Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Konspirasjon på gang..

Gå til side : Previous  1 ... 20 ... 36, 37, 38, 39, 40  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 37 av 40]

901 Re: Konspirasjon på gang.. on Man 30 Des 2013 - 9:15

Så "Gudfaren 3" igår …. mr. Corleone prøvde å komme seg ut av mafiaen ved å nærme seg toppene i samfunnet - men fant ut at verden var minst like råtten der oppe…..

Og Siv vil ha lavere firmaskatt …. jatakk.

….men Jensemann hadde jo allerede begynt på den veien med 27% skatt - og som prinsipp at vi skulle ligge på nivå med de landene rundt oss….

Vis Medlemmets Profil

902 Re: Konspirasjon på gang.. on Man 30 Des 2013 - 17:20

Trollerud din jævla slask, koffør i svarte heite hel.... har du aldri advart oss.

Sitat fra artikkelen:
"Denne høsten sviktet tryggheten om evig prisvekst"
http://www.vg.no/nyheter/meninger/artikkel.php?artid=10141791

Vis Medlemmets Profil

903 Re: Konspirasjon på gang.. on Tir 31 Des 2013 - 6:17

jhn skrev:Trollerud din jævla slask, koffør i svarte heite hel.... har du aldri advart oss.

Sitat fra artikkelen:

Rolig, rolig! Haya har jo forklart oss at evig økonomisk vekst er helt problemfritt?!

Penger kan baretrykkes opp i uendelige mengder, de er jo tross alt kun papirlapper? Selv er jeg litt usiker på hvorfor papirlapper med fancy trykk redder økonomien gang på gang, men videre forklaring på slike spørsmål må Haya stå for..

At nordmenn IKKE bekymrer seg når statens utgifter er 220.000 kr pr snute, som tilsvarer ca 700.000 kr i skatt fra hver ansatt i privat sektor, er noe jeg ikke forstår. Om jeg skatter MER enn hva jeg tjener, er det ikke nok til å dekke fellesskapets krav?

http://www.youtube.com/watch?v=TtfQlkGwE2U

Vis Medlemmets Profil

904 Re: Konspirasjon på gang.. on Tir 31 Des 2013 - 10:10

Jeg så vel ikke helt koblingen til den videoen ... om det ikke bare var et budskap om at alle kan motiveres til ønsket adferd ved hjelp av en håndfull maiskorn e.l.
Prøv det på Haya

Vis Medlemmets Profil

905 Re: Konspirasjon på gang.. on Tir 31 Des 2013 - 14:11

jhn skrev:Trollerud din jævla slask, koffør i svarte heite hel.... har du aldri advart oss.

Sitat fra artikkelen:

Situasjonen forklares helt greit i artikkelen - det er ikke noe hokus-pokus.

Man strammer inn regelverket til bankene -som tas igjen ved renteøkning - og setter krav til egenkapital - det er nok til at prisene justerer seg.

Men både US og EU er på vei ut av krisa…. så Trollis hvordan er det mulig - blir det ikke der untergang?

Vis Medlemmets Profil

906 Re: Konspirasjon på gang.. on Tir 31 Des 2013 - 16:20

Haya99 skrev:

Men både US og EU er på vei ut av krisa….   så Trollis hvordan er det mulig - blir det ikke der untergang?

Etter fem år med null-rente, trippling av pengemengden, og endrede faktorer for beregning av BNP og inflasjon, sier nå Ben at de ser tegn til bedring, og derfor forsøker å kun trykke 75 mrd USD pr måned.

Ikke la deg overraske for mye om det skulle vise seg å ikke stemme, og at ytterlige stimulering av økonomien tvinger seg frem..

Vi får se hva framtiden vil bringe...

Vis Medlemmets Profil

907 Re: Konspirasjon på gang.. on Tir 7 Jan 2014 - 12:09

Fremtiden ja …. vi har en regjering som skulle ha mindre statlig innblanding - men hva skjer???

http://www.dagbladet.no/2014/01/07/tema/aller/bil/dinside/motor/31154365/

Nå skal de ta trimmerne …. er jo helt på trynet!!!

Vis Medlemmets Profil

908 Re: Konspirasjon på gang.. on Tir 7 Jan 2014 - 12:20

EU /EØS var jo Arbeiderpartiet sin våte drøm, husk det?

