Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Ok, så blir det litt blogg, da :)

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 3 av 7]

51 Re: Ok, så blir det litt blogg, da :) on Fre 3 Apr 2015 - 11:45

KliffArne skrev:Kjører ikke bikeridr FJ1300?

Sikkert en kjempesykkel å kjøre på tur med,og du får mere fart på den enn med GS.

Personlig ville jeg prøvekjørt først.  Har du kjørt GS,eller bare sittet på?

Kun sittet på gs. Prøver over påske hvis jeg er heldig..

Vis Medlemmets Profil

52 Re: Ok, så blir det litt blogg, da :) on Fre 3 Apr 2015 - 11:56

Okda skrev:Kun sittet på gs. Prøver over påske hvis jeg er heldig..
FJR'en er jo en av de syklene i det segmentet som ser noenlunde normal ut av de japanske da. Yamaha har jo klart å holde noe "normalt". Men igjen, skal du ha ren asfaltsykkel så.... Question

Vis Medlemmets Profil

53 Re: Ok, så blir det litt blogg, da :) on Fre 3 Apr 2015 - 17:33

Palma skrev:
Okda skrev:Kun sittet på gs. Prøver over påske hvis jeg er heldig..
FJR'en er jo en av de syklene i det segmentet som ser noenlunde normal ut av de japanske da. Yamaha har jo klart å holde noe "normalt". Men igjen, skal du ha ren asfaltsykkel så.... Question

Har jo vært en av "issuene" at boksene kan tas av og man får en noenlunde normal MC til dagligkjøring...

Vis Medlemmets Profil

54 Re: Ok, så blir det litt blogg, da :) on Fre 3 Apr 2015 - 20:09

Okda skrev:
Noen som har noen meninger om Fjr 1300 som touringMC Ny - ere
Hva legger du i "Ny - ere"?
Jeg har en 2011 modell. Suveren sykkel, nyyyyydelig på de fleste underlag. Ilag med TDM'en jeg hadde i Norge, har jeg vel aldri kjørt så mye på grus som med denne (disse to). Helt grei futt i den også og kardang. Faktisk en kardangsykkel som går på bakhjulet B.Å.D.E på 1. og 2.  bounce  cheers  Very Happy

Jepp, nærmere bestemt en 2011-modell

KliffArne skrev:
Sikkert en kjempesykkel å kjøre på tur med,og du får mere fart på den enn med GS.
Ja på begge påstander (sistnevnte bare om du vrir nok på rulla).

KliffArne skrev:
Personlig har jeg bare sett GS (aka "plastikk-ÆLG), men førstnevnte er nok et godt råd Very Happy

Vis Medlemmets Profil

55 Re: Ok, så blir det litt blogg, da :) on Fre 3 Apr 2015 - 21:17

bikeridr skrev:
Okda skrev:
Noen som har noen meninger om Fjr 1300 som touringMC Ny - ere
Hva legger du i "Ny - ere"?
Jeg har en 2011 modell. Suveren sykkel, nyyyyydelig på de fleste underlag. Ilag med TDM'en jeg hadde i Norge, har jeg vel aldri kjørt så mye på grus som med denne (disse to). Helt grei futt i den også og kardang. Faktisk en kardangsykkel som går på bakhjulet B.Å.D.E på 1. og 2.  bounce  cheers  Very Happy

Jepp, nærmere bestemt en 2011-modell

KliffArne skrev:
Ja på begge påstander (sistnevnte bare om du vrir nok på rulla).

KliffArne skrev:
Personlig har jeg bare sett GS (aka "plastikk-ÆLG), men førstnevnte er nok et godt råd Very Happy

ny - ere som ny eller nyere mc 2011 for eks Very Happy - prøvekjørte en 2014 mod og det er vel små endringer til 2015 regner jeg med. Måtte langt rundt med rulla for å skikkelig drag ja...

