Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Konspirasjon på gang..

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 22 ... 40  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 4 av 40]

76 Re: Konspirasjon på gang.. on Ons 31 Okt 2012 - 21:46

99Trollerud skrev:
jhn skrev:
Hvis man skal bruke Trollerud teori, så kan det ikke skapes verdier ... overhodet.
Det blir litt for filosofisk til å ha noen ... eeh.. verdi

Ja, er det ikke rart? Vi har lagd oss et system bare noen få mennesker forstår? Og du er en av de få?

Like sikkert som at 1+1=2, så er det slik at pengene kommer etter gjelden. Gjelden først, så pengene. Bare å pugge denne læresetningen, det er slik verden er skrudd sammen. BULLSHIT - gi en referanse til noen som sier dette som har snev av kred.

Om, eller når du begynner å filosofere rundt dette, vil bitene sakte men sikkert falle på plass. Det ER infløkt, men basicen er enkel.
Innføkt men enkelt - jatta!

Det finnes mennesker der ute som EIER pengene dine. OK men da er de jo ikke mine - kronidiot!! Det finnes mennesker der ute som har monopol på å utstede penger mot gjeld.

Gjeld er alltid befestet med renter, og da blir konsekvensen at Gjeld alltid er større enn pengemengden. Og hva er logikken her???

Man kan ikke prate seg bort fra dette. Dette er 100% grunnleggende, at Haya sier at dette er svada forandrer ikke verden.

Så det hjelper ikke om verden har verdier for 1000000000000000000000000000000000000000000opphøyd i tusenende potens, gjelda er likevel større. Alle penger som finnes er aldri nok til å gjøre opp all gjeld. Referanse?

Er det mulig??? Tror du virkelig at det du sjøl skriver inneholder logikk?

Gjør det jeg gjorde tidligere - kom med noen enkle referanser - jeg gidder faen ikke se en svadafilm - kom med et sitat !

Vis Medlemmets Profil

77 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 1 Nov 2012 - 7:52

Haya etterlyser info. Og jeg trodde jeg hadde gitt mer enn nok.. Ja, ja. Vi prøver igjen?

Er det OK å klippe fra Wiki, Haya? Eller er det løgn og svada det som står der:

Vedr det at jeg er en kronidiot som hevder at du ikke eier pengene dine:
Les:
"... a depositor opening a checking account at a bank in the United States with $100 in cash surrenders legal title to the $100 in cash, which becomes an asset of the bank."

Kjipt?

Hva med denne:
" a deposit at a bank is considered a loan from the customer to the bank. That is, the funds deposited are no longer the property of the customer"

Jeg oppfordrer deg som sagt til å SØKE informasjon selv, det er ikke vanskelig, det krever bare at du er nyskjerrig nok til å gidde.

For et jævla mas om dokumentasjon, når skla du begynne å STOLE PÅ det jeg sier?

Vedr pengemengde kontra gjeld:

Siden jeg ikke fant tall for 2012 i farten kan vi se på 2005?

M3 = "the amount of money in circulation + all large time deposits, institutional money-market funds, short-term repurchase agreements, along with other larger liquid assets. The broadest measure of money; it is used by economists to estimate the entire supply of money within an economy."

M3 i 2005 var 10.000 milliarder USD, og sum gjeld var 55.000 mrd i "kredittmarkedet"?

Mer klipp og lim: "... over the past 30 years, we've generated about $1 of economic growth for every $3 we've borrowed."

Som den liberalisten jeg er, aksepterer jeg din rett til å stikke hodet i sanden, men i en verden hvor fler og fler åpner øynene sine for elefanten i rommet, blir det bare dumt å fortsette å benekte problemene vi står ovenfor..

Men for all del, gjør hva du vil... Rolling Eyes

Vis Medlemmets Profil

78 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 1 Nov 2012 - 8:06

Det der kommer ikke til å aksepteres, Hallis.
Husk; han skulle ha "referanse til noe anerkjent".
Jeg formoder at det da skal være noe han kjenner til fra før. Prøv Disney, Glommanytt, Der Spiegel, kanskje til og med NYT...

