Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Konspirasjon på gang..

Gå til side : Previous  1 ... 5, 6, 7 ... 23 ... 40  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 6 av 40]

126 Re: Konspirasjon på gang.. on Tir 10 Jun 2014 - 12:03

Trollerud skrev:Det vi skal gi nordlendingene kreditt for, er at de ofte har mer fokus på å formidle sin mening enn å være "fin".

Det går helt fint å gjøre begge deler samtidig  Razz 

127 Re: Konspirasjon på gang.. on Ons 18 Jun 2014 - 8:19

Sitter her og bler litt i foraene,og ser at denne tråden på ett eller annet vis har klart å splitte seg,at vi har to tråder med samme tittel. Den opprinnelige tråden er låst,ikke av meg. Regner heller ikke med Knut har gjort det,så forstår ikke hva som har skjedd  Neutral 

Det som er merkelig i tillegg er at første posten i denne tråden ser ut til å være en naturlig fortsettelse på den tråden som er låst,men siden Trollerud er den som laget den posten,så står han nå også som starter av tråden  Suspect 

Har prøvd å åpne den stengte,for så å "smelte" de sammen,men får det ikke til.

Nå har dere noe å konspirere om. Selv tror jeg det er Trollerud som har gjort noe,for å overta eierskapet til tråden  pirat

128 Re: Konspirasjon på gang.. on Ons 18 Jun 2014 - 22:06

KliffArne skrev:Sitter her og bler litt i foraene,og ser at denne tråden på ett eller annet vis har klart å splitte seg,at vi har to tråder med samme tittel. Den opprinnelige tråden er låst,ikke av meg. Regner heller ikke med Knut har gjort det,så forstår ikke hva som har skjedd  Neutral 

Det som er merkelig i tillegg er at første posten i denne tråden ser ut til å være en naturlig fortsettelse på den tråden som er låst,men siden Trollerud er den som laget den posten,så står han nå også som starter av tråden  Suspect 

Nå har dere noe å konspirere om. Selv tror jeg det er Trollerud som har gjort noe,for å overta eierskapet til tråden  pirat

mulig det ble for mange sider å håndtere ….. eller så står WHF bak….som vanlig…..

Vis Medlemmets Profil

129 Re: Konspirasjon på gang.. on Ons 18 Jun 2014 - 22:08

Men leste det første innlegget igjen - og så ble det regjeringskifte på det mediekjøret man hadde med Jens og Co..:

"Sitter og ser på TV2 nyheter - økonomi - Victor Normann .... de klager som faen over landets situasjon - sier at vi er 6. beste å drive bedrift i - men dårligere enn Sverige på innovasjon - og så fokuserer de på dette - ikke at S ligger på 185 plass i å drive bedrift.

Så ser man hvordan man angriper Giske - for å forsvare statens interesser i selskap de er storeiere i - de vikler det inn på at Giske har sitt nettverk - men dette er AP som prøver å demme litt opp for høyrevridd dominans i næringslivet.

Ut fra hva man vet om mediarådgivning ag strategi - er det ikke vanskelig å se at dette er et massivt angrep fra høyrekrefter og privat næringsliv til å forsøke å demme opp for Statens innflytelse i næringslivet - og fjerne oppmerksomhet fra det faktum at Statlig eierskap er en stor suksess for landet og bidrar med enormt mange milliarder i inntekter til felleskapet hvert år - penger som de private vil ha i egen lomme.

Det snakkes om korrupsjon - bare BS - er ingen som tjener i nærheten av disse gutteklubben grei gutta som elter seg rundt i bonuser - et system de selv har innført - og som Giske prøver å få lagt en demper for - bare her er det nok krutt til å forstå motstanden mot Giske.

Og man har lykkes med å få folk flest med på at Staten ve AP egentlig er en folkefiende - og at STATEN er ond - og det private næringsliv er den gode hjelper. Folk har hukommelse som gullfisk og ingen husker Adecco lengre.

Vel jeg tror man brenner kruttet litt for tidlig - det er lenge til valget."