Takker for tilbakemeldinger.... har i grunn ikke vurdert BMW før det kom en i gjengen med en nybrukt en 2012 tror jeg men når jeg satte meg på den så synes jeg det var mye maskin foran meg Shocked

Vis Medlemmets Profil

56 Re: Ok, så blir det litt blogg, da :) on Lør 4 Apr 2015 - 10:01

Okda skrev:... har i grunn ikke vurdert BMW før det kom en i gjengen med en nybrukt en 2012 tror jeg men når jeg satte meg på den så synes jeg det var mye maskin foran meg Shocked

Vurderte selv aldri GS før jeg så en på Finn som jeg likte utseende på Shocked Vanligste fargen på denne,ihvertfall hva jeg hadde lagt merke til,var sølvgrå. Syns svart gjør den til en helt annen sykkel.

Den ser stor og tung ut,klumpete.Mye maskin foran seg,har jeg ikke tenkt på,men forstår nå hva du mener.Den lager lyder,rister litt,vibrerer. Men steikje for en lettkjørt moppe,og lett å like.Avslappet sittestilling.Lett å komme til service-punkter.Eneste minuset jeg kommer på er at den går litt dårlig,toppfart rundt om 200 er litt i minste laget.Opp til den farta så går den som på skinner,selv med utslitt bakdekk og både toppboks og sidekofferter på. Dette er en 2002 vi snakker om,kan bare tenke meg at de siste års modeller ikke er dårligere.

Prøv en.

57 Re: Ok, så blir det litt blogg, da :) on Lør 4 Apr 2015 - 10:35

@Cliffz: Nei nå trur jeg jaggu meg at du planlegger å hjernevaske folk og transformere dette forumet til et reint GS forum Rolling Eyes

Vis Medlemmets Profil

58 Re: Ok, så blir det litt blogg, da :) on Lør 4 Apr 2015 - 11:00

KliffArne skrev:
Okda skrev:... har i grunn ikke vurdert BMW før det kom en i gjengen med en nybrukt en 2012 tror jeg men når jeg satte meg på den så synes jeg det var mye maskin foran meg Shocked

Vurderte selv aldri GS før jeg så en på Finn som jeg likte utseende på Shocked Vanligste fargen på denne,ihvertfall hva jeg hadde lagt merke til,var sølvgrå. Syns svart gjør den til en helt annen sykkel.

Den ser stor og tung ut,klumpete.Mye maskin foran seg,har jeg ikke tenkt på,men forstår nå hva du mener.Den lager lyder,rister litt,vibrerer. Men steikje for en lettkjørt moppe,og lett å like.Avslappet sittestilling.Lett å komme til service-punkter.Eneste minuset jeg kommer på er at den går litt dårlig,toppfart rundt om 200 er litt i minste laget.Opp til den farta så går den som på skinner,selv med utslitt bakdekk og både toppboks og sidekofferter på. Dette er en 2002 vi snakker om,kan bare tenke meg at de siste års modeller ikke er dårligere.

Prøv en.
Jeg vurderte GS, lenge, men fikk etterhvert nok av hele sykkelen ... altfor mye prat om denne drektige simla med hengepatter ... både positivt og negativt. Men den har jo resultert i mange gode, artige og idiotiske krangler
Her på mine trakter er de like tallrike som rein på veien .. og utgjør en like stor fare..
Det er jo glede å møte en Virago eller en annen ærlig og kjønnsløs moped på landeveien.

Vi skulle hatt flere rovdyr .... ....

Vis Medlemmets Profil

59 Re: Ok, så blir det litt blogg, da :) on Lør 4 Apr 2015 - 11:11

Kjært barn har mange navn. Hvorfor har så godt som alle produsenter noe som ligner på GS tro??
Men det er jo klart smak og behag. Og for noen (les:jhn) har det blitt en prinsippsak å IKKE ha GS clown .

Vis Medlemmets Profil

60 Re: Ok, så blir det litt blogg, da :) on Lør 4 Apr 2015 - 11:24

Nei nå misforstår dere. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om hva folk velger å kjøre,og hvis det er sånn at GS byr en imot,så er det bare å holde seg klar.Slett ikke sikkert at jeg selv går i grava med en,heller.

Men siden Okda leker litt med tanken,så unner jeg han å prøve en.

