Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Elsykkel - drar skinnet av det meste…..

Gå til side : Previous  1, 2

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 2 av 2]

26 Re: Elsykkel - drar skinnet av det meste….. on Tor 22 Mai 2014 - 18:19

KliffArne skrev:Ska dåkker ittje slåsst alikavæll?   Mad
Nei, han vil jo ikke  silent 

Vis Medlemmets Profil

27 Re: Elsykkel - drar skinnet av det meste….. on Tor 22 Mai 2014 - 18:41

jhn skrev:
KliffArne skrev:Ska dåkker ittje slåsst alikavæll?   Mad
Nei, han vil jo ikke  silent 
Hmm, hvis kliffer'n insisterer, så får jeg vel plukke av meg silkehanskene  pirat 

Vis Medlemmets Profil

28 Re: Elsykkel - drar skinnet av det meste….. on Tor 22 Mai 2014 - 19:54

Klima politikken er en konspirasjon  Wink 
Forsking er kjøpt og betalt

Vis Medlemmets Profil
custom 95 skrev:Klima politikken er en konspirasjon  Wink 

…og så følg penga da - som politiet gjør - hvor sitter de? Muligens er svaret i den tradisjonelle bil og petro-industrien?

Og Kina - byene holder på å kveles fordi man kjøre vanlioge biler - løsningen er el og kollektivtransport - det er rett og slett ikke plass til alle - så det har ikke noe med drivstoffet å gjøre .

Og så er jo tråsykkel fortsatt det mest ganiale til transport i byer - utenom kollektiv- kanskje sykkel med litt el-assist som jo er på markedet allerede?

Og "den endelige løsningen" har ingen snakket om - den kan være så fantastisk at vi ikke aner den enda….

Vis Medlemmets Profil

30 Re: Elsykkel - drar skinnet av det meste….. on Fre 23 Mai 2014 - 14:28

Følg penga??

Du har jo muligheten til det om du hører på meg, men neeeeeida.. Pengene sitter i Bank of International Settlements i Basel, Sveits. Det du omgir deg med heter "kreditt" på fagspråket, og ikke "penger"..

"If you play a good game, we will give you credit!"
-Lær deg hva det betyr?  tongue 

Vis Medlemmets Profil

31 Re: Elsykkel - drar skinnet av det meste….. on Fre 23 Mai 2014 - 20:03

Haya99 skrev:
custom 95 skrev:Klima politikken er en konspirasjon  Wink 

…og så følg penga da - som politiet gjør - hvor sitter de? Muligens er svaret i den tradisjonelle bil og petro-industrien?

Og Kina - byene holder på å kveles fordi man kjøre vanlioge biler - løsningen er el og kollektivtransport - det er rett og slett ikke plass til alle - så det har ikke noe med drivstoffet å gjøre .

Og så er jo tråsykkel fortsatt det mest ganiale til transport i byer - utenom kollektiv- kanskje sykkel med litt el-assist som jo er på markedet allerede?

Og "den endelige løsningen" har ingen snakket om - den kan være så fantastisk at vi ikke aner den enda….
du burde faktisk lese den nye nasjonal transportplan 2014 den er faktisk ganske bra mtp passasjer befordring, og det er ikke el biler som er essensen

Vis Medlemmets Profil

32 Re: Elsykkel - drar skinnet av det meste….. on Fre 23 Mai 2014 - 23:37

Har både kompiser og kolleger som har kjøpt slik statstøttet bil, det er kun økonomi eller muligheten til å kjøre i kollektivfelt som er grunnen til å kjøpe noe sånt. Alle har jo en skikkelig bil fra før.   Cool 
Batteriteknologien er ikke moden nok ennå til at den kan drive noe kjøretøy på linje med hydrokarbondrevne. Tesla S har jo mange flere batterier enn andre batteribiler, men den lange rekkevidden er jo basert på at man kjører sakte. Den går kortere hvis man trykker pedalen inn og holder den der. Ubrukelig på turer nedover kontinetet, hvis man da ikke tilfeldigvis liker å stå på ladestasjoner.
Etterhvert som det blir flere batteribiler burde det jo være marked for noen fasiliteter rundt ladestasjonene  Very Happy

Vis Medlemmets Profil

33 Re: Elsykkel - drar skinnet av det meste….. on Lør 24 Mai 2014 - 6:13

Liker teknologien og ser for meg at det kan bygges hyperintelligent 4-hjulstrekk med motor på hvert hjul med smart overvåkning og styring på en bil osv.
Men brukbarheten i dag med batterier er ikke akseptabel nei. Det gjelder i stor grad energilagring i det hele tatt, solcelleanlegg f.eks sliter med at de kan levere mye energi når den trengs minst osv. Den som finner opp et lagringsmedium som fungerer har lagt grunnlaget for noe stort.

