Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Konspirasjon på gang..

Gå til side : Previous  1 ... 21 ... 38, 39, 40  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 39 av 40]

951 Re: Konspirasjon på gang.. on Ons 5 Feb 2014 - 12:07

mekkern skrev:synes vel han "miljøduden" var mer tulling.. er ikke så mange småbarnsforeldre som kjøper "miljøbilen"Tesla som familiebil-heller ikke ut fra økonomiske hensyn.. for med den prislappen så blir det for de best bemidlede.

Du får den til under 600 - en noenlunde grei pris ifht hva familer kjøper av biler. Legg så til de mikroskopiske drifstutgiftene + andre fordeler så har man en rimelig bil med opptil 7 seter og mye bagasjeplass.

Men det er klart - noen blir misunnelige….

Og Tesla er det mest innovative som er skjedd på bilfronten i overskuelig tid - en videre utvikling av batteriene nå så står resten av bilindustrien der med buksa på knærne….

Vis Medlemmets Profil

952 Re: Konspirasjon på gang.. on Ons 5 Feb 2014 - 16:13

Haya99 skrev:

Du får den til under 600 - en noenlunde grei pris ifht hva familer kjøper av biler.

tror du skal bevege deg litt utafor oslo....for det er ikke hva "gjennomsnittsfamilien" benytter på bil som jeg opplever det. confused 

de batteriene en drømmer om har en drømt om i mange år-samme teknologien som for 100år siden bare med litt andre stoffer..
ikke for å være negativ men energimessig er dette en bakevje når en ser på vekta en drasser på med batterier-selv om li-po er det beste gjeldende energitetthet.  Suspect 

om et par år tror jeg vi vil se en bråbrems i EL bilsalget----har jo tatt feil før..men artig når en får rett også.. lol! 

Bensinkjærra mi går nok en del år til før den er overmoden..

Vis Medlemmets Profil

953 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 6 Feb 2014 - 5:41

mekkern skrev:
Haya99 skrev:

Du får den til under 600 - en noenlunde grei pris ifht hva familer kjøper av biler.  

tror du skal bevege deg litt utafor oslo....for det er ikke hva "gjennomsnittsfamilien" benytter på bil som jeg opplever det. confused 

de batteriene en drømmer om har en drømt om i mange år-samme teknologien som for 100år siden bare med litt andre stoffer..
ikke for å være negativ men energimessig er dette en bakevje når en ser på vekta en drasser på med batterier-selv om li-po er det beste gjeldende energitetthet.  Suspect 

om et par år tror jeg vi vil se en bråbrems i EL bilsalget----har jo tatt feil før..men artig når en får rett også.. lol! 

Bensinkjærra mi går nok en del år til før den er overmoden..

Elektrisitet kan vel neppe sies å være ei bakevje?

Det er energi som framkommer på mange forskjellige måter - og når det er laget kan den transporteres over lange avstander instant. Når man bruker den er den helt utslippsfri.

Brukt i en enkel motor i en bil får man superbilytelse til en billig penge - lydløst og utslippsløst.

Det er to utfordringer: Hvordan man lager strømmen - og lagring av strøm. På begge disse områdene har forskningen skutt i været betydelig da man ser at fossilt brensel skaper like mye trøbbel som det løser.

Så når disse to utfordringene får bedre løsninger så vil elektriske biler bli helt overlegne på alle områder.
En tur i i en Tesla er noe av det mer spektakulære en kan gjøre innen bilverdenen idag.

Vis Medlemmets Profil

954 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 6 Feb 2014 - 15:14

Hmmmm... Har forskning på produksjon av elektrisitet "skutt i været"?

Fikk visst ikke med meg det? Hva har disse smarte forskerene kommet frem til, da?

Atomkraft = Fail!?
Solceller = Fail!?
Vindmøller = Fail!?
Bølgekraft = Fail!?
Kullkraft = Fail!?

Hvor er din revolusjonerende nye energikilde, Haya?

Tesla tok sitt navn fra Niclas Tesla, mannen som for 100 år siden angivelig fant opp en måte å skape strøm fra intet på (litt som bankene produserer penger, vettu..), men Big Corp kjøpte patentene hans og la dem i en safe så ingen skulle finne dem.. Hvordan hadde markedet sett ut om folk hadde sluppet å betale for energien de bruker??

elephant 

Vis Medlemmets Profil

955 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 6 Feb 2014 - 18:30

Tesla ... ikke alle er enige i at dette er løsningen
http://www.na24.no/article3751005.ece

... så har vi jo det han sier om subsidiering av rikfolk ... kanskje et poeng?

