Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Konspirasjon på gang..

Gå til side : Previous  1 ... 5, 6, 7 ... 23 ... 40  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 6 av 40]

126 Re: Konspirasjon på gang.. on Lør 24 Nov 2012 - 13:03

Som du så av omtalen av FED - så er dette mandatet til FED styrt av politikerne - og det er Kongressen Obama må få med seg på å gjøre noe med disse reglene som har ført til denne krisa.

Obama og Kongressen styrer budsjetter og regler - FED tar seg av pengepolitikken - rentenivå og tilgang på penger - de samarbeider om å prøve å løse problemene - Skulle Fed opptre helt i utakt med hva politikerne vil - se kan de gjøre endringer i FED - eller forandre mandatet.

Når renta er satt ned til nesten 0 - så mister FED et virkemiddel - da har de spilt ut rentekortet - men de kan trykke penger - og satse på økt forbruk og inflasjon - som kan bedre US konkurranseforhold til andre land - da blir det lettere å balansere budsjettene - og lettere å betale gjelda.

Det store problemet oppstår for et land hvis de har så stort underskudd at de ikke har mulighet å løse probemet -ref Hellas - hadde de ikke hatt Euro - hadde de devaluert (sterkeste kortet i pengepolitikken) ref Sverige 83 - 30% mindre kroneverdi over natta.
Helles måtte få ettergitt gjeld i steden. USA kan etter det jeg vet i praksis ikke devaluere pga dollarens sentrale stilling i verden, men de kan presse Kina til å oppgradere sin valuta til et markedsmessig riktig nivå - men det kan føre til trøbbel i Kina - som også påvirker andre.

Vis Medlemmets Profil

127 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 29 Nov 2012 - 11:35

Desperat forsøk fra Tea-Party:

http://www.dagbladet.no/2012/11/29/nyheter/usa/presidentvalg/24594943/

De er jo så utrolig patetiske de folka ....

Vis Medlemmets Profil

128 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 29 Nov 2012 - 11:47

Og jaggu går Verdensøkonomien bedre:

http://e24.no/makro-og-politikk/investorer-om-verdensoekonomien-har-ikke-vaert-bedre-paa-18-maaneder/20305658

Ser ut som USA blir attraktivt framover.

...er jo forståelig at Fjollerud trekker seg fra politiske diskusjoner - han tar jo alltid feil stakkar....

Vis Medlemmets Profil

129 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 29 Nov 2012 - 11:54

Haya99 skrev:Desperat forsøk fra Tea-Party:

http://www.dagbladet.no/2012/11/29/nyheter/usa/presidentvalg/24594943/

De er jo så utrolig patetiske de folka ....

Tea Party er vel ikke Romney-fans?

Tea Party vil tilbake til gull-standard og de vil kvitte seg med FED og la Staten (Treassury) styre pengepolitikken. Meg bekjent er Ron Paul mest pop hos Tea Party, de fleste forstår hva Mitt Romney står for, og det har lite med Tea Partys verdier å gjøre..

Ron Paul er mannen, ikke Mitt Romney. Dette burde være elementært, Haya?

Vis Medlemmets Profil

130 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 29 Nov 2012 - 12:03

Haya99 skrev:Og jaggu går Verdensøkonomien bedre:

http://e24.no/makro-og-politikk/investorer-om-verdensoekonomien-har-ikke-vaert-bedre-paa-18-maaneder/20305658

Ser ut som USA blir attraktivt framover.

...er jo forståelig at Fjollerud trekker seg fra politiske diskusjoner - han tar jo alltid feil stakkar....

Put your money where your mouth is?

-Optimistene sier at Oslo Børs skal opp i 500 før Nytt År, er du en av dem som tror på dette, gjør du lurt i å handle aksjer NÅ? (Helst igår, da DNB fikk juling, men det er ikke for sent?)

Jeg har tidliger spurt deg hvilke tegn du sikter til når du sier at økonomien er reddet og at alt skal bli bra? Ikke ofte jeg får svar? Faktisk aldri..

Du er ganske alene om å mene at Eurosonen har en lys fremtid og at Hellas skal bli gjeldsfri, men ære være deg for å ikke gi opp..