Vis Medlemmets Profil

130 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 19 Jun 2014 - 15:19

Haya99 skrev:
KliffArne skrev:Sitter her og bler litt i foraene,og ser at denne tråden på ett eller annet vis har klart å splitte seg,at vi har to tråder med samme tittel. Den opprinnelige tråden er låst,ikke av meg. Regner heller ikke med Knut har gjort det,så forstår ikke hva som har skjedd  Neutral 

mulig det ble for mange sider å håndtere ….. eller så står WHF bak….som vanlig…..

Ja,kan være at det er en begrensning på 990 poster i en tråd,og at post 991 genererer ny tråd med samme tittel.Vi får se om det skjer på ny hvis andre tråder kommer til 990

131 Re: Konspirasjon på gang.. on Fre 20 Jun 2014 - 10:40

Ingen argumenter for statlig eierskap?

http://www.dn.no/nyh...-eier-i-statoil

Hva med det at det er en god investering som gir avkastning?

Det er ingen stor norske interesser som kan kjøpe Statoil - så det er utlandet som, tar det.

HVA skal vi drive med her i landet hvis vi skal fortsette vår utvikling som verdens rikeste?
Vedlikeholde infrastruktur er sikkert bra men det gir ikke inntekter fra utlandet.

Og hvorfor vil eventuellt utlendigen kjøpe disse seskapene - fordi de ser det som en god investering - kan det da ikke også være en god investering for Staten?
VEd å ha store eierandeler i disse selskapene blir også staten mer attraktiv som arbeidplass - det blir lettere å tiltrekke seg flinke folk. Og Norge får større innflytelse.

SÅ sitter disse jævla høyrepartiene nå pga en knapp valgseier og skal selge alt dette til utlandet - noe som ikke var framme i valgkampen i det hele tatt - det er rein svindel!!!

Vis Medlemmets Profil

132 Re: Konspirasjon på gang.. on Søn 22 Jun 2014 - 9:15

Fy faen jeg blir syk av dette:

http://www.dn.no/nyheter/politikkSamfunn/2014/06/20/Statlig-eierskap/frykter-oligarker

De jævla høyrefolke gjør dette for å ri kjepphester - og rive ned det som er bygget opp over mange tiår!!!

Det må jo for faen være helt iopplagt at dette IKKE ER SMART!!!

Vis Medlemmets Profil

133 Re: Konspirasjon på gang.. on Søn 22 Jun 2014 - 10:00

Hvis du blir syk, har Makten oppnådd nøyaktig hva de ønsket; At det skal skapes splid blandt fotfolket, slik at Makten slipper unna fokus..

Fra gammelt av har våkne samfunnskritikere alltid sagt at det er i slike tider man må være veldig obs på hva som IKKE formidles i media; Når Makten bedriver splitting av folket med den ene hånden, har de noe annet på gang med den andre..

Salget av statlige "eiendeler" (ingen kan "eie" et selskap) er garantert diktert av Sentralbankene, for å få mer likviditet inn i et dødt finansmarked.

Gå tilbake til 1933 og les hva kongressmedlem Louis T McFadden sa? Hadde vi hørt på McFadden, hadde ikke verden druknet i gjeld. Men det er klart; De som kødder med Pengefolka, de dør. Gikk desverre med McFadden som det gikk med Kennedy. Klart og tydelig ekspedert for å statuere et eksempel på hvor grensene går..

Vis Medlemmets Profil

134 Re: Konspirasjon på gang.. on Man 23 Jun 2014 - 8:21

Seff kan ikke du forholde deg til virkeligheten…. (ingen kan "eie" et selskap) dust!

POlitikere bestemmer salg….. av ideologiske grunner - selv om det er dumt ….. for å svekke staten som de av velgerne er satt til å styre ….. men de snakket ikke om dette i valgkampen - det visste media-strategene at AP Ville tjene på - så man hold det unna - selv om det er noe av det viktigste denne regjeringen gjør.

….vel får håpe aksjemarkedets iboende dymamikk hopper opp og biter dem i ræva; …det selger nå på høye priser - det blir krise - AP tar over etter 4 år - kursene er lavere enn ved salget - og vi kan kjøpe aksjene tilbake til lavere pris.

En av grunnene til at disse selskapene er blitt så bra er nettopp statlig eierskap - som er svært langsiktig - noe som er fraværende i mange selskaper idag - spes US-selskaper.

