Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Bjønnavind's Bengawing - tid for forandring...

Gå til side : 1, 2  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 2]

Jeg går rundt med en mc i magen..

Det siste året har jeg stadig hatt lengre og lengre blikk etter de klassiske motorsyklene som regjerte asfalten på 70 og 80 tallet, de som i mine øyne ser ut som motorsykler skal gjøre! Jeg kjører nesten av veien hver gang jeg passerer en slik en, og har da kommet frem til at noe sånt skal jeg også ha! I love you

For å gjøre en lang historie kort, så tok jeg (og flere) steget og malte Goldwingen med kost og sort matt bengalakk. Dette morsomme stuntet var for å få litt ratbike-preg på Wingen, og etter å ha pyntet den med mye morsomme ting ble den etterhvert omtalt som en ratbike. Jeg selv vil heller kalle den en BengaWing med masse drit på, men det var morro, og sykkelen fikk mye oppmerksomhet! Kanskje ikke så rart, den så jo slik ut:

Enden på den visa var at Biltilsynet vinket meg inn til teknisk kontroll, og det ble etter litt diskusjon raskt avklart at jeg måtte fjerne alt som var gøy for å ikke miste skiltet. (Alt var forsvarlig montert så jeg er usikker på hjemmelen her, men det var nå sånn det en gang ble.)  No  No 

Så nå som jeg da har en kjedelig Goldwing jeg aldri får solgt, og et brennende ønske om å kjøre rundt på min egen klassiske mc, så slo tanken meg; Hvorfor ikke bygge om Goldwingen til et mer klassisk utseende?  cheers 

Jeg har tenkt mer og mer på dette, og har nå bestemt meg for å gjøre et ærlig forsøk på å få det til. Og resultatet skal bli pent!  sunny 

Planen er å strippe vekk alle kåpene, fjerne alle ledninger og elektriske duppedingser jeg ikke trenger, bort med den innebygde bensintanken og få på en oppå ramma der den skal være, nytt styre, nye lykter, skjermer osv... Dette kommer nok til å ta en god stund, så hvorfor ikke lage en tråd på det! Jeg har sett ombygde Goldwing 1500'er tidligere, så det skal være mulig å gjennomføre. Må bare ha tunga rett i munnen når jeg fjerner ledninger.. hehe...  Rolling Eyes 

Så nå står den her i garasjen da... Klar til å fikles med! Jeg er ganske spent på hvor mye helvette jeg kommer til å få! Regner ikke med at dette går smertefritt  Razz 

Vis Medlemmets Profil
Se her,du. Rett i prosjekt-tråden med deg,et eksempel til etterfølgelse  Very Happy 

Vi liker sånt,stå på.Mange bilder.

Og den eneste måten han kunne "vise" det på, var å true med å avskilte deg  Rolling Eyes 
Lykke til med prosjektet Bjønnis  cheers 

Vis Medlemmets Profil
Sånne prosjekter har jeg virkelig sansen for! Gleder meg til å følge med! Har bl.a sett en som bygde rå streetfighter av en virago så det meste går an om man har nok tid og penger :) og gode ideer :) Lykke til!

Vis Medlemmets Profil
Dette kan bli spennende, pøs på med bilder og tekst

Vis Medlemmets Profil
KliffArne skrev:Se her,du. Rett i prosjekt-tråden med deg,et eksempel til etterfølgelse  Very Happy 

Vi liker sånt,stå på.Mange bilder.

Ja, jeg er ikke kjent for å være den mest aktive på forum, så hvorfor ikke dele det jeg holder på med! Skal prøve å være flink til å holde tråden oppdatert! :-P

ArcticTiger skrev:Biltilsynsmannen ble vel litt forlegen da han så "nutsa" dine, og måtte bevise at hans var "større" enn dine.
Og den eneste måten han kunne "vise" det på, var å true med å avskilte deg  Rolling Eyes 
Lykke til med prosjektet Bjønnis  cheers 

Takktakk Arctit! ;-) Det må være noe mindreverdighetskompleks ute og går her ja, jeg hadde vel ikke blitt overrasket om han hadde vippet ut pekken for å bevise noe.. Hehe..

Espen skrev:Sånne prosjekter har jeg virkelig sansen for! Gleder meg til å følge med! Har bl.a sett en som bygde rå streetfighter av en virago så det meste går an om man har nok tid og penger :) og gode ideer :) Lykke til!