Vis Medlemmets Profil

956 Re: Konspirasjon på gang.. on Fre 7 Feb 2014 - 7:45

jhn skrev:Tesla ... ikke alle er enige i at dette er løsningen
http://www.na24.no/article3751005.ece

... så har vi jo det han sier om subsidiering av rikfolk ... kanskje et poeng?

Spetalen tar utgangpunkt i at folk som kjøper Tesla - i stedet hadde kjøp en annen bil med 400hk - det hadde de ikke.

Hvis jeg bytter bil blir det en Tesla til 700.000.- eller en vanlig brukt-bil til maks 150.000.-

Det kan uansett vise seg at Teslaen er bedre value for money - spes hvis du setter pris på gleden ved å ha en slik bil.

Prisen på skadene ved utslipp av fossilt drivstoff er neppe fullt reflektert i bensinprisene idag.
Hvis f.eks hele bilparken i Oslo hadde vært el-biler tror jeg det hadde gitt en ganske enorm helsegevinst.

Vis Medlemmets Profil

957 Re: Konspirasjon på gang.. on Fre 7 Feb 2014 - 8:17

Trollerud skrev:Hmmmm... Har forskning på produksjon av elektrisitet "skutt i været"?

Fikk visst ikke med meg det? Hva har disse smarte forskerene kommet frem til, da?

Atomkraft = Fail!?
Solceller = Fail!?
Vindmøller = Fail!?
Bølgekraft = Fail!?
Kullkraft = Fail!?

Hvor er din revolusjonerende nye energikilde, Haya?

Tesla tok sitt navn fra Niclas Tesla, mannen som for 100 år siden angivelig fant opp en måte å skape strøm fra intet på (litt som bankene produserer penger, vettu..), men Big Corp kjøpte patentene hans og la dem i en safe så ingen skulle finne dem.. Hvordan hadde markedet sett ut om folk hadde sluppet å betale for energien de bruker??

elephant 

Hvor snakker jeg om revolusjonerende ny energikilde?

Kan du ikke dokumentere det om å skape strøm fra intet? Tror det kanskje kan løse noen problemer…..

Vis Medlemmets Profil

958 Re: Konspirasjon på gang.. on Fre 7 Feb 2014 - 8:35

Haya99 skrev:

Kan du ikke dokumentere det om å skape strøm fra intet? Tror det kanskje kan løse noen problemer…..

Jeg kan ikke dokumentere det, nettopp fordi Edison og Big Corp ikke ville at folk skulle få gratis energi!

Men liker du konspirasjonsteorier er det MYE snacks vedr Nickola Tesla...

Vis Medlemmets Profil

959 Re: Konspirasjon på gang.. on Fre 7 Feb 2014 - 8:50

Trollerud skrev:
Haya99 skrev:

Jeg kan ikke dokumentere det, nettopp fordi Edison og Big Corp ikke ville at folk skulle få gratis energi!

Skjønner godt at N.Tesla kan være opphav til mye…

Men jeg tviler på at patentet gikk ut på å skape strøm fra intet - tror det er noen nyanser her som Trollisen ikke har fått med seg….

...noe som i seg selv er ganske oppsiktsvekkende...

Vis Medlemmets Profil

960 Re: Konspirasjon på gang.. on Ons 12 Feb 2014 - 7:39

Haya99 skrev:
Trollerud skrev:
Haya99 skrev:

Skjønner godt at N.Tesla kan være opphav til mye…

Men jeg tviler på at patentet gikk ut på å skape strøm fra intet - tror det er noen nyanser her som Trollisen ikke har fått med seg….  

...noe som i seg selv er ganske oppsiktsvekkende...

I en presisering direkte på mobil hevder Trollis at det er snakk om mørk materie - som han anser som "intet" …..

…og da kan det kanskje også ligge en forklaring på at patentet ikke er blitt brukt?