Vis Medlemmets Profil http://haeggis-mess.blogspot.no/

79 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 1 Nov 2012 - 8:14

Nok en TOTALT BORTKASTET Youtube-link Haya aldri kommer til å se:

Vis Medlemmets Profil

80 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 1 Nov 2012 - 8:47

Klippe fra nettet og så prosessere gjennom en forvridd hjerne blir aldri bra.

Trolleruds triks er å aldri diskutere noe i nærheten av konkret - ved å servere masse svada forsøker han å fremstå som smart - de færrste leser det han skriver - og jeg gjør det ikke.

Han skal forsøke å si at jeg ikke eier en 100 lapp jeg har i lomma - så tar han et utsnitt av noe juriskt pjatt fra det å åpne en bankkonto i US - som bevis. Jeg skal ikke åpne en konto i US - men jeg har penger i lomma - som er mine.

Vel jeg gidder ikke kommentere mer av BS fra Hollis - jeg må også inrømme at jeg blir såpass irritert over dette pisset at jeg tenker at personen Hollerud er en jeg ikke orker å forholde meg til.

Jeg har jo truffet han flere ganger å da fremstår han som ganske sympatisk - og ville aldri ha servert slikt piss ansikt mot ansikt.

Har en annen bekjent som gjør det samme - babler ivei om noe som kan virke avansert - men såfort det blir en konfrontasjon på noe som kan etterprøves så skifter han tema - gjerne til noe totalt utsvevende. Sannheten er at han bare kommer med svada - men det er endel svake sjeler som går på.

Vis Medlemmets Profil

81 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 1 Nov 2012 - 8:58

"Han skal forsøke å si at jeg ikke eier en 100 lapp jeg har i lomma - så tar han et utsnitt av noe juriskt pjatt fra det å åpne en bankkonto i US - som bevis. Jeg skal ikke åpne en konto i US - men jeg har penger i lomma - som er mine. "

Forsøk å ta en bunke pengesedler og sett fyr på dem? Med din virkelighetsoppfatning er dette helt greit, -det er jo DINE penger??

FEIL! Du vil bli anmeldt for skadeverk! Pengene tilhører Norges Bank.

Det er så synd at du ikke forstår det elementære en gang..

Om du brenner opp penger, fjernes disse fra sirkulasjonen som skal "skape verdier", og økonomien bremses ned? Igjen HELT elementær lærdom, som noen av oss ikke har plukket opp ennå... silent

Vis Medlemmets Profil

82 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 1 Nov 2012 - 9:34

Du hverken svarer eller kommenterer direkte selv, Haya. Altså er du i samme kategori du plasserer Hallis.
Jeg har spurt minst to ganger om du virkelig anser pengene i seg selv som reelle verdier...

OM du gjør det, viser du jo bare at du ikke har det minste lille fnugg av grunnkunnskap for å kunne føre en adekvat diskusjon innen temaet som her berøres.

Som nevnt; de første spede forsøkene på penger i USA - bestefaren til dagens dollar - bar navnet "Debt Note". Hva sier DET deg?

...også synes jeg personlig at du er i ferd med å bli litt vel agressiv og ufin i dine karakteristikker av motdebattanter. :p

Vis Medlemmets Profil http://haeggis-mess.blogspot.no/

83 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 1 Nov 2012 - 9:45

Jeg tror han har lyst å vri hue av meg akkurat nå.. monkey

Men jeg frykter intet, Haya skal jeg lett løpe fra!