Tid har jeg nok av, penger derimot er det ikke så mye av.. Hehe :-) Får ta ting etterhvert som jeg har råd, blir nok mye brukte deler. Godt JapanMotor ikke er så langt unna. Får stikke innom der og bli kompis med eieren så kanskje jeg får litt hyggelige priser :-)

custom 95 skrev:Dette kan bli spennende, pøs på med bilder og tekst

Ja håper virkelig det lar seg gjennomføre. Det skjer nok at jeg trenger noen tips og vink etterhvert, og skulle noen ha ideer som gjør sykkelen penere så er det lov til å komme med dem :-)

Vis Medlemmets Profil
Ambisiøst med en 1500, har på følelsen at du kanskje jakter på et look som hadde vært enklere å få til med en GW1000?
Men bra du våger gå i gang.

Vis Medlemmets Profil
joo skrev:Ambisiøst med en 1500, har på følelsen at du kanskje jakter på et look som hadde vært enklere å få til med en GW1000?

Det ville vært enklere med en GW1000 ja, men når jeg har ødelagt sjansen til å selge 1500'en så får jeg jobbe med det jeg har :-)

Vis Medlemmets Profil
Bjønnavind skrev:
joo skrev:Ambisiøst med en 1500, har på følelsen at du kanskje jakter på et look som hadde vært enklere å få til med en GW1000?

Det ville vært enklere med en GW1000 ja, men når jeg har ødelagt sjansen til å selge 1500'en så får jeg jobbe med det jeg har :-)
kompressormating hadde vært saker her :) jeg ville bygd på den motoren slik at man ser hva det kommer fra men ellers endra på stort sett alt. fighter eller cafe racer :)

Vis Medlemmets Profil
Espen skrev:
Bjønnavind skrev:

kompressormating hadde vært saker her :) jeg ville bygd på den motoren slik at man ser hva det kommer fra men ellers endra på stort sett alt. fighter eller cafe racer :)

Tror ikke det blir verken fighter eller caferacer her, det er klassisk jeg er ute etter :-) Motoren og ramma blir, muligens jeg endrer litt på ramma :-)

Kompressor hadde vært drøyt! Hehe, det kunne godt vært litt mer power. Forsvinner en del vekt med kåpene da, det hjelper vel noe :-)

Vis Medlemmets Profil
Vil ha mye bilder etterhvert som du plukker den,jævlig spent på hvordan en sånn en egentlig ser ut innenfor skallet.
Kanskje motor og drivline er like tøfft som på Gussi'en  pirat 

Så.. Biltilynet skal altså bestemme hva du får lov til å pakke på sykkelen din?? Den saueskallen hadde du vel akkurat kjøpt på loppemarked, og skulle ta med hjem? Neste gang du blir stoppet er du vel på vei for å levere den til en som vil kjøpe den av deg?

Ta et lastsikringskurs og stå ved din rett til å frakte varer rund med motorsykkel uten statens innblanding?? Dette er overgrep til tusen! Skal Cowboy Laila bli tvunget til å fjerne seksløperene hun har boltet til sin rosa Cadilac? Og alle lastebilentusiaster med 1000-ledlamper? Perverst av "tilsynet" å hevde slikt! Jeg blir så forbainna! Stå på krava! Sett tilbake alt rasket og kjør din Rat-Wing med stolthet!

Exclamation   Exclamation   Exclamation 

Vis Medlemmets Profil
Trollerud skrev:Så.. Biltilynet skal altså bestemme hva du får lov til å pakke på sykkelen din?? Den saueskallen hadde du vel akkurat kjøpt på loppemarked, og skulle ta med hjem? Neste gang du blir stoppet er du vel på vei for å levere den til en som vil kjøpe den av deg?

Ta et lastsikringskurs og stå ved din rett til å frakte varer rund med motorsykkel uten statens innblanding?? Dette er overgrep til tusen! Skal Cowboy Laila bli tvunget til å fjerne seksløperene hun har boltet til sin rosa Cadilac? Og alle lastebilentusiaster med 1000-ledlamper? Perverst av "tilsynet" å hevde slikt! Jeg blir så forbainna! Stå på krava! Sett tilbake alt rasket og kjør din Rat-Wing med stolthet!

