Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

i media...

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 2 av 8]

26 Re: i media... on Lør 21 Feb 2015 - 15:59

mekkern skrev:har teknikken inne han her ja...

Barneskirenn affraid

Vis Medlemmets Profil

27 Re: i media... on Fre 27 Feb 2015 - 9:50

Det er mange som er ivrige etter å starte sesongen.

http://www.tb.no/Stjal_MC_fra_kj_reskole-5-76-37299.html

Vis Medlemmets Profil

28 Re: i media... on Tir 3 Mar 2015 - 23:01

Sesongen er i gang i Vikersund Opp bakken på MC

Vis Medlemmets Profil

29 Re: i media... on Ons 4 Mar 2015 - 7:05

Palma skrev:Sesongen er i gang i Vikersund Opp bakken på MC

Hehe bra ...... legg merke til sykkeltypen.....RR ... ingen offroadere eller adventure hadde klart det der...

Vis Medlemmets Profil

30 Re: i media... on Ons 4 Mar 2015 - 8:47

Haya99 skrev:

Hehe bra ...... legg merke til sykkeltypen.....RR ...  ingen offroadere eller adventure hadde klart det der...

Skal ikke motbevise det. Men Adventurer har et litt annet bruksområde Rolling Eyes

Men hørte om en plass det var noe kjøring i et grustak, det kom en kar på en gammel BMW K100 med knastedekk og kjørte banen helt til toppen i grustaket. Da han kom på toppen sa han: "Jeg måtte nesten stoppe nedi der, det sto noen GS'er i veien" lol!

Vis Medlemmets Profil

31 Re: i media... on Ons 4 Mar 2015 - 12:24

Palma skrev:
Haya99 skrev:

Hehe bra ...... legg merke til sykkeltypen.....RR ...  ingen offroadere eller adventure hadde klart det der...

Skal ikke motbevise det. Men Adventurer har et litt annet bruksområde  Rolling Eyes

Men hørte om en plass det var noe kjøring i et grustak, det kom en kar på en gammel BMW K100 med knastedekk og kjørte banen helt til toppen i grustaket. Da han kom på toppen sa han: "Jeg måtte nesten stoppe nedi der, det sto noen GS'er i veien" lol!

Kan ikke være dårligere,jeg; I min pure ungdom,da jeg ikke visste hva frykt var,så kjørte jeg oppover en jævlig bratt grusvei med GPZ600,på vanlige gatedekk.Jeg forstod igrunn på forhånd at det var en dårlig ide. Kom meg et godt stykke oppover,men så begynte løsgrusen å bli ekstra løs,og der stod jeg.
Nå i ettertid er jeg villig å innrømme at det var kun flaks som gjorde at Ninja'en kom uskadet ned igjen. pirat

32 Re: i media... on Ons 4 Mar 2015 - 15:56

Haya99 skrev:

En løs påstand bare, uten noen bevis eller sannsynlighetstall bak seg, sannsynligvis slengt ut av en som har forkjærlighet for RR-saker og samtidig et barnslig behov for å disse et eller annet!

Drit og dra!

lol!

Vis Medlemmets Profil

33 Re: i media... on Ons 4 Mar 2015 - 17:18

Jeg vet at jeg hadde trynet skikkelig med en tyngre/høyere sykkel enn 250 r`n når jeg ikke kom lengre opp en bakke med blanke isen en vår...
Skled bakover -sidelengs og fikk vridd den "rette veien" før det tok tak igjen i bunnen av bakken...takke faen for 136kg fulltanket..

Lærte at vår-turer skal foregå på "vanlig traffikerte veier" når en har semislicks.... lol!

Vis Medlemmets Profil

34 Re: i media... on Tor 5 Mar 2015 - 14:35

De sier her at KliffArne er populær i bibelbelte, kan det stemme? ... men de nevnte ikke hvordan det står til på Hadeland Suspect
http://www.nordlys.no/Slik_virker_nordnorsk_bannskap_p__publikum_i_bibelbeltet-5-34-104570.html

Vis Medlemmets Profil

35 Re: i media... on Lør 14 Mar 2015 - 12:43

Det ser ut til å ha vært litt trivelige å krige på 60-tallet.
Kanskje man kan lure dette inni stridsrasjonene? ... det er vel ingen grunn til å la være å hygge seg, selv om det er krig?