Vi har nok sagt det meste som kan sies om dette temaet, nå får vi bare følge med og se hva som skjer. For egen del vil jeg uansett praktisere den samme leveregelen du mener Hellas må følge; betale ned gjeld og ikke låne mer. Det er igrunn ganske greit for meg, jeg har det jeg trenger og føler ikke at jeg går glipp av noe om jeg ikke tar opp mer lån...

Vis Medlemmets Profil

131 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 29 Nov 2012 - 12:26

Du vil ikke snakke om US lenger - da alt går så meget bedre der - Obama vant - GOP er på tilbaketog - Teabaggers/Fox blir latterliggjort - og de får orden på økonomien - finner masse olje - trenger ikke importere.

Det med Hellas - er et skoleksempel på en elendig drevet butikk - bare det å få inn det som skulle vært betalt i skatt ville hjulpet dem.
Det er snakk om å få ting til å funke - så kommer også de ut av krisa etterhvert.

Vis Medlemmets Profil

132 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 29 Nov 2012 - 13:29

Haya99 skrev:Du vil ikke snakke om US lenger - da alt går så meget bedre der - Obama vant - GOP er på tilbaketog - Teabaggers/Fox blir latterliggjort - og de får orden på økonomien - finner masse olje - trenger ikke importere.

Det med Hellas - er et skoleksempel på en elendig drevet butikk - bare det å få inn det som skulle vært betalt i skatt ville hjulpet dem.
Det er snakk om å få ting til å funke - så kommer også de ut av krisa etterhvert.

Siste ord var altså ikke sagt? Du vil ta en runde til?? Shocked

Om jeg skal orke en runde til, MÅ du begynne å svare saklig på spørsmålene mine, det holder ikke med å si at "dette orner sæ, før-atte han Obbama vant, ja!" DET er ikke bra nok for meg!

USA har 90.000.000.000.000 kr i gjeld. Hvordan skal dette tilbakebetales?

-Det er fristende å spørre "Hvorfor skal de gidde å betale", men du er jo svoren FED-entusiast og ser ingen problemer med at FED pumper ut penger til sine egne eiere, og sender regninga til skattebetalerene, så jeg får foreløpig slå meg til ro med at du vil endre syn når du forstår hvor mye Ben Bernanke koster amerikanske skattebetalere, dette er et av de punktene vi står legst fra hverandre på, og jeg forventer ingen snarlig endring der..

Vedr Hellas / England / Spania / Italia / Polen etc, etc, etc på den ene siden og Norge og Tyskland etc på den andre; Ser du ikke at det er en sammenheng mellom hvor mye skatter en nasjon klarer å kreve inn, og hvor mye lån de klarer å ta opp?

La oss si det slik; Malawi har neppe så stor gjeld til internasjonale lånehaier?

Det er først når en nasjon er istand til å betale at de får lån? Det er elementært?
-Så om Hellas aldri hadde innført personskatt, hadde de heller aldri fått lån, og de hadde heller aldri blitt gjeldsslaver?
-Dette ER enkelt, ikke sant?

Jeg har over tusen poster, Haya. Jeg kan kjøre på videre. 2.000 er innen rekkevidde om du insisterer på å krangle videre! Cool

-Men oppriktig talt; Det kommer jo ikke så mye nytt i denne debatten? Jeg kommer aldri til å støtte J.M Keynes, og du kommer aldri til å innse at Keynes tok alvorlig feil? Jeg kommer aldri til å mene at Ben Bernanke gjør noe positivt for samfunnet, DU er hellig overbevist over at FED må få fortsette som før? Du mener Donald Trumph & Co er de store stygge ulvene i Usas finansmarkeder, JEG mener bankene, med Fed i spissen, er de som må "tas"..

Nei, vi kommer neppe videre med dette. Ikke før du også ser skriften på veggen. Det jeg kan trøste meg med er at det ikke er lenge til nå.. Ingen kan redde Euroen, bare pengetrykking kan betjene Usas astronomiske gjeld. Denne pyramiden blir ikke større, ikke engang Obama klarer å endre på det...

Vis Medlemmets Profil

133 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 29 Nov 2012 - 13:52

Clinton leverte US fra seg i god stand i 2000 - på 8 år klarte Bush å starte 2 kriger og kjøre lander på ræva - høy oljepris og krig er to store faktorer - så har du finanskrisa - skapt av et elendig regelverk og sleipe finansfolk.