Vis Medlemmets Profil

135 Re: Konspirasjon på gang.. on Man 23 Jun 2014 - 11:40

Realitetene ER at man ikke KAN eie et firma. Du kan lett finne ut av dette ved å se debatten Trygve Hegnar og Beate Sjåfjell hadde i landets finansaviser for et par år siden.
Dumt å kalle andre for "dust" når det er sin egen kunnskap det skorter på?

Jeg kan til og med forklare deg HVORFOR man ikke kan eie et selskap, men tror ikke du gidder å lytte, du har gjort deg opp en mening om at du kan alt allerede?
-og det er synd, for da blir du gående å tråkke i den samme gjørma hele tiden, istedet for å utvikle deg litt..

Vis Medlemmets Profil

136 Re: Konspirasjon på gang.. on Man 23 Jun 2014 - 11:56

Trollerud skrev:Realitetene ER at man ikke KAN eie et firma. Du kan lett finne ut av dette ved å se debatten Trygve Hegnar og Beate Sjåfjell hadde i landets finansaviser for et par år siden.

Jeg kan til og med forklare deg HVORFOR man ikke kan eie et selskap, men tror ikke du gidder å lytte, du har gjort deg opp en mening om at du kan alt allerede?
-og det er synd, for da blir du gående å tråkke i den samme gjørma hele tiden, istedet for å utvikle deg litt..

Joda forklar det - uten å linke til en video - med egne ord!

….men jeg lurer på om det har klikka for deg - du tror du vet at ingenting er som andre tror ting er - og at du har rett.
Og dermed trenger du aldri gå inn i en diskusjon om realiteter der dine hodninger/kunnskap kommer til kort.

Pass deg så det ikke kommer etpar hvitkledde karer og henter deg…  affraid

Vis Medlemmets Profil

137 Re: Konspirasjon på gang.. on Man 23 Jun 2014 - 16:48

Haya99 skrev:
Trollerud skrev:Realitetene ER at man ikke KAN eie et firma. Du kan lett finne ut av dette ved å se debatten Trygve Hegnar og Beate Sjåfjell hadde i landets finansaviser for et par år siden.

Joda forklar det - uten å linke til en video - med egne ord!

….men jeg lurer på om det har klikka for deg - du tror du vet at ingenting er som andre tror ting er - og at du har rett.
Og dermed trenger du aldri gå inn i en diskusjon om realiteter der dine hodninger/kunnskap kommer til kort.

Pass deg så det ikke kommer etpar hvitkledde karer og henter deg…  affraid
Må jo si at også jeg har litt problemer med å se logikken bak en del ting du påstår ... som at man ikke eier sitt eget selskap,
mine penger er egentlig gjeld, jeg eier ikke huset mitt eller sykkelen min osv.
Det er mulig det finnes en eller annen snål teori som forklarer dette, men i praksis kan jeg gjøre hva jeg vil med mine eiendeler og penger. Så da er det på en måte litt uinteressant hvem som "eier" mine verdier.
Tråkke i gjørma sier du ... jeg har en mistanke om at du også kunne ha godt av å vaske føttene i ny og ne

Vis Medlemmets Profil

138 Re: Konspirasjon på gang.. on Man 23 Jun 2014 - 19:38

Ja vel. Så dere vil vite dette, men dere vil ikke studere det samme stoffet som jeg studerer. Og dere bryr dere egentlig ikke, for ting fungerer jo helt greit som de gjør?
Så da skal jeg altså oppsummere 3000 års historie på et par linjer.. Det blir litt tøft, men la meg prøve:

Tror jeg starter med Samuel 8:7; Israel demands a King:
"The LORD said to Samuel, "Listen to the voice of the people in regard to all that they say to you, for they have not rejected you, but they have rejected Me from being king over them."

Dette er setningen som forteller at Gud ikke gidder å holde seg i området lengre, han stakk av gårde da menneskene mente de trengte en "menneskelig gud", ikke han diffuse, gamle mannen som aldri viste seg lell..

Dette passet Vatikanet bra; De tok rollen som guds stedfortreder etter at Fyren reiste herfra.

