Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

i media...

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 4 av 8]

76 Re: i media... on Tor 16 Apr 2015 - 20:39

KliffArne skrev:
jhn skrev:
KliffArne skrev:
Palma skrev:
KliffArne skrev:

Jåskuka heile gjenget. clown   Var inne hos Høvdingen og kikka på noe fra forgangen tid,,og da ser jeg at hann jåskuken har sensurert bort et par plasser der jeg skrev jåskuk. Snakker om jåskuk alien

Ja jåskuk blir for sterkt uttrykk for unge sarte sjeler i puberteten, er vel stort sett det som er der borte nå ?

Jåskuk var erstattet med [sensurert].    Razz    
En ekte tullebukk.

Ville heller sagt tullekuk.

Ser nå at alt av linker inn hit er endret til noe annet. Linker til prosjekter her er ødelagt.Fyren må være redd for noe pirat
Æ bruke ikke sånne stygge ord, vettu clown

Men ellers, så må jo fyrn være fette toillat.

Vis Medlemmets Profil

77 Re: i media... on Tor 16 Apr 2015 - 21:47

Å dæven, der ble nok jhn Pælma, som Palma... drunken

Vis Medlemmets Profil

78 Re: i media... on Tor 16 Apr 2015 - 23:49

joo skrev:Å dæven, der ble nok jhn Pælma, som Palma... drunken
Tja, man skal ikke se bort fra at sånne flåsete kommentarer, langt unna hans domene, er den beste grunnen han finner til å pælme meg.
Det hadde ikke vært overraskende.

Vis Medlemmets Profil

79 Re: i media... on Lør 18 Apr 2015 - 15:26

- Kåmm hau: Tællsmers ei hælvvøli flenskælle ittil ti en krinsil utti viota kænn vara dænn på slekk frakkbasen tæll tulltalaing.

http://www.ostlendingen.no/15_000_har_sett_denne_p__under_et_d_gn-5-69-47752.html

Vis Medlemmets Profil

80 Re: i media... on Lør 18 Apr 2015 - 17:23

Svein2 skrev:- Kåmm hau: Tællsmers ei hælvvøli flenskælle ittil ti en krinsil utti viota kænn vara dænn på slekk frakkbasen tæll tulltalaing.
Så mange bokstaver, og Ikke et eneste ord Shocked

Vis Medlemmets Profil

81 Re: i media... on Lør 18 Apr 2015 - 17:57

jhn skrev:
Svein2 skrev:- Kåmm hau: Tællsmers ei hælvvøli flenskælle ittil ti en krinsil utti viota kænn vara dænn på slekk frakkbasen tæll tulltalaing.
Så mange bokstaver, og Ikke et eneste ord Shocked

På Samisk kanskje Question

Vis Medlemmets Profil

82 Re: i media... on Lør 18 Apr 2015 - 18:42

ArcticTiger skrev:

Tvilsomt, da hadde nok jhn forstått det Rolling Eyes

83 Re: i media... on Lør 18 Apr 2015 - 18:42

Dette må da være noe for Kake-forumet: http://www.dagbladet.no/2015/04/18/nyheter/rettsvesenet/utenriks/frankrike/rasisme/38737082/

Vis Medlemmets Profil

84 Re: i media... on Lør 18 Apr 2015 - 19:06

ArcticTiger skrev:
Jodlevann skrev:
Hmm, ja, lenge siden gryte og kake på anner sia'  . . . generasjonsskifte på gang ??  Shocked

Bare ta det rolig Jåddliz, det blir Kake i Andebu søndag 26 appril kl 11.00 cheers

Altså, kommer det en fra anner sia', medbringene kake - fra kakeforumet - og fraterniserer med folk på den riktige sia' . . . her?

Skal detta også bli et kakeforum? Var det gryte i Andebu sa du? affraid

Trur je drar te bars att til LYR.  clown

Vis Medlemmets Profil

85 Re: i media... on Lør 18 Apr 2015 - 19:40

@Jåddliz: Mange greie folk på den andre sia og. Og når vi møtes i real life er vi MC-venner.

