Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Zombietoad's Streetfigter prosjekt

Gå til side : 1, 2  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 2]

1 Zombietoad's Streetfigter prosjekt on Tir 29 Apr 2014 - 19:32

Ja... tenkte jeg skulle melde meg inn i ett Norsk forum for en gang skyld, så da ble det dette gitt.
Så det var en egen kategori for prosjekter, så da får jeg vell hive inn prosjektet mitt også.
Det hele starta med at jeg satt på nett å surfa på diverse forum, så kom jeg over ett bilde av en streetfighter som
bare var så inn i det svarte grom! jeg måtte finne ut mer hva dette var for noe, og vips hadde jeg forvilla meg inn på ett
streetfighter forum. Jeg ble mer og mer gira, desto mer jeg leste om temaet, og selv om trimming og kjøring av
mopeder og crossere var det nermeste jeg hadde vært og bygge om en motorsykkel, gikk jeg til innkjøp av en Suzuki gsx 600f fra 95 som jeg fant på nett til 15K.

Fikk pruta ned denne til 11 lapper og dro hjem for å skru den i fillebiter.
Med ståpå vilje å intensiv forum lesning, fikk jeg pønska ut en plan,
og prøvde meg litt frem med no racinggitter og no glassfiber, men det ble aldrig no tess,

Skjønte det ikke var så lett å få gittere til å holde seg i rett form uten at det bøyde seg,
så jeg prøvde med PU skum som jeg skaffa fra en lokal møbelfabrikk.,
Dette var heller ikke så godt å jobbe med så nå dreit jeg i å lage noe som helst
og begynte og leke med ideen om å bruke noe av plastikken jeg hadde skrudd av noen dager tidligere.
Jeg henta vinkelsliperen og begynnte og kutte plastikk som om jeg var en is-skulptør i afrika....,
her skulle det streetfighter bli!

Dette ble jo kulere enn jeg hadde forventa, å etterhvert innså jeg at dette ble veien jeg måtte gå.
Jeg fikk bestilt meg "Bar raiser kit" fra LSL og montert dette da jeg ikke helt likte å "ligge" når jeg kjørte..
(miljøskade fra tiden jeg kjørte mye cross i ulendt terreng sikkert)

Dessuten ble rattet litt mindre vinkla bakover, noe jeg syns var langt mer komfy.
Åsså så det litt bedre ut også!

Fikk også på noen nye grep, og noen "bar ends" fra Driven Racing, Samt at jeg har bestilt skrue kit med røde
anoniserte skruer så jeg kan bytte ut med alle de originale kåpedelene.
Jeg tenkte også jeg sku prøve å få spart opp litt cash og få montert på ett Koso RX2N speedo som ser slik ut:

å så¨syns jeg lykta på Ktm Duke 690 er jævlig feit, så må prøve å få fatt i en slik fra en sykkel som er vraka/rævkjørt

Bare å si i fra om du vet om en slik en's :)
men inntil videre blir det nok kina lykt fra MC-Deler

Ellers så driver jeg og klargjør plastikken litt med litt glassfiber innvendig, så det blir litt stivere,
og sparkel for å tette små¨riper og merker den har fått gjennom tidens løp.

Så blir det sannsynligvis foliering av delene i matt svart, når den tid kommer...
med en liten logo på siden som skal se slikens ut:

Og her er sykkelen som den ser ut i dag :

Leker med en meget komplisert ide om å få til bakhjul uten eiker og nav,
men dette er skrinlagt til nå da jeg ikke har resurser eller kjentfolk med utstyr og kunskap nok til og sette ideen til live.
Men her er nå plantegningene for dere som liker slikt(komentarer på engelsk da jeg har luftet ideen på engelske forum tidligere):

å dersom dere vil ha flere oppdateringer på hvordan dette går videre,
så kan jeg alltids oppdatere tråden til dere ikke gidder mer / prosjektet blir ferdig :)

-Zombietoad

Vis Medlemmets Profil

2 Re: Zombietoad's Streetfigter prosjekt on Tir 29 Apr 2014 - 19:55

kjempebra.
her er det muligheter.
pusse/sparkle plæstikk og mure sprekker.. cheers 

angående bakhjulet er materialvalg på deler og tetning inn mot lager-rullene essensiell slik at det ikke går til H med en gang.. sunny 