Jeg lar meg også irritere grønn over den falske miljø-hypen som retaderte politikere kjører på, problemet er at innbyggerne på Terra Firma bruker alt for mye energi, og at noen velger kjøretøy som gir dem fordeler i jobbpendlinga på et sprengt veinett rundt storbyene har absolutt ikke noe med å redde verden å gjøre. Men der er alltid mange som går på den bløffen også. Hjelper ikke at noen tusen nordmenn velger dette når der blir 40000 nye biler på vegene i Kina, hver dag! Politikerne preiker bare symbolikk, og verden går til helvete samtidig siden vi uunngålig ødelegger planeten vår i stor skala.

Får være egoist og nyte at man kanskje er den generasjonen som har hatt max fordeler i den delen av verden det er best å bo i og har fått leke med fossil-drevne motorsykler. Redde verden klarer i alle fall ikke jeg, så lenge jeg ikke blir innsatt som eneveldig sjef for Jorda med all makt uinnskrenket.

Vis Medlemmets Profil

34 Re: Elsykkel - drar skinnet av det meste….. on Lør 24 Mai 2014 - 6:55

Omsider en som har skjønt det!  flower 

Det er HELT utrolig at debatten IKKE omhandler den TOTALE energibruken, og HVORDAN vi forvalter dette..

Pendling til jobb i en digital verden er helt meningsløs i utgangspunktet, så det må være andre årsaker til at vi fortsetter å oppføre oss som om vi levde på 1970-tallet? -og ja; hver gang noen svarer ærlig på dette, så kommer det for en dag at "jobben" vi drar til i hovedsak er et sosialt arrangement, vi drar dit for "tilhørligheten", ikke for behovet?

Energidebatten mangler i tillegg et par andre "viktige" punkter:
Verdens sosialister (Haya er vel president i den foreningen?) snakker så varmt om fordeling av goder. Fordeling av energi er enkelt; De som har råd til å betale får alt sammen? -Ikke bare får de strømmen, kullet, bensinen, nei; med "bio-drivstoff" får de også maten fattigfolket skulle spise. Alt for å "komme seg på jobb", ja?
Særdeles glimrende logikk vi mennesker er utrustet med, man blir jo så stolt av verden man har skapt?

Neste utfordring for dere som haster av gårde på jobb for å "bidra til verdiskapningen"; Hvilken verdi er det dere skal skape? Er det ikke slik at jo mer vi stresser på, jo mer sakker vi etter og jo mer ugjort blir det? Alt skal bli større? Alt skal vokse inn i himmelen? Som Babylons tårn, kanskje?
-Jeg skal gi John Maynard Keynes ETT poeng; Han sa nå i det minste at vi i fremtiden, med ny teknologi, kunne trappe ned på jobbingen. 40 timers 1950-uke kunne gjøres på 15 timers uke idag.
-Hvordan stemmer dette med din hverdag?
-Hvor mange av oss bruker teknologien til å jobbe mindre?
"Alle" ønsker jo mer fritid? Så hvis vi er "frie mennesker", har "ønske" om å jobbe mindre og har "teknologi" til å jobbe mindre; -Hvorfor i svarte helvete jobber vi oss spent i hjel fremdeles??

Er det NOEN som lurer på det?

Samme hvor mye man utvikler teknologi vil det ALDRI, ALDRI, ALDRI bli nok, og det samme gjelder el-bildrømmen. Med mindre noen finner en gratis energikilde som alle kan bruke, som ikke varmer opp kloden, som ikke kveler lufta vi puster, vil energien alltid gå til dem som kan betale. Og de som kan betale er de som jobber hardest. Og de som jobber hardest er dem som har minst fri. Og dem som har minst fri er dem som har mest stress. Og dem som har mest stress er dem som.