Vis Medlemmets Profil

86 Re: i media... on Lør 18 Apr 2015 - 21:14

KliffArne skrev:
ArcticTiger skrev:

Tvilsomt, da hadde nok jhn forstått det Rolling Eyes

Var det forresten noen som hørte duetten på "the voice" igårkveld,med ho samejenta og ho andre? De sang både på engelsk og samisk, jævlig bra

87 Re: i media... on Tor 23 Apr 2015 - 21:04

Ble litt betenkt jeg nå- må vi plutselig og uforberedt forsvare kommentarer her inne også "live"????

http://www.vgtv.no/#!/video/111331/mads-4/1

Vis Medlemmets Profil

88 Re: i media... on Tir 5 Mai 2015 - 0:38

Har sett litt på treff i Danmark og kom over et treff som heter http://www.thytraef.dk/.
sjekket litt rundt dette treffet og kom over Nordjyske avis

Ser at diskusjonen angående adgang på treff for 1% klubber lever i beste velgående i Danmark også.(her kalles de visst "rockere")
ser klart den med stigmatisering av "klubber" og at dette kan ligge litt på grensen juridisk.
Her kommer da mitt spørsmål inn:

Men hva er egentlig greia med vester/ryggmerker og kulturen med å bekle seg som en utslitt cowboy?????scratch
I samme prærieløypa ligger vel egentlig skinn/frynser og overdimensjonerte trillebårhåndtak på MC for meg - det er jo for pokker ingen HEST...confused

Hvorfor er dette med uniformering så inngrodd og viktig hos motorsykkellister (eg. "Bikere")??
Er jo ikke bare 1%gjengen som synes dette er "livsviktig"-Det så jeg til fulle på MC messen i år, tilhørigheten må flagges.

Er dette en måte (image) for å føle seg mer barsk og "tøff"? litt ala: jeg har størst sykkel/kukforlenger? Eller er det noe annet?

JEG er forøvrig tøffest, for mc`ne mine bråker nesten mest Razz (etter H-D Sad ) clown

Vis Medlemmets Profil

89 Re: i media... on Tir 5 Mai 2015 - 6:22

Vedr "motorsykkelisters" trang til tilhørighet;

Dette er gammelt nytt og meget godt kjent i f.eks reklamebransjen. Flokkdyrmentaliteten er alive and kicking.

Så en dokumentar om hvordan reklamebransjen spiller på dette; De har for lengst sluttet å forsøke å selge deg ett og ett objekt, men de selger deg en familie.. "Vi som bruker Nike", f.eks, så slipper man å bekymre seg for å miste kunder ved lansering av nye produkter, "familien" skal jo bare ha Nike uansett.

Se på Haya og Ap + Apple. Dette er han sin kjernefamilie, han vil ALDRI vende familien ryggen, innhold spiller INGEN rolle, familiens ære skal man kjempe for till the bitter end.

Det var en amerikansk bilprodusent som kjørte en meget effektiv "vi som" kampanje noen år tilbake, reklamene var stapp fulle av "myke verdier", nesten nasjonalistiske (greit å ha i mente når 17.mai nærmer seg, og "vi" skal henge vår tilhørighetserklæring (aka "Flagget") over alt?) propagandafilmer ble brukt og fabrikken inviterte familiemedlemmene til en langweekende med camping, grilling, musikk og dans, samt omvisning på fabrikken der familiemedlemmet, bilen, ble født..
Amerikanerene gikk mann av huse for å være "med i familien"..

Ikke bare på, men langt forbi grensen til skremmende hvor manipulerbare "vi" er, bare noen trekker i de rette trådene?

I alle år (påstand), har jeg proklamert at det ikke er en motorsykkel som gjør motorsykkelister til interessante mennesker. Hver og en må vise en selvstendig personlighet for at hvertfall jeg skal la meg fasinere. Når det er sagt finner man jo ofte mange "personligheter" i motorsykkelmiljøet, men motorsykkelen er så godt som uten betydning, jeg mener og tror at de artige og eksentriske folka er artige og eksentriske både før og etter dem skaffer seg mc, og dem som prøver å bli artige og eksentriske etter at dem har kjøpt seg bike.... De tror jeg som oftest har fint lite å bidra med, og "avslører" seg selv relativt raskt..

