Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

i media...

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 5 av 8]

101 Re: i media... on Tir 5 Mai 2015 - 18:44

jhn skrev:
Når du er ferdig med det, kan vi kanskje diskutere sak

Jeg er ferdig. Hvis du vil, kan vi starte.

jhn skrev:
Jeg gidder ikke diskutere Haya, men denne sannheten .. hva slags type sannhet er det?

Du kan kaste ut en påstand, så diskuterer vi den. Og i dagens digitale hverdag, bruker vi internettet som kilde til våre påstander, så vi slipper å løpe på bilioteket hver gang vi skal sjekke motpartens påstander?

jhn skrev:
Absolutt eller bare antatt?  

Tror ikke du klarer å finne noen absolutte sannheter. Prøv.

jhn skrev:
Du kan motbevise enhver sannhet sa du for et par innlegg siden?

Den påstanden står jeg fortsatt ved. Prøv.

Vis Medlemmets Profil

102 Re: i media... on Ons 6 Mai 2015 - 2:21

Nå begynner det visst å rakne for begge to over her...... Basketball

Vis Medlemmets Profil

103 Re: i media... on Ons 6 Mai 2015 - 6:03

Haya99 skrev:Nå begynner det visst å rakne for begge to over her...... Basketball

Left brain imbalance.. Du er ikke i harmoni, mann! afro

Vis Medlemmets Profil

104 Re: i media... on Fre 8 Mai 2015 - 13:03

Trollerud skrev:
jhn skrev:
Når du er ferdig med det, kan vi kanskje diskutere sak

Jeg er ferdig. Hvis du vil, kan vi starte.

jhn skrev:
Jeg gidder ikke diskutere Haya, men denne sannheten .. hva slags type sannhet er det?

Du kan kaste ut en påstand, så diskuterer vi den. Og i dagens digitale hverdag, bruker vi internettet som kilde til våre påstander, så vi slipper å løpe på bilioteket hver gang vi skal sjekke motpartens påstander?

jhn skrev:
Absolutt eller bare antatt?  

Tror ikke du klarer å finne noen absolutte sannheter. Prøv.

jhn skrev:
Du kan motbevise enhver sannhet sa du for et par innlegg siden?

Den påstanden står jeg fortsatt ved. Prøv.
Det blir jo presentert som en slags sannhet, av noen, at det finnes en slags sammensvergelse om svindle og kue og trakassere oss.
Det har pågått i hundrevis av år, og består av bankvesenet, Vatikanet, keisere, tsarer, Stoltenberg og Siw Jensen + noen til.
En annen sannhet som blir presentert er at den forrige sannheten bare er pisspreik.
Hvilken av disse klarer du å tilbakevise? Kanskje begge?

Men det var ikke det jeg lurte på i dag ... er det noen her inne som tilfeldigvis eier ei hvalskøyte og trenger folk? Det kunne jo vært artig.
http://www.nord24.no/Sea_Shepherd____Vi_vil_bruke_direkte_aksjon_mot_hvalfangsten-5-32-26561.html

Vis Medlemmets Profil

105 Re: i media... on Fre 8 Mai 2015 - 13:37

flere som er koko?

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Konspirasjonsteori-skaper-rabalder--texanere-frykter-a-bli-invadert-av-Obama-8012193.html

Vis Medlemmets Profil

106 Re: i media... on Fre 8 Mai 2015 - 14:22

Flere enn? clown

Vis Medlemmets Profil

107 Re: i media... on Fre 8 Mai 2015 - 16:06

JHN :Flere enn? clown

jhn skrev:
Det blir jo presentert som en slags sannhet, av noen, at det finnes en slags sammensvergelse om svindle og kue og trakassere oss.
Det har pågått i hundrevis av år, og består av bankvesenet, Vatikanet, keisere, tsarer, Stoltenberg og Siw Jensen + noen til.
En annen sannhet som blir presentert er at den forrige sannheten bare er pisspreik.

du nevner jo flere kandidater her?