I Holland heter penger "geld"? Helt tilfeldig? Suspect

Vis Medlemmets Profil

84 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 1 Nov 2012 - 12:01

Haeggis Amateur Line skrev:
Jeg har spurt minst to ganger om du virkelig anser pengene i seg selv som reelle verdier...
Ikke for å være ufin, men det spørsmålet der e vel forholdsvis tåpelig.
Det spørs jo hva du mener med "i seg selv" Papiret er jo ikke så mye verdt, finnes det ikke noe å kjøpe ...0 verdi, men hvis det finnes noe du har lyst på, har jo pengene sin pålydende verdi.
Hva kan man svare på et sånn spørsmål? Hva ville du svart?
Det e jo et ganske filosofisk spørsmål, som det ikke finnes kun et riktig svar på

Vis Medlemmets Profil

85 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 1 Nov 2012 - 12:14

99Trollerud skrev:

Papiret ja. Selve verdien av 100-lappen er jo hans.
Han kan veksle inn 100-lappen i melk eller ventilhetter, dette er vel ikke Norges Bank's eiendeler?
At Norges Bank anser alle penger som sine eiendeler er vel fordi de vil ha en viss kontroll med hvor mye penger som er i omløp.
Det er jo fornuftig, også sett med dine øyne vil jeg tro?
Kanskje spesielt med dine?

Vis Medlemmets Profil

86 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 1 Nov 2012 - 12:14

jhn skrev:
Ikke for å være ufin...

Hvorfor ikke?

Nå synes jeg å erindre at du mente det var blitt litt for mye koseprat her inne, for ikke så lenge siden? Nå som vi er tilbake der hvor enkelte begynner å true andre forummedlemmer med gratis juling, skulle vel det være helt i tråd med herrens ønsker for å få opp temperaturen litt?

Ufinhet funker bra på nettet, bare å fortsette med det.. Mad

Vis Medlemmets Profil

87 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 1 Nov 2012 - 12:30

jhn skrev:
99Trollerud skrev:

"Selve verdien" blir for enkelt. "Selve verdien" skal jo bytte hender mange ganger, fjerner du en seddel fra omløp, bremses økonomien?

Selve seddelen er vel å anse som bankens "verktøy", som brukes til å stimulere folk til å jobbe? Jeg klarer ikke helt å se hvor grensen mellom papiret og verdien går?

jhn skrev:
Han kan veksle inn 100-lappen i melk eller ventilhetter, dette er vel ikke Norges Bank's eiendeler?

Dette er ikke lett å svare på. Sjansen for at ventilhettene er bankens eiendom er definitivt til stede. Varelager kan absolutt være pantsatt, og dermed bankens eiendom.

jhn skrev:
At Norges Bank anser alle penger som sine eiendeler er vel fordi de vil ha en viss kontroll med hvor mye penger som er i omløp.

Ikke bare "en viss kontroll", de vil ha 100% kontroll. Desverre klarer de ikke dette lengre, og pyramidespillet rakner..

jhn skrev:

Ingen ting Sentralbankene driver med er fornuftig i mine øyne.. I mine øyne tvinger Sentralbanken meg til å være med på ett regissert spill som jeg ikke ønsker å delta i.

Vis Medlemmets Profil

88 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 1 Nov 2012 - 12:42

99Trollerud skrev:
jhn skrev:
Ikke for å være ufin...

Hvorfor ikke?

Nå synes jeg å erindre at du mente det var blitt litt for mye koseprat her inne, for ikke så lenge siden? Nå som vi er tilbake der hvor enkelte begynner å true andre forummedlemmer med gratis juling, skulle vel det være helt i tråd med herrens ønsker for å få opp temperaturen litt?

Ufinhet funker bra på nettet, bare å fortsette med det.. Mad
Det blir direkte utrivelig om du skal gå rundt å huske hva man har sagt tidligere, det vil få den uheldige konsekvensen at saklighetsnivået øker.
Jeg vil ikke være nødt til å stå til ansvar for hverken tidligere ord eller handlinger, bare så det e klart
Jeg er en stor tilhenger av ufinhet, men ikke alltid ... ikke i akkurat det innlegget. Å alltid være ufin ville rett og slett være ufint ... og det vil vi jo ikke være.

Vis Medlemmets Profil

89 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 1 Nov 2012 - 12:51

99Trollerud skrev:
jhn skrev:
99Trollerud skrev:

"Selve verdien" blir for enkelt. "Selve verdien" skal jo bytte hender mange ganger, fjerner du en seddel fra omløp, bremses økonomien?