Lurer på; Om kjøretøyet leverer MINDRE effekt enn oppgitt, får vi penger tilbake da??  No 

Vis Medlemmets Profil

909 Re: Konspirasjon på gang.. on Ons 8 Jan 2014 - 9:12

Trollerud skrev:EU /EØS var jo Arbeiderpartiet sin våte drøm, husk det?

Lurer på; Om kjøretøyet leverer MINDRE effekt enn oppgitt, får vi penger tilbake da??    No 

Høyre er jo det mest solide EU-partiet av alle…. mens Frp ikke vet hva de mener om dette enda… det er jo utenriks så helt uten interesse for de folka….

Vis Medlemmets Profil

910 Re: Konspirasjon på gang.. on Ons 8 Jan 2014 - 9:20

Så et program om FED og finanskrisa igår - etter Ulf Larsen filmen (som er veldig bra - noe for oss ramsalte sjøulker med fartstid fra Stillehavet og store deler av Oslofjorden)… men FED: Joda verden ble lurt av finansfolket - men det vet vi da …. vi hadde .com boblen så finansboblen - så det verden nå trenger er litt edruelighet ifht hva man satser på - det må være noe med substans og som er bærekraftig på sikt.

Som de sa - det er jo bare å trykke penger - det er ok så lenge verden har tillit til dollaren - og det viser at at man fortsatt har.

Derfor kan det bli en relativt myk landing …. og så blir utfordringen at folk bruker hjernekapasitet til noe bærekraftig og ikke på å utvikle finansprodukter i et pyramidespill slik de gjorde.

Bygg båter, datamaskiner, mobiler, nyttig programvare, pump olje, effektiviser samfunnet, Teslaer…. etc etc.

Vis Medlemmets Profil

911 Re: Konspirasjon på gang.. on Ons 8 Jan 2014 - 14:15

Og her en ekspert som peker på det samme:

http://www.dn.no/forsiden/borsMarked/article2743826.ece

Vis Medlemmets Profil

912 Re: Konspirasjon på gang.. on Ons 8 Jan 2014 - 14:22

Haya99 skrev:Så et program om FED og finanskrisa igår - etter Ulf Larsen filmen  (som er veldig bra - noe for oss ramsalte sjøulker med fartstid fra Stillehavet og store deler av Oslofjorden)… men FED: Joda verden ble lurt av finansfolket - men det vet vi da …. vi hadde .com boblen så finansboblen - så det verden nå trenger er litt edruelighet ifht hva man satser på - det må være noe med substans og som er bærekraftig på sikt.

Som de sa - det er jo bare å trykke penger - det er ok så lenge verden har tillit til dollaren - og det viser at at man fortsatt har.

Derfor kan det bli en relativt myk landing …. og så blir utfordringen at folk bruker hjernekapasitet til noe bærekraftig og ikke på å utvikle finansprodukter i et pyramidespill slik de gjorde.

Bygg båter, datamaskiner, mobiler, nyttig programvare, pump olje, effektiviser samfunnet, Teslaer…. etc etc.

Jeg forstår ikke? Har du endret oppfattning? Ble verden lurt da The Federal Reserve Act ble signert julen 1913?

Jeg har da forstått deg slik at dette ikke var tilfellet, men tvert imot at du hele tiden har stillt deg bak vedtaket? Ser vi et paradigmeskifte?

Men hvorfor bruker du fortidsformen "gjorde" når du omtaler Fed's pyramidespill? Ingen ting har forandret seg, pyramidespillet fortsetter som før, det?

Jo, et par ting forandrer seg:
1) BRICs landene har kuttet ut bruken av USD
2) Saudi og Kina har samtaler om oljeeksport i Yuan.
3) I Afrika, av alle steder, vokser bruken av digitale valutaer som Bitcoin og Quarks i voldsomt tempo, og gjør Usd overføldig også der.

Helt utrolig, men Nobelprisvinner i økonomi, Paul Krugman sa nylig på tv at USD's verdier er oppbacket av våpenmakt.. For meg er dette noe av det groveste jeg har hørt; En høyt ansett makroøkonom mener altså at våpenbruk er OK for å sikre den amerikanske dollaren sin verdi i fremtiden!

-Husk dette neste gang USA truer med krig.. Sannheten er altså ikke at Bush og Obama skal fremme demokrati og menneskeretter, nei, de skal sikre verdien på den amerikanske valutaen..

