Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Ok, så blir det litt blogg, da :)

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 2 av 7]

26 Re: Ok, så blir det litt blogg, da :) on Tir 24 Feb 2015 - 1:07

Okda skrev:- noen sier jeg bør få meg en ny - jeg er ikke sikker men kanskje - vet ikke het hvilken type eller sånn men det må jo være noe touring greier. Dette er det vel ingen som har noen meninger om så jeg får bare tenke videre------ Evil or Very Mad Twisted Evil

Er det mottorsykkel du lurer på om du skal få ny??

I så fall må du som bor så nærme sjøen tenke på at du kan kjøre ut i vannet (uhell) Exclamation

Har sett bilder av en type mottorsykkel som har aluminium pontonger på sidene. De er sikker montert fordi sykkelen ikke skal synke ? Kan være at det er noen her som kan gi deg noen tips? pale

Vis Medlemmets Profil

27 Re: Ok, så blir det litt blogg, da :) on Tir 24 Feb 2015 - 7:32

dag-zzr skrev:
Okda skrev:- noen sier jeg bør få meg en ny - jeg er ikke sikker men kanskje - vet ikke het hvilken type eller sånn men det må jo være noe touring greier. Dette er det vel ingen som har noen meninger om så jeg får bare tenke videre------ Evil or Very Mad Twisted Evil

Er det mottorsykkel du lurer på om du skal få ny??

I så fall må du som bor så nærme sjøen tenke på at du kan kjøre ut i vannet (uhell) Exclamation

Har sett bilder av en type mottorsykkel som har aluminium pontonger på sidene. De er sikker montert fordi sykkelen ikke skal synke ? Kan være at det er noen her som kan gi deg noen tips? pale

ja i grunnen så er det det - touringutgave dame kan jo gi visse assosiasjoner men det kan vi ikke holde på med her i MC forumet  Very Happy

Har sett han der med utstikkere bak som går ned på ett lavere nivå og ender opp i seilbåten - utstikkerene må i hvert fall kunne tas av når de ikke er i bruk  Rolling Eyes

Jo det er mc jeg tenker på, ja. Minst 1000 - 1200 ccm

Vis Medlemmets Profil

28 Re: Ok, så blir det litt blogg, da :) on Tir 24 Feb 2015 - 18:42

Okda skrev:

GS eller Hayabusa

29 Re: Ok, så blir det litt blogg, da :) on Tir 24 Feb 2015 - 18:58

KliffArne skrev:
Okda skrev:

GS eller Hayabusa

Shocked

Vis Medlemmets Profil

30 Re: Ok, så blir det litt blogg, da :) on Tir 24 Feb 2015 - 19:44

KnutR

Admin
KliffArne skrev:
Okda skrev:

GS eller Hayabusa

Var det et spørsmål, eller en schizofren anbefaling? scratch

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil

31 Re: Ok, så blir det litt blogg, da :) on Tir 24 Feb 2015 - 21:15

dag-zzr skrev:
KliffArne skrev:
Okda skrev:

GS eller Hayabusa

Shocked

Jeg tror når han snakker om minst 1000-1200 ccm så er det det laveste han ønsker og gå, så jeg tror ikke han egentlig ønsker så små motorer som gs og hayabusa har alien

Vis Medlemmets Profil

32 Re: Ok, så blir det litt blogg, da :) on Tir 24 Feb 2015 - 22:02

KnutR skrev:
KliffArne skrev:
Okda skrev:

GS eller Hayabusa

Var det et spørsmål, eller en schizofren anbefaling? scratch

Ja alien

33 Re: Ok, så blir det litt blogg, da :) on Søn 15 Mar 2015 - 11:52

Hei

Noen som kan si noe om serviceintervaller og kostnader for service på 1200 gs?