Vis Medlemmets Profil

108 Re: i media... on Fre 22 Mai 2015 - 21:09

Jeg så  12-15 sek. på at  Ingrid Bjørnov bablet på TV ... hun sa noe om at ektemannen hadde begynt å banke på barometeret .... som om det skulle være noe komisk og sært å gjøre. Da kom jeg til å tenke på en kjenning ... den fødte sosialantropolog, tror jeg kan passe. Han er født og oppvokst i et lite kystsamfunn,  han har studert  i flere land og er meget bereist. Han har høy både akademisk og teknisk utdannelse, men trives også godt som frossen og våt fisker. En artig og kjeftsterk type.
Han holdt et times langt, meget underholdende foredrag for meg og en annen kar her om dagen.
Det handlet om nettopp det å banke på barometer, og hans opplevelser når han har tatt denne vanen med seg rundt i europa
Det var en trivelig time .
Poenget? .... næh .... æ huske ikke ....  scratch

Jo, cheers  no huske æ ... hvilket forhold har dere til barometeret?

Vis Medlemmets Profil

109 Re: i media... on Fre 22 Mai 2015 - 21:46

Her henger det i gangen, og det blir en sjelden gang banket på. Men i min barndom kan jeg huske neglen hans bestefar var borte og knakket på barometeret. Men det var før yr.no...
Hu Bjørnov vet vel knapt hva et barometer er...
Men barometer er en koselig greie. Litt høyteknologisk sak som hang på veggen og fortalte noe. Og som han bestefar forsto å lese. Et godt minne. Takk for påminnelsen jhn Very Happy

Vis Medlemmets Profil

110 Re: i media... on Fre 22 Mai 2015 - 22:10

Palma skrev:Her henger det i gangen, og det blir en sjelden gang banket på. Men i min barndom kan jeg huske neglen hans bestefar var borte og knakket på barometeret. Men det var før yr.no...
Men barometer er en koselig greie. Litt høyteknologisk sak som hang på veggen og fortalte noe. Og som han bestefar forsto å lese. Et godt minne. Takk for påminnelsen jhn Very Happy
Hun er vel omtrendt akkurat  like gammel som meg (52) og har sikkert ikke noe mindre peiling på hva et barometer er..   Very Happy
Å knakke på barometeret er jo for å se hvilken vei trykket går...mekanismen som er koblet til membranen henger jo alltid litt, og når man knakker ser man hvilken vei viseren går når den oppdaterer seg mot membranen  Cool Enkel måte å se om det går mot sol eller regn  flower

Vis Medlemmets Profil

111 Re: i media... on Fre 22 Mai 2015 - 22:24

Jeg har også knakket litt på barometeret...
men dette tar "trykket" på "futten" i det norske samfunnet..
vi går nok mot magrere tider de fleste av oss.. mer arbeidsledighet og renter som snur nedovertrenden...
men jeg tar en kald en og skal kjøre tur i morra... sunny

Uten vest med MC Norway eller reflexer... lol!

Vis Medlemmets Profil

112 Re: i media... on Fre 22 Mai 2015 - 22:48

Magrere tider ja. Jeg har jo lest om hvor lite vi er avhengige av oljen , men de som skrev det hadde jo glemt å ta med leveandørgjengen i dette landet. Det er jo bedrifter overalt i landet som har spesialisert seg på å leverere til f.eks Stutoil. Det er magre tider nå som det meste vedlikehold er kansellert, og det er skikkelig kamp om beinet for å få lov til å levere noe til Sverdrup.

Vis Medlemmets Profil

113 Re: i media... on Fre 22 Mai 2015 - 23:31

Palma skrev:Her henger det i gangen, og det blir en sjelden gang banket på. Men i min barndom kan jeg huske neglen hans bestefar var borte og knakket på barometeret. Men det var før yr.no...
Bare hyggelig ..barometer er trivelige greier ja

Vis Medlemmets Profil

114 Re: i media... on Lør 23 Mai 2015 - 10:13

Barometeret, stakkars. Ja det får mye juling, tror ikke jeg har vært på en båt enda som ikke har sprukket barometerglass etter å ha blitt slått på hver fjerde time.

På en båt jeg var på, hadde noen skrevet med Dymo-tape: "Ikke slå meg, jeg gjør så godt jeg kan"

115 Re: i media... on Lør 23 Mai 2015 - 10:36

KliffArne skrev:Barometeret, stakkars. Ja det får mye juling, tror ikke jeg har vært på en båt enda som ikke har sprukket barometerglass etter å ha blitt slått på hver fjerde time.

