Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Helgetur Suleskarsvegen

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 Helgetur Suleskarsvegen on Ons 2 Mai 2012 - 20:21

Er i gang å planlegger en liten helgetur og håper kanskje noen her har kjørt deler av den og har noen tips.

Turen er ment å gå fra Sandefjord opp Telemark og så kjøre Suleskarsvegen. Har så lyst å få med Lysebotten? på veien tilbake....

Er det mulig å kjøre dette som en rundtur? Og har noen et bra overnattingstips sånn ca halvveis.

Andre ting som er verdt å få med seg underveis/huske på? Mener jeg har hørt man må booke plass på en ferge ?

Vis Medlemmets Profil

2 Re: Helgetur Suleskarsvegen on Ons 2 Mai 2012 - 21:51

GSXR1000K9 skrev:Er i gang å planlegger en liten helgetur og håper kanskje noen her har kjørt deler av den og har noen tips.

Turen er ment å gå fra Sandefjord opp Telemark og så kjøre Suleskarsvegen. Har så lyst å få med Lysebotten? på veien tilbake....

Er det mulig å kjøre dette som en rundtur? Og har noen et bra overnattingstips sånn ca halvveis.

Andre ting som er verdt å få med seg underveis/huske på? Mener jeg har hørt man må booke plass på en ferge ?
Jeg kjørte en lengere tur rundt i vestre nedre halvdel av Norge i 2010. Første dagen kjørte vi Skien-Dalen-Suleskarsveien-Lysebotn (ned og opp igjen) og videre vestover til en plass som heter Frafjord.
Fin tur, men om jeg skal klage på noe så blei det litt i overkant knotete fra vi tok av mot Lysebotn. Utrolig smalt og en million svinger. Men fint! Veldig fint:

Overnattingen i Frafjord:

Vi sov riktignok i telt, men de hadde noen flotte utleiehytter:)

Hvis du vil se hele bildeserien så finner du den Her

Sist endret av Robert-K den Ons 2 Mai 2012 - 22:03, endret 3 ganger (Reason for editing : Fikset bildelinker..)

Vis Medlemmets Profil

3 Re: Helgetur Suleskarsvegen on Tor 3 Mai 2012 - 5:52

Nice...

Flotte bilder RK! cyclops

Vis Medlemmets Profil

4 Re: Helgetur Suleskarsvegen on Lør 2 Jun 2012 - 9:27

Heile vitsen med å ta turen til lysebotn er jo å få kjøre på den knotete veien med dei fantastiske svingene.

Her er ein gammel video eg tok der:
http://m.youtube.com/watch?v=wYlJcWykGPI

Vis Medlemmets Profil

5 Re: Helgetur Suleskarsvegen on Man 4 Jun 2012 - 22:05

Very Happy

Kjørte den i Pinsa, opp fra Dalen.
Knalltur i knallvær

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]