Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Konspirasjon på gang..

Gå til side : Previous  1 ... 21 ... 38, 39, 40

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 40 av 40]

976 Re: Konspirasjon på gang.. on Man 17 Feb 2014 - 18:52

Trodde ingenting ble regulert av staten, men av big corp?

Ser du, vi er flere som følger med i dramaet  pirat 

Vis Medlemmets Profil

977 Re: Konspirasjon på gang.. on Man 17 Feb 2014 - 19:11

Der møtte jeg meg selv i døra, gitt!! Men at elevene blir flinkere enn læreren gjør igrunn ingen ting!  alien 

Vis Medlemmets Profil

978 Re: Konspirasjon på gang.. on Man 17 Feb 2014 - 20:05

Trollerud skrev:
jhn skrev:
Trollerud skrev:Hva skal vi gjøre med homofile som vil gifte seg??

http://www.youtube.com/watch?v=VAbzWiYPv6k
vi gjøre noe med de?

Hva mente "våre forfedre", i.flg mannen i videoen?

Filmen er egentlig bare et stikk til Haya, som forhåpentlig vis innser at ikke alt må regulerse av stat.
Våre fjerne forfedre mente jo mye rart ... om mye rart, og jo fjernere de var, dess fjernere var de.

Forhåpentligvis.

Vis Medlemmets Profil

979 Re: Konspirasjon på gang.. on Tir 18 Feb 2014 - 8:07

Så et inter program på NRK 2 igår om Georg Brandes - og 1880 tallets Danmark og forklaringen på hele denne høyredreiningen vi ser i dansk politikk - gjelder for Norge også.

Verden har rett og slett blitt for moderne for fort for enkelte (folket)…. folket henger igjen i sine fordommer og forholdet til religionen - så det har gått litt for fort i svingene for dem siste 50 år med kvinnefrigjøring innvandring miljø og globalisering….så de stemmer på sånne som Frp da de tror disse kan stanse utviklinga… og så er de sure på de som kan noe mer enn basic lese og skriveferdighet og vil stoppe kjeften på de også….

Og det går også opp for en at politikk betyr noe - selv om enkelte -som jeg nå noterer meg anser seg selv som læremestre (guru ordet blir snar brakt på bane)… henvder noe annet.

Vis Medlemmets Profil

980 Re: Konspirasjon på gang.. on Tir 18 Feb 2014 - 10:47

Merkelig? Politikken dreide jo til VENSTRE? Ikke til Høyre..

Sosialisme og Keynes er venstresidenes dogmer, som jeg har sagt utallige ganger, de frie makkedskrfter er høyresiden. Nå må man ikke bli lurt til å tro at EU er frie markedskrefter! På ingen måte! EU er en gjennomregulert institusjon, der kun de veletablerte klarer å drive. De små, som hadde hatt godt av lite byråkrati og fritt valutavalg drukner i skjemaveldet som byråkratene i EU produserer, tiltross for at ingen vil ha dette..

Hør på Guruen: Før man begir seg ut på en forklaring på hva som har gått galt, må man lære seg basicen og lære hvilke ideer som nå er gått i glemmeboka.

Vis Medlemmets Profil

981 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 20 Feb 2014 - 21:56

Sånn skal det gjøres:

http://www.dn.no/privatokonomi/article2768485.ece

Vis Medlemmets Profil

982 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 27 Feb 2014 - 13:08

Dette var en interr artikkel - og viser virkelig forskjellen i tankegang mellom H/frp og AP:

http://e24.no/jobb/jens-her-er-det-roedgroenne-gapet/22785528

Høyresida har fokus på at lønningene må bremses - AP på at arbeiderne også skal få del av økt fortjeneste …. hvem er du enig med?

Vis Medlemmets Profil

983 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 27 Feb 2014 - 14:19

Som arbeidstaker er det fint at vi har en god lønnsvekst, den må gjerne vokse seg skyhøy for min del!
Men som forbruker ser jeg jo at folk i alle ledd skal ha betalt. Så lenge det er bærekraftig er det jo greit, men spørsmålet er vel hvor lenge det er bærekraftig.

Og prinsipielt er eg alltid uenig med Jens. Viktig å være prinsippfast.

Vis Medlemmets Profil

984 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 27 Feb 2014 - 14:20

De er like forskrudde alle sammen..

Siden starten på "finanskrisa" har verdens produksjon falt, men lønninger har blitt holdt stabile ved kredittekspansjon, også kjent som "kvantitative lettelser", eller "QE". Når man ser at produktivitet og lønninger skiller lag, som på grafen her, er dette Ben Bernankes feil. Jens har ikke hatt noe innvirkning på pengemengden i verden, ei heller på pengemengden i Norge.

Folk som ser at lønningsposen øker, men finner det stadig hardere å få endene til å møtes grunnet stadig høyere priser på bensin, strøm, mat, og unge som skal ut på boligmarkedet, men ikke klarer å skaffe egenkapital, de må huske på at det er QE som er årsaken til dette gapet, og IKKE politikerene!

Nå ser vi revolusjoner i Egypt, i Hellas, i Argentina, i Ukraina. Over alt skylder folket på mislykkede POLITIKERE?? Det er BANKENE som setter verdensøkonomien over styr, politikere har omtrent ingen ting de skaulle ha sagt.. Med unntak av noen få, nå døde, politikere, er det ingen av dem som ønsker seg en annen måte å finansiere verden på enn det IMF og resten av gribbene i verdens finansmiljø dikterer..

Finland skranter, Italia, Portugal, Spania, UK, Usa og Japan også.. Det er snart vår tur.

Vis Medlemmets Profil

985 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 27 Feb 2014 - 15:26

Trollerud skrev:De er like forskrudde alle sammen..