Med noen hundre år med pervers voldsbruk, "The Dark Ages" / "The Inqusition" drepte Pavens menn omlag 50 mill mennesker for å statuere et solid eksempel på at f.eks de som trodde Martin Luthers "direkte kontakt med Herren for hver og en" var en grei løsning, definitivt IKKE var greit i det hele tatt.
Folk levde i konstant frykt for å havne i fangehullet for bagateller, folk lot seg døpe over en lav sko, de konfirmerte seg opp til flere ganger, de testamenterte det de eide til Roma.

En engelskmann ved navn John likte ikke dette noe særlig. Årsaken til at John ikke likte at folk testamenterte bort gårdene sine til Roma, var at John var en konge, og kongen skulle jo egentlig ha landet?? Men da John ba folk slutte å gi Roma alt landet, gikk det ikke bedre enn at Paven tok og ekskomuniserte John. Og ekskommunisering var kjipe greier, når du var ekskommunisert, var du fri som fuglen.
Å være fri som fuglen høres i grunn OK ut, men det er en hake ved å være Fogelfrei; Du har heller ingen rettigheter og ingen krav på beskyttelse.
John Lackland som han for ettertiden er kjent som fikk panikk! Franskekongen var klar til å rykke inn å rydde den frie fuglen av banen! Her måtte John handle raskt!

For å få Roma til å rekommunisere John, ga John ALT han hadde til Roma. Alt landet og også Kronen.
Roma tok gladlig imot, og siden tidlig på 1200-tallet har stort sett alt land i verden vært eid av Vatikanet.

Men det er mer komplisert enn som så. Og "Kronen" er en viktig brikke. Men jeg ble bedt om å forkalre hvem som eier alt, og ikke om å gå i detaljer. Likevel skal jeg strekke meg litt lengre, og gi litt mer kjøtt på beinet her:

Alt som er registert er en person. En bil, et menneske med personnummer, et firma, en motorsykkel og hva vet jeg. Og muligheten til å eie andre personer døde med opphøret av slavehandelen med det 13. tillegget til den amerikanske grunnloven..

Sånn! Det var omtrent det dere etterspurte.

Jeg forventer på INGEN måte at noen av dere gamle og inngrodde skeptikere bryr dere, men det er nå omtrent slik dere mistet ungene deres til Roma. Og hva spiller det vel for noen rolle at Roma kan kalle ungene deres ut i krig så lenge vi har alt vi behøver av matriell velstand, og enda litt til?

Fortsett å ikke bry dere, jeg gjør som Gud, og gir faen jeg også...  Evil or Very Mad 

Vis Medlemmets Profil

139 Re: Konspirasjon på gang.. on Man 23 Jun 2014 - 22:28

Selvfølgelig vil vi vite
Det føles litt merkelig å bli kalt skeptiker av deg, men greit nok.
Du har en imponerende evne til å trekke lange linjer, og se de store sammenhengene, riktig eller galt, virkelig, men jeg synes det er litt bekymringsfullt (for din del) at du bruker et 3000 år gammelt "direkte sitat" fra Fyren him selv, som strengt tatt ikke er noe annet enn en eventyrfigur i en eventyrbok, og bruker det som et slags utgangspunkt for din livsanskuelse.
Det er kanskje flere enn bare Fyren som "works in mysterios ways"

Jeg synes du er litt urimelig når du påstår at jeg ikke bryr meg ... jeg bryr meg jo nok til å prøve å forstå hva du vrøvler om.
Selv om jeg ikke lykkes, så prøver jeg. Om jeg skal kunne forstå, tror jeg du må se på meg som myye yngre person, og prøve å være veldig direkte og konkret. Prøve å forklare på hvilken måte jeg har mistet mine barn, og hvilken betydning det har i vårt daglige liv. Hvordan ville det gått om ikke Fyren hadde rømt?
Om hverken jeg eller mine barn, eller noen andre, noensinne merker at barna er mistet, så er jo ikke det å miste noe det samme som å ... eeh? ... miste noe
Du mener altså at det er paven som eier "mine" greier? At det er paven som har bestemt at vi skal ha allmenn verneplikt?
Litt urettferdig at Islendingene slipper.
Kan det tenkes at vi ulik forståelse av begrepene "eie" og "miste"?