Vis Medlemmets Profil

36 Re: i media... on Lør 14 Mar 2015 - 13:07

Er det noen snekkerkyndige ungkarer her?
Sjekk nr. 4:

http://www.sol.no/bolig/2015_03_05_40892_19-kontaktannonser-som-definitivt-er-utenom-det-vanlige.html

Vis Medlemmets Profil

37 Re: i media... on Lør 14 Mar 2015 - 13:41

Svein2 skrev:Er det noen snekkerkyndige ungkarer her?
Sjekk nr. 4:

http://www.sol.no/bolig/2015_03_05_40892_19-kontaktannonser-som-definitivt-er-utenom-det-vanlige.html

Scroll litt nedover så ser du A.J. har vært på ferie og venter brev og... lol!

Sist endret av Palma den Lør 14 Mar 2015 - 14:36, endret 1 gang (Reason for editing : bilde)

Vis Medlemmets Profil

38 Re: i media... on Man 23 Mar 2015 - 17:22

Hva mener folket om dette?
http://www.nrk.no/norge/_-prioriterer-populisme-fremfor-liv-og-dod-1.12275654
Det er jo mange som er opptatt av sikkerhet i forskjellige sammenhenger, og mener at man skal strekke seg langt for å trygge menneskeliv ... det kan virke som det er litt annerledes hensyn som gjelder i trafikken.

Vis Medlemmets Profil

39 Re: i media... on Man 23 Mar 2015 - 18:03

Synes det er ok å bli huket av politiet med en gang hvis en gjør noe feil-men å få et brev 14-21 dager etterpå som sier at du har kjørt for fort ett eller annet sted er ræva.

en husker antageligvis ikke dette lengre engang-og hvor "farlig" var det da? bildene sier ingenting om andre forhold enn snittfart. Dette er da også en forbrytelse uten fornærmede...straffes for en potensiell fare..

synlig politi som huker ut idiotkjøring på direkten er bedre, for de kan VURDERE kjøringen ut i fra forholdene-noen ganger er ting muligens ok også..

Eller skal vi bare GPS kontrollere alle med en gang? 3 km over grensa så tikker det inn en melding om at du er trukket 1900kr fra nettbanken.........

En kommer til en grense der "sikkerhet" blir et helvete for de fleste og jeg tror vi straks er der..

Kan en spare et liv vet du....forby-forby-forby..

stein har jo drept mange opp gjennom tidene-potensielt våpen også..forby-forby....

Vis Medlemmets Profil

40 Re: i media... on Man 23 Mar 2015 - 18:15

Fartsgrenser er der av en grunn. De skal overholdes.

@mekkern skal du oppdra en hund, er det viktig å si fy med en gang den gjør noe feil grunnet kortidshukommelse osv, men vi mennesker er forhåpentligvis kommet litt lenger.

Ja det var surt å betale de 3600 pengene da jeg kjørte 66 km/t i 50sona (med bil) men jeg husker det. Og jeg syns faktisk det var helt på sin plass !! Selv om jeg "vurderte".
I mitt tilfelle så visste jeg ikke om noen bak svingen vurderte om det kom en idiot 16 km for fort rundt svingen....

Det skal visst være enkelre for folk flest (å være kjeltring ?)

Vis Medlemmets Profil

41 Re: i media... on Man 23 Mar 2015 - 19:09

Palma:

Følg skiltingen slavisk du... tryggest det..skulle det glippe så meld deg straks.. sunny

Vis Medlemmets Profil

42 Re: i media... on Man 23 Mar 2015 - 19:44

mekkern skrev:Palma:

Følg skiltingen slavisk du... tryggest det..skulle det glippe så meld deg straks.. sunny

Hehe. Nei jeg bryter fartsgrensen stadig, med fare både for meg selv og andre antakelig. Men hvis det er slik at enhver skal kunne vurdere selv, hvorfor skjer da ulykker ??? Tar ikke alle ansvar og vurderer "riktig", og hvem skal da bedømme hva som er "riktig" ?

