikken.

Vis Medlemmets Profil

302 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Tir 18 Jul 2017 - 21:24

Ja Gutter Embarassed i dag satte jeg for første gang mine sure føtter i en bilræva-buttikk Sad Skulle kjøpe noen 20 mm rørdeler for sånn svart plastslange for Gutt-ongen. Gå på bilræva sa han, "der har de allt mulig for en billig penge Fattærn", sa han.
Men heldigvis hadde de ikke det Very Happy så jeg fortet meg tomhendt ut igjen bounce
Og forta meg opp til Comfort-rørleggern, der hadde de allt jeg trengte av kvalitets-fittings i skire blanke messingen Very Happy
Så dyrt var det heller ikke, ca 500 kr for 3 stk 20 mm skjøtekoblinger og et t-stykke og 2 stk koblinger til det.

Vis Medlemmets Profil

303 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Fre 21 Jul 2017 - 14:15

pelsen skrev:
pelsen skrev:Gått i fella igjen jocolor Skulle bare ha en laderegulator til bilen for å sjekke om den gamle var gåen, det var den ikke for bilen ladet bra igjen så fort jeg skrudde til kabelskoen på generatoren clown
Denne her ble også med hjem, fin liten tankveske som passer fint til småsaker jeg ikke får plass til i lommene. Det går fint 6 øl oppi, så den kan trygt brukes til handletur.

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/MC/Bagasje/Tankveske-med-GPS-holder-2000032161/

Men GPS-holderen er en vits, så små GPSer får man vel ikke kjøpt lenger. Og man skal ha liten telefon hvis den skal få plass.  Vinduet er også tilpasset telefoner fra forrige ti-år. Lurer virkelig på hvordan de tenker når de designer. Suspect
Jeg har allerede sprettet sømmen og tatt ut GPSholderen, det gir bedre plass i veska. pirat
Nå har glidelåsen i en av lommene allerede gått i stykker, Bilræva-drit, man burde holde seg langt unna den butikken.

Jeg har kikket på den tankvesken selv også, for bruk på gamle-guzzien. Telefonen min (Samsung Galaxy S5, den er jo noen år gammel nå) gikk akkurat ned i den lommen, og magnetfeste er akkurat det jeg ser etter.

At glidelåsen røk så raskt hørtes jo ikke bra ut, men husk at du får byttet/pengene igjen på Biltema uten spørsmål. Men kvitteringen må du ha med.

Vis Medlemmets Profil

304 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Lør 22 Jul 2017 - 0:39

mortal skrev:
pelsen skrev:

Jeg har kikket på den tankvesken selv også, for bruk på gamle-guzzien. Telefonen min (Samsung Galaxy S5, den er jo noen år gammel nå) gikk akkurat ned i den lommen, og magnetfeste er akkurat det jeg ser etter.

At glidelåsen røk så raskt hørtes jo ikke bra ut, men husk at du får byttet/pengene igjen på Biltema uten spørsmål. Men kvitteringen må du ha med.
Samma modell på mobilen som den jeg har og jeg fikk dyttet den nedi, det hadde jo vært fint om vinduet til skjermen var stort nok. Greit å se hele skjermen.  Cool
Jeg har nok  ikkeno å reklamere, jeg skar ut GPS-holderen. Og jeg har skåret vekk den lomma som glidelåsen røk på. Den kan nok sees på som ødelagt, men begynner å bli til noe som kan brukes.   What a Face
Designmessig er det sikkert fint, men når de bruker tjukt og stivt materiale, og syr i ørten lag blir det bare dumt. Hele veska er jo full av sine egne lommer. Sikkert en god ide fra en designer, men så er den blitt sydd i et billigere materiale.  Det er jo et lite eksempel på en liten bit av all drit som lages og sendes runt kloden. Det er ressurser som kunne vært brukt bedre... Idea

