Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Tur på himmelsprett'n

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 Tur på himmelsprett'n on Ons 28 Mai 2014 - 19:03

Har dukka opp et hull i kalender'n i morra så da stikker jeg og kjører en tur.
Tenkte å frese t/r Lysebotn med avgang fra Ngutu sånn i 10tia.

Blir vel i underkant av 52mil inkl. Omveier, en passe dagsetappe når en kjører Hayabuss i solskinnet..

Om noen føler for å henge seg på er D bare å melde seg.

Det kommer til å gå i moderat tempo med plenty pauser, akter ikke å være hjemme før det mørtner sånn i 23 tia.

Vis Medlemmets Profil

2 Re: Tur på himmelsprett'n on Ons 28 Mai 2014 - 23:17

Hadde vært gøy det - men det blir seiltur Oslo - Sandefjord - er gøy det også…..

Vis Medlemmets Profil

3 Re: Tur på himmelsprett'n on Ons 28 Mai 2014 - 23:20

Var veldig gira på nettopp en Lysebotntur som det nu, men i morra skal taktekkerne være ferdig med huset så jeg må sjekke opp at det er bra før de drar... Arbeide på himmelspretten  Shocked 

Så i stedet blir det Haukelifjell på fredag, om Rjukan og Rauland før vi prøver gamle Røldalsvegen, Odda, ut om Utne og ferga fra Jondal og leter overnatting i Øystesetraktene. Lørdag blir rolig rull over Utvikfjell, nye Hardangerbrua, Måbødalen, Hardangervidda, Dagali og hjem.

Vis Medlemmets Profil

4 Re: Tur på himmelsprett'n on Tor 29 Mai 2014 - 5:14

joo skrev:Var veldig gira på nettopp en Lysebotntur som det nu, men i morra skal taktekkerne være ferdig med huset så jeg må sjekke opp at det er bra før de drar... Arbeide på himmelspretten  Shocked 

Så i stedet blir det Haukelifjell på fredag, om Rjukan og Rauland før vi prøver gamle Røldalsvegen, Odda, ut om Utne og ferga fra Jondal og leter overnatting i Øystesetraktene. Lørdag blir rolig rull over Utvikfjell, nye Hardangerbrua, Måbødalen, Hardangervidda, Dagali og hjem.

Tror ikke du skal håpe på at veiene utenfor tunnellene er åpne ennå. Men fordømt dere skal kjøre forbi huset mitt mens jeg er her ute da!? Evil or Very Mad 
Hadde jeg vært hjemme skulle jeg ledet deg ut på ville veier, og fikset skikkelig overnatting. Ikke i Øystese, men noe mye mye bedre:)

Bare ett tips, ikke kjør til Odda, men ta Åkrafjorden (der kan du kjøre Rullestadjuvet og de gamle veiene på utsida av tunnellene), ned til Etne, rundt gamleveien til Skånevik og fergje til Utåker. (det er en koooseveg) videre til Rosendal, der anbefaler jeg Rosendal Turisthotel. Neste morgen er det 9 km til fergja på Årsnes, så kjører du i morgensol langs Hardangerfjorden med utsikt til Folgefonna.... opp til Øystese og videre til Granvin og over ULVIKfjellet og så Hardangerbrua. Det er superb, bedre blir det ikke.

Bon Voyage cheers 

Vis Medlemmets Profil

5 Re: Tur på himmelsprett'n on Tor 29 Mai 2014 - 5:48

Var jo klar over at du var ute for tida. Men vi bestemte oss i går kveld over en lettøl og is da vi satt nede i Son på kveldsturen at "nei, vi tar en tur til Hardanger nuh!"

Ja selvsagt ULvikfjell  Embarassed 
Utvik var jeg over i fjor på en Stryn-tur...

Kjørte blant annet Rullestadjuvet i fjor, finfint det. Da hadde jeg tatt 520 og kjørt rundt Ølen og opp til Odda. Regner 520 åpner hvert øyeblikk, men hadde ikke den i tankene på denne turen. Men vet du om gamlevegen over Røldalsfjellet er åpen nå? Hadde lyst på den.
Og siden du er særs lokalkjent så kan du sikkert si noe om vi evt kan ta ferga til Matre istf Utåker og FV40 til Dimmelsvik? Får alltid lyst på sånne tynne linjer på kartet  Embarassed  Ellers har jeg ikke kjørt 48 Uskedalsvegen før så den prøves gjerne.

Jeg regner sterkt med at der blir flere turer i området i sommer, blant annet legge inn 520 østover etter f.eks Luster, Førde, Eikelandsosen, Rosendal. Kan fort bli flere passeringer av Dimmelsvik i nær framtid  cheers 

Beklager Voodoodoo, her kupper jeg tråden din  What a Face

Vis Medlemmets Profil

6 Re: Tur på himmelsprett'n on Tor 29 Mai 2014 - 7:50

joo skrev:Var jo klar over at du var ute for tida. Men vi bestemte oss i går kveld over en lettøl og is da vi satt nede i Son på kveldsturen at "nei, vi tar en tur til Hardanger nuh!"

Kjørte blant annet Rullestadjuvet i fjor, finfint det. Da hadde jeg tatt 520 og kjørt rundt Ølen og opp til Odda. Regner 520 åpner hvert øyeblikk, men hadde ikke den i tankene på denne turen. Men vet du om gamlevegen over Røldalsfjellet er åpen nå? Hadde lyst på den.
Og siden du er særs lokalkjent så kan du sikkert si noe om vi evt kan ta ferga til Matre istf Utåker og FV40 til Dimmelsvik? Får alltid lyst på sånne tynne linjer på kartet  Embarassed  Ellers har jeg ikke kjørt 48 Uskedalsvegen før så den prøves gjerne.