Siden starten på "finanskrisa" har verdens produksjon falt, men lønninger har blitt holdt stabile ved kredittekspansjon, også kjent som "kvantitative lettelser", eller "QE". Når man ser at produktivitet og lønninger skiller lag, som på grafen her, er dette Ben Bernankes feil. Jens har ikke hatt noe innvirkning på pengemengden i verden, ei heller på pengemengden i Norge.

Folk som ser at lønningsposen øker, men finner det stadig hardere å få endene til å møtes grunnet stadig høyere priser på bensin, strøm, mat, og unge som skal ut på boligmarkedet, men ikke klarer å skaffe egenkapital, de må huske på at det er QE som er årsaken til dette gapet, og IKKE politikerene!

Nå ser vi revolusjoner i Egypt, i Hellas, i Argentina, i Ukraina. Over alt skylder folket på mislykkede POLITIKERE?? Det er BANKENE som setter verdensøkonomien over styr, politikere har omtrent ingen ting de skaulle ha sagt.. Med unntak av noen få, nå døde, politikere, er det ingen av dem som ønsker seg en annen måte å finansiere verden på enn det IMF og resten av gribbene i verdens finansmiljø dikterer..

Finland skranter, Italia, Portugal, Spania, UK, Usa og Japan også..  Det er snart vår tur.

Kan du ikke lese din jæ…. tu…..? REALLØNNSVEKST ….. vet du ikke hva det er engang?

Vis Medlemmets Profil

986 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 27 Feb 2014 - 18:15

Det er bare tull og tøys at reallønnen stiger! Alle som går i matbutikken merker det!

Reallønnen er fiktiv, nøyaktig på samme måte som "konsumprisindeksen" er det. Konsumpriskindeksen er ikke koblet mot konsumvarer lengre, jeg har jo fortalt deg dette SÅ mange ganger før?

Du MÅ først lære deg hvordan konsumprisindeksen beregnes, det er den "reallønnen" er pegget mot. Når man jukser med den ene, blir selvsagt den andre også feil?!

Skulle vært artig å foretatt en spørreundersøkelse blandt norges husmøder og spørt hvorden de merker denne "økte" reallønnen??

Vis Medlemmets Profil

987 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 27 Feb 2014 - 19:34

Trollerud skrev:Det er bare tull og tøys at reallønnen stiger! Alle som går i matbutikken merker det!

Reallønnen er fiktiv, nøyaktig på samme måte som "konsumprisindeksen" er det. Konsumpriskindeksen er ikke koblet mot konsumvarer lengre, jeg har jo fortalt deg dette SÅ mange ganger før?

Du MÅ først lære deg hvordan konsumprisindeksen beregnes, det er den "reallønnen" er pegget mot. Når man jukser med den ene, blir selvsagt den andre også feil?!

Skulle vært artig å foretatt en spørreundersøkelse blandt norges husmøder og spørt hvorden de merker denne "økte" reallønnen??

ro ro til fiskeskjær…..

Vis Medlemmets Profil

988 Re: Konspirasjon på gang.. on Fre 28 Feb 2014 - 6:12

Jeg trenger ikke ro. Jeg vet nå i det minste hvordan konsumprisene beregnes.

Men det er igrunn ikke viktig.

På slutten av 1990-tallet var det 200+ motocross førere i NM. Idag er det ikke nok til å fylle opp startgrinden.
-Har folk gått lei motocross, eller er økonomien trangere?

Du tilhører en sjelden rase, Mr. Det blir vanskeligere og vanskeligere å finne motdebattanter der ute som støtter pengetrykkingen, og som tror den kan redde økonomien. Nå spekulerer Wallstreet i at Yellen vil starte opp pressa, og ny all time high er notert.
Dette er i tråd med ditt syn, antar jeg.

De fleste andre har nå fått opp øynene og innser at pengetrykkingen kun gjør godt for de rikeste 0,01%. Som tilfeldigvis er de samme 0,01% som får slippe til i avisene med slike forfalskede opplysninger om folk sin kjøpekraft..

Ut av den ene munnviken sier du at du ønsker arbeiderklassen og de svake i samfunnet alt vel, ut av den andre taler du for Federal Reserves "Trickle down economy". Disse to synspunktene er komplett uforenelige. Ild og vann. Den ene dreper den andre. Alle andre enn deg har nå innsett dette?
-Alle andre enn deg, og de som må smiske med Systemet av hensyn til dems egen karriere, er kanskje mer korrekt. Jeg skal ikke være urettferdig..

Vis Medlemmets Profil

989 Re: Konspirasjon på gang.. on Fre 28 Feb 2014 - 6:32

I US snakker de om de 1% rikeste ikke de 0,01% ……

Men det er nettopp det - ref artikkelen - Høyresiden synes det er greit - men Jens mener vi skal fortsette med å fordele godene - som fører til at vi har hatt realvekst i vår kjøpekraft - omtrent alle i Norge ikke bare 1% rikeste som i US.

Det er der kampen skal stå framover.

Vis Medlemmets Profil

990 Re: Konspirasjon på gang.. on Fre 28 Feb 2014 - 6:54

http://www.dn.no/forsiden/utenriks/article2772476.ece

Ikke rart US sliter med å få vekst; når de 1% rikeste tar all oppgangen mens 99% har stagnasjon eller nedgang - så ødelegger man sine egne markeder.

Og nå snakker de skattereformer - som går på å øke skattene for de rike - og bl-a innføre arveavgift og høyere eiendomsskatt.

Men vi i Norge skal følge etter US inn i den samme fella…..

Vis Medlemmets Profil

991 Re: Konspirasjon på gang.. on Fre 28 Feb 2014 - 10:22

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 40 av 40]

Gå til side : Previous  1 ... 21 ... 38, 39, 40