Vis Medlemmets Profil

3 Re: Zombietoad's Streetfigter prosjekt on Tir 29 Apr 2014 - 20:20

mekkern skrev:kjempebra.
her er det muligheter.
pusse/sparkle plæstikk og mure sprekker.. cheers 

angående bakhjulet er materialvalg på deler og tetning inn mot lager-rullene essensiell slik at det ikke går til H med en gang.. sunny 

joa det hadde vært viktig å få skubba felgkanten inn mot lagrene ... littegrann luftrom der så knuser man lageret før man rekker og si f...
men om lagrene er helt inntil kanten vil nok støtdemperen ta slaga, og det skal i utgangspunktet funke...

hadde vært veldig heftig å hatt en av (muligens den) første fighteren i verden uten eiker på bakhjulet :)
dette er jo noe som har vært forbeholdt Harley folket litt for lenge syns jeg  Cool 
og det systemet de kjører er nok håpløst på en sykkel med demping da kjedet blir veldig langt og slakt.
En ulykke som bare venter på å skje da... for ikke å nevne hvor farlig det hadde vært.
men med dette konseptet kunne det vært mulig å få det til, samtidig som at mange nok hadde klødd seg i huet mer enn noen få minutter
bare for å finne ut hvordan alt holdt sammen/ble drevet i det hele...

Vis Medlemmets Profil

4 Re: Zombietoad's Streetfigter prosjekt on Tir 29 Apr 2014 - 21:46

meget lovende og noen spennende ideer selv om jeg ikke forstod hele opplegget med bakhjulet. må studere den skissen litt mer tror jeg :) Sykkelen er blitt mye finere enn standard hvertfall!

Vis Medlemmets Profil

5 Re: Zombietoad's Streetfigter prosjekt on Tir 29 Apr 2014 - 22:29

egene ideer skal ut så bare pøs på  cheers 

Vis Medlemmets Profil

6 Re: Zombietoad's Streetfigter prosjekt on Tir 29 Apr 2014 - 22:39

Johnny Airtime skrev:meget lovende og noen spennende ideer selv om jeg ikke forstod hele opplegget med bakhjulet. må studere den skissen litt mer tror jeg :) Sykkelen er blitt mye finere enn standard hvertfall!

Hehe det er kanskje ikke så lett å forstå.. felgen har ikke noe annet innvendig enn to "kjede-spor" som er fast der. 2 akslinger som går
gjennom felgen fungerer som tannhjul på disse kjedene og totalt 10 kulelager ligger i en ytre kant på felgen på begge sider og presser
felgen inn mot kjedesporet, samt holder hjulet "på plass" både sentrert og sidelengs....
Det hele er så festet på svingarmen som en vanlig sykkel,
Men det skal sies at selv om dette vil fungere i teorien, er det langt i fra sikkert at det fungerer i praksis,
og jeg frykter at dette bare blir en ide da jeg vil slite litt med å finansiere ett såpass omfattende "forsknings-prosjekt"
som dette, når jeg ikke engang er helt sikker på om det vil virke Wink

Men takk for det :) gleder meg veldig til å få prosjektet ferdig å på veien...
Men må finne noen som vil justere ventiler til meg i Ålesunds området uten at de skal ha 50% av sykkelverdien for jobben..
Jeg har verken kunnskap eller verktøy for jobben dessverre.
Å denne har ikke bare skruer på ventilene men shims   Sad 

Vis Medlemmets Profil

7 Re: Zombietoad's Streetfigter prosjekt on Tir 29 Apr 2014 - 22:40

custom 95 skrev:egene ideer skal ut så bare pøs på  cheers 

Roger that! :)

Vis Medlemmets Profil

8 Re: Zombietoad's Streetfigter prosjekt on Tir 29 Apr 2014 - 23:33

Siden Johnny innrømte at han ikke skjønte bæra av det hjulgreiene,så skal ikke jeg være dårligere.  rabbit 

Du skriver noe om at det har vært forbeholdt Harley-folket,vil det si at det finnes noe sånt?

9 Re: Zombietoad's Streetfigter prosjekt on Ons 30 Apr 2014 - 0:03

som fersking på dette forumet har jeg storkost meg med å se og lese om alle de artige prosjektene dere har på gang, så også dette. angående det hjulkonseptet der kom jeg bare til å tenke på et gammelt Sbarro navløst design konsept. Har du studert dette? mener det var både biler og motorsykler, men om det er noen som ruller på veien vites ikke

Vis Medlemmets Profil

10 Re: Zombietoad's Streetfigter prosjekt on Ons 30 Apr 2014 - 0:19

ZombieToad skrev:
Johnny Airtime skrev:meget lovende og noen spennende ideer selv om jeg ikke forstod hele opplegget med bakhjulet. må studere den skissen litt mer tror jeg :) Sykkelen er blitt mye finere enn standard hvertfall!