Vis Medlemmets Profil

913 Re: Konspirasjon på gang.. on Ons 8 Jan 2014 - 14:30

Haya99 skrev:Og her en ekspert som peker på det samme:

Er DU enig med Jim Rogers nå??

Det må jaggu ha vært litt av en film du har sett, som får deg til å gå fra pro FED til anti FED over natten..

Jim Rogers har vel i 10 år nå snakket om å sikre sine verdier i "tangible assets", han var vel en av de største på "gullbølgen" for noen år siden, og igjen er han frempå å sier det jeg har sagt over 60 sider her; Verdiene dine MÅ gjøres håndfaste NÅ!

Jeg skal sette en haug av kryss i taket idag, om jeg kan få bekreftet at Haya faktisk mener at Jim Rogers er en vettug økonom, for Jim Rogers er IKKE Keynesianer, slik som Ben Bernanke, Paul Krugman og Jens Stoltenberg!

Vis Medlemmets Profil

914 Re: Konspirasjon på gang.. on Ons 8 Jan 2014 - 15:22

Det han derre Rogers sier i den artikkelen kan jeg stå bak - mye av det - og det samme har jeg sagt hele tiden - uten at du forstår noe uansett.

Det FED gjør nå er å glatte over problemene etter finanskrisa - og det ser ut til å funke - godt hjulpet av den manglende Oil Peak - der US er blitt enda større prod av olje.

Gull har jo vist seg å krakke big time - og det er et nesten totalt unyttig metall - råvarer er noe annet det vil få økt verdi-sammen med mat og nødvendige og nyttige andre ting.

Noe annet de sa i det programmet at var at det hadde vært en massiv overføring av verdier fra vanlige folk til de 1% rikeste - og det er ikke noe nytt.

Og på det siste området er vår egen H/Frp regjering en nyttig idiot for de rikeste.

Vis Medlemmets Profil

915 Re: Konspirasjon på gang.. on Ons 8 Jan 2014 - 15:31

Uansett, du hadde godt av å se dette programmet. Jeg skal ikke forstyrre deg nå, du har så mange nye inntrykk å fordøye. Du har tatt et kvantesprang i riktig retning, og det er lite trolig at du vil falle tilbake der du var tidligere. Kort sagt; Du har nærmet deg mitt ståsted betraktelig det siste døgnet, jeg forstår godt at du trenger fred og ro nå..

Vis Medlemmets Profil

916 Re: Konspirasjon på gang.. on Ons 8 Jan 2014 - 20:38

Han skriver at bøndene kommer til å kjøre Lamborghini,og at de som er smarte bør lære seg å kjøre traktor.

Kanskje jeg burde stikke nordover,og få barndomsgården opp og gå igjen.Sikkert masse subsidier å hente  cheers 

Noen som kan kjøre traktor?

917 Re: Konspirasjon på gang.. on Ons 8 Jan 2014 - 21:12

AT bør være særs dreven på traktor, du får stikke opp til ham og ta noen timer.

Vis Medlemmets Profil

918 Re: Konspirasjon på gang.. on Ons 8 Jan 2014 - 21:17

joo skrev:AT bør være særs dreven på traktor, du får stikke opp til ham og ta noen timer.

Du missforstår.Jeg skal ikke kjøre traktor,jeg skal kjøre Lamborghini. De som kan kjøre traktor,kan få jobbe for meg  pirat 

919 Re: Konspirasjon på gang.. on Ons 8 Jan 2014 - 22:01

Å faen. Får ta kjøretimer på traktor da, ikke kjørt sånt siden på slutten av 70-tallet.

Men Lamborghini? Ikke bedre med noe kjørbare ordentlige saker?

Vis Medlemmets Profil

920 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 9 Jan 2014 - 5:29

KliffArne skrev:
joo skrev:AT bør være særs dreven på traktor, du får stikke opp til ham og ta noen timer.

Du missforstår.Jeg skal ikke kjøre traktor,jeg skal kjøre Lamborghini.   

Hvorfor ikke kjøre begge deler??

Vis Medlemmets Profil

921 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 9 Jan 2014 - 8:23

Trollerud skrev:Uansett, du hadde godt av å se dette programmet. Jeg skal ikke forstyrre deg nå, du har så mange nye inntrykk å fordøye. Du har tatt et kvantesprang i riktig retning, og det er lite trolig at du vil falle tilbake der du var tidligere. Kort sagt; Du har nærmet deg mitt ståsted betraktelig det siste døgnet, jeg forstår godt at du trenger fred og ro nå..