Selve seddelen er vel å anse som bankens "verktøy", som brukes til å stimulere folk til å jobbe? Jeg klarer ikke helt å se hvor grensen mellom papiret og verdien går?

jhn skrev:

Dette er ikke lett å svare på. Sjansen for at ventilhettene er bankens eiendom er definitivt til stede. Varelager kan absolutt være pantsatt, og dermed bankens eiendom.

jhn skrev:

Ikke bare "en viss kontroll", de vil ha 100% kontroll. Desverre klarer de ikke dette lengre, og pyramidespillet rakner..

jhn skrev:

Ingen ting Sentralbankene driver med er fornuftig i mine øyne.. I mine øyne tvinger Sentralbanken meg til å være med på ett regissert spill som jeg ikke ønsker å delta i.
Beklager den siste der ... jeg burde ha sett den komme Laughing
men hvis vi nå skal ha en SB, da er det fornuftig ...eller?
Men det er ikke ulovlig å destruere melk og ventilhetter?

Vis Medlemmets Profil

90 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 1 Nov 2012 - 12:59

[quote="jhn"
Men det er ikke ulovlig å destruere melk og ventilhetter?[/quote]

Aldri si aldri.. Jeg vil tro at det er ulovelig å destruere melk.

Om en bonde destruerer melken sin med vilje, er det nok helt sikkert straffbart, det er jo "Staten" som har betalt bonden for å produsere melken? Tror jeg da..

Vis Medlemmets Profil

91 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 1 Nov 2012 - 21:31

Noen som så "Heist: Who Stole the American Dream?" på NRK2 idag? Det er sikkert mulig å se den på nettTV - noe av det bedre jeg har sett på lenge.

Forteller om hvordan Corporate Power startet av 6 rikinger på 70 tallet som la en plan - og via Reagan og mediadominans - klarte å deregulere næringlivet i US - ta rotta på fagforeningene - gi skattelette til de rikeste - ødelegge sosiale rettigheter - deregulere finans og media (åpne for folk med en agenda - ikke krav til objektivitet). Ser også at demokratiske presidenter blir nikkedukker - avhengig av støtte - kan ikke gjøre noe CP er nå for mektige. Og hvordan de går fri for tap etter krisa.

Vi ser tegnene til det samme her - ref start på tråden - konservative tenketanker - kommersielle media - fagforeninger under press (Reagan tok rotta på flygelederne - og de er under press her også). Privatisering.

Vis Medlemmets Profil

92 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 1 Nov 2012 - 21:41

Flygelederne er vel det værste eksemplet på maktmisbruk vi har sett på lange tider her til lands

Vis Medlemmets Profil

93 Re: Konspirasjon på gang.. on Fre 2 Nov 2012 - 7:33

Haya99 skrev:Noen som så "Heist: Who Stole the American Dream?" på NRK2 idag? Det er sikkert mulig å se den på nettTV - noe av det bedre jeg har sett på lenge.

Forteller om hvordan Corporate Power startet av 6 rikinger på 70 tallet som la en plan - og via Reagan og mediadominans - klarte å deregulere næringlivet i US - ta rotta på fagforeningene - gi skattelette til de rikeste - ødelegge sosiale rettigheter - deregulere finans og media (åpne for folk med en agenda - ikke krav til objektivitet). Ser også at demokratiske presidenter blir nikkedukker - avhengig av støtte - kan ikke gjøre noe CP er nå for mektige. Og hvordan de går fri for tap etter krisa.

Vi ser tegnene til det samme her - ref start på tråden - konservative tenketanker - kommersielle media - fagforeninger under press (Reagan tok rotta på flygelederne - og de er under press her også). Privatisering.

Nei, er det mulig??

