Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Bjønnavind's Bengawing - tid for forandring...

Gå til side : Previous  1, 2

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 2 av 2]

Hvordan kan man si dette på en pen måte?
Jeg er bare så JÆVELIG glad for at det ikke er meg! Elektriske anlegg er ikke min sterke side!  tongue 

Vis Medlemmets Profil
ser ut som batteriet ditt fortsatt er tilkobla? koble det fra før du begynner å fjerne ting hvertfall. Ellers sier jeg samme som jeg sa i pm at her er det få andre utveier enn å bygge opp omtrent hele nettet på nytt. få vekk strømtjuver og annen dritt. hva har du ellers tenkt å gjøre? skal kåpene på igjen og du vil ha den original til slutt?

Vis Medlemmets Profil
Trollerud skrev:Hvordan kan man si dette på en pen måte?
Jeg er bare så JÆVELIG glad for at det ikke er meg! Elektriske anlegg er ikke min sterke side!    tongue 

Hehe.. Det er ikke min sterke side heller, men jeg lærer jo utrolig mye av dette!  cheers 

Espen skrev:ser ut som batteriet ditt fortsatt er tilkobla? koble det fra før du begynner å fjerne ting hvertfall. Ellers sier jeg samme som jeg sa i pm at her er det få andre utveier enn å bygge opp omtrent hele nettet på nytt. få vekk strømtjuver og annen dritt. hva har du ellers tenkt å gjøre? skal kåpene på igjen og du vil ha den original til slutt?

Batteriet er koblet fra, det ser bare ikke slik ut på bildene.

Som skrevet i PM, dersom det viser seg at ledningsnettet må bygges opp igjen, så trenger jeg all hjelp jeg kan få. Det er per dags dato altfor avansert for neandertaler-hjernen min. Lys osv skal jeg klare å hanskes med, men alt det motorrelaterte er jeg pissnervøs for å pelle på.. Razz 

Kåpene skal ikke på igjen. Planen er å få et klassisk utseende til slutt, med bare det aller mest nødvendige av elektrisitet.

Denne sykkelen her er en inspirasjonskilde, den har det meste jeg ønsker meg. Fin tank oppå ramma istedenfor inni, klassiske lykter og skjermer osv..

Vis Medlemmets Profil
Jeg er glad dette ikke er mitt prosjekt...  Shocked Men den XR1500-en er jo litt kul da, på en syk måte.  rabbit 

Vis Medlemmets Profil
Fjerner du stereo og alt av strømtjuver, merker resten godt og plugger ut alle kontaktene med litt merking på som du lager kan det hende du blir overrsaket over hvor greit det er. Selv om det ser grasalt ille ut nå.
Skaff et originalt koblingsskjema for det elektriske. Ligger mye info der, ikke minst fargekodingen. Så sitter du etter hvert med originalnettet løst og kan sy det på igjen hvis det blir løsningen.

Ut fra skjematikken finner du ut hva som MÅ beholdes. Da kan du evt dra ut alt unødvendig av strømpene og legge nettet tilbake når den tid kommer.
Ta et par bilder før du røsker av alt, kan være noen føringsveier rundt rammerør osv som ikke er så intuitive i ettertid.

Det er som å spise en elefant; du tar en bit av gangen bare så er du ferdig en dag.

Vis Medlemmets Profil
Hehe... Spise en elefant er riktig uttrykk her ja.. :p

Vis Medlemmets Profil
Da har Espen vært på besøk og har fått en nær wingen opplevelse! Han virket litt overrasket over hvor mye ledninger det faktisk er! Men positiv allikevel! Jeg fikk tilogmed et par ideer til hvordan diverse ting kan løses. :-)

Og så fikk jeg kikke litt på sykkelen hans, og den var jaggu flott! Veldig bra jobb har han gjort med den sykkelen :-)

Vis Medlemmets Profil
Jeg og guttungen passerte nær deg i dag... men vet ikke hvor nær... tongue 

Vis Medlemmets Profil
mekkern skrev:Jeg og guttungen passerte nær deg i dag... men vet ikke hvor nær... tongue 

Hvis du kjørte fra Hof og ned til Andebu, så var dere nok veldig nære ja. Passerte masse sykler langs veien i dag :-)

Er jo bare å stikke innom hvis dere passerer. Er jeg hjemme vanker det kaffe :-)

Vis Medlemmets Profil
kan bekrefte at at denne jobben er omfattende :) men absolutt overkommelig. mye å sette seg inn i i de forskjellige skjemaene men bjønnavind virker motivert og da går det utroligste!

Vis Medlemmets Profil
Er det noen oppdateringer å spore her?

Vis Medlemmets Profil
Så det ER mulig å lage sykkel av GW, altså!

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 2 av 2]

Gå til side : Previous  1, 2