My five cents, there..

Vis Medlemmets Profil

90 Re: i media... on Tir 5 Mai 2015 - 7:52

Da jeg kjøpe min første Mac i 90 var det ikke mye trendy og "vi" over det i positiv forstand. Men det var litt på siden ... men konseptet facinerte meg - det var rett og slett bedre. Noe tida har vist - nå skal alle ha Apple. På slutten av 90 tallet var det ikke my hipt - Apple var nesten konk - til Jobs kom tilbake - da tok det av.

Og med båter - da jeg så en trimaran og en katamaran i Færdern i ca. 86 - så visste jeg det var tingen - et genialt konsept- men sært og uttafor. Nå kommer massene etter.

MC- var litt anneredes - hadde kompiser og familie med sykler - og tenke da kunne jo jeg ha en istedet for å låne broderens. Så hadde jeg et uhell - og tenkte at skulle jeg fortsette å kjøre må jeg lære det skikkelig. Så ble det Baneviken i 2008 - og det var skikkelig morro - så var det Bike.no og mye skriverier og tull der - så begynte interessen for å modde syklen pga banekjøringa - og så tok det litt av.....

Vis Medlemmets Profil

91 Re: i media... on Tir 5 Mai 2015 - 8:21

Hva er det du prøver å si? At du baserer dine valg på due diligence, og ikke på suggesjon?

Vel, desto bedre indikasjon på hvor god jobb bransjen gjør. Du er jo en av stamfedrene i Apple-miljøet, en som har stått last og brast med Dem, en som aldri har tvilt og aldri skuffet! "De andre" i miljet har lang vei å gå for å komme opp til ditt nivå..

Jo'a.. Ser dette i alle miljøer.. Hangarounds and wannabees gjør jo alt de kan for å bli tatt opp i høyere rekker. I noen miljøer er dette veldig formalisert, i andre fungerer dette 100% på det mentale planet. Som i The Apple Community..

U R so unbegun..

Vis Medlemmets Profil

92 Re: i media... on Tir 5 Mai 2015 - 9:26

Nå har jeg jo ingen kontakter i "Apple-miljøet" - så noen gruppetilhørighet er det lite å hente - og det søker jeg ikke heller. Og på den tida hadde de ikke mye markedsføring heller. Men er bra produkt - det selger.

Flerskrog er et egent "miljø" - men det frister meg lite - men har fått noen gode kompiser via der - som også kjører mc og drekker øl..... så da funker det.

Du snakker hele tida "om de andre " - som om ingen andre enn deg forstå noe - det er litt skummelt..... ikke for meg men for deg.

Vis Medlemmets Profil

93 Re: i media... on Tir 5 Mai 2015 - 10:04

Haya99 skrev:Nå har jeg jo ingen kontakter i "Apple-miljøet" - så noen gruppetilhørighet er det lite å hente - og det søker jeg ikke heller. Og på den tida hadde de ikke mye markedsføring heller. Men er bra produkt - det selger.

Flerskrog er et egent "miljø" - men det frister meg lite - men har fått noen gode kompiser via der - som også kjører mc og drekker øl..... så da funker det.

Du snakker hele tida "om de andre " - som om ingen andre enn deg forstå noe  - det er litt skummelt..... ikke for meg men for deg.
"Ingen kontakter" hjelper ikke ... dere tilhører den samme menigheta , av de samme årsakene.
Litt i samme gata som fotballfans som hyller en klubb ... en klubb som kan bytte ut hele mannskapet på en uke'
Dette er noe av den merkeligste tilhørigheten jeg vet om'
En fotballklubb i dag er jo bare et bemanningsbyrå.
"Adecco-ligaen" kunne vært et mere passende navn på de store europeiske ligaene enn på noen norske amatører

Ellers er jeg enig i siste setning ... det ser ut til at Trollerud mener at siden han "vet mest" blir ikke han påvirket av div universelle greier som påvirker alle andre ...han er overbevist ... litt som den jevne Apple-bruker.
Jeg synes det er skummelt for alle som er så overbevist om at de har funnet den evige og kompromissløse sannheten ... uansett tema

Vis Medlemmets Profil

94 Re: i media... on Tir 5 Mai 2015 - 13:42

jhn skrev:
Dette er noe av den merkeligste tilhørigheten jeg vet om..

