Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Konspirasjon på gang..

Gå til side : 1, 2, 3 ... 20 ... 40  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 40]

1 Konspirasjon på gang.. on Fre 28 Feb 2014 - 10:56

Haya99 skrev:http://www.dn.no/forsiden/utenriks/article2772476.ece

Ikke rart US sliter med å få vekst; når de 1% rikeste tar all oppgangen mens 99% har stagnasjon eller nedgang - så ødelegger man sine egne markeder.

Og nå snakker de skattereformer - som går på å øke skattene for de rike - og bl-a innføre arveavgift og høyere eiendomsskatt.

Men vi i Norge skal følge etter US inn i den samme fella…..

Ett spørsmål bare:

Hvordan påvirker QE-politikken til Federal Reserve denne fordelingen?

1) Ingenting
2) Veldig mye
3) Vet ikke

Vis Medlemmets Profil

2 Re: Konspirasjon på gang.. on Fre 28 Feb 2014 - 10:57

flonoen skrev:Oljefondet tjente 692 milliarder sier vg :) Kan vi sprette champagnen nå?  king 

Bare dopapir iflg "ekspert" her på forumet... affraid 

Vis Medlemmets Profil

3 Re: Konspirasjon på gang.. on Fre 28 Feb 2014 - 11:00

Haya99 skrev:
flonoen skrev:Oljefondet tjente 692 milliarder sier vg :) Kan vi sprette champagnen nå?  king 

Har ikke greie på sånne avanserte ting,men trodde man ikke tjente en krone på sånn spekulasjon før man realiserte verdiene?

4 Re: Konspirasjon på gang.. on Fre 28 Feb 2014 - 11:01

Trollerud skrev:

Ikke rart US sliter med å få vekst; når de 1% rikeste tar all oppgangen mens 99% har stagnasjon eller nedgang - så ødelegger man sine egne markeder.

Og nå snakker de skattereformer - som går på å øke skattene for de rike - og bl-a innføre arveavgift og høyere eiendomsskatt.

Ett spørsmål bare:

1) Ingenting
2) Veldig mye
3) Vet ikke

Det du skal fokusere på er at de 1% rikeste har sluppet skatt OG fått overføringer i form av disse lettelsene - SAMTIDIG som man bruker krisa til å skvise lønnstagerne - de nye jobbene kommer med minstelønn - man må ha 3 jobber for å overlever - og dermed skulle natallet vært mye mindre.

Man hvordan kan det bli vekt når forbrukerne ikke får lønn til å leve av?

Vis Medlemmets Profil

5 Re: Konspirasjon på gang.. on Fre 28 Feb 2014 - 11:02

Hva får vi ut av dette?

Vi får jo ikke røre mer enn et par prosent, max.

Selv ser jeg ikke helt hva det er å rope hurra for, men så er jo jeg imot hele ideen om et oljefond, da.

Fordel alle pengene ut på alle norske borgere, og la hver og en kontrollere sin egen del av pengene.

Vis Medlemmets Profil

6 Re: Konspirasjon på gang.. on Fre 28 Feb 2014 - 11:03

Haya99 skrev:
Trollerud skrev:

Ett spørsmål bare:

1) Ingenting
2) Veldig mye
3) Vet ikke

Det du skal fokusere på er at de 1% rikeste har sluppet skatt OG fått overføringer i form av disse lettelsene - SAMTIDIG som man bruker krisa til å skvise lønnstagerne - de nye jobbene kommer med minstelønn - man må ha 3 jobber for å overlever - og dermed skulle natallet vært mye mindre.

Man hvordan kan det bli vekt når forbrukerne ikke får lønn til å leve av?

Klarer du ikke velge ett av de tre svaralternativene??

Vis Medlemmets Profil

7 Re: Konspirasjon på gang.. on Fre 28 Feb 2014 - 11:05

KliffArne skrev:
Haya99 skrev:

Har ikke greie på sånne avanserte ting,men trodde man ikke tjente en krone på sånn spekulasjon før man realiserte verdiene?

"tjente en krone" er upresist ….. og du må selge for å få penga i lomma - men du må også ta de ut av banken for å bruke de på øll…. det er dessuten noe som heter utbytte.

Har du 100mill i "gode papirer" er det godt som gull - eller bedre da gullprisen har rast….

Vis Medlemmets Profil

8 Re: Konspirasjon på gang.. on Fre 28 Feb 2014 - 11:06

Trollerud skrev:

Klarer du ikke velge ett av de tre svaralternativene??

Typisk hersketeknikk prøv den på noen andre.