Vis Medlemmets Profil

961 Re: Konspirasjon på gang.. on Ons 12 Feb 2014 - 7:46

Og selv DN finner regjeringen arrogant allerede:

http://www.dn.no/forsiden/kommentarer/article2764158.ece

Så Erna på nyhetene igår - der hun prøvde å forklare hvem som hadde ansvaret for koordinering i en krise …..
etter at hun har opprettet en egen stilling for dette på Statsmin.kontor -som er identisk med det ansvaret justisministeren har….

Det var jo komikveld - selv da Jens hadde tatt seg en pjalle var han mye mer presis enn dette….. dessuten hadde Erna en bad hair day…. ærlig talt hennes frisør bør umiddelbart sparkes...

Vis Medlemmets Profil

962 Re: Konspirasjon på gang.. on Lør 15 Feb 2014 - 9:46

Og her ender vi nok opp uten formueskatt - generell eiendomsskatt for alle….. man tar fra middelklassen og gir til de rike.

http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article2766835.ece

Økonominer vil ha tak i penga som ligger i bolig slik at det kan bli gebyrer, profitt og bonuser for dem.

Vis Medlemmets Profil

963 Re: Konspirasjon på gang.. on Lør 15 Feb 2014 - 18:49

Legg merke til at en ny avgift må på plass for å kompensere for de som fjernes. Som jeg alltid har sagt; Uansett hvem som sitter i regjering MÅ de både bruke, OG skaffe til veie, mer penger enn forrige regjering. Statsbudsjettet vil ALDRI bli mindre. De såkallte "borgerlige" hadde, i tidligere tider, en visjon om mindre statlig pengebruk, dette er det slutt på. De er identiske med AP. Dette er det man kaller Keynes-økonomi. I gamledager gikk skillet mellom høyresiden og venstersiden på om man støttet Keynes eller om man støttet "den østeriske modellen" (Hayek, Friedman, etc).
Nå velger man mellom to keynesianske grupper, derfor vil man aldri mer oppleve noen forandring, uansett hvem som vinner..

Vis Medlemmets Profil

964 Re: Konspirasjon på gang.. on Søn 16 Feb 2014 - 8:51

Trollerud skrev:Legg merke til at en ny avgift må på plass for å kompensere for de som fjernes. Som jeg alltid har sagt; Uansett hvem som sitter i regjering MÅ de både bruke, OG skaffe til veie, mer penger enn forrige regjering. Statsbudsjettet vil ALDRI bli mindre. De såkallte "borgerlige" hadde, i tidligere tider, en visjon om mindre statlig pengebruk, dette er det slutt på. De er identiske med AP. Dette er det man kaller Keynes-økonomi. I gamledager gikk skillet mellom høyresiden og venstersiden på om man støttet Keynes eller om man støttet "den østeriske modellen" (Hayek, Friedman, etc).
Nå velger man mellom to keynesianske grupper, derfor vil man aldri mer oppleve noen forandring, uansett hvem som vinner..

Er enig her…. forskjellen er at høyresida vil bruke penger de mener staten ikke skulle hatt;
etter høyremodellen med minst mulig stat så hadde vi ikke hatt noe oljefond. For ikke å snakke om frp …. nå sist var Hagen ute etter Oljefondet - han ville bygge ut kollektivnettet i Oslo.

Og det kan jo tyde på at Keynes hadde rett det da?

(men det er ikke god Keynes å svi av alt på en gang slik Frp vil…. Staten bruker lite i gode tider og mye i dårlige det er Keynes - motkonjungtur - det drev Jens med - men da ble det klager på at det ble svidd av for lite - og han trappet opp infrastruktur-invest- Men med litt is i magan kunne de ventet 2-3 år til og satt inn trøkket nå når det kan komme en liten nedoverbakke. DA får man mye for penga uten å imortere all arbeidskraften.

Ref ökningen i Oljefondet - det er fordi de kjøper mer i dårlige tider - og er med på oppturene - mer enn nedturer.

Vis Medlemmets Profil

965 Re: Konspirasjon på gang.. on Søn 16 Feb 2014 - 11:16

Hadde vært interessant med en poll om hvor mange som gidder å lese disse utredningene deres til endes...

Vis Medlemmets Profil

966 Re: Konspirasjon på gang.. on Søn 16 Feb 2014 - 14:38

Okda skrev:Hadde vært interessant med en poll om hvor mange som gidder å lese disse utredningene deres til endes...

Holder med to?