Så sier du dette:
"Alt som er registert er en person. En bil, et menneske med personnummer, et firma, en motorsykkel og hva vet jeg. Og muligheten til å eie andre personer døde med opphøret av slavehandelen med det 13. tillegget til den amerikanske grunnloven.."
Skal man forstå det som at alle bortsett fra paven mistet den muligheten?

Og dette:
"Fortsett å ikke bry dere, jeg gjør som Gud, og gir faen jeg også..."
Fyren blei sur fordi ingen ville høre på han, og nå gjør du det samme?

Jeg la spesielt merke til en liten setning .... "hva vet vel jeg?"' sa du. Ja man kan jo spørre seg.

Vis Medlemmets Profil

140 Re: Konspirasjon på gang.. on Tir 24 Jun 2014 - 0:39

Har prøvd å lese denne underlige tråden, og jeg sitter med en følelse av at noen bør snakke med helsevesenet, og kanskje prøve litt psykofarma??
Men hva vet jeg, kanskje Roma ikke vil dele det ut?

Vis Medlemmets Profil

141 Re: Konspirasjon på gang.. on Tir 24 Jun 2014 - 6:27

Roma deler nok neppe gratis, men det er sikkert hjelp å få..

Dersom man trenger..

flower 

Vis Medlemmets Profil

142 Re: Konspirasjon på gang.. on Tir 24 Jun 2014 - 6:33

Trollerud skrev:Ja vel. Så dere vil vite dette, men dere vil ikke studere det samme stoffet som jeg studerer. Og dere bryr dere egentlig ikke, for ting fungerer jo helt greit som de gjør?
Så da skal jeg altså oppsummere 3000 års historie på et par linjer.. Det blir litt tøft, men la meg prøve:

Tror jeg starter med Samuel 8:7; Israel demands a King:
"The LORD said to Samuel, "Listen to the voice of the people in regard to all that they say to you, for they have not rejected you, but they have rejected Me from being king over them."

Dette er setningen som forteller at Gud ikke gidder å holde seg i området lengre, han stakk av gårde da menneskene mente de trengte en "menneskelig gud", ikke han diffuse, gamle mannen som aldri viste seg lell..

Dette passet Vatikanet bra; De tok rollen som guds stedfortreder etter at Fyren reiste herfra.

Med noen hundre år med pervers voldsbruk, "The Dark Ages" / "The Inqusition" drepte Pavens menn omlag 50 mill mennesker for å statuere et solid eksempel på at f.eks de som trodde Martin Luthers "direkte kontakt med Herren for hver og en" var en grei løsning, definitivt IKKE var greit i det hele tatt.
Folk levde i konstant frykt for å havne i fangehullet for bagateller, folk lot seg døpe over en lav sko, de konfirmerte seg opp til flere ganger, de testamenterte det de eide til Roma.

En engelskmann ved navn John likte ikke dette noe særlig. Årsaken til at John ikke likte at folk testamenterte bort gårdene sine til Roma, var at John var en konge, og kongen skulle jo egentlig ha landet?? Men da John ba folk slutte å gi Roma alt landet, gikk det ikke bedre enn at Paven tok og ekskomuniserte John. Og ekskommunisering var kjipe greier, når du var ekskommunisert, var du fri som fuglen.
Å være fri som fuglen høres i grunn OK ut, men det er en hake ved å være Fogelfrei; Du har heller ingen rettigheter og ingen krav på beskyttelse.
John Lackland som han for ettertiden er kjent som fikk panikk! Franskekongen var klar til å rykke inn å rydde den frie fuglen av banen! Her måtte John handle raskt!

For å få Roma til å rekommunisere John, ga John ALT han hadde til Roma. Alt landet og også Kronen.
Roma tok gladlig imot, og siden tidlig på 1200-tallet har stort sett alt land i verden vært eid av Vatikanet.

Men det er mer komplisert enn som så. Og "Kronen" er en viktig brikke. Men jeg ble bedt om å forkalre hvem som eier alt, og ikke om å gå i detaljer. Likevel skal jeg strekke meg litt lengre, og gi litt mer kjøtt på beinet her:

Alt som er registert er en person. En bil, et menneske med personnummer, et firma, en motorsykkel og hva vet jeg. Og muligheten til å eie andre personer døde med opphøret av slavehandelen med det 13. tillegget til den amerikanske grunnloven..

