Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Er dette vanlig?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 Er dette vanlig? on Tir 29 Apr 2014 - 17:13

Jeg bestilte no greier på nett i går, og fikk ordrebekreftelse og alt i orden. Men i dag fikk jeg denne mailen, er dette normalt?

Thank you for your recent order! Before we process the order, we need to confirm some details with you. This doesn't mean there is a problem with the payment method or that there is an issue charging the card.

We need to verify that you have the physical credit/debit card. If possible, please reply to this e-mail with a high-resolution photo of the front of the credit/debit card used to pay. Please cover the middle numbers on the card for security. The camera on your smart phone will work well for this.

OR, IF YOU DO NOT WISH TO SEND A COPY OF YOUR CREDIT CARD you may pay with a verified Paypal (www.paypal.com) account. I will be happy to cancel the current credit card order so you can place a new order using PayPal.

I apologize for any inconvenience this may cause. Once your order details are verified, you will not need to do this again for future orders with this credit/debit card.

Please let me know which one of the above options you prefer and we can proceed from there. We look forward to your reply!

Vis Medlemmets Profil

2 Re: Er dette vanlig? on Tir 29 Apr 2014 - 17:42

Regner med at de avventer å ekspedere ordren til pengene er på deres konto uansett - så det skulle ikke være behov for dette. Å ta bilde av korter hjelper dem jo ikke da det kan være utdatert.

Er bare penga på konto som funker. Bestillte nylig fra US - de avventer til de har penga på konto - spør ikke etter bilde av kortet.

Vis Medlemmets Profil

3 Re: Er dette vanlig? on Tir 29 Apr 2014 - 18:24

KnutR

Admin
Jeg tror kanskje jeg ville kansellert den ordren der......

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil

4 Re: Er dette vanlig? on Tir 29 Apr 2014 - 18:56

Du skriver ikke hvilket land du bestiller fra, men om dette er en bestilling til USA så er fremgangsmåten ikke uvanlig.

Dette fordi banksystemet i USA og sikring rundt kredittkort er - for å si det pent- antikvarisk.
Kredittkort kan benyttes uten noen form for pinkode eller annen sikring, det er bare å dra kortet og signere.

Således er dette butikkens måte å forsøke å sikre at kortet som er benyttet tilhører den faktiske eieren, og ikke et stjålet kort.
I blant ber de om bilde av kortet, og i blant ber de om kopi av pass.

Så dersom bestillingen er fra firma i USA, og det ellers er et renommert firma, ville jeg gjort som de ba om uten større bekymringer..

Vis Medlemmets Profil

5 Re: Er dette vanlig? on Tir 29 Apr 2014 - 20:06

Javelja, takker. Mest sannsynlig ikke farlig? Da trekker jeg fram filmen, knipser og sender til fremkaliing ... men så da? ... hvordan skal jeg få bildet inn i mitt elektroniske databehandlerapparat?

PS. USA ja.

Vis Medlemmets Profil

6 Re: Er dette vanlig? on Tir 29 Apr 2014 - 20:51

Post bildet her også,men ikke skjul numrene som de sier  clown 

7 Re: Er dette vanlig? on Tir 29 Apr 2014 - 22:18

jhn skrev:Javelja, takker. Mest sannsynlig ikke farlig? Da trekker jeg fram filmen, knipser og sender til fremkaliing ... men så da? ... hvordan skal jeg få bildet inn i mitt elektroniske databehandlerapparat?

Du bare huker tak i den første og beste fjortis-jenta i ditt nærområde, får henne til å knipse bilde av kortet med sin telefon og deretter sende bildet til din epost adresse. Det koster deg en Cola  Very Happy 

Vis Medlemmets Profil

8 Re: Er dette vanlig? on Tir 29 Apr 2014 - 22:53

knutk skrev:
jhn skrev:Javelja, takker. Mest sannsynlig ikke farlig? Da trekker jeg fram filmen, knipser og sender til fremkaliing ... men så da? ... hvordan skal jeg få bildet inn i mitt elektroniske databehandlerapparat?

Du bare huker tak i den første og beste fjortis-jenta i ditt nærområde, får henne til å knipse bilde av kortet med sin telefon og deretter sende bildet til din epost adresse. Det koster deg en Cola  Very Happy 

Du bør skjule nummerne FØR du tar bildet og ikke gjøre dette i noe bildebehandling på pcen etterpå. Enkelte programmer bare skjuler / legger en lapp over det du skjuler og denne kan fjernes i etterkant, men legg en orntli papirlapp over det som skal skjules før du tar bildet.....

Vis Medlemmets Profil

9 Re: Er dette vanlig? on Tir 29 Apr 2014 - 23:59

Okda skrev:
knutk skrev:

Du bør skjule nummerne FØR du tar bildet og ikke gjøre dette i noe bildebehandling på pcen etterpå. Enkelte programmer bare skjuler / legger en lapp over det du skjuler og denne kan fjernes i etterkant, men legg en orntli papirlapp over det som skal skjules før du tar bildet.....
Godt tips. Takker og bukker

Vis Medlemmets Profil

10 Re: Er dette vanlig? on Ons 30 Apr 2014 - 1:01

Okda skrev:
...

Ehh... Kanskje jeg ikke har fatta poenget, men nå har jo mottager nummeret allerede, og de ber vel om kopi av kortet for å få en bekreftelse på at avsender faktisk er innehaver av kortet og ikke er en lurendreier som har snappet kort-nummeret opp fra noen andre?

Vis Medlemmets Profil

11 Re: Er dette vanlig? on Ons 30 Apr 2014 - 6:52

Morepowerracing krevde dette første gangen jeg handla hos de. Maila over info og har siden sleppa mas samma åssen jeg betaler. Men paypal er fint da, så slipper en no mas. Bare sørg for å få refundert beløp før du betaler på nytt.

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]