Vis Medlemmets Profil

34 Re: Ok, så blir det litt blogg, da :) on Søn 15 Mar 2015 - 12:07

Okda skrev:Hei

Det kan jeg ikke, men nå virker det som om du skal handle skikkelig sykkel cheers

Vis Medlemmets Profil

35 Re: Ok, så blir det litt blogg, da :) on Søn 15 Mar 2015 - 12:14

Palma skrev:

Det kan jeg ikke, men nå virker det som om du skal handle skikkelig sykkel cheers

Ikke umulig det blir ett eller annet men er veldig i tvil om hva som er best, greiest, osv Question

Vis Medlemmets Profil

36 Re: Ok, så blir det litt blogg, da :) on Søn 15 Mar 2015 - 13:08

Kommer litt an på alderen på det du kjøper.

Jeg har aldri min innafor verksteddøra for rutine.
Tar olje/filter-skift på 10.000 og det kommer vel på ca. 6-700.-
Så tar jeg olje/filter og girolje/kardangolje og plugger på 20.000, og pumper gjennom ny bremsevæske. Kostnad ca. 12-1.400.-

Dynamoreim og sjekk av ventilklaringer og rockerarm-klaringer på 40.000. Ca 300.- for dynamoreima, sånn omtrent. Husker ikke helt. Ventilsjekk på de som ikke har shims koster ikkeno, derfor har alderen på sykkelen noe å si. Til og med ventildekselpakninga er everlasting. Usikker på når de begynte med shims... men da må man ha shimssett hvis det viser seg å bli behov.

Skifta hjullager på forhjulet på 60.000km. Kosta vel rundt 500.- for lagrene og pakningsboxene. Krevde mye varme for å få ut og inn, ganske tighte saker på tyskerten sine produkter.

Toolen (GS911) for å lese canbus og statuser/feilsøke samt parkere stepmotorer for synkronisering av "forgasserne" koster drøyt 2.300.-. Samme toolen kan serve opptil 10 BMW`er. Pga begrensninger i antall VIN-koder på grunnmodellen.
Hadde gjentatte warninger siden bakhjul-dekktrykksensoren stadig mista kontakt, men alt ble bedre med å slette unna feilkoder som hadde hopet seg opp. Sånt koster å ta på verkstedet istf hjemme på gårdsplassen.

Skulle kardangen trenge nytt lager eller pakning kan det nok hende den får oppleve et verksted, hvis ikke knutk klarer å vise meg hvordan jeg gjør det, eller det skal skje på vinteren. Da er man uansett i mekkemodus i bua og kan tenkes å våge seg ut på noe sånt ... clown

Clutchskifte er stor jobb, hvis du ikke skal ha den nye motoren da.

Best/greiest? Etter å ha kjørt MC siden 1981 har jeg aldri før kommet "hjem" og vært så gjennomgående fornøyd med noe som helst som GSn. Men spørs hva slags kjøring du skal bedrive. GSn er topp til det meste, men lang tid i høy fart på autobahn er ikke så gøy.

Vis Medlemmets Profil

37 Re: Ok, så blir det litt blogg, da :) on Søn 15 Mar 2015 - 14:02

Okda skrev:
Palma skrev:

Ikke umulig det blir ett eller annet men er veldig i tvil om hva som er best, greiest, osv Question

Joo gir et bra bilde av greia over her. Min er jo 1150 og -00 mod. Men veldig fornøyd. Enkel å skru og vedlikeholde. Og en drøm å kjøre.

Vis Medlemmets Profil

38 Re: Ok, så blir det litt blogg, da :) on Søn 15 Mar 2015 - 14:46

joo skrev:Kommer litt an på alderen på det du kjøper.

Jeg har aldri min innafor verksteddøra for rutine.
Tar olje/filter-skift på 10.000 og det kommer vel på ca. 6-700.-
Så tar jeg olje/filter og girolje/kardangolje og plugger på 20.000, og pumper gjennom ny bremsevæske. Kostnad ca. 12-1.400.-

Dynamoreim og sjekk av ventilklaringer og rockerarm-klaringer på 40.000. Ca 300.- for dynamoreima, sånn omtrent. Husker ikke helt. Ventilsjekk på de som ikke har shims koster ikkeno, derfor har alderen på sykkelen noe å si. Til og med ventildekselpakninga er everlasting. Usikker på når de begynte med shims... men da må man ha shimssett hvis det viser seg å bli behov.