Sånn! Det var omtrent det dere etterspurte.

Jeg forventer på INGEN måte at noen av dere gamle og inngrodde skeptikere bryr dere, men det er nå omtrent slik dere mistet ungene deres til Roma. Og hva spiller det vel for noen rolle at Roma kan kalle ungene deres ut i krig så lenge vi har alt vi behøver av matriell velstand, og enda litt til?

Fortsett å ikke bry dere, jeg gjør som Gud, og gir faen jeg også...   Evil or Very Mad 

Hadde du lagt ved et bilde av deg med helskjegg her hadde brikkene falt på plass……

En liten ting John Lackland eide ikke hele verden - og Roma var ikke resten av verden.

…og om eierskap - se hvordan jøder som mistet alt under krigen i sivililiserte land kan komme tilbake og via retten få eiendommene/verdiene sine tilbake. Det er fordi man respekterer lover og regler.

Man kan også handle ved "den sterkestes rett" i krig - men det funker bare så lenge man har makta - ellers er det faktisk jussen som råder.

Vis Medlemmets Profil

143 Re: Konspirasjon på gang.. on Tir 24 Jun 2014 - 10:42

Trollerud skrev:Ja vel. Så dere vil vite dette, men dere vil ikke studere det samme stoffet som jeg studerer.
Jeg lurer litt på om du ikke gjør noe annet med det stoffet enn å studere det? Question Exclamation
 rabbit

Vis Medlemmets Profil

144 Re: Konspirasjon på gang.. on Tir 24 Jun 2014 - 18:42

@ jhn; Det er ikke JEG som kommer trekkende med disse sitatene, det er "de andre". Englands dronning kaller Bibelen for den mest dyrbare eiendelen hun besitter, og det er ikke så dårlig -tatt i betraktning alt jordig gods HUN omgir seg med?
-Nettop fordi slike mafiaoverhoder som kongefamiliene bruker Bliben som de gjør, er det viktig at også VI (eller i det minste "jeg") også gjør det. Nok til å forstå hva disse folka finner så viktig der.

La det være HELT klart; JEG er ingen religiøs person!  Cool 

@ Haya; Jeg har aldri påstått at John Lackland eide hele verden, men at det spillet Roma kjørte mot The Crown på starten av 1200-tallet fremdeles spilles. Og det vil fortsette å bli spillt så lenge slike som deg ikke klarer å forstå. -noe resten av svaret ditt så tydelig illustrerer:
1) Du blander "jøder" og "sionister"
Ortodokse jøder vil være statsløse, de ønsker ingen israelsk stat. Hadde du forstått det jeg snakker om, hadde du også forstått HVORFOR..

-Jeg henger på et Bliben-sitat til her; "the Lord gave, and the Lord hath taken away"..

Tenkte ikke jeg skulle gidde å forklare mer, men hva annet skal jeg finne på, mon tro? Facebook?

Når du starter et firma, Haya, så starter "The Crown" en ny person. "The Lord gives". Når du avvikler et firma, eller når en person dør, er det "The Crown" som "hath taken away"..
-Fordi "den ekte" guden stakk, og Paven overtok rollen...

Og Sionismen er en religion? Og dersom det er en relegion, HVEM "Lorden som ga liv"? Og Israel er en Stat? Og dersom det er en Stat, hvem har dannet staten? Og hvem ga LIV til Staten Israel?????? Yeah, some of you probably guessed it by now; Roma..

Så lenge det er en religon dannet av Roma, faller den inn under The Crown. Akkurat som alle nasjoner gjør, som alle personer gjør, som alle motorsykler gjør, som alle fly gjør, som alle traktorer gjør, som alle.. Stopper der. Jeg snakker jo til døve ører uansett.

Og din påstand om at det er "jussen som råder"?
-Guess what? Den er feil den også...

Trodde ikke jeg skulle trenge å fortelle anarkister hva "juss" er, men ser ut som jeg må likevel:

Gang på gang hører jeg folk snakke om at "det er forbudt", "det står i loven" etc, etc.. Men ingen ANER hva "loven" er?
Loven er MASSE RART! Det er så uendelig mye som er skrevet ned som "lover", at vi må begynne å rangere disse, og DET tror jeg dere alle erkjenner når dere TENKER dere litt om??