Vis Medlemmets Profil

9 Re: Konspirasjon på gang.. on Fre 28 Feb 2014 - 11:20

Haya99 skrev:
KliffArne skrev:
Haya99 skrev:

"tjente en krone" er upresist ….. og du må selge for å få penga i lomma - men du må også ta de ut av banken for å bruke de på øll….   det er dessuten noe som heter utbytte.

Har du 100mill i "gode papirer" er det godt som gull - eller bedre da gullprisen har rast….

Gullprisen og prisen på gull er IKKE det samme!

Det er TO markeder for gull;
1) Det fiktive og spekulative markedet, som kun handler i papir
og
2) Det fysiske markedet, der India og Kina tapper ned verdens tilgang på dette grunnstoffet.

De som følger litt med på dette, har fått med seg Tysklands forsøk på å få TILBAKE den tyske sentrlbankens fysiske gull, som de hadde i "trygg forvaring" hos FED New York.
Da Tyskalnd krevde gullet transportert tilbake, svarte FED med at dette ikke var mulig, og FED satte opp en "tilbaketransportplan" hvor de la opp til at det skulle ta 7 år for gullet å finne veien hjem til Tyskland.
Dette er nå 7 år siden, og under 20% av Tyskalnds gull er returnert...

-Rett og slett fordi FED ikke HAR gullet! Gullet er sakte men sikkert tatt ut i India og Kina, selv om det fiktive papirmarkedet fremdeles oppererer med at det er ubegrenset med gull tilgjengelig på markedet. Svindel fra A til Å.

Folk bruker for mye tid på OL og Hotel Cæsar, og for lite tid på å følge med på hva svindlerene i FED og andre sentralbanker driver med....  Evil or Very Mad 

Vis Medlemmets Profil

10 Re: Konspirasjon på gang.. on Man 3 Mar 2014 - 7:58

Siv Jensen klarer ikke å motstå en fristelsne til å forsøke å score noen billige populistiske poenger:

http://www.dagbladet.no/2014/03/03/nyheter/politikk/samferdsel/samfunn/siv_jensen/32109710/

Hun vil ha kloa i Oljefonder til å bruke innenlands - det alle andre mener ikke er lurt - og skryter samtidig at hun allerede har klart å snike til seg noen milliarder - til Infrastrukturfondet fra OF.

Det er en klar omgåelse av handlingsregelen og viser bare at det ikke går an å stole på de borgerlige i denne sammenhengen.

Det er klart de ser OF som noe som AP for en stor del fikk til og vil dermed ødelegge dette .

Vis Medlemmets Profil

11 Re: Konspirasjon på gang.. on Tir 4 Mar 2014 - 7:07

Igjen tillegger du hva "alle mener" for mye betydning, i stedet for å tenke selv?

Personlig tror jeg IKKE "alle mener" at overskuddet fra våre skatteinntekter er best benyttet ved å investere dem hos Crown Estate. Crown Corporation har plyndret hele verden for verdier, hva i all verden som er "lurt" med å overgi sparepengene til den gjengen der, istedet for å bruke dem hjemme, er hinsides min fatteevne. Selv om jeg får forsøke å slå meg til ro med at du finner det logisk å investere med mafiaen, tviler jeg sterkt på at "alle" er enig i denne ideen..

Logikken er noe tynn, for det var jo nettop det å stjele penger andre steder, og bruke dem hjemme, som bygde City of London og The Crown? Så når VI har mulighet til å gjøre som The Crown, nei da er dette "feil".. Det riktige er å gi pengene våre til dem som har mest fra før... The Crown, Royal Dutch Shell og drikkevannsprivatiseringsmafiaen Nestle er IKKE noen som trenger våre spare penger mer enn oss selv!

Hvordan er det i det hele tatt MULIG, rent logisk, å prate nedverdigende om Big Corp det ene øyeblikket, for så å løpe etter dem med sparepengene våre?

Vis Medlemmets Profil

12 Re: Konspirasjon på gang.. on Tir 4 Mar 2014 - 10:03

Her er et eksempel på Big C - som ikke er helt på jordet - slik Big C vil vi ha:

http://e24.no/digital/apple-til-klimaskeptikere-kom-dere-ut-av-aksjen-vaar/22792128

Når de forsøker å gjøre noen bra er de infiltrert av Bad C - dvs en konservativ klimaskeptisk tenketank - som har investert - antakelig for å få innflytelse.

Derfor er det viktig at oljefondet investerer i Good C - ikk i Bad C - og på den måte påvirker utviklingen. Det er allerede slik at Bad C har dårlige vibber og rykte - og det påvirker deres aksjer negativt - så det de da må gjøre er å bedre seg.

