Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Verktøy og utstyr fra Biltema

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 10, 11, 12  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 4 av 12]

76 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Tir 10 Feb 2015 - 19:39

Med spaggettimopped på de skrå bredder:

Vis Medlemmets Profil

77 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Tir 10 Feb 2015 - 19:45

Man kan lure på om folk har anskaffa den tohjulingen dem har for å kjøre med eller anskaffa den for teoretiske ytelser under hypotetisk bruk på en lukket vegstubb max 1-2 ganger i året...?

Når man ser videoer der folk kjører f.eks en god GS sammen med folk med GRRRRRSSX-sykler og holder samme farta som dem er der spesielt en ting som alltid slår meg: på en GS (f.eks) sitter gassrullebrukeren der han skal og koser seg. Mens den som har noe GRRRRRSSX bruker mesteparten av tida på å plassere brunøyet nede på skarpe kanter mellom sidedekslet og fotpinnene og for det meste bedriver en eller slags mellomting mellom turn på bøylehest og rytmisk sportsgymnastikk med vimpel og sjelden eller aldri ser ut til å være venn med tohjulingen affraid

Kanskje får de en egen fartsfølelse av all denne klatringa fram og tilbake på sykkelen så dem trur at det går så inni gamperæva fort...?

Nei drit og dra, får handle Biltema-racingbukse med gedigne knepucker og kanskje en carbonlook-hugger og trene på å ikke sitte på sykkelen...

Vis Medlemmets Profil

78 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Tir 10 Feb 2015 - 19:48

ArcticTiger skrev:Med spaggettimopped på de skrå bredder:

Heftig perspektiv, og flott at de står imot fristelsen til å bytte ut motorlyd med idiotisk musikk Cool . bounce bounce

Vis Medlemmets Profil

79 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Tir 10 Feb 2015 - 19:51

@Joo; Trenger ikke sånne knepøkker du da, når toppdeksla subber så veit du at du "er der".

Vis Medlemmets Profil

80 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Tir 10 Feb 2015 - 20:07

Blir bare mer og mer sikker på at jeg må kjøpe det Jula kameraet... Bare gled dere til å se heftig kjøring med Betty utpå sommern. I 70-80 km/t på RV 20 WOW, det blir en höydare cheers

Vis Medlemmets Profil

81 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Tir 10 Feb 2015 - 20:09

ArcticTiger skrev:@Joo; Trenger ikke sånne knepøkker du da, når toppdeksla subber så veit du at du "er der".

Sant nok tongue

Litt fin video som beskriver fenomenet, sånn ca. 1:16 uti filmen kan man bivåne fenomenet i vakker slow motion lol!

Vis Medlemmets Profil

82 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Tir 10 Feb 2015 - 20:11

Palma skrev:Blir bare mer og mer sikker på at jeg må kjøpe det Jula kameraet... Bare gled dere til å se heftig kjøring med Betty utpå sommern. I 70-80 km/t på RV 20 WOW, det blir en höydare cheers

Trene på Haslemosletta først vel?

Vis Medlemmets Profil

83 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Tir 10 Feb 2015 - 20:18

Men uansett hva som finnes, enkelte skal ha mer.
Denne har jeg ikke sett før...3-hjulstrekker...

Vis Medlemmets Profil

84 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Tir 10 Feb 2015 - 20:37

joo skrev:
Palma skrev:Blir bare mer og mer sikker på at jeg må kjøpe det Jula kameraet... Bare gled dere til å se heftig kjøring med Betty utpå sommern. I 70-80 km/t på RV 20 WOW, det blir en höydare cheers

Trene på Haslemosletta først vel?

Ja, joo, tror det er best, trenger ikke så mye knepucker heller da :)

Vis Medlemmets Profil

85 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Tir 10 Feb 2015 - 21:10

Jeg håper ikke noen av dere tror dette var fair match?

Han med Beameren er uten tvil god til å kjøre, men han på Ducen var ikke mye å skryte av. Det er ikke mye arbeid med sittestilling, bremsepunkt, kurvehastighet, akselerasjonskontroll og blikk han skulle gjort før han hadde forsvunnet ute av syne for BMW'en.

Vis Medlemmets Profil http://haeggis-mess.blogspot.no/

86 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Tir 10 Feb 2015 - 21:13

KnutR

Admin
joo skrev:Man kan lure på om folk har anskaffa den tohjulingen dem har for å kjøre med eller anskaffa den for teoretiske ytelser under hypotetisk bruk på en lukket vegstubb max 1-2 ganger i året...?