Man sier at "det er en viktig sak, Høyesterett skal sette presedens"? Dette vet dere?
-Det er TOLKNINGEN av loven som er "jussen", IKKE teksten?!

På engelsk kalles lovene for "statues" og dommeren kan "strike down the statues", og sette presidens for all ettertid?

Hadde NOEN giddet å nøste i gammle rettsavgjørelser, kunne man kanskje stillt noen av de store syndebukkene til ansvar for hva de har stellt i stand. Jeg ga deg navnet Louis MacFadden. Du BURDE sette deg inn i hva han brant for. Du ville blitt et bedre menneske om du visste. Slik du lever nå er du en del av problemet, og kan aldri bli en del av løsningen..

@ Mortal: Du vet jeg holder meg til gulrøtter, tomater og dill? Og dersom jeg skal skeie ut, ja da blir det Tøyen Cola?  cheers 

Vis Medlemmets Profil

145 Re: Konspirasjon på gang.. on Tir 24 Jun 2014 - 19:04

Og denne går ut til alle dere som alltid henviser til "Loven"....

Vis Medlemmets Profil

146 Re: Konspirasjon på gang.. on Ons 25 Jun 2014 - 7:55

Jøder og ortodokse jøder er to forskjellige ting også - de gale er de ortodokse.

Ellers: Du er sprett gal.

Det siste bilder: Du snakker om lov - men det var snakk om å adlyde MAKTA - ikke loven.

SEff kan gale folk lage lover som er fullstendig tullete. (de har endel i US)

Å tolke loven er en ting - det gjøres i enhver rettsak - vi tolker TEK10 også - seff er det et problem at lovene ikke er presist formulert - spes. i US det konservative dommere i Høyesterett kan få til endel faenskap.

Men hvis noen f.eks stjeler Busan min - så kan jeg via loven få den tilbake - uten å fysisk gjøre noe i fht tyven (i teorien).

Vis Medlemmets Profil

147 Re: Konspirasjon på gang.. on Ons 25 Jun 2014 - 10:43

Trollerud skrev:@ jhn; Det er ikke JEG som kommer trekkende med disse sitatene, det er "de andre". Englands dronning kaller Bibelen for den mest dyrbare eiendelen hun besitter, og det er ikke så dårlig -tatt i betraktning alt jordig gods HUN omgir seg med?
-Nettop fordi slike mafiaoverhoder som kongefamiliene bruker Bliben som de gjør, er det viktig at også VI (eller i det minste "jeg") også gjør det. Nok til å forstå hva disse folka finner så viktig der.

La det være HELT klart; JEG er ingen religiøs person!    cheers 
Nåja, du bringer de jo videre.
Men dyrebare eiendeler er ikke det samme som verdifulle eller kostbare. De aller fleste har en liten verdiløs dings de for alt i verden ikke vil kvitte seg med.
For min del er det en hjemmesnekret gitar, for din del er det kanskje en gammel brøyt eller tråkkemaskin, eller noe annet.
Men jeg hadde gjerne sett at du hjalp meg å forstå dette ved å svare litt konkret på mine spørsmål. Når du skal prøve å opplyse allmennheten om all galskap i verden, må du ta høyde for at de færreste har så stor kjennskap til de navn du nevner og bibelhistorie osv osv, og at vi ikke har tilbrakt timer, dager, uker, mnd og år med å studere dette,
De fleste har jo valgt å bruke tiden på mere matnyttige studier
Når du snakker om tolkninger ... dine påstander og ideer, og ditt syn på ... eeh ... alt mulig, er vel i aller høyeste grad en tolkning og ikke den evige sannhet.
Og la det være HELT klart; JEG er heller ingen religiøs person!

Ellers så synes jeg det er litt ufint å kalle deg for gal misbruker av div kjemiske greier

Vis Medlemmets Profil

148 Re: Konspirasjon på gang.. on Ons 25 Jun 2014 - 20:20

jhn skrev:

Ellers så synes jeg det er litt ufint å kalle deg for gal misbruker av div kjemiske greier

Folk kan kalle meg akkurat hva de vil. Spett gal, til og med.. Navnekalling går ikke inn på meg.