Den merkeligste jeg vet om er tilhørigheten til en "nasjon".. Folk blir jo helt gale. Tar til gatene og vifter med flagg og hyller gamle menn i flosshatt på en balkong. Sender seanser på tv og pusher knøttsmå barn foran seg ut i dette sirkuset. Er ikke bare merkelig og sykt, hele forestillingen gjør meg fysisk dårlig.. pale

jhn skrev:
Ellers er jeg enig i siste setning ... det ser ut til at Trollerud mener at siden han "vet mest" blir ikke han påvirket av div universelle greier som påvirker alle andre  ...han er overbevist ...

Jeg ER overbevist. Jeg ER overbevist om at jeg NESTEN ikke forstår noe som helst. MEN at det er min fordømte PLIKT å undersøke fakta. I motsetning til resten av dere, (med kun ytterst få unntak), så under søker jeg ALLT, men dere undersøker NULL.

På bordet foran meg har jeg boken "An Essay on the History and Effects of the Laws of Mortmain, and the Laws Against Testament Dispositions for Pious Purposes".

1) Tror du mange har lest denne?
2) Ville DU noen gang BRYDD deg nok til å lese slikt?

Jeg skal GLADELIG innrømme at jeg er totalt nybegynner, at jeg ikke har lest mer enn noen få bøker, og at 95% av alt jeg leser er nytt. Du har helt rett i at jeg mener jeg "vet mest". Til dere begynner å lese juridisk historie, så er dette bare fakta. Jeg vet SVÆRT lite, men LIKEVEL vet jeg mye mer enn deg. Det sier mye mer om din likegyldighet, enn om mine kunnskaper.

jhn skrev:
Jeg synes det er skummelt for alle som er så overbevist om at de har funnet den evige og kompromissløse sannheten ... uansett tema

Ser du ikke at DU er i NØYAKTIG samme situasjon? Du VET at det IKKE finnes gyldige Mortmain-lover? Du VET at Re-gjeringen Re-presenterer DEG? Du VET at Kongen IKKE har makt, at lovene bare skrives som de gjør fordi "det er sånn man gjør det"?

Din SANNHET står da AKKURAT like støtt eller ustøtt som min? Hva er forskjellen?
Forskjellen ligger i din TRO. Din tro er ikke lik min tro, selv om begge er en "tro"..

Vis Medlemmets Profil

95 Re: i media... on Tir 5 Mai 2015 - 15:00

Trollerud skrev:
jhn skrev:
Dette er noe av den merkeligste tilhørigheten jeg vet om..

Den merkeligste jeg vet om er tilhørigheten til en "nasjon".. Folk blir jo helt gale. Tar til gatene og vifter med flagg og hyller gamle menn i flosshatt på en balkong. Sender seanser på tv og pusher knøttsmå barn foran seg ut i dette sirkuset. Er ikke bare merkelig og sykt, hele forestillingen gjør meg fysisk dårlig..   pale
Jeg har hørt folk si at de ikke hyller gamle menn i flosshatt, men de hyller frihet og demokrati og sånne fine begreper ... da høres det jo litt bedre ut. Et helt greit syn på nasjonaldagen, synes jeg.

Trollerud skrev:
jhn skrev:
Ellers er jeg enig i siste setning ... det ser ut til at Trollerud mener at siden han "vet mest" blir ikke han påvirket av div universelle greier som påvirker alle andre  ...han er overbevist ...

Jeg ER overbevist. Jeg ER overbevist om at jeg NESTEN ikke forstår noe som helst. MEN at det er min fordømte PLIKT å undersøke fakta. I motsetning til resten av dere, (med kun ytterst få unntak), så under søker jeg ALLT, men dere undersøker NULL.

På bordet foran meg har jeg boken "An Essay on the History and Effects of the Laws of Mortmain, and the Laws Against Testament Dispositions for Pious Purposes".