61 Re: Ok, så blir det litt blogg, da :) on Lør 4 Apr 2015 - 12:32

ArcticTiger skrev:@Cliffz: Nei nå trur jeg jaggu meg at du planlegger å hjernevaske folk og transformere dette forumet til et reint GS forum Rolling Eyes

Very Happy Twisted Evil Twisted Evil - ikke sikkert alle lar seg bli hjernevasket Very Happy - vi får no se

Vis Medlemmets Profil

62 Re: Ok, så blir det litt blogg, da :) on Lør 4 Apr 2015 - 13:34

Palma skrev:Kjært barn har mange navn. Hvorfor har så godt som alle produsenter noe som ligner på GS tro??
Men det er jo klart smak og behag. Og for noen (les:jhn) har det blitt en prinsippsak å IKKE ha GS clown .
De ligner vel strengt tatt ikke mere enn andre sykler innenfor andre segmenter ... det eneste som kan sies å være plukket direkte fra GS er vel forskjermen.
Det er overhodet ikke noen prinsippsak ... jeg tror gjerne GS er helt i toppen innenfor sitt segment, og kunne på mange måter ha tenkt meg en sånn, men jeg er lei diskusjonen om, og synet av den ... og jeg har en annen BMW øverst på ønskelista.
Om jeg fremdeles skal ha en allroader, så gjør v-stromen jobben godt nok for min del i mange år fremover

Man har lenge diskutert selve sykkelen, så begynte man diskutere eierne ... nå skal man jaggu diskutere de som IKKE ønsker GS også What a Face

Vis Medlemmets Profil

63 Re: Ok, så blir det litt blogg, da :) on Lør 4 Apr 2015 - 14:47

Hadde der ikke vært GS, ulv og Biltema hadde det vært lite matnyttig igjen å diskutere som kunne fått opp noenlunde temperatur... Da hadde man kun hatt Kalifatet å omtale, og der er vel det meste sagt inntil kalifen plumper uti igjen. Noe som garantert skjer.

Men å IKKE prøve en GS hvis du er usikker på hva du ønsker deg er ikke særlig smart. Kan hende finner du også ut (som så mange andre har gjort før) at endelig har du fått den perfekte lettkjørte moppen med lav vekt til lange turer og max kozzz afro

Er heller ikke sikker på at jeg avslutter med bare GS, har lyst å prøvekjøre noe annet igjen i sommer. Men da blir det for å ha GS og noe annet attåt, ikke bytte ut GS. Eneste jeg vet er at det IKKE blir Honda, et sært prinsipp får man da virkelig ha i behold  tongue

S1000XR ser spennende ut, eller kanskje en til med boxer som R1200RS. Eller noe engelsk eller italiensk eller ... japse ... eller KTM eller en nyere Husky ?

Vis Medlemmets Profil

64 Re: Ok, så blir det litt blogg, da :) on Lør 4 Apr 2015 - 16:51

Jeg har prøvd GS, og fant ikke noe galt, men den jeg har er like lettkjørt og litt lettere enn GS. Og samme komfortable sittestilling.

Vis Medlemmets Profil

65 Re: Ok, så blir det litt blogg, da :) on Søn 12 Apr 2015 - 14:01

Kan kanskje snart bli en Fjr 1300AE i innkjørsla her... og da blir det en ganske så daukjørt (bare tuller) Deauville til salgs.... kan bli kjekt det. Sier mer når det er endelig Laughing

Vis Medlemmets Profil

66 Re: Ok, så blir det litt blogg, da :) on Søn 12 Apr 2015 - 14:04

Okda skrev:Kan kanskje snart bli en Fjr 1300AE i innkjørsla her... og da blir det en ganske så daukjørt (bare tuller) Deauville til salgs.... kan bli kjekt det. Sier mer når det er endelig Laughing

Spennende :) Grattis litt på forskudd. cheers

Vis Medlemmets Profil

67 Re: Ok, så blir det litt blogg, da :) on Søn 12 Apr 2015 - 15:20

Palma skrev:
Okda skrev:Kan kanskje snart bli en Fjr 1300AE i innkjørsla her... og da blir det en ganske så daukjørt (bare tuller) Deauville til salgs.... kan bli kjekt det. Sier mer når det er endelig Laughing

Får Okda noen flere gratulasjoner nå, MÅ han jo bare kjøpe.. Så jeg gratulerer også, og med bra valg av sykkel. sunny