De selskapene som nå ikke har forstått budskapet går en mørk tid i møte. Folk blir mer bevisste - og når forbrukerne ikke kjøper deres produkter - eller at store investorer som OF ikke vil investere så tvinger man de til endringer.

Vis Medlemmets Profil

13 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 6 Mar 2014 - 10:18

Litt mer om det "rødgrønne gapet":

http://www.dn.no/forsiden/politikkSamfunn/article2777146.ece

Jen forklarer inngående og logisk i mine øyne; gapet oppstår fordi våre importvarer synker i pris - men våre eksportvarer stiger i pris. Hvis grafen ikke hadde sett slik ut under de rådende forhold ville det betydd en omfordeling av inntekter fra arbeidtakere til eiersiden.

- Erna er ute etter å tvinge ned lønninger og kommenterer ikke essensen i det Jens forklarer. Hun snakker for eierne og kaptitalinteressene.

Vis Medlemmets Profil

14 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 6 Mar 2014 - 15:46

Haya99 skrev:Her er et eksempel på Big C - som ikke er helt på jordet - slik Big C vil vi ha:

http://e24.no/digital/apple-til-klimaskeptikere-kom-dere-ut-av-aksjen-vaar/22792128

Når de forsøker å gjøre noen bra er de infiltrert av Bad C - dvs en konservativ klimaskeptisk tenketank - som har investert - antakelig for å få innflytelse.

Derfor er det viktig at oljefondet investerer i Good C - ikk i Bad C - og på den måte påvirker utviklingen. Det er allerede slik at Bad C har dårlige vibber og rykte - og det påvirker deres aksjer negativt - så det de da må gjøre er å bedre seg.

De selskapene som nå ikke har forstått budskapet går en mørk tid i møte. Folk blir mer bevisste - og når forbrukerne ikke kjøper deres produkter - eller at store investorer som OF ikke vil investere så tvinger man de til endringer.

The plot thickens! Her innføres "Good C" og "Bad C" for å holde på interessen til lesermassen! Smart trekk!  Twisted Evil 

Vis Medlemmets Profil

15 Re: Konspirasjon på gang.. on Søn 9 Mar 2014 - 18:59

Og her ser man hva Republikanerne i US gjør når det er utfordringen i utenrikspolitikken;

http://www.dagbladet.no/2014/03/09/kultur/meninger/hovedkommentar/kommentar/usa/32218722/

Undergraverer egen president!

….er det rart det blir krig?

Vis Medlemmets Profil

16 Re: Konspirasjon på gang.. on Ons 19 Mar 2014 - 12:25

Det er vel bare en vei for Jens - oppover:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10146372

"Vi" kan virkelig få innflytelse - og Jonas overtar her hjemme etter neste valg….

Tenker Putin skjelver i buksene!!

Vis Medlemmets Profil

17 Re: Konspirasjon på gang.. on Ons 19 Mar 2014 - 12:46

Haya99 skrev:Det er vel bare en vei for Jens - oppover:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10146372

"Vi" kan virkelig få innflytelse - og Jonas overtar her hjemme etter neste valg….

Tenker Putin skjelver i buksene!!

er vel ikke bare Puttin som skjelver da...

Vis Medlemmets Profil

18 Re: Konspirasjon på gang.. on Ons 19 Mar 2014 - 18:08

Jeg ser absolutt ikke gla' nyheten i at disse kara hjelper hverandre fram. Det er tidligere ryggsleiking, trynefaktor og familietreet som har alt å si for å "lykkes" i dette gjennomkorrupte miljøet.

Helt tragisk..

Vis Medlemmets Profil

19 Re: Konspirasjon på gang.. on Ons 19 Mar 2014 - 22:58

Trollerud skrev:Jeg ser absolutt ikke gla' nyheten i at disse kara hjelper hverandre fram. Det er tidligere ryggsleiking, trynefaktor og familietreet som har alt å si for å "lykkes" i dette gjennomkorrupte miljøet.

Helt tragisk..

Er Jens korrupt? Er han i fam. med Obama, Merkel eller Hollande?

Virker ikke Jens å være en ganske fornuftig kar med relevant bakgrunn (10 år som Statsminister) å ha i en slik stilling?

Jeg skjønner faen ikke at folk gidder å stå opp om morran hvis verden ser så håpløs ut!

Vis Medlemmets Profil

20 Re: Konspirasjon på gang.. on Ons 19 Mar 2014 - 23:01

Haya99 skrev:
Trollerud skrev:Jeg ser absolutt ikke gla' nyheten i at disse kara hjelper hverandre fram. Det er tidligere ryggsleiking, trynefaktor og familietreet som har alt å si for å "lykkes" i dette gjennomkorrupte miljøet.