-Tror jeg slutter der. For mye kaffe, tror jeg..  study 

Vis Medlemmets Profil

35 Re: Elsykkel - drar skinnet av det meste….. on Lør 24 Mai 2014 - 7:09

Det er endel problemer på jorda….. Tesla S og den el-sykkelen er ikke tenkt å kunne løse alle……

Ta et lite problem (relativt sett) støy …. man kunne jo kjørt på Rudskogen midt i kjerketida med den sykkelen….og fått godkjent den banen i Røyken - hvis det var el-drift der.

Trollis nakker om storpolitikk - og peker på noen skjevheter i verden - som med hans politiske syn vil bli mye verre - med det har ikke noe med el-drift å gjøre…..

Vis Medlemmets Profil

36 Re: Elsykkel - drar skinnet av det meste….. on Lør 24 Mai 2014 - 8:29

Haya99 skrev:
Trollis nakker om storpolitikk - og peker på noen skjevheter i verden - som med hans politiske syn vil bli mye verre - med det har ikke noe med el-drift å gjøre…..

Jeg har jo ikke noe politisk syn lengre, så denne får du rette mot andre hold. Jeg er anarkist på ordentlig, ikke bare her inne.

Men ja, verden har noen utfordringer, og nei Tesla kan ikke fikse alle alene. De kan faktisk ikke fikse noen andre utfordringer enn køkjøring fra Asker til Oslo, men det er da viktig for noen, det også.

Er vi der nå, at elektriske kjøretøy kan være løsningen på motorsportutøving i urbane strøk? Hmmm.. Jo'a, kanskje det.. Men problemet med motorsportutøving i Norge er ikke mangelen på avsidesliggende plasser, der man KUNNE ha lekt seg, det er rigide lover og manglende toleranse. Svenskene har helt annen holdning til "problemet", motorsport er akseptert kultur, det er ingen grunn over hodet at motorsport skal være vanskeligere her.. Vi GJØR det vanskelig, det ER ikke vanskelig?

Skal miljøaktivistene stoppe motorsporten i dagens form, stopper dem den for alltid. Motorsport kan ikke erstattes av en elektrisk variant, da er det ikke motorsport, og da er det ikke intr i det hele tatt. Man kan ikke bytte en forgasser mot et voltmeter og fremdeles ha samme morroa...  No 

Vis Medlemmets Profil

37 Re: Elsykkel - drar skinnet av det meste….. on Lør 24 Mai 2014 - 13:54

Haya99 skrev:Det er endel problemer på jorda….. Tesla S og den el-sykkelen er ikke tenkt å kunne løse alle……

Ta et lite problem (relativt sett) støy …. man kunne jo kjørt på Rudskogen midt i kjerketida med den sykkelen….og fått godkjent den banen i Røyken - hvis det var el-drift der.

Jeg synes innlegget til Trollis var glimrende jeg da. :)

Når det er sagt har jeg stor tro på eldrift, både på bil og MC.

MC-"folk" er generelt sett utrolig konservative til ny teknologi uten at jeg helt skjønner hvorfor.

Vis Medlemmets Profil

38 Re: Elsykkel - drar skinnet av det meste….. on Ons 28 Mai 2014 - 11:14

Dette er det jo vyer over :

Tänk dig själv en elmotorcykel. Oftast tar batterierna väldigt mycket plats och får motorcykeln att se lite fyrkantig ut. Tänk dig nu istället en motorcykel omsluten av kolfiber som även fungerar som batteri. Hur effektiv kolfibern skulle vara som batteri står inte klart, men tillsammans med batterier monterade i chassit skulle kolfiberbatterierna vara ett utmärkt komplement.

http://www.bike.se/nyheter/kth-gor-batterier-av-kolfiber

Vis Medlemmets Profil
DEtte er det også litt schwung over:

http://www.gizmag.com/fractal-nanotruss-supermaterials/32440/

Du ville ikke brukt en massiv stålbjelke til å bygge et brospenn på 100m …. men tenk at en stålbjelke pga nanostruktur er 50 ganger lettere for samme styrken…..