Skifta hjullager på forhjulet på 60.000km. Kosta vel rundt 500.- for lagrene og pakningsboxene. Krevde mye varme for å få ut og inn, ganske tighte saker på tyskerten sine produkter.

Toolen (GS911) for å lese canbus og statuser/feilsøke samt parkere stepmotorer for synkronisering av "forgasserne" koster drøyt 2.300.-. Samme toolen kan serve opptil 10 BMW`er. Pga begrensninger i antall VIN-koder på grunnmodellen.
Hadde gjentatte warninger siden bakhjul-dekktrykksensoren stadig mista kontakt, men alt ble bedre med å slette unna feilkoder som hadde hopet seg opp. Sånt koster å ta på verkstedet istf hjemme på gårdsplassen.

Skulle kardangen trenge nytt lager eller pakning kan det nok hende den får oppleve et verksted, hvis ikke knutk klarer å vise meg hvordan jeg gjør det, eller det skal skje på vinteren. Da er man uansett i mekkemodus i bua og kan tenkes å våge seg ut på noe sånt ...  clown

Clutchskifte er stor jobb, hvis du ikke skal ha den nye motoren da.

Best/greiest? Etter å ha kjørt MC siden 1981 har jeg aldri før kommet "hjem" og vært så gjennomgående fornøyd med noe som helst som GSn. Men spørs hva slags kjøring du skal bedrive. GSn er topp til det meste, men lang tid i høy fart på autobahn er ikke så gøy.

TAKKER for et fint og godt svar. Tenker på en 2 - 4 år gml f eks:

http://www.finn.no/finn//mc/used/object?finnkode=52759065&searchclickthrough=true&listPos=13

De sier den har alt Very Happy hva de mener er jeg ikke sikker på

ser ok ut på papiret. Ser at de har 125 hk på de nye og det er jo greit å ta med seg...

Vis Medlemmets Profil

39 Re: Ok, så blir det litt blogg, da :) on Søn 15 Mar 2015 - 23:48

er fin den GS der okda. Til å med litt rødt og effektpotte. Du kommer til å få mange nye venner her, om du velger en GS. I love you
tror den sykkelen kan passe til en vel balansert Lyngdøling Very Happy ( heter det det?)

Vis Medlemmets Profil

40 Re: Ok, så blir det litt blogg, da :) on Man 16 Mar 2015 - 9:21

Fin sykkel.

Men man får jo årets modell til nesten samme pris,flett ny,hvis man velger bort litt unødvendigheter Suspect

41 Re: Ok, så blir det litt blogg, da :) on Man 16 Mar 2015 - 13:06

Okda skrev:TAKKER for et fint og godt svar. Tenker på en 2 - 4 år gml f eks:

http://www.finn.no/finn//mc/used/object?finnkode=52759065&searchclickthrough=true&listPos=13

De sier den har alt  Very Happy  hva de mener er jeg ikke sikker på

ser ok ut på papiret. Ser at de har 125 hk på de nye og det er jo greit å ta med seg...

Fine farger på den Finn-sykkern What a Face

Vis Medlemmets Profil

42 Re: Ok, så blir det litt blogg, da :) on Man 16 Mar 2015 - 16:42

KliffArne skrev:Fin sykkel.

Men man får jo årets modell til nesten samme pris,flett ny,hvis man velger bort litt unødvendigheter Suspect
Ser den men så må jeg jo ha alle unødvebdighetene og da ryker den jo opp i 180 000 før man får snudd seg. Kunne jo hatt topploadet kofferter, da.

Vis Medlemmets Profil

43 Re: Ok, så blir det litt blogg, da :) on Man 16 Mar 2015 - 16:46

dag-zzr skrev:er fin den GS der okda. Til å med litt rødt og effektpotte. Du kommer til å få mange nye venner her, om du velger en GS. I love you
tror den sykkelen kan passe til en vel balansert Lyngdøling Very Happy ( heter det det?)