Når man ser videoer der folk kjører f.eks en god GS sammen med folk med GRRRRRSSX-sykler og holder samme farta som dem er der spesielt en ting som alltid slår meg: på en GS (f.eks) sitter gassrullebrukeren der han skal og koser seg. Mens den som har noe GRRRRRSSX bruker mesteparten av tida på å plassere brunøyet nede på skarpe kanter mellom sidedekslet og fotpinnene og for det meste bedriver en eller slags mellomting mellom turn på bøylehest og rytmisk sportsgymnastikk med vimpel og sjelden eller aldri ser ut til å være venn med tohjulingen affraid

Kanskje får de en egen fartsfølelse av all denne klatringa fram og tilbake på sykkelen så dem trur at det går så inni gamperæva fort...?

Nei drit og dra, får handle Biltema-racingbukse med gedigne knepucker og kanskje en carbonlook-hugger og trene på å ikke sitte på sykkelen...

Tror konklusjonen er (som vi har sett før) at lakk-og-lær gjengen (skinndress) ikke skal føle seg alt for trygge på at vi med goretex-bukser holder oss bak av ren høflighet bestandig.

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil

87 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Tir 10 Feb 2015 - 21:50

knutk skrev:Ser det brygger opp til en "Pisselengst" konkurranse, åfftåpikk i beste BAN tradisjon.

Før gutta begynner å legge ut detaljerte bilder vil jeg bidra med å avspore ytterligere.
Se på denne: GS og Panigale på bane

dette var jo en track-day -med halv fart kjøring..
uten å skryte tror jeg at til og med jeg skulle greid bedre uten å tryne...Suspect

han m Ducatien brukte jo ikke snaut halv effekt i mottoren engang...og nedbrekka var jo halvhjertede...

sporvalgene til de fleste var jo direkte farlige noen ganger.. affraid

Vis Medlemmets Profil

88 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Tir 10 Feb 2015 - 22:37

mekkern skrev:dette var jo en track-day -med halv fart kjøring..
uten å skryte tror jeg at til og med jeg skulle greid bedre uten å tryne...Suspect

han m Ducatien brukte jo ikke snaut halv effekt i mottoren engang...og nedbrekka var jo halvhjertede...

Konspirasjonsteori !

Vis Medlemmets Profil

89 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Tir 10 Feb 2015 - 22:51

Haeggis Amateur Line skrev:Jeg håper ikke noen av dere tror dette var fair match?

Han med Beameren er uten tvil god til å kjøre, men han på Ducen var ikke mye å skryte av. Det er ikke mye arbeid med sittestilling, bremsepunkt, kurvehastighet, akselerasjonskontroll og blikk han skulle gjort før han hadde forsvunnet ute av syne for BMW'en.
Nå nei du ... DoD. Det der gjenspeile styrkeforholdet rimelig presist. What a Face

Vis Medlemmets Profil

90 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Tir 10 Feb 2015 - 23:13

Palma skrev:

Konspirasjonsteori !
Men er det Berlusconi og fascistmafiaen som står bak dette, eller scientologikirken?
Eller kanskje ølprodusenter som mener det går for mye jord til hvete...

Vanskelig, dette her...for det er også mulig at CIA har false flag-agenter i sving for å svekke Italia kontra Tyskland, for å styrke det klassiske (i det minste noen hundre år) maktforholdet mellom nord- og søreuropa.

Noe naturligvis Rotshcildfamilien, og dermed det engelske kongehus støtter fullt ut, da enhver kampanje av denne typen vil påvirke Medicifamilien i Italia. Og det er jo, sett med britiske øyne, alltid en god ting.

Vis Medlemmets Profil http://haeggis-mess.blogspot.no/

91 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Ons 11 Feb 2015 - 9:13

Haeggis Amateur Line skrev:
Palma skrev:

Konspirasjonsteori !
Men er det Berlusconi og fascistmafiaen som står bak dette, eller scientologikirken?
Eller kanskje ølprodusenter som mener det går for mye jord til hvete...

Vanskelig, dette her...for det er også mulig at CIA har false flag-agenter i sving for å svekke Italia kontra Tyskland, for å styrke det klassiske (i det minste noen hundre år) maktforholdet mellom nord- og søreuropa.

Noe naturligvis Rotshcildfamilien, og dermed det engelske kongehus støtter fullt ut, da enhver kampanje av denne typen vil påvirke Medicifamilien i Italia. Og det er jo, sett med britiske øyne, alltid en god ting.