Vis Medlemmets Profil

305 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Søn 23 Jul 2017 - 22:26

Jeg har kjøpt en sånn på Ebay:
http://www.ebay.com/itm/USB-2-0-LCD-Power-Monitor-coulometer-capacity-QC-2-0-Voltage-Current-Meter/181890276646?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m2749.l2649
Den viser ladestrøm/spenning, og den teller amperetimer for ting man kobler på USB.
Jeg har også en sånn: http://www.biltema.no/no/Kontor---Teknikk/Batteri-og-Stromforsyning/Batterier/Powerpack-10400-mAh-2000035109/?artId=240142
Det var vel i 2015 jeg syndet og kjøpte den, den hadde visst vunnet en test og jeg er en lettlurt nisse. rendeer
Nå har jeg målt hva jeg lader den opp med og hva jeg får ut. Den tok imot ca 11 Ah, og den ladet 5,6 Ah til den var tom. Bilræva har oppgitt 10400 mAh og det er hva den kan ta imot av energi, ikke hva den kan levere. Og ratingen i milliampervotimer forvirrer jo bare. Bilbatterier i Ah og denne i mAh.
Jeg har skrudd den opp og det er tre stk 18650 celler. Den funker fint og lader telefonen når jeg ikke har strøm. Ikkeno drit, bare et spørsmålstegn ved ratingen, det er mulig at dette er gjengs rating, jeg har ikke målt noe annen batteripakke. Triumphene mine har jo ikke batteri, blir litt feil å ruse mottorsykkel på morran for å lade mobil clown Har nok latt den være død noen ganger Cool

Vis Medlemmets Profil

306 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Søn 23 Jul 2017 - 22:54

Det som forvirrer saken ennå mer er ved hvilken volt mAh kapasitet er opgitt på batteriet. For det gir jo et mål om den totale mWh kapasiteten.

Vis Medlemmets Profil

307 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Søn 23 Jul 2017 - 23:43

Ikke klag på biltema ... for en mnd siden startet jeg hjemmefra i regnvær, og 5 grader, med et par gamle mc-støvler. Etter tre timer kom jeg til Alta med kalde og våte føtter. Ikke noe problem, tenkte jeg, jeg spretter innom biltema og rasker med meg et par støvler. De burde jo holde meg tørr et par timer ... de er jo helt nye. Neida, etter 15 min var jeg like våt og kald som før ... bare dritt

Vis Medlemmets Profil

308 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Søn 23 Jul 2017 - 23:44

pelsen skrev:Jeg har kjøpt en sånn på Ebay:
http://www.ebay.com/itm/USB-2-0-LCD-Power-Monitor-coulometer-capacity-QC-2-0-Voltage-Current-Meter/181890276646?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m2749.l2649
Den viser ladestrøm/spenning, og den teller amperetimer for ting man kobler på USB.
Jeg har også en sånn: http://www.biltema.no/no/Kontor---Teknikk/Batteri-og-Stromforsyning/Batterier/Powerpack-10400-mAh-2000035109/?artId=240142
Det var vel i 2015 jeg syndet og kjøpte den, den hadde visst vunnet en test og jeg er en lettlurt nisse. rendeer
Nå har jeg målt hva jeg lader den opp med og hva jeg får ut. Den tok imot ca 11 Ah, og den ladet 5,6 Ah til den var tom. Bilræva har oppgitt 10400 mAh og det er hva den kan ta imot av energi, ikke hva den kan levere. Og ratingen i milliampervotimer forvirrer jo bare. Bilbatterier i Ah og denne i mAh.
Jeg har skrudd den opp og det er tre stk 18650 celler. Den funker fint og lader telefonen når jeg ikke har strøm. Ikkeno drit, bare et spørsmålstegn ved ratingen, det er mulig at dette er gjengs rating, jeg har ikke målt noe annen batteripakke. Triumphene mine har jo ikke batteri, blir litt feil å ruse mottorsykkel på morran for å lade mobil clown Har nok latt den være død noen ganger Cool

Jeg har kjøpt flere sånne billige USB batterier på ebay,og kvaliteten der er heller laber har jeg funnet ut.Hvor mange ganger kan du full lade mobilen med den BT greia?

Vis Medlemmets Profil

309 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Man 24 Jul 2017 - 14:48

Mahatma skrev:Jeg har kjøpt flere sånne billige USB batterier på ebay,og kvaliteten der er heller laber har jeg funnet ut.Hvor mange ganger kan du full lade mobilen med den BT greia?
En full og to halve ga den jo. Den er vel å betrakte som ok kvalitet.

Vis Medlemmets Profil

310 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Tir 25 Jul 2017 - 1:24

pelsen skrev:
Mahatma skrev:Jeg har kjøpt flere sånne billige USB batterier på ebay,og kvaliteten der er heller laber har jeg funnet ut.Hvor mange ganger kan du full lade mobilen med den BT greia?
En full og to halve ga den jo. Den er vel å betrakte som ok kvalitet.

Det betyr to fulle... Det er bra kvalitet hvis så iforhåld til ebay

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 13 av 13]

Gå til side : Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13