Hehe det er kanskje ikke så lett å forstå.. felgen har ikke noe annet innvendig enn to "kjede-spor" som er fast der. 2 akslinger som går
gjennom felgen fungerer som tannhjul på disse kjedene og totalt 10 kulelager ligger i en ytre kant på felgen på begge sider og presser
felgen inn mot kjedesporet, samt holder hjulet "på plass" både sentrert og sidelengs....
Det hele er så festet på svingarmen som en vanlig sykkel,
Men det skal sies at selv om dette vil fungere i teorien, er det langt i fra sikkert at det fungerer i praksis,
og jeg frykter at dette bare blir en ide da jeg vil slite litt med å finansiere ett såpass omfattende "forsknings-prosjekt"
som dette, når jeg ikke engang er helt sikker på om det vil virke Wink

Men takk for det :) gleder meg veldig til å få prosjektet ferdig å på  veien...
Men må finne noen som vil justere ventiler til meg i Ålesunds området uten at de skal ha 50% av sykkelverdien for jobben..
Jeg har verken kunnskap eller verktøy for jobben dessverre.
Å denne har ikke bare skruer på ventilene men shims   Sad 

Veldig enkelt å justere ventilklaringene på denne modellen, den har vippearmer som kan skyves til siden, de er fjærbelastet, og vips så kommer man til shimsene. Shimsene har 9,48mm diameter og brukes på mange sykkelmodeller, har du kunnskaper nok til å få av og på ventildekselet, så er selve målingen av klaring og ev. justering en lek.
Et annet tips er at dersom de "skrangler" i kamkjedet, så hjelper det å gi kamkjedesrammeren litt "hjelp". Skru av pluggen bak på strammeren (19mm sekskant) og bruk et egnet verktøy til å dytte litt på strammermekanismen slik et den går på et klikk eller to.

Vis Medlemmets Profil

11 Re: Zombietoad's Streetfigter prosjekt on Ons 30 Apr 2014 - 6:54

KliffArne skrev:Siden Johnny innrømte at han ikke skjønte bæra av det hjulgreiene,så skal ikke jeg være dårligere.  rabbit 

Du skriver noe om at det har vært forbeholdt Harley-folket,vil det si at det finnes noe sånt?

Jepp kliffarne det finnes ett system for harley med ett KJEMPEnav på utsiden av felgen
ser slik ut:

Vis Medlemmets Profil

12 Re: Zombietoad's Streetfigter prosjekt on Ons 30 Apr 2014 - 6:55

eskild skrev:som fersking på dette forumet har jeg storkost meg med å se og lese om alle de artige prosjektene dere har på gang, så også dette. angående det hjulkonseptet der kom jeg bare til å tenke på et gammelt Sbarro navløst design konsept. Har du studert dette? mener det var både biler og motorsykler, men om det er noen som ruller på veien vites ikke

hmm nei det har jeg ikke, men skal søke det opp for å se Very Happy

Vis Medlemmets Profil

13 Re: Zombietoad's Streetfigter prosjekt on Ons 30 Apr 2014 - 6:56

[/quote]

Veldig enkelt å justere ventilklaringene på denne modellen, den har vippearmer som kan skyves til siden, de er fjærbelastet, og vips så kommer man til shimsene. Shimsene har 9,48mm diameter og brukes på mange sykkelmodeller, har du kunnskaper nok til å få av og på ventildekselet, så er selve målingen av klaring og ev. justering en lek.
Et annet tips er at dersom de "skrangler" i kamkjedet, så hjelper det å gi kamkjedesrammeren litt "hjelp". Skru av pluggen bak på strammeren (19mm sekskant) og bruk et egnet verktøy til å dytte litt på strammermekanismen slik et den går på et klikk eller to.[/quote]

Jasså? :) aldri vert no motormekaniker, men kanskje jeg sku gi det en sjanse alikevell....  Cool 

Vis Medlemmets Profil

14 Re: Zombietoad's Streetfigter prosjekt on Ons 30 Apr 2014 - 7:18

Artig prosjekt. Bør bli både rimelig og driftssikkert. Selv om jeg så langt ikke klarer å se for meg hvilket stuk du skal ha til slutt. Men du har vel en plan men kuttinga i plasen så langt?

Skal rulle rundt sykler med navløse hjul, dette ble sagt å være "live": http://www.toxel.com/tech/2009/10/18/motorcycle-with-hubless-wheels/
Om det har noen framtid er usikkert. Men tror jeg har sett også norske studenter prøve patentet på el/tråsykkel?