1) Tror du mange har lest denne?
2) Ville DU noen gang BRYDD deg nok til å lese slikt?

Jeg skal GLADELIG innrømme at jeg er totalt nybegynner, at jeg ikke har lest mer enn noen få bøker, og at 95% av alt jeg leser er nytt. Du har helt rett i at jeg mener jeg "vet mest". Til dere begynner å lese juridisk historie, så er dette bare fakta. Jeg vet SVÆRT lite, men LIKEVEL vet jeg mye mer enn deg. Det sier mye mer om din likegyldighet, enn om mine kunnskaper.
Dette avsnittet er jo ganske oppklarende ... fordi man ikke har helt det samme synet på verden, og de samme selvsikre svarene som du, (som forøvrig er full av puggede holdninger og begreper som du ikke aner rekkevidden av) Du vet ikke en dritt om meg, min likegyldighet, hva jeg leser og hva jeg vet.
Jeg er en del av ALT som du ikke har undersøkt, men uttaler deg skråsikkert om ... hvis alle dine påstander er av samme kvalitet, så er jo det litt ...... artig.

Trollerud skrev:
jhn skrev:

Ser du ikke at DU er i NØYAKTIG samme situasjon? Du VET at det IKKE finnes gyldige Mortmain-lover? Du VET at Re-gjeringen Re-presenterer DEG? Du VET at Kongen IKKE har makt, at lovene bare skrives som de gjør fordi "det er sånn man gjør det"?

Din SANNHET står da AKKURAT like støtt eller ustøtt som min? Hva er forskjellen?
Forskjellen ligger i din TRO. Din tro er ikke lik min tro, selv om begge er en "tro"..
Nei, jeg er ikke i samme situasjon. Jeg er alltid åpen for at det jeg tror jeg vet, vet jeg kanskje ikke likevel. I min verden finnes det få absolutte sannheter
Både Platon, Isac, Albert, Gro og Kåre er vel blitt en smule korrigert i ettertid, så jeg ser ikke bort fra at også du kan ta feil en sjelden gang.

Ellers e æ jo glad for at du e tebake ... sterk og "klar"
Du va jo borte i vekkesvis .... du e for så vidt fremdeles litt borte, men ........

Vis Medlemmets Profil

96 Re: i media... on Tir 5 Mai 2015 - 15:29

jhn skrev:
Jeg er alltid åpen for at det jeg tror jeg vet, vet jeg kanskje ikke likevel.

Om duu ikke lyver nå, så er du i det minste MEGET flink til å skjule denne "åpenheten"...

jhn skrev:
I min verden finnes det få absolutte sannheter

Finnes det EN?

Dersom du kan klare å nevene EN "sannhet", så skal jeg lett tilbakevise den.

jhn skrev:
Både Platon, Isac, Albert, Gro og Kåre er vel blitt en smule korrigert i ettertid.....

Har du lyttet mye til Platon, Newton og Einstein? Å nevne slike Tenkere i samme setning som korrupte Gro er jo på grensen til en forbrytelse.

"Korrigert i ettertid" er jeg ikke så sikker på? Nye teorier slår ikke ihjel gamle teorier. Teorier ER og blir teorier, og ikke noe annet...

Syntes jeg var lenge borte? Jusstudiene tar opp mye tid, vettu. Ved siden av kjøkkenhagen, tolking av Loven og hverdagslige gjøren og laden, må noe vike.. pirat

Vis Medlemmets Profil

97 Re: i media... on Tir 5 Mai 2015 - 16:25

Trollerud skrev:
jhn skrev:
Jeg er alltid åpen for at det jeg tror jeg vet, vet jeg kanskje ikke likevel.

Om duu ikke lyver nå, så er du i det minste MEGET flink til å skjule denne "åpenheten"...

jhn skrev:
I min verden finnes det få absolutte sannheter

Finnes det EN?

Dersom du kan klare å nevene EN "sannhet", så skal jeg lett tilbakevise den. .

Om vi ser bort fra realfagene kommer jeg ikke på noen sannheter i farta.
Samfunnsvitere, politikere og andre troll driver ikke med absolutte sannheter, selv om de påstår annerledes

Trollerud skrev:
jhn skrev:
Både Platon, Isac, Albert, Gro og Kåre er vel blitt en smule korrigert i ettertid.....