Ser den Very Happy Kjøpe seg venner -passer bedre på andre sider tror jeg Shocked Lyngdøl holder...

Vis Medlemmets Profil

44 Re: Ok, så blir det litt blogg, da :) on Man 16 Mar 2015 - 17:04

Okda skrev:
dag-zzr skrev:er fin den GS der okda. Til å med litt rødt og effektpotte. Du kommer til å få mange nye venner her, om du velger en GS. I love you

Ser den Very Happy Kjøpe seg venner -passer bedre på andre sider tror jeg Shocked  Lyngdøl holder...

Det er vel heller snakk om at venner ønsker at du skal få deg en bra moped cheers (fant ikke noe smajly med glorie her...)

Vis Medlemmets Profil

45 Re: Ok, så blir det litt blogg, da :) on Tor 19 Mar 2015 - 8:52

Palma skrev:
Okda skrev:

Ser den Very Happy Kjøpe seg venner -passer bedre på andre sider tror jeg Shocked  Lyngdøl holder...

Det er vel heller snakk om at venner ønsker at du skal få deg en bra moped cheers (fant ikke noe smajly med glorie her...)

Ble ikke fornærma men fikk en tur til sydtyskland for varehenting 2500 km med snitthastighet på 115 km/h i en Caddy - hadde vært bedre med færre hjul hvis det ikke hadde vært for varer.... :)

Taker for omtanken, jeg :)

Vis Medlemmets Profil

46 Re: Ok, så blir det litt blogg, da :) on Fre 3 Apr 2015 - 10:07

Hei igjen

Travle 3 uker men nå er det litt på an igjen..... har prøvesittet litt GS og tenkt litt. Det er jo en touring mc jeg har bruk for og ikke så mye offroad / grus. Dessuten er det 12 mil til nærmeste BMW verksted...

Noen som har noen meninger om Fjr 1300 som touringMC Ny - ere

Vis Medlemmets Profil

47 Re: Ok, så blir det litt blogg, da :) on Fre 3 Apr 2015 - 10:38

Okda skrev:Hei igjen

Travle 3 uker men nå er det litt på an igjen..... har prøvesittet litt GS og tenkt litt. Det er jo en touring mc jeg har bruk for og ikke så mye offroad / grus. Dessuten er det 12 mil til nærmeste BMW verksted...

12 mil er ikke mye. Du skriver at du ikke har brukt for så mye offroad og grus, men er det ikke greit å ha muligheten da ? Med en GS får du en utrolig allround sykkel, kanskje ikke den råeste på Rudskogen eller Vålerbanen men..
Lykke til med GS-handlinga :)

Vis Medlemmets Profil

48 Re: Ok, så blir det litt blogg, da :) on Fre 3 Apr 2015 - 10:40

Tror nok FJRǹ er en flott touringmaskin- ALT kommer an på hvordan kroppen passer sykkelen,her må du nesten prøve deg frem.

Vis Medlemmets Profil

49 Re: Ok, så blir det litt blogg, da :) on Fre 3 Apr 2015 - 10:57

mekkern skrev:

Tror nok FJRǹ er en flott touringmaskin-  ALT kommer an på hvordan kroppen passer sykkelen,her må du nesten prøve deg frem.

Bortsett fra at alt er anderledes så er ikke kjørestilling så mye anderledes enn Hondaen. Passer helt greit for meg. Regner med at alt av barnesykdommer er ordna men er det noe spesielle "sykdommer" som på passes på på disse mcene?

Vis Medlemmets Profil

50 Re: Ok, så blir det litt blogg, da :) on Fre 3 Apr 2015 - 11:09

Kjører ikke bikeridr FJ1300?

Sikkert en kjempesykkel å kjøre på tur med,og du får mere fart på den enn med GS.

Personlig ville jeg prøvekjørt først. Har du kjørt GS,eller bare sittet på?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 2 av 7]

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next