Nå sporer det jo helt av her... affraid

Vis Medlemmets Profil

92 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Ons 11 Feb 2015 - 10:21

Avsporing scratch Neii, nå må du giræi Palma, nå blei det jo endelig litt meining i denna trån cheers

Vis Medlemmets Profil

93 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Ons 11 Feb 2015 - 10:47

ArcticTiger skrev:Avsporing scratch  Neii, nå må du giræi Palma, nå blei det jo endelig litt meining i denna trån cheers

Okæi, han joo dro den jo inn igjen til trådtema i innlegg nr 77 hvor han nevnte rasingbukse fra biltema Laughing

Vis Medlemmets Profil

94 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Ons 11 Feb 2015 - 10:50

Jeg kan jo være ydmyk og bryte sammen og tilstå at jeg dro inn dette Julagreiene i denne tråden om kvalitetstråden om BT... Jeg skal prøve å gjøre det godt igjen i løpet av helgen med å komme med ei veldig fin kakeoppskrift. cheers Ehhh faan, nei det var ikke her det nei.... Mad

Vis Medlemmets Profil

95 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Ons 11 Feb 2015 - 11:06

Dette er jo et stadig tema; At disse hersens GS eierne tror syklene deres matcher RR sykler - ok GS er lett å kjøre pga opprett sittestilling og bredt styre - du får lett en (falsk?) mestringsfølelse - det at den ikke dykker ved innbrems bidrar til den følelsen av at man har masse kontroll.

GS eierne kjører mye det skal de ha - så etterhvert tror de de er jævlig gode - men alt skjer i veitempo. Så når de enkelte ganger kommer over en nybegynner på en eller annen RR som de klarer å holde følge med eller til og med kjør fra så blåses egoet opp til zeppeliner-nivå..... men vi vet jo hvordan det gikk med dem...

Skal man kjøre fort -uten å bedrive harakiri - så må man på bane. En virkelig god fører på en GS kan også her ta rotten på endel RR-førere (ikke sykler) - som ikke har fått tempo enda. Men sett en god fører på en GS eller en hvilkensomhelst RR fra 600 og opp så vil RR sykkelen ha mye bedre rundetider enn GSen - alltid.

Vis Medlemmets Profil

96 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Ons 11 Feb 2015 - 11:38

Takk for at vi fikk avklart dette. Man skal altså bruke en RR sykkel for banekjøring. Og en grussykkel på grus.

Jeg skal forsøke å huske dette nå.

Vis Medlemmets Profil

97 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Ons 11 Feb 2015 - 11:49

Trollerud skrev:Takk for at vi fikk avklart dette. Man skal altså bruke en RR sykkel for banekjøring. Og en grussykkel på grus.

Ahhh... Men hva skal vi diskurere nå da? Sleep

Vis Medlemmets Profil

98 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Ons 11 Feb 2015 - 12:24

KnutR

Admin
Palma skrev:
Trollerud skrev:Takk for at vi fikk avklart dette. Man skal altså bruke en RR sykkel for banekjøring. Og en grussykkel på grus.

Ahhh... Men hva skal vi diskurere nå da? Sleep

Faen ikke rart det diskuteres kakeoppskrifter og barbering andre steder om folk blir like fort enige som her.

Jeg KAN jo tenne på ei lita lunte, og spørre hvorfor dere RR-folket ikke bruker biltemaolje? Det er jo rimelige greier, og dere bytter vel olje "noen" ganger i løpet av sesongen. Cool

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil

99 on Ons 11 Feb 2015 - 12:30

Nei du misforstår....som vanlig.

Er GS en typisk grus-sykkel liksom??

...joda den blir gruset av enhver RR ... men 95% av GS-kjørte km er nok på veier hvor en RR er bedre...

Og her er dagens "lærepunkter":

1. På kappkjøring på vei vinner den største idioten - nesten uansett sykkel.
2. Under forhold der det går an å teste grenser er førerens egenskaper viktigst.
3. Enhver RR knuser en GS på alt som har med fart,ytelse og kjøreegenskaper å gjøre.

Vis Medlemmets Profil

100 Re: Verktøy og utstyr fra Biltema on Ons 11 Feb 2015 - 12:34

KnutR skrev:

Jeg KAN jo tenne på ei lita lunte, og spørre hvorfor dere RR-folket ikke bruker biltemaolje? Det er jo rimelige greier, og dere bytter vel olje "noen" ganger i løpet av sesongen. Cool

BT olje er av varierende kvalitet - en motor med høye ytelser bør ha bra olje - det sikrer man ved å kjøpe merkevare.

På en GS er det greit å bruke BT eller annen spillolje da motoren er en førkrigs konstruksjon (WW1 eller 2?) med lave ytelser.

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 4 av 12]

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 10, 11, 12  Next