På en båt jeg var på, hadde noen skrevet med Dymo-tape: "Ikke slå meg, jeg gjør så godt jeg kan"
He he, sant nok. Men for en navigatør står det jo nærmest i stillingsinstruksen at man sakte men sikkert skal knuse barometeret ... jeg tenkte mere på den gjengse nordmannen ... banker de?

Vis Medlemmets Profil

116 Re: i media... on Lør 23 Mai 2015 - 13:30

En her i Dala hadde kjøpt seg en ute----inne temperaturmåler som han ikke var fornøyd med.Denni må det vara nå gæli mæ.den fløtt seg jo itte......sa han i butikken.. confused

Ville nok vært en fordel om du tok av plastemballasjen ja....svarte ekspeditøren.. alien

Vis Medlemmets Profil

117 Re: i media... on Man 25 Mai 2015 - 12:06

jhn skrev:Jeg så  12-15 sek. på at  Ingrid Bjørnov bablet på TV ... hun sa noe om at ektemannen hadde begynt å banke på barometeret .... som om det skulle være noe komisk og sært å gjøre. Da kom jeg til å tenke på en kjenning ... den fødte sosialantropolog, tror jeg kan passe. Han er født og oppvokst i et lite kystsamfunn,  han har studert  i flere land og er meget bereist. Han har høy både akademisk og teknisk utdannelse, men trives også godt som frossen og våt fisker. En artig og kjeftsterk type.
Han holdt et times langt, meget underholdende foredrag for meg og en annen kar her om dagen.
Det handlet om nettopp det å banke på barometer, og hans opplevelser når han har tatt denne vanen med seg rundt i europa
Det var en trivelig time .
Poenget? .... næh .... æ huske ikke ....  scratch

Jo, cheers  no huske æ ... hvilket forhold har dere til barometeret?

Det er jo ikke så ofte barometeret er diskusjonstema, så det var jo et snodig sammentreff av to forskjellige episoder .... men det var ikke de eneste tilfeldighetene.
Samtalen startet med at vi så noen turistfiskere, 6 stk som stod i en åpen ca 18 fot båt og peiva med hver sin fiskestang. Da begynte karen å prate om kulturforskjeller og hva man har fokus på i de forskjellige områder.
http://www.nrk.no/finnmark/fisketurister-gikk-ut-fra-gjesvaer_-druknet-etter-kantring-1.12375729
Tilfeldigvis i akkurat samme området som de fiskerne vi så. Det er en del av de i området.

Det er jo en del som tjener gode penger på denne virksomheten, men det er jo ikke helt uproblematisk. Sikkerheten er en ting.
En annen ting er at det føres store mengder fisk ulovlig ut av landet.
Det heter at hver turist har lov å ta med seg 15 kg fisk ut av Norge.
Mange av de oppholder seg her i ukes- og månedsvis, og har med seg frysekontainere på størrelse med ei campingvogn.
I andre tilfeller mistenkes det at utleierne er behjelpelig med fryseri .... de har nok stor oversikt over omfanget av "smuglingen"
Hva skal man egentlig mene om denne virksomheten?

Vis Medlemmets Profil

118 Re: i media... on Man 25 Mai 2015 - 12:41

Drukna vel tre stykker oppi der nå ?

Slikt er litt trist,har du noen meninger om båtvett oppi alt dette...Er vel noe annet enn dregging på Mjøsa---største tatt til nå i år er i ørretbransjen en på ca 8 kilo... Arrow

nå er største fangede Mjøsørret i år over 10 kilo... Exclamation

Sist endret av intrudergubbe den Lør 6 Jun 2015 - 12:57, endret 1 gang

Vis Medlemmets Profil

119 Re: i media... on Lør 6 Jun 2015 - 10:33

... og ellers ser æ at livet går sin vante gang. Laughing
http://www.nordlys.no/passasjeren-var-sa-redd-at-han-skeit-i-buksa-sjaforen-fyllekjorte-i-over-200-kilometer/s/5-34-170674

Vis Medlemmets Profil

120 Re: i media... on Lør 6 Jun 2015 - 22:10

jhn skrev:... og ellers ser æ at livet går sin vante gang. Laughing
http://www.nordlys.no/passasjeren-var-sa-redd-at-han-skeit-i-buksa-sjaforen-fyllekjorte-i-over-200-kilometer/s/5-34-170674

Synes jo dette var ganske mild straff ..... hadde jeg blitt tatt i 200+ på sykkelen i edru tilstand hadde jeg sikkert fått det samme....