Hos Osmos kan man prøve å lese litt tech: http://www.osmoswheel.com/?lang=en

Vis Medlemmets Profil

15 Re: Zombietoad's Streetfigter prosjekt on Ons 30 Apr 2014 - 7:25

Kanskje jeg som er litt dum men "hvilket stuk"? :p fremmedord for meg :p men joa det er en del sykler uten nav. Blandt annet den tron sykkelen. Og ja en el-sykkel ble laget av ntnu men de hadde drivaksel som ble satt rett på hjulet for å drive.. men tror ikke helt at det er veien å gå... river nok fort gummien :p

Vis Medlemmets Profil

16 Re: Zombietoad's Streetfigter prosjekt on Ons 30 Apr 2014 - 7:30

Stemmer nok at det var noen studenter ja.

Stuk/look/linjer. Bare sånn helt personlig ser jeg for meg at hekken og sete burde bli mye slankere. Men så er det jo bare sånn jeg ser for meg en fighter  bounce 

Vis Medlemmets Profil

17 Re: Zombietoad's Streetfigter prosjekt on Ons 30 Apr 2014 - 16:53

Joa. Hadde lyst å smekke på en annen rumpe.. men ramma er så jævlig stygg under :p men hadde lyst på sete å rumpe fra en buell .. men det blir nok ikke i første omgang :/ det er eneste sykkelen jeg har så jobber for å få den klar til jeg får lappen om en mnd eller 2... og på ett bunnskrapt budget allerede går jwg holde meg litt i skinnet til vinteren igjen :)

Vis Medlemmets Profil

18 Re: Zombietoad's Streetfigter prosjekt on Ons 30 Apr 2014 - 21:59

Fint med flere byggetråder her, ser frem til oppdateringer.  Cool 

Vis Medlemmets Profil

19 Re: Zombietoad's Streetfigter prosjekt on Ons 30 Apr 2014 - 23:04

mortal skrev:Fint med flere byggetråder her, ser frem til oppdateringer.   Cool 

oppdateringer skal det bli :) men akkurat nå er det bare pussestøv å sparkling.. ikke så mye å skryte av Wink

Vis Medlemmets Profil

20 Re: Zombietoad's Streetfigter prosjekt on Ons 30 Apr 2014 - 23:11

her er forresten sete og bakenden jeg har lyst å prøve å få på...
men det krever ganske grove subframe modifikasjoner...
*sukk* hadde værst så mye enklere om jeg hadde hatt bolt on subframe :/

Vis Medlemmets Profil

21 Re: Zombietoad's Streetfigter prosjekt on Tor 1 Mai 2014 - 15:51

Fant noe interessant på nett i går. Har i lengre tid vurdert om jeg skal ha en maske som lykt eller om
jeg skulle kjøre ktm lykt / annen typisk "cross-look" lykt. Grunnen til at jeg har hallet litt mot "crosslook"
er at jeg ikke helt har funnet noe jeg syns hadde blitt kult og ikke "cheesy"...
Men i går fant jeg både maske, OG lys som i kombo kunne sett både kult og aggressivt ut..

her er bilder :

Cross look:

Demon/ angeleye combo bak maske:

2 slike

Bak øyehulene på en modifisert slik:

Så hva tror dere? kjenner jeg haller litt mot demon eye / maske comboen, om maske greia ikke blir bra
kan jeg i værste fall drite i maska og lage min egen lykt av metall med demon eye's prosjektørene inni....

-Zombietoad

Vis Medlemmets Profil

22 Re: Zombietoad's Streetfigter prosjekt on Fre 2 Mai 2014 - 22:31

Da var jeg endelig enda ett steg på veien til og få kjørt dette prosjektet i løpet av sommeren   Very Happy  Cool 

Vis Medlemmets Profil

23 Re: Zombietoad's Streetfigter prosjekt on Lør 3 Mai 2014 - 12:55

Grattis med bestått teori.

Guttungen gikk det ikke fullt så bra med for en ukes tid siden,tror han leser for lite  Evil or Very Mad 

24 Re: Zombietoad's Streetfigter prosjekt on Lør 3 Mai 2014 - 13:32

Takk takk KliffArne :) leste ikke stort jeg heller.. men har da tatt teorien på både traktor,moped,lastebil og personbil tidligere... så det meste sitter fra før .. måtte bare lese litt på bremselengde og antall skiltgrupper å sånn skit..men jaggu fikk dem lurt meg på noen spørsmål alikavell Wink

Vis Medlemmets Profil

25 Re: Zombietoad's Streetfigter prosjekt on Lør 3 Mai 2014 - 18:22

Gratulerer  cheers da er det bare resten

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 2]

Gå til side : 1, 2  Next