Vis Medlemmets Profil

43 Re: i media... on Man 23 Mar 2015 - 19:52

Palma skrev:

Hehe. Nei jeg bryter fartsgrensen stadig, med fare både for meg selv og andre antakelig. Men hvis det er slik at enhver skal kunne vurdere selv, hvorfor skjer da ulykker ??? Tar ikke alle ansvar og vurderer "riktig", og hvem skal da bedømme hva som er "riktig" ?

Hvis du hadde lest statistikken og ikke minst årsakene til dødsulykkene så er det veldig mye selvforskylt. Mange som "stjeler" mc og ikke beregner egne evner / fraværende evner. Det blir ikke mange ulykker igjen som kan mistenkes for at 10 - 20 km over fartsgrensene har skyld i noen ulykke.

Vis Medlemmets Profil

44 Re: i media... on Man 23 Mar 2015 - 19:56

Okda skrev:
Palma skrev:

Hvis du hadde lest statistikken og ikke minst årsakene til dødsulykkene så er det veldig mye selvforskylt. Mange som "stjeler" mc og ikke beregner egne evner / fraværende evner. Det blir ikke mange ulykker igjen som kan mistenkes for at 10 - 20 km over fartsgrensene har skyld i noen ulykke.

Så moralen er: Lås sykkern og hev grensene med 20-30 km/t ? Men nå er ikke fotobokser noe "problem" når det gjelder MC da. Vi er vel for lett og har skiltet bak tongue
Og når det gjelder bil så er det vel ikke alltid farten som er årsaken, piller og annen rus eller sovning er en stor årsak, mange mørketall

Vis Medlemmets Profil

45 Re: i media... on Man 23 Mar 2015 - 20:50

10-20 over fartsgrensa Sleep

46 Re: i media... on Man 23 Mar 2015 - 21:26

Okda skrev:
Palma skrev:

"Statistikken" sier at gjennomsnittsmåling reduserer antall hardt skadde og drepte med ca 50 %. Hvis man ser på viljen og gevinsten av gjennomsnittsmåling opp mot f.eks avliving av ulv for å sikre menneskeliv, er det jo et misforhold i innsatsen vs resultat.
Det går jo ikke an å halvere 0 skadde/drepte

Rusede kriminelle på en stjålet mc har på en måte ikke så mye med dette å gjøre ... de tenker neppe så veldig mye på fotobokser.
Fotoboksene funker godt for oss "normale", utvilsomt.
Gjennomsnittsmåling kan jo kanskje være greit på enkelte ulykkes-strekninger, og hvor det foregår mye tullkjøring ... men da burde man jo selv ha diplomatisk immunitet elns

Vis Medlemmets Profil

47 Re: i media... on Man 23 Mar 2015 - 21:30

Fotoboksene, både enkeltvis, og spesielt strekningsmåling, er vel egentlig mest satt opp som en effektiv skatteoppkreving?

Vis Medlemmets Profil

48 Re: i media... on Tir 24 Mar 2015 - 5:40

jhn skrev:Hva mener folket om dette?
http://www.nrk.no/norge/_-prioriterer-populisme-fremfor-liv-og-dod-1.12275654
Det er jo mange som er opptatt av sikkerhet i forskjellige sammenhenger, og mener at man skal strekke seg langt for å trygge menneskeliv  ... det kan virke som det er litt annerledes hensyn som gjelder i trafikken.

Leste litt om bakgrunnen for undersøkelsen der de kommer til at antall alvorlige ulykker reduseres med ca. 50% - laget av TØI - som jeg mener ikke er uhildet aktør - de er mer en pressgruppe. Nok til at jeg ikke stoler på resultatet..... tror de overdriver effekten -de har sin egen agenda.

Vis Medlemmets Profil

49 Re: i media... on Lør 11 Apr 2015 - 14:43

Har Kliffern begynt som klokker affraid Rabiate kirkeklokker på Karmøy

Vis Medlemmets Profil

50 Re: i media... on Søn 12 Apr 2015 - 13:24

Palma skrev:Har Kliffern begynt som klokker affraid Rabiate kirkeklokker på Karmøy

Kirkeklokker i fredstid utenom kirkelig bruk betyr vel noget spesielt - i hvert fall betydde det noe førr i tia... nå har vi vel andre måter å annonsere krig på.

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 2 av 8]

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next

Similar topics

-

» i media...