Har du lyttet mye til Platon, Newton og Einstein? Å nevne slike Tenkere i samme setning som korrupte Gro er jo på grensen til en forbrytelse.

"Korrigert i ettertid" er jeg ikke så sikker på? Nye teorier slår ikke ihjel gamle teorier. Teorier ER og blir teorier, og ikke noe annet...

Syntes jeg var lenge borte?  Jusstudiene tar opp mye tid, vettu. Ved siden av kjøkkenhagen, tolking av Loven og hverdagslige gjøren og laden, må noe vike..  pirat
Alle disse blir jo sett på som kloke folk, noen litt mere enn andre, men ellers ingen åpenbar sammenheng ... hva jeg mener om de er ikke viktig. Ingen av de hadde rett i alt.
Teorier er teorier ... Idea Javisst er de det
En teori er bare en påstand som ikke er motbevist.
Det sies også at ingenting er vitenskapelig bevist ... det er så langt bare ikke motbevist.
Dette har jeg undersøkt
Så din påstand om at jeg undersøker NULL er en teori, helt til noen bevitner det motsatte.
Da blir din teori plutselig bare en grunnløs påstand igjen Laughing ... og min påstand som er "joda, jeg undersøker" blir en teori .... æddabædda.

Vis Medlemmets Profil

98 Re: i media... on Tir 5 Mai 2015 - 16:46

Da Einsein og Bohr hadde sine diskusjoner, dreide det seg så vidt jeg vet alltid om sak, og ikke person..

Du og Haya har aldri vist interesse for sak overhodet? Det har alltid vært person?

Ikke tro jeg er hårsår og begynner å furte over hva dere to lirer av dere, det er bare litt kjedelig i lengden? Ta f.eks Haya og bank; Til tross for at en hver 12-åring idag forstår "fractional reserve banking", stikker Haya fremdeles hodet i sanden og later som om resten av verden tar feil, fordi sannheten er for vanskelig for ham å takle.. Slikt kan være artig en stund, men ikke i årevis..

Skal du endre taktikk og snakke sak, er jeg klar når som helst.

Vis Medlemmets Profil

99 Re: i media... on Tir 5 Mai 2015 - 17:12

Så konklusjonen på mitt spørsmål er tydeligvis at: Vi er spenna gærne hele gjengen-men noen av oss vet det ikke... Shocked

Vis Medlemmets Profil

100 Re: i media... on Tir 5 Mai 2015 - 17:44

Trollerud skrev:Da Einsein og Bohr hadde sine diskusjoner, dreide det seg så vidt jeg vet alltid om sak, og ikke person..

Du og Haya har aldri vist interesse for sak overhodet? Det har alltid vært person?

Ikke tro jeg er hårsår og begynner å furte over hva dere to lirer av dere, det er bare litt kjedelig i lengden? Ta f.eks Haya og bank; Til tross for at en hver 12-åring idag forstår "fractional reserve banking", stikker Haya fremdeles hodet i sanden og later som om resten av verden tar feil, fordi sannheten er for vanskelig for ham å takle.. Slikt kan være artig en stund, men ikke i årevis..

Skal du endre taktikk og snakke sak, er jeg klar når som helst.
Så vidt du vet, ja ... du kommer jo til stadighet med påstander som "du skjønner ikke" "du vet ingenting" "din hjernevaskede sosialist" " du undersøker ikke" "du mener ditten, eventuelt datten" "du er sånn og slik" osv.
... din holdning til, og dine utsagn om folk som ikke er enig med deg, er det som har lokket meg inn i denne grauten av svada og vissvass.
Når du er ferdig med det, kan vi kanskje diskutere sak ... kanskje.
Jeg kan ingenting om kål og griser, men høner og neper treffer man jo på overalt bounce ...

Jeg gidder ikke diskutere Haya, men denne sannheten .. hva slags type sannhet er det?
Absolutt eller bare antatt?
Du kan motbevise enhver sannhet sa du for et par innlegg siden?

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 4 av 8]

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next

Similar topics

-

» i media...