Jeg regner sterkt med at der blir flere turer i området i sommer, blant annet legge inn 520 østover etter f.eks Luster, Førde, Eikelandsosen, Rosendal. Kan fort bli flere passeringer av Dimmelsvik i nær framtid  cheers 

Veien fra Matre mot Omvikdalen/Dimmelsvik   (eller Edens have som noen kaller det) er knusekanonfin. Dessverre går fergja Skånevik/Matre ganske sjelden, siste avgang Skånevik er kl 2015, framme 2040. Avgangen FØR, er 0835 om morran No 
Men 48 er fin den også... absolutt!
Røldalsfjellet er en ren turistvei så jeg gir svært dårlige odds på at den er kjørbar med bil/MC enda. Var over 7 mtr snø oppi dalen der i vinter. 520 gjennstår det litt brøyting på, mener jeg å huske.
Men Åkrafjorden: Like før Markhustunnellen tar du av til høyre på Gamlevegen. Du bare krysser E134 ved butikken/kafeen og forsetter på nedsida av kafeen på Gamlevegen. Så kommer du på E134 ved Kyrping igjen. Se opp for geiter nærmere Kyrping.
Ta bilder hjemmefra, uansett hva vei du tar :)

Vis Medlemmets Profil

7 Re: Tur på himmelsprett'n on Tor 29 Mai 2014 - 8:38

Takk for tips. Får sikte på seinferga til Matre på neste tur i området og booke hotell på Rosendal i tide. Nå var det smekkfullt, men fant et rom på Hardangerfjord. Da blir det kan hende runden ut om Utne og ferge fra Jondal denne gangen.
Titta litt på webkameraer og ser at også Dyrskar er snøfullt. Da må man lide seg gjennom Haukelitunnelen også Crying or Very sad 

Bilder blir det garantert  Very Happy 

Vis Medlemmets Profil

8 Re: Tur på himmelsprett'n on Tor 29 Mai 2014 - 16:46

Du må få på deg kallosjene såpass tidlig at du rekker morraferga til Matre.Så får du tid å kjøre oppom Blåfalli på formiddagen. Ref.  mine "moppeturer" fra post 39

Og Olav lyver ikke,veien fra Matre er kjempefin

9 Re: Tur på himmelsprett'n on Tor 29 Mai 2014 - 18:07

Er alltid tidlig oppe.

Får planlegge godt neste turen der så man finner ledig rom i Rosendal og kjøre derfra til Matre tidlig på morran  bounce 

Vis Medlemmets Profil

10 Re: Tur på himmelsprett'n on Tor 29 Mai 2014 - 19:24

joo skrev:Er alltid tidlig oppe.

Får planlegge godt neste turen der så man finner ledig rom i Rosendal og kjøre derfra til Matre tidlig på morran  bounce 

Skal du over mot Rosendal, og jeg er hjemme trenger du ikke å bestille noe rom i Rosendal, den beste prisen får du på Heimdal Gard i Dimmelsvik cheers 
Så blir det en magisk runde dagen etter :)

Vis Medlemmets Profil

11 Re: Tur på himmelsprett'n on Tor 29 Mai 2014 - 19:27

Olav K skrev:
Skal du over mot Rosendal, og jeg er hjemme trenger du ikke å bestille noe rom i Rosendal, den beste prisen får du på Heimdal Gard i Dimmelsvik cheers 

Da kommer det nok en henvendelse i løpet av sesongen  What a Face 

Vis Medlemmets Profil

12 Re: Tur på himmelsprett'n on Tor 29 Mai 2014 - 21:59

joo skrev:
Olav K skrev:

Da kommer det nok en henvendelse i løpet av sesongen  What a Face 

Du har fått PM med mob.nr og mail.. i tilfelle :)

Vis Medlemmets Profil

13 Re: Tur på himmelsprett'n on Fre 30 Mai 2014 - 0:22

joo skrev:Var jo klar over at du var ute for tida. Men vi bestemte oss i går kveld over en lettøl og is da vi satt nede i Son på kveldsturen at "nei, vi tar en tur til Hardanger nuh!"

Skjerp deg, her er det Anarki, ikkeno å beklage!  What a Face 

Vis Medlemmets Profil

14 Re: Tur på himmelsprett'n on Fre 30 Mai 2014 - 0:25

T/R Lysebotn 56mil gjennomført i strålande vær. Blei ettermiddagstur iom at jeg ikke kom meg avgårde før i 15 tia. Blei litt indre pauser enn beregna men jeg kjører jo en slik en touringmaskin kalt Hayabuss så det er jo ikke noe problem.

Strålans!

Vis Medlemmets Profil

15 Re: Tur på himmelsprett'n on Fre 30 Mai 2014 - 0:33

Nice. Er det Suleskardveien eller veien over til Lysebotn brøytekantbildene er tatt?

16 Re: Tur på himmelsprett'n on Fre 30 Mai 2014 - 0:52

Mener d var over til Lysebotn men det var egentlig bra med kanter begge steder.

Vis Medlemmets Profil

17 Re: Tur på himmelsprett'n on Lør 31 Mai 2014 - 19:03

Ser ut som finfin tur.
Mer snø enn vi hadde over Haukeli og Hardangervidda jo...

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]