Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Uheldig kjøp!!!!

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 Uheldig kjøp!!!! on Fre 16 Mai 2014 - 22:59

Vel. Var overlykkelig av og være eier av min første veisykkel.
Så kom faanskapet i posten. Fikk beskjed fra biltilsynet at ny eier ikke kunne registrere sykkel før mangellapp fra 2002 blir utbedret.
Har sjekket opp med biltilsynet og det har vært 4 eiere på sykkelen som alle har fått vognkort uten et ord om denne mangellappen. Tydeligvis så ligger denne feilen hos biltilsynet. Eier fra 2002 sin fikk denne mangellappen ga jo fullstendig Faan i og utbedre dette og solgte sykkelen videre, men at 4 eiere på 12 år har sluppet unna er jo meget rart. Og noe så typisk at jeg skal få dette tredd ned over hodet på meg er Faan meg så urettferdig. Kjenner jeg blir så provosert at jeg har lyst til og kaste noe i veggen!!!!!
Vet ikke hva mangellappen er på. Får vel greie på dette da jeg må ringe mandag. Men ærlig talt er dette lov,riktig. 12 år har gått og nå får jeg ikke skilter på sykkelen. Pga at jeg er ufør i dag etter en sykdom så vet jo alle hva man får av penger. Ikke rare greier. Har sliti og spart for og kjøpe den sykkelen og nå får jeg ikke lov til og kjøre engang. Gruer meg for og høre hva denne mangellappen er og er det seriøse utgifter kan jeg bare glemme det. Er det rart jeg føler dette er urettferdig.
Måtte bare få utløp og dele denne historien da jeg er bare trist og lei
Hilsen en som så frem til og kose seg med sykkelen i sommer

Vis Medlemmets Profil

2 Re: Uheldig kjøp!!!! on Fre 16 Mai 2014 - 23:50

Er det noe feil med sykkern idag da? Hvis den er i orden er det jo bare å vise den, så får du skiltet.

Vis Medlemmets Profil

3 Re: Uheldig kjøp!!!! on Fre 16 Mai 2014 - 23:59

Dette ordner seg.
Du har kjøpt sykkelen uten å få opplysninger om mangellapp av selger; ergo er det selgers ansvar og selger skal følgelig dekke dette. Elementær juss dette her.
Dersom selger nekter, så opplyser du bare at denne igjen kan kontakte *sin* selger og forlange kostnadene dekket, som igjen kontakter *sin* selger.. osv... du skjønner tegninga.

Leit litt på nettet, så finner du sikkert den artikkelen jeg leste om han som fikk dekket gearkassebyttet på kr 50.000,- fra 4-5 eiere tilbake på denne måten.
(Har altfor tregt nett ombord på båten jeg jobber til å leite opp dette selv, men stikkord er VG, DB, Broom eller Dinside eller noe slikt).

Vis Medlemmets Profil

4 Re: Uheldig kjøp!!!! on Man 19 Mai 2014 - 15:51

Har du fått vite mere om denne mangellappen nå? Bare nyssgjerrig,og som sagt over så er vel ikke selger helt uten ansvar i en sånn situasjon.

5 Re: Uheldig kjøp!!!! on Man 19 Mai 2014 - 16:32

Ringte trafikkstasjon i Oslo i dag og forklarte hele situasjon på nytt.
Hun måtte undersøke med Bergen da mangellappen lå der. Etter en halvtimes venting ble jeg ringt opp igjen. De bestemte seg for og slette hele greia da det var gått så mange år.
Tusen takk svarte jeg da. :)

Vis Medlemmets Profil

6 Re: Uheldig kjøp!!!! on Man 19 Mai 2014 - 17:51

Da gikk det seg til,jo  pirat 

Få på skilt,tut og kjør

7 Re: Uheldig kjøp!!!! on Man 19 Mai 2014 - 18:38

Det er bare å gratulere! Første nordmann ever, som har vunnet over byråkratiet!
Jippi!

Vis Medlemmets Profil

8 Re: Uheldig kjøp!!!! on Ons 21 Mai 2014 - 13:26

Trollerud skrev:Det er bare å gratulere! Første nordmann ever, som har vunnet over byråkratiet!
Jippi!

Neida. En kompis kjøpte ny MC i Danmark og tok den med hit for registrering. Typegodkjenningspapirer fikk han tilsendt pr mail i pdf vedlegg fra importør.
På trafikkstasjonen nektet de å godkjenne papirene fordi han hadde skrevet dem ut selv og dermed ikke hadde vanntrykk
Forskriften sier at papirene må være i farger eller ha vanntrykk. Disse var i farger og dermed var krangelen i gang.
To telefoner, en kanossagang opp gjennom veivesenet, opp til departementsråd og tilbake igjen, 6 timer senere og han kunne reise hjem med midlertidig vognkort, og møte oss på kielferga dagen etter.

Så det går an man skal være forberedt på en lang kamp.

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]