Jævla nisse!

I flg deg skal man jo tilbake til steinalderen og alt er en konspirasjon ….

Konspirasjonen har det stått for gjennom Heritage Foundation og det er US republikanske grasrot som er mest lurt - men vi er i ferd med å ta en light versjon her i Norge nå.

Vis Medlemmets Profil

922 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 9 Jan 2014 - 13:42

Alle avgjørelser er tatt lenge før politikerene slipper til. De som fremdeles tror makten er hos "de folkevalgte", mangler viljen til å se verden utenfor boksen de lever i.

At man selv velger å ikke sette seg inn i hva som skjer ute i verden er ikke, slik jeg ser det, et godt argument for å trakasere de som gjør det. Folk må få lov å leve i uvitenhet hvis de på død og liv ønsker det, men jeg tar ikke kritikken fra de uopplyste særlig tungt..

Vis Medlemmets Profil

923 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 9 Jan 2014 - 15:19

Trollerud skrev:Alle avgjørelser er tatt lenge før politikerene slipper til. De som fremdeles tror makten er hos "de folkevalgte", mangler viljen til å se verden utenfor boksen de lever i.

At man selv velger å ikke sette seg inn i hva som skjer ute i verden er ikke, slik jeg ser det, et godt argument for å trakasere de som gjør det. Folk må få lov å leve i uvitenhet hvis de på død og liv ønsker det, men jeg tar ikke kritikken fra de uopplyste særlig tungt..

hehehe … du får jaggu sagt det!

Det må jo være litt slitsomt med all den innsikten og kunnskapen du sitter med - som de fleste andre anser som forskrudde konspirasjonstorier….

Det er my info der ute - velger man feil kanaler så kan man komme langt ut på viddene…. gå i hønsehuset og skru litt på gammelt ræl nå!

Vis Medlemmets Profil

924 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 9 Jan 2014 - 15:43

Det kommer alltid et punkt der "teorier" blir bekreftet, og ikke lengre er teorier, men fakta.

Carroll Quigley hadde fri tilgang på CFR sine arkiver i en årrekke og dokumenterte en hel haug av konspirasjoner, ingen benekter det Quigley skrev, og ingen prøver. Som sagt tidligere Quigley var ingen "hvem som helst", han var din president gjennom tidene (før Obama), Bill Clintons mentor på universitet.

Desverre tror også DU på konspirasjonsteorier, men det virker som om det KUN er The Heritage Foundation som konspirerer for å endre samfunnet, mens ingen andre organisasjoner jobber i det skjulte for å fremme sin agenda?

Å føre en saklig debatt om f.eks FNs "Agenda 21" er også håpløst, FNs planer for fremtiden er SÅ sinnsyke at man ikke tror de kan ha rotfeste i virkeligheten, og folk reagerer med sinne mot de som forteller hva FNs planer FAKTISK går ut på?!
-Nok et eksempel på hva uvitenheten til saueflokken fører til; Faktiske planer som politikere jobber med dagelig blir stempelt som spinnville konspirasjonsteorier...  No 

Så vi får vel bare akseptere NSA's spionering og overvåkning, den er jo helt i tråd med FNs Agenda 21, og når folket ikke motsetter seg Agenda 21, må det vel bety at det er slik vi vil ha det?
-Så får vi bare vente på at resten av planene iverksettes...

Vis Medlemmets Profil

925 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 9 Jan 2014 - 16:53

Hvis du bruken hodet til litt logisk tenking - og spør deg hvem som har makt til å endre strukturer til sin egen fordel - så ser man lett at det er nettopp sånne som Heritage F.

Miljøorganisasjoner har ikke penger og makt - heller ikke sosialdemkrater eller venstresida. De driver ikke med noe som gir dem penger.

Og pengefolka bak f.eks Fox etc - alle på høyresiden har ræva fulle av penger - de andre ikke - i dagens samfunn er høyrekreftene totalt dominerende - se bare på kommerielle media - tanketomt vås som har som hensikt å gjøre folk til tullinger som ikke gidder å tenke selv.

De er imot og undergraver fagforeninger og demokrati og undergraver ansattes og vanlige folks rettigheter.

Som Heritage F sa - det eneste problemet de så var at US var et demokrati.

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 37 av 40]

Gå til side : Previous  1 ... 20 ... 36, 37, 38, 39, 40  Next