Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Moment, gaffelolje og honing.

Gå til side : Previous  1, 2

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 2 av 2]

26 Re: Moment, gaffelolje og honing. on Tor 19 Mar 2015 - 23:49

pusset vekk noen hakk på en gaffel i vinter-og polerte de opp igjen, Kan ikke se at det har vært skade der..

Vis Medlemmets Profil

27 Re: Moment, gaffelolje og honing. on Fre 20 Mar 2015 - 10:18

Vaske godt med diesel el parafin.
Men det med fett skjønner jeg ikke hva menes her, for du skal jo montere tetningene, og da vil du ha fett.
Nærmere bestemt bør du bruke  noe sånt som dette.

Bruk litt tykk plastfolie over toppen av gaffelen for å fjerne skarpe kanter og gjøre stappingen lett for tetningsringen. pig

Er det noen kanter eller utsparinger i gaffelbenet pga foringer bygger du dem opp med tape slik at tetningsringen glir over i samme tykkelse som resten.

alien alien alien

Vis Medlemmets Profil

28 Re: Moment, gaffelolje og honing. on Fre 20 Mar 2015 - 12:54

Palma skrev:
custom skrev:
Palma skrev:
custom skrev:Bruk ett 1000 våtslipepapir dyppet i olje og tverr slip på beinet, det gjør susen.
når beinet går opp drar det med seg en usynlig film med olje og for all del styr unna fett

Hehe, ja styrer langt unna fett. Men den slipinga tror jeg også at jeg styrer unna, bena ser blanke og lekkre ut (som resten av sykker'n) men støvringene var frynsete som ei gammal......... affraid
Kikka nedi beinet etter å ha tømt ut olja, var endel grums der ja. Fikk vaska og stelt de litt så nå blir det lekkert.
Veldig praktisk med to sett med gaffler... Regner nesten med at alle har det clown
Den slipinga er faktisk noe de som overhaler gafler gjør, det blir helt usynlig, bare man gider å ta en liten runde med autosol etterpå,  Anbefales
Ja vet det blir gjort, men pusses det ikke langs benet? Du mener at man skal pusse rundt benet, noe ala krysshoning, bare utvendig ?
om du drar langs med benet lager du små riller som gjør at du får lekkasje, med å krysse løfter du bare film som tetter bounce

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 2 av 2]

Gå til side : Previous  1, 2