Vis Medlemmets Profil

68 Re: Ok, så blir det litt blogg, da :) on Søn 12 Apr 2015 - 15:26

dag-zzr skrev:
Palma skrev:

Får Okda noen flere gratulasjoner nå, MÅ han jo bare kjøpe.. Så jeg gratulerer også, og med bra valg av sykkel. sunny

ja her strauma det på Very Happy er nok tohjulinger som oppholder folket nå - uten mottor på tv2.... kommer det flere tog Twisted Evil - ja og H A diskusjon på den andre sia

Vis Medlemmets Profil

69 Re: Ok, så blir det litt blogg, da :) on Søn 12 Apr 2015 - 15:37

Grrrattlere med nytt jern Okda, det blir nok andre båller en den Dauvillen ja cheers

Vis Medlemmets Profil

70 Re: Ok, så blir det litt blogg, da :) on Søn 12 Apr 2015 - 15:38

ArcticTiger skrev:Grrrattlere med nytt jern Okda, det blir nok andre båller en den Dauvillen ja cheers

Ja rimelig stor forskjell der ja....

Vis Medlemmets Profil

71 Re: Ok, så blir det litt blogg, da :) on Søn 12 Apr 2015 - 15:39

Okda skrev:
dag-zzr skrev:
Palma skrev:

ja her strauma det på Very Happy er nok tohjulinger som oppholder folket nå - uten mottor på tv2.... kommer det flere tog Twisted Evil - ja og H A diskusjon på den andre sia
Jeg tror konklusjonen blir at vi må snakke pent om de i media ... for bak det hårete tøffe ytre, er det følsomme familiefedre, som av og til også går på jobb.What a Face

Ja også gratulere da flower

Vis Medlemmets Profil

72 Re: Ok, så blir det litt blogg, da :) on Søn 12 Apr 2015 - 15:44

jhn skrev:
Okda skrev:
dag-zzr skrev:
Palma skrev:

Jeg tror konklusjonen blir at vi må snakke pent om de i media ... for bak det hårete tøffe ytre, er det følsomme familiefedre, som av og til også går på jobb.What a Face

HA ja - synd på dem - her heter de Devils Choise...... er vel på vei inn, da. - ser HA`s intensjon med å få inn så mange "normale" i klubben så kan "klubben i klubben" skule seg bak de "lovlydige". Det er jo en suveren løsning, det.

Ny MC Blir spennende

Vis Medlemmets Profil

73 Re: Ok, så blir det litt blogg, da :) on Søn 12 Apr 2015 - 15:57

Okda skrev:
jhn skrev:
Okda skrev:
dag-zzr skrev:
Palma skrev:

HA ja -  synd på dem - her heter de Devils Choise...... er vel på vei inn, da. - ser HA`s intensjon med å få inn så mange "normale" i klubben så kan "klubben i klubben" skule seg bak de "lovlydige". Det er jo en suveren løsning, det.

Ny MC Blir spennende
Ja, suverent Severin! En egen avdeling for lovlydige 1%ere som bare vil late som.

Vis Medlemmets Profil

74 Re: Ok, så blir det litt blogg, da :) on Søn 12 Apr 2015 - 16:11

jhn skrev:
Okda skrev:
jhn skrev:
Okda skrev:
dag-zzr skrev:
Palma skrev:

HA ja -  synd på dem - her heter de Devils Choise...... er vel på vei inn, da. - ser HA`s intensjon med å få inn så mange "normale" i klubben så kan "klubben i klubben" skule seg bak de "lovlydige". Det er jo en suveren løsning, det.

Ny MC Blir spennende
Ja, suverent Severin! En egen avdeling for lovlydige 1%ere som bare vil late som.

Nei, tror de fester og har det moro og holder fasaden som H A er avhengige av for ikke å bli 100% kjeltringer.

Vis Medlemmets Profil

75 Re: Ok, så blir det litt blogg, da :) on Man 13 Apr 2015 - 20:34

Gratulerer okda med ny baik, hvor kommer den fra? spør av nysjerrighet siden jeg kjenner en som selger sin. Han har bytta til en HA, nei HD heter det vist.

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 3 av 7]

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next