Helt tragisk..

Virker ikke Jens å være en ganske fornuftig kar med relevant bakgrunn (10 år som Statsminister) å ha i en slik stilling?

Jeg skjønner faen ikke at folk gidder å stå opp om morran hvis verden ser så håpløs ut!

4 av disse åra hadde han ikke sittet der hadde det ikke vært for en viss sekk som i drittsekk fra Vestlandet.... så tilfeldig var det valget.

Vis Medlemmets Profil

21 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 20 Mar 2014 - 0:33

Jeg synes jo at det er litt merkelig at alle korrupte drittsekker og idioter er blitt politikere, og alle oss ærlige, gavmilde, kloke, hyggelige og pene sitter her og vrøvler og drøvtygger gammel oppgulp.

Jeg er vanligvis en meget rolig og tålmodig ung mann, men noe som alltid får meg en smule oppgitt og/eller irritert, er når jeg leser "alle bilister/syklister/fotgjengere/politi/politikere er blinde/idioter/korrupte/hensynsløse/egoistiske." på div forum.
Er det ikke litt rart at alle disse menneskene ikke skjønner bæra før de får på seg kjøre-utstyret og setter seg på sykkelen?

Vis Medlemmets Profil

22 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 20 Mar 2014 - 5:18

Haya99 skrev:

Vel, de er alle medlemmer i SMOM.. Ingen blir toppolitiker uten å sverge troskap til SMOM.

Vis Medlemmets Profil

23 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 20 Mar 2014 - 9:43

jhn skrev:Jeg synes jo at det er litt merkelig at alle korrupte drittsekker og idioter er blitt politikere, og alle oss ærlige, gavmilde, kloke, hyggelige og pene  sitter her og vrøvler og drøvtygger gammel oppgulp.

Jeg er vanligvis en meget rolig og tålmodig ung mann,  men noe som alltid får meg en smule oppgitt og/eller irritert,  er når jeg leser "alle bilister/syklister/fotgjengere/politi/politikere er blinde/idioter/korrupte/hensynsløse/egoistiske." på div forum.
Er det ikke litt rart at alle disse menneskene ikke skjønner bæra før de får på seg kjøre-utstyret og setter seg på sykkelen?

Nettopp!

Vær forsiktig så ikke frokosten kommer opp hvis dere Jensehatere leser dette:

http://www.dagbladet.no/2014/03/20/kultur/meninger/hovedkommentar/kommentar/jens_stoltenberg/32399322/

Og noe annet er at Europa vil ha gjenvalg av Jagland som generalsekretær i Europarådet …. han ble jo idiotforklart her på berget - men de liker han ute i verden.

Vis Medlemmets Profil

24 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 20 Mar 2014 - 10:36

Haya99 skrev:
jhn skrev:Jeg synes jo at det er litt merkelig at alle korrupte drittsekker og idioter er blitt politikere, og alle oss ærlige, gavmilde, kloke, hyggelige og pene  sitter her og vrøvler og drøvtygger gammel oppgulp.

Jeg er vanligvis en meget rolig og tålmodig ung mann,  men noe som alltid får meg en smule oppgitt og/eller irritert,  er når jeg leser "alle bilister/syklister/fotgjengere/politi/politikere er blinde/idioter/korrupte/hensynsløse/egoistiske." på div forum.

Nettopp!

Vær forsiktig så ikke frokosten kommer opp hvis dere Jensehatere leser dette:

http://www.dagbladet.no/2014/03/20/kultur/meninger/hovedkommentar/kommentar/jens_stoltenberg/32399322/

Og noe annet er at Europa vil ha gjenvalg av Jagland som generalsekretær i Europarådet …. han ble jo idiotforklart her på berget - men de liker han ute i verden.

Idiotforklart ---- han vil i hvert fall få merke at det ikke er bare å stikke handa ned i bukselomma til undersåttene og hente mer penger når det ikke er tilgjengelige midler i ett rikt oljefond til ideene hans. Dette kommer til å bli den store smellen hans hvis han nå får tilbud om jobben...

Vis Medlemmets Profil

25 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 20 Mar 2014 - 11:32

Okda skrev:

Idiotforklart ---- han vil i hvert fall få merke at det ikke er bare å stikke handa ned i bukselomma til undersåttene og hente mer penger når det ikke er tilgjengelige midler i ett rikt oljefond til ideene hans. Dette kommer til å bli den store smellen hans hvis han nå får tilbud om jobben...

Er vel lenge siden Jagland har hatt tilgang på Oljefondet…..

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 40]

Gå til side : 1, 2, 3 ... 20 ... 40  Next