Nå strammes det inn på regelverket - det blir slutt på krigene - US kommer til å prod. egen olje - der har du noen store faktorer som gjør at ting retter seg. Dette kan føre til lavere oljepris - meget bra for hele verden untatt de som eksporterer olje - bl.a Norge (og klimaet) - der har du vår største fare i framtida.

Dette er de viktige trekkene - mens du babler om FED og grafer du ikke skjønner bæret av - og først kom gjelda - så universet - bruk den evne til logikk littergrann og ikke les disse konspirasjonssidene så går det nok bedre.

Vis Medlemmets Profil

134 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 29 Nov 2012 - 17:28

Hmmm..

Skal vi se..

OK, ser igrunn bra ut under Clinton. Bush svir av litt mye spenn, men det ser ikke ut til at dette kan tilskrives krigene alene? US invaderte Afg i 2001, fremdeles fine tall på budsjettet? Irak i 2003? Underskudd, ja, men det tar ikke av før 2008 / 2009?

-Hva skjedde i 2008 som kan forklare denne enorme økningen i underskuddet der borte, Haya?

-og hva ville Obama gjort istedet?

Jeg klarer jo ikke la være å komme med litt konspirasjonsteorier, det er jo det som gjør livet spennende?

Hva var Bush sin holdning til det å gå til krig, under valgkampen i år 2000?

Hint: Denne MÅ du se, Haya!

Vis Medlemmets Profil

135 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 29 Nov 2012 - 17:38

Hva skjedde i 2008? Er du nylobotomert?

Det var jo da det store krakket i finans kom din apekatt - det var gave til den nye presidenten fra den Gamle.

Da kjøpe US opp masse dårlige papirer for å redde bankene - samtidig som det første til krise og mindre fart i økonomien.

Ikke lett å diskutere når du ikke har såpass elementær kunnskap.

Vis Medlemmets Profil

136 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 29 Nov 2012 - 17:49

He he.. Du går selvfølgelig 5 på..

For det ver IKKE US som kjøpte råtne lån, det var FED som kjøpte, US måtte bare sitte pent og ta i mot alle sprellene FED fant på.

-Men du mener jo at FED og Presidenten er to sider av samme sak, og du mener at FED takler disse utfordringene på en bra måte fremdeles..

-Så da blir det bare rett og rimelig å frikjenne Bush, i og med at hverken Obama, eller Bush har gjort noe som helst for å stoppe Bernanke og FED?

Vis Medlemmets Profil

137 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 29 Nov 2012 - 17:57

http://e24.no/makro-og-politikk/solid-vekst-i-usa/20305824

Vis Medlemmets Profil

138 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 29 Nov 2012 - 17:58

99Trollerud skrev:He he.. Du går selvfølgelig 5 på..

For det ver IKKE US som kjøpte råtne lån, det var FED som kjøpte, US måtte bare sitte pent og ta i mot alle sprellene FED fant på.

-Men du mener jo at FED og Presidenten er to sider av samme sak, og du mener at FED takler disse utfordringene på en bra måte fremdeles..

-Så da blir det bare rett og rimelig å frikjenne Bush, i og med at hverken Obama, eller Bush har gjort noe som helst for å stoppe Bernanke og FED?

Det at gjelda økte viser jo bare sammenhengen mellom FED og US - det er samme saken.

Kom med dok på at FED er privat slik du hevder.

Vis Medlemmets Profil

139 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 29 Nov 2012 - 18:12

Haya99 skrev:
Kom med dok på at FED er privat slik du hevder.

Du får ta det fra Alan Greenspan selv? -HAN vet vel hva han snakker om?

Spol frem til 7:40, så slipper du å se hele filmen:

Alle vet dette, Haya? Du er ganske alene om å forsvare kriminelle banditter som Greenspan & Co?

Vis Medlemmets Profil

140 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 29 Nov 2012 - 18:18

Du slipper heller ikke unna å kommentere George W intervjuet fra valgkampen i 2000! tongue

Jeg VIL vite
1) Hva du synes om Georg sine utsagn i 2000
2) Hva kan ha forårsaket slik ENORM omveltning etter at han ble valgt?

(-er Presidenten virkelig den som styrer der borte?) rabbit

Vis Medlemmets Profil

141 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 29 Nov 2012 - 18:25

Mer FED-go'saker jeg vil at Haya skal se, og kommentere på:

Er det RIKTIG, Haya, at FED slipper unna revisor?