Exclamation    Exclamation    Exclamation 

Hehe.. Han var vel kristen da, siden han ikke tålte det. Nå har jeg kvittet meg med alt rasket så nå gidder jeg ikke mer av det. Satser fullt på ombygging istedet :-)

Vis Medlemmets Profil
Da har jeg fått plukket litt på stuket, og jeg ser det at dette kommer til å bli en interessant utfordring  Razz 

Når jeg kommer så langt kommer jeg til å få en utfordring med den nye bensintanken. Man kan skimte den gamle bensintanken inni ramma nå, og mellom styret ligger luftfilterboksen med forgassere rett under seg. Dersom jeg presser en tank oppå dette så kommer den til å bli jævli høy samtidig som vinkelen på tanken blir helt sinnsyk! hehe..

Det hadde vært morro å vite hvordan feks de her løste problemet:

Vis Medlemmets Profil
Kanskje dette forklarer det litt bedre.. Hehe..

Vis Medlemmets Profil
Blir nok vrient å rydde opp i utseendet under der, ja! Første gang jeg har sett behovet for tre røde piler for å vise hvor ramma er..  tongue 

Har sette folk som har bygd biler (eller forandret form på bilen) ved å sause dem inn med PU-skum, og så skjære ut den formen de vil ha, og støpe glassfiber (må bli carbonfiber på en tohjuling?) karosseri rundt den nye formen..

Er vel litt viktig å finne en metode p hindre PU-skummet fra å feste seg til biken, mulig de legger plast elns før de går til verks med skummet.

Det ville vært mitt foretrukne valg for å redisigne en GW. Men det er klart enklere å pusse vekk Bengalakken og gjøre den strøken igjen, da.. (For salg, selvsagt!) What a Face 

Vis Medlemmets Profil
Tjaaaaa......
hvis du fjærner allle kåper -elektrisk anlegg -tank og luftfilterkasse så ser du hva du har å bygge på... tror du må bruke en cbr tank eller noe tilsvarende på den breie ramma -nye luftfiltere på gasserne og legge opp strømmen på nytt(enkelt når du ikke skal ha allt rælet)...

send en Pm så kan jeg ta en tur å titte med deg...

Vis Medlemmets Profil
Trollerud skrev:Blir nok vrient å rydde opp i utseendet under der, ja! Første gang jeg har sett behovet for tre røde piler for å vise hvor ramma er..   tongue 

Har sette folk som har bygd biler (eller forandret form på bilen) ved å sause dem inn med PU-skum, og så skjære ut den formen de vil ha, og støpe glassfiber (må bli carbonfiber på en tohjuling?) karosseri rundt den nye formen..

Er vel litt viktig å finne en metode p hindre PU-skummet fra å feste seg til biken, mulig de legger plast elns før de går til verks med skummet.

Det ville vært mitt foretrukne valg for å redisigne en GW. Men det er klart enklere å pusse vekk Bengalakken og gjøre den strøken igjen, da.. (For salg, selvsagt!) What a Face 

Jeg klarer ikke helt å se for meg hvordan jeg skal gå frem med det skummet. Tenkte du på å feks lage sidedeksler på denne måten? Jeg så for meg sandsekk, aluminium og kulehammer :-P

mekkern skrev:Tjaaaaa......
hvis du fjærner allle kåper -elektrisk anlegg -tank og luftfilterkasse så ser du hva du har å bygge på... tror du må bruke en cbr tank eller noe tilsvarende på den breie ramma -nye luftfiltere på gasserne og legge opp strømmen på nytt(enkelt når du ikke skal ha allt rælet)...

send en Pm så kan jeg ta en tur å titte med deg...

Kåpene er snart vekk. Luftfilterkassa ligger rett oppå gasserne, fjerner jeg denne ligger gasserne åpne. På de bildene jeg har funnet fra andre bygg, så er det cbr-tanker det går i. Så da kan det nok hende jeg må bite i det sure eplet jeg også.. Hehe.. Men kan jo fortsatt bli fint da. Det hadde vært fint å spore opp de som har bygd tidligere og hørt hvordan de løste utfordringer :-)

Det elektriske anlegget er så inni helvette innviklet at jeg er svært skeptisk til å bare fjerne alt uten videre. Planen er å sprette opp strømpene og luke ut alt som skal vekk, for så å teipe resten sammen igjen. På den måten risikerer jeg ikke å kødde med de viktige komponentene :-)

Ta gjerne turen, jeg kan si ifra når jeg har pellet av såpass at det går an å se og planlegge litt :-)

Vis Medlemmets Profil
Dette var en rå goldwing :) http://m.youtube.com/watch?v=o3NxR327E9s

her er byggetråden: http://www.customfighters.com/forums/showthread.php?t=34006

vet ikke hva slags tank han har men det står nok i byggetråden.