Og her er nok et grellt eksempel på hva disse korrupte folka finner på:

http://e24.no/makro-og-politikk/obama-gir-jobb-til-oekonomiske-stoettespillere/22769428

Vis Medlemmets Profil

967 Re: Konspirasjon på gang.. on Søn 16 Feb 2014 - 14:48

Trollerud skrev:
Okda skrev:Hadde vært interessant med en poll om hvor mange som gidder å lese disse utredningene deres til endes...

Holder med to?

Og her er nok et grellt eksempel på hva disse korrupte folka finner på:

http://e24.no/makro-og-politikk/obama-gir-jobb-til-oekonomiske-stoettespillere/22769428

2 må holde

Vis Medlemmets Profil

968 Re: Konspirasjon på gang.. on Søn 16 Feb 2014 - 19:03

Egentlig tror jeg ikke så mange som to leser. Jeg leser det Haya skriver, og Haya leser det Haya skriver. Bare jeg leser det jeg skriver. To skrevne innlegg blir lest tre ganger, eller 1,5 gang pr innlegg. Holder for å skape forumets lengste tråd. Nok et bevis på at kvantitet vinner over kvalitet.

Nok en link jeg kan lese:

http://www.bytbil.com/nyheter/jv3kvkyg/?cmpid=37

Vis Medlemmets Profil

969 Re: Konspirasjon på gang.. on Søn 16 Feb 2014 - 22:12

Dette er det første jeg leser om morran ... her får man vite det viktigste.
Om alt har gått til helvete, så får vi hvem/hva/hvor av en smilende Trollerud som sier "hva sa jeg"
Om regjeringen har gjort noen krumspring så får vi det samme fra Haya. Flotte greier

Vis Medlemmets Profil

970 Re: Konspirasjon på gang.. on Man 17 Feb 2014 - 6:29

Trollerud skrev:Egentlig tror jeg ikke så mange som to leser. Jeg leser det Haya skriver, og Haya leser det Haya skriver. Bare jeg leser det jeg skriver. To skrevne innlegg blir lest tre ganger, eller 1,5 gang pr innlegg. Holder for å skape forumets lengste tråd. Nok et bevis på at kvantitet vinner over kvalitet.

Nok en link jeg kan lese:

http://www.bytbil.com/nyheter/jv3kvkyg/?cmpid=37

Dubai - at folk gidder ha noe med de ekstremistene å gjøre - fatter det ikke….

…og jeg leser ofte linker - men gidder ikke bruke 45min på å se in video med tvilsomt innhold….

Vis Medlemmets Profil

971 Re: Konspirasjon på gang.. on Man 17 Feb 2014 - 6:32

Og så går Frp i Oslo - med to av de største drittsekkene jeg vet om Gjedda og Hagen - inn for karensdager ifht sykepenger…. og jeg har som arbeidsgiver blitt temmelig irritert på det som er opplagte "fridagr" der man ikke gidder å gå på jobb og som jeg må betale av egen lomme…..

Vis Medlemmets Profil

972 Re: Konspirasjon på gang.. on Man 17 Feb 2014 - 6:36

Og nå skal man vise handlekraft ved å kuppe plassering av flyplass;
http://www.dn.no/forsiden/politikkSamfunn/article2767510.ece

2 milliarder offentlige kroner……

Vis Medlemmets Profil

973 Re: Konspirasjon på gang.. on Man 17 Feb 2014 - 16:07

Hva skal vi gjøre med homofile som vil gifte seg??

http://www.youtube.com/watch?v=VAbzWiYPv6k

Vis Medlemmets Profil

974 Re: Konspirasjon på gang.. on Man 17 Feb 2014 - 16:35

Trollerud skrev:Hva skal vi gjøre med homofile som vil gifte seg??

vi gjøre noe med de?

Vis Medlemmets Profil

975 Re: Konspirasjon på gang.. on Man 17 Feb 2014 - 17:41

jhn skrev:
Trollerud skrev:Hva skal vi gjøre med homofile som vil gifte seg??

vi gjøre noe med de?

Hva mente "våre forfedre", i.flg mannen i videoen?

Filmen er egentlig bare et stikk til Haya, som forhåpentlig vis innser at ikke alt må regulerse av stat.

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 39 av 40]

Gå til side : Previous  1 ... 21 ... 38, 39, 40  Next