Sikkert bare konspirasjonsteorier fra Tea Party-bevegelsen... scratch

Vis Medlemmets Profil

94 Re: Konspirasjon på gang.. on Fre 2 Nov 2012 - 8:23

jhn skrev:Flygelederne er vel det værste eksemplet på maktmisbruk vi har sett på lange tider her til lands

Enig - men når da konservative bruker slike konflikter til å undergrave alle fagforeninger -så blir det farlig.

Derfor kan fagforeninger med mye makt (typografene tidligere) -flygelederene nå - ødelegge så utrolig mye hvis de ikke forvalter sin makt på rette måten.

Det som har skjedd i US er at de gikk bort fra "New Deal" - som var et slags sosialdemokrati light - hvor bankene ikke fikk lov å spekulere vilt -og pressen måtte vise objektivitet - til et råkapitalistisk system hvor CP gjør som de vil og har all makt.

De har ikke gjort noe ulovlig - men når ekstremt stor økonomisk makt forener seg om et felles mål - så kan de få til omtrent hva som helst - lovlig.

At de ser ut til på sikt å undergrave seg selv (ødelegger markedet) ved å kjøre vanlige mennesker ned til eksistensminimum e det som blir deres bane på lang sikt.

Vis Medlemmets Profil

95 Re: Konspirasjon på gang.. on Fre 2 Nov 2012 - 8:33

Haya99 skrev:
At de ser ut til på sikt å undergrave seg selv (ødelegger markedet) ved å kjøre vanlige mennesker ned til eksistensminimum e det som blir deres bane på lang sikt.

ett ord: "Vikarbyrådirektivet"

ett til: "Tjenestedirektivet"

Hva blir det? "Unionbusting".. Hilsen Jens Stoltenberg...

Vis Medlemmets Profil

96 Re: Konspirasjon på gang.. on Fre 2 Nov 2012 - 9:03

http://www.frifagbevegelse.no/arbeidslivet/article6116004.ece

http://www.klassekampen.no/60773/article/item/null/innleieboom-i-arbeidslivet

Bra Jens passer på at de fagorganisertes rettigheter ivaretas...

Vis Medlemmets Profil

97 Re: Konspirasjon på gang.. on Fre 2 Nov 2012 - 17:08

Det som kan demme litt opp for disse grådige konservative jævlene borti US er faktisk Oljefundet - det er ny aktør på verdens finans og investeringsmarked;
Et fond eid av et land som er demokratisk styrt og som jobber etter etiske retninglinjer.

Er jo morro å se at penga strømmer inn :

http://www.dn.no/forsiden/borsMarked/article2500252.ece

165 milliarder i siste kvartal - ikke galt.

Vis Medlemmets Profil

98 Re: Konspirasjon på gang.. on Ons 7 Nov 2012 - 9:12

Ser ikke ut til at folk i US lar seg lure av de konservatives kødding lengre.

4 nye år for Obama - og etter det blitt det nok fru Clinton. Basketball

Vis Medlemmets Profil

99 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 8 Nov 2012 - 7:41

Og Vikarbyrådirektivet:

http://e24.no/jobb/norsk-industri-langer-ut-mot-vikarbyraadirektivet/20296083

Det betyr at vikarer skal knyttes opp mot eksist tariffer - for å hindre sosial dumping.
Så det er ikke negativt for arbeiderne at dette blir innført.

Vis Medlemmets Profil

100 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 8 Nov 2012 - 8:00

Haya99 skrev:Ser ikke ut til at folk i US lar seg lure av de konservatives kødding lengre.

4 nye år for Obama - og etter det blitt det nok fru Clinton. Basketball

Lå og hørte vårt sosialistiske kringastningsbyrå lovprise Obamas seier i hele går..

-Nå kan han begynne "å samle nasjone", og "stake ut en ny kurs for landet" og andre meningsløse floskler kom på løpende bånd..

Ikke ett ord om at Usa skylder 90.000.000.000.000 kroner, og at tidligere handelspartnere har kuttet ut USD så langt det lar seg gjøre..

Ja, ja.. Får ønske Obama lykke til med å stake ut en ny kurs, da..

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 4 av 40]

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 22 ... 40  Next