Vis Medlemmets Profil

121 Re: i media... on Lør 6 Jun 2015 - 23:02

intrudergubbe skrev:Drukna vel tre stykker oppi der nå ?

Slikt er litt trist,har du noen meninger om båtvett oppi alt dette...Er vel noe annet enn dregging på Mjøsa---største tatt til nå i år er i ørretbransjen en på ca 8 kilo... Arrow

nå er største fangede Mjøsørret i år over 10 kilo... Exclamation

De der ruggene der er vel så fulle av kvikksølv at det er bare bra t de blir smugla ut av landet.....

Vis Medlemmets Profil

122 Re: i media... on Søn 7 Jun 2015 - 6:51

Er det barometere dere snakker om nå?

Da kan kanskje denne historien passe inn;

A physics student at the University of Copenhagen was once faced with the following challenge:

"Describe how to determine the height of a skyscraper using a barometer."

The student replied: "Tie a long piece of string to the barometer, lower it from the roof of the skyscraper to the ground. The length of the string plus the length of the barometer will equal the height of the building."

This answer so incensed the examiner that the student was failed immediately. However, the student appealed on the grounds that the answer was indisputably correct, and the university appointed an independent arbiter to decide. The arbiter judged that the answer was indeed correct, but that it did not display any noticeable knowledge of physics. To resolve the problem, it was decided to call the student and allow six minutes for him to provide an oral answer. For five minutes the student sat in silence, his forehead creased in thought. When the arbiter pointed out that time was running out, the student replied that he had several extremely relevant answers but could not decide which to use. "Firstly, you could take a barometer up to the roof of the skyscraper, drop it over the edge and measure the time it takes to reach the ground, but too bad for the barometer. "If the sun is shining you could measure the height of the barometer, then set it on end and measure the length of its shadow. Then you measure the length of the skyscraper's shadow, and thereafter it is a simple matter of proportional arithmetic. "If you wanted to be highly scientific, you could tie a short piece of string to the barometer and swing it as a pendulum, first at ground level, then on the roof of the skyscraper. The height of the building can be calculated from the difference in the pendulum's period.

"If the skyscraper has an outside emergency staircase, it would be easy to walk up it and mark off the height in barometer lengths. "If you wanted to be boring and orthodox, of course, you could use the barometer to measure the air pressure on the roof of the skyscraper and on the ground, and convert the difference into a height of air.

"But since we are continually being urged to seek new ways of doing things, probably the best way would be to knock on the janitor's door and say: If you would like a nice new barometer, I will give you this one if you tell me the height of this building."

The student was allegedly Niels Bohr.

Vis Medlemmets Profil

123 Re: i media... on Tor 10 Sep 2015 - 19:14

Vi har vårt å slite med på bygda også, heldigvis ingen skadet: Shocked

http://www.ostlendingen.no/brann/elverum/nyheter/utedass-i-brann/s/5-69-116797

Vis Medlemmets Profil

124 Re: i media... on Tor 10 Sep 2015 - 20:00

Svein2 skrev:Vi har vårt å slite med på bygda også, heldigvis ingen skadet: Shocked

Det der sier endel om drikke- og spisevaner å dine trakter Suspect

Vis Medlemmets Profil

125 Re: i media... on Fre 11 Sep 2015 - 11:04

Svein2 skrev:Vi har vårt å slite med på bygda også, heldigvis ingen skadet: Shocked

"Etter det Østlendingen forstår kom ingen personer fysisk til skade i brannen."  lol!

Etter det "ikkebike" forstår, kom kanskje noen psykisk til skade i brannen Razz clown

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 5 av 8]

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next

Similar topics

-

» i media...