Men jeg skal lett innrømme at Haya sin naivitet og ovenfra-ned holdning provoserer like mye idag som den gjorde for 15 år siden elns på bike.no. Man skulle tro at jeg hadde lært å ta fyren for hva og hvem han er, men det er faen ikke enkelt.

Vedr
jhn skrev:
Men jeg hadde gjerne sett at du hjalp meg å forstå dette ved å svare litt konkret på mine spørsmål.

Mulig jeg har oversett noe, prøv igjen? Eller kanskje jeg tror jeg har svart, og du ikke har oppfattet det som et svar?
Jeg skrev "Herren gir, og Herren tar tilbake". Dette står visst i Bliben. "Guds Stedfortreder" mener da at alt som skapes er skap av Ham. Og at alt derfor tilhører Ham, og at vi andre har det på lån. Min tråkkemaskin kan Staten når som helst ta fra meg. Alt de trenger å gjøre er å henvise til en regel de finner på, de kommer sikkert langt med å hevde at man må ha lisens for å være skraphandler..

Alt "lovverk" idag er "motsatt"; Man forbyr ALT, og så må man ha en lisens eller tillatelse for å kunne bedrive det som ellers ville vært ulovlig. Man sier det er best slik. Og man slår hardt ned på alle som mener det KAN være fornuftige alternativer..

Og til og med Haya innrømmer hvertfall at "lover tolkes", at skriftelig lov ikke er endelig før man har en Høyesterettsavgjørelse? Og at dette åpner for muligheten for korrupte dommere å snike inn lover som ikke er i overensstemmelse med hva folket kanskje hadde ønsket?
-Desverrre GIDDER ikke Haya å sette seg det spor inn i slik rettshistorie, han aner ikke hvor rett han har, men han driter fullstendig i at folket har blitt rammet så til de grader av denne korrupte maktelitens herjinger, og finner sjelefred i å rakke ned på dem som faktisk bryr seg om slikt..

Ja, ja.. Og sånn går nu dagan...  Sleep 

Vis Medlemmets Profil

149 Re: Konspirasjon på gang.. on Ons 25 Jun 2014 - 22:16

Trollerud skrev:
jhn skrev:

Folk kan kalle meg akkurat hva de vil. Spett gal, til og med.. Navnekalling går ikke inn på meg.

Men jeg skal lett innrømme at Haya sin naivitet og ovenfra-ned holdning provoserer like mye idag som den gjorde for 15 år siden elns på bike.no. Man skulle tro at jeg hadde lært å ta fyren for hva og hvem han er, men det er faen ikke enkelt..
Hm, jeg trodde du hadde lett for å ta til deg lærdom og (u)kunnskap, men da tok jeg feil.
Men godt at navnekalling ikke plager deg. (Navnekalling? ..det uttrykket har jeg ikke brukt før)

Trollerud skrev:
Vedr
jhn skrev:
Men jeg hadde gjerne sett at du hjalp meg å forstå dette ved å svare litt konkret på mine spørsmål.

Mulig jeg har oversett noe, prøv igjen? Eller kanskje jeg tror jeg har svart, og du ikke har oppfattet det som et svar?.
Begge deler er like sannsynlig, men resultatet er det samme ... jeg forstår ikke dritt. jocolor 

Trollerud skrev:
Jeg skrev "Herren gir, og Herren tar tilbake". Dette står visst i Bliben. "Guds Stedfortreder" mener da at alt som skapes er skap av Ham. Og at alt derfor tilhører Ham, og at vi andre har det på lån. Min tråkkemaskin kan Staten når som helst ta fra meg. Alt de trenger å gjøre er å henvise til en regel de finner på, de kommer sikkert langt med å hevde at man må ha lisens for å være skraphandler...

Dette anser jeg ikke som en aktuell problemstilling. At en snåling i en forseggjort morgenkåpe og fancy hatt mener han har rett til å konfiskere mine eiendeler, betyr ikke at han faktisk har makt til det.
Det gjenget der har maksimalt makt til å nekte meg