Norges Bank har gamle Kosmo på nakken, de liker det ikke, og han klager stadig vekk på manglende samarbeid, men FED har ikke revisor-plikt over hodet?

Riktig eller galt, Haya?

Vis Medlemmets Profil

142 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 29 Nov 2012 - 19:06

Etter ankomsten til et vesen med større trang til ordgyteri enn dere to til sammen, ble denne tråden kjedelig.
Jeg hadde hååpet Normann skulle komme hit, men nå er det nesten ENDA bedre!

Very Happy

Vis Medlemmets Profil http://haeggis-mess.blogspot.no/

143 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 29 Nov 2012 - 19:10

Som sagt; Oddsen for at det er Jånny-Jånny som er første mann til 2.000 poster ser ut til å bli større og større for hver dag som går..

Vis Medlemmets Profil

144 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 29 Nov 2012 - 19:11

Moro lell! jocolor

145 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 29 Nov 2012 - 19:14

Jånny-Jånny ankommer ikkebike;

...jeg beklager på forhånd, Hallis, men jeg mistenker at denne tråden kommer til å endre karakter nå...

146 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 29 Nov 2012 - 21:34

Det Greenspan sa var at når de først er valgt er de uavhengige - men det er ikke helt korrekt - Kongressen holder kontroll med FED - og Presidenten utpeker styret og styrelederen.

Den andre videoen: Bernanke svarer at han ikke synes at kongressen skal detaljstyre FED - og det er jo korrekt - FED skal ikke styres av de idiotene i GOP som har makta nå. Noe de har tiltusket seg - de har ikke velgerne bak seg.

Vis Medlemmets Profil

147 Re: Konspirasjon på gang.. on Fre 30 Nov 2012 - 7:27

La meg gjøre det enkelt, Haya, så vi slipper så mye tåkeprat:

Er det bra eller dårlig at FED ikke har revisjonsplikt? (Og dermed aldri er "revidert"?)

Vis Medlemmets Profil

148 Re: Konspirasjon på gang.. on Fre 30 Nov 2012 - 8:15

99Trollerud skrev:La meg gjøre det enkelt, Haya, så vi slipper så mye tåkeprat:

Er det bra eller dårlig at FED ikke har revisjonsplikt? (Og dermed aldri er "revidert"?)

Om de har revisjonsplikt slik vi oppfatter det vet jeg ikke - så da kommenterer jeg ikke det.

Men du er enig at de videoene ikke inneholdt noe konspiratorisk?

På den andre videoen blir jo FED -sjefen grillet av Kongressen - så de har et oppsyn med FED.

Og vet du hvor FED sender sitt overskudd ? Jo til US-treasury - Skatteetalen - så pengene går inn i Gov-US - en temmelig klar indikasjon på forholdet til Staten US.

Men nå lødner det i US - så FED har da gjort sin del riktig - og Obama også - og det ser ut til at Rep. er mer medgjørlige - så da regner jeg med at US er over kneika - noe også din graf viser.

Vis Medlemmets Profil

149 Re: Konspirasjon på gang.. on Fre 30 Nov 2012 - 8:30

1) Når FED ikke har revisjon, hvordan kan du da stole på at de betaler av sitt "overskudd" til Staten?

2) Just for the record; Treassury er "Finansdep", IRS er "Skatteetaten"

3) Når kan jeg forvente svar på din holdning til revisjon / ikke revisjon av FED? (Hvor lang tid skal du bruke på å finne ut om det er en myte, eller fakta, at de ikke revideres?)

4) Kan jeg igjen be om en kommentar fra deg vedr Bush Jr holdning til krig og "nasjonsbygging" under valgkampen i år 2000? (Du så vel filmen?)

Vis Medlemmets Profil

150 Re: Konspirasjon på gang.. on Fre 30 Nov 2012 - 10:50

Du liker å snirkle deg inn på ting som ikke er relevant - det gjør at du mister oversikten Hollis.

Hva mannen som sa "mission accomplished" i Irak for ørten år siden sa i en tale i 2000 - når vi i 2012 sitter med fasiten av hva han accomplished er totalt irrelevant - så jeg har ikke sett videoen nei.

Bottom line det FED og Obama gjorde funket.

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 6 av 40]

Gå til side : Previous  1 ... 5, 6, 7 ... 23 ... 40  Next