Vis Medlemmets Profil
Espen skrev:Dette var en rå goldwing :) http://m.youtube.com/watch?v=o3NxR327E9s

her er byggetråden: http://www.customfighters.com/forums/showthread.php?t=34006

vet ikke hva slags tank han har men det står nok i byggetråden.

Nesten innertier, bortsett fra at dette er en gammel type og jeg har den nye typen. 2 totalt forskjellige sykler sånn i oppbyggingen. Den 1100 der kunne man bare ta av kåpa så var man ferdig. :-P

Får leite etter Gw1500 tråder, det er det jeg har :-)

Vis Medlemmets Profil
beklager, mine kunnskaper om goldwingmodeller er begrenset :) kansje jeg lærer litt av dette prosjektet underveis. Jeg er heller ikke langt unna om du trenger litt hjelp en dag. Jeg bygde nytt ledningsnett fra bunnen på min sykkel så der kan jeg sikkert hjelpe deg litt. ikke sikkert ditt blir så komplisert lenger om du ikke skal ha stereo, varmeapparat setevarme osv :)

Vis Medlemmets Profil
Bjønnavind skrev:

Nesten innertier, bortsett fra at dette er en gammel type og jeg har den nye typen.

Nja... Husk at 1500`n faktisk er ganske lik den første motoren de laga til GW, nemlig en 1470 6-sylindra boxer. (M1)  Så den patenten er "eldre" enn de første serieproduktene som kom med 4 sylindre og 1 liter  tongue 

Men det var en digresjon av de store og hjelper ikke på prosjektet ditt. Derimot hjelper det litt på Espens begrensede GW-kunnskaper. Som om det igjen skulle hjelpe på jobben med å få forenkla ledningsnettet ...  Shocked

Vis Medlemmets Profil
Espen skrev:beklager, mine kunnskaper om goldwingmodeller er begrenset :) kansje jeg lærer litt av dette prosjektet underveis. Jeg er heller ikke langt unna om du trenger litt hjelp en dag. Jeg bygde nytt ledningsnett fra bunnen på min sykkel så der kan jeg sikkert hjelpe deg litt. ikke sikkert ditt blir så komplisert lenger om du ikke skal ha stereo, varmeapparat setevarme osv :)

Stikk gjerne innom nå du hvis du har lyst! Jeg står her og klør meg i hue jeg.. Hehe :-P Sender deg pm med adressen!

Vis Medlemmets Profil
joo skrev:
Bjønnavind skrev:

Nesten innertier, bortsett fra at dette er en gammel type og jeg har den nye typen.

Nja... Husk at 1500`n faktisk er ganske lik den første motoren de laga til GW, nemlig en 1470 6-sylindra boxer. (M1)  Så den patenten er "eldre" enn de første serieproduktene som kom med 4 sylindre og 1 liter  tongue 

Men det var en digresjon av de store og hjelper ikke på prosjektet ditt. Derimot hjelper det litt på Espens begrensede GW-kunnskaper. Som om det igjen skulle hjelpe på jobben med å få forenkla ledningsnettet ...  Shocked

Dette var faktisk ikke jeg klar over heller.. Hehe.. Det er iallefall abnormt mye motor :-P

Jeg lurer på om Espen tok seg vann over hodet når han tilbød seg å hjelpe.. Håper ikke det, for det er ca 10 mil ledninger her, og en million strømtyver! Hva i helvette har de forrige eierne holdt på med!

Nå er uansett wingen strippa for kåper og sånn ser det ut nå!

Denne lille saken her er til stereoanlegget alene, og strekker seg rundt over hele systemet :-P

Vis Medlemmets Profil
Hehe,det ser helt jævlig ut. Det kan jo ikke bli annet enn bedre  What a Face 

Men du har en utfordring eller to  pirat 

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 2]

Gå til side : 1, 2  Next