Vis Medlemmets Profil

40 Re: Elsykkel - drar skinnet av det meste….. on Fre 27 Jun 2014 - 11:23

Her er en annen kreativ løsning - en gyrostyrt innebygget el-mc - kåpa/karosseriet er så aerodynamisk at den virkelig kan få rekkevidde- og den skulle da kunne leveres avgiftsfritt til ca. 160.000.-

Kåpa beskytter så man trenger ikke rustning og hjelm.

http://www.bike.se/nyheter/motorcykeln-som-tal-en-sidokrock

Vis Medlemmets Profil
Faen ikke mye respons på innovasjon her gitt - jævla dinosaurer!!!

Men her er test av den sykkelen som tråden startet med + en ganske bra tekst om diverse framtidsmuligheter.
Stikkord: Lifhtning + Tesla + Apple = da skjer det noe!

http://www.gizmag.com/lightning-ls218-review-ls-218/36470/

Står en beskrivelse at den fantastiske aksen - men det slår en jo at den aksen opplever jeg stadig på Hayabusan;
Fra 0 til 280 (har ikke testet mer av opplagte grunner) går jo sykkelen på hjulet - og det betyr at aksen er maksimal av hva som er mulig (ser bort fra gearshift). Og jeg synes han overdriver litt.....

Vis Medlemmets Profil

42 Re: Elsykkel - drar skinnet av det meste….. on Ons 11 Mar 2015 - 21:32

Haya99 skrev:Faen ikke mye respons på innovasjon her gitt - jævla dinosaurer!!!

Men her er test av den sykkelen som tråden startet med + en ganske bra tekst om diverse framtidsmuligheter.
Stikkord: Lifhtning + Tesla + Apple = da skjer det noe!

http://www.gizmag.com/lightning-ls218-review-ls-218/36470/

Står en beskrivelse at den fantastiske aksen - men det slår en jo at den aksen opplever jeg stadig på Hayabusan;
Fra 0 til 280 (har ikke testet mer av opplagte grunner) går jo sykkelen på hjulet - og det betyr at aksen er maksimal av hva som er mulig (ser bort fra gearshift). Og jeg synes han overdriver litt.....

Heftig....! pig Twisted Evil

Vis Medlemmets Profil

43 Re: Elsykkel - drar skinnet av det meste….. on Ons 11 Mar 2015 - 21:47

Haya99 skrev:Her er en annen kreativ løsning - en gyrostyrt innebygget el-mc - kåpa/karosseriet er så aerodynamisk at den virkelig kan få rekkevidde- og den skulle da kunne leveres avgiftsfritt til ca. 160.000.-

Kåpa beskytter så man trenger ikke rustning og hjelm.

http://www.bike.se/nyheter/motorcykeln-som-tal-en-sidokrock

Joda, dama var fin hu... Men motorsykkel var det vel ikke Shocked Du har ikke RATT på en mottorsykkel vettu No

Vis Medlemmets Profil
Future so bright you got to wear shades....

https://www.youtube.com/watch?v=o3DiAecsh_0

Elsykkel toppfart 350..... aks som en rakett.

Vis Medlemmets Profil
Enn så lenge minner EL motorsykkel mest om ereksjon på en dverg: Fort opp i speed, men rekker ikke så langt...

Vis Medlemmets Profil

46 Re: Elsykkel - drar skinnet av det meste….. on Ons 22 Apr 2015 - 11:09

knutk skrev:Enn så lenge minner EL motorsykkel mest om ereksjon på en dverg: Fort opp i speed, men rekker ikke så langt...
i tillegg er det ganske femi med mc som går på dildofuel...

Vis Medlemmets Profil

47 Re: Elsykkel - drar skinnet av det meste….. on Ons 22 Apr 2015 - 16:24

Espen skrev:
knutk skrev:Enn så lenge minner EL motorsykkel mest om ereksjon på en dverg: Fort opp i speed, men rekker ikke så langt...

Jøss her var det etpar smartinger gitt!

Vis Medlemmets Profil

48 Re: Elsykkel - drar skinnet av det meste….. on Ons 22 Apr 2015 - 18:20

Haya99 skrev:
Espen skrev:

Jøss her var det etpar smartinger gitt!

Jeg er mest imponert over knut's og espen's detalj-kunnskap. Hvor har de det fra clown

49 Re: Elsykkel - drar skinnet av det meste….. on Ons 22 Apr 2015 - 21:30

KliffArne skrev:

Jeg er mest imponert over knut's og espen's detalj-kunnskap. Hvor har de det fra clown

"That's for me to know and you find out" :-)

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 2 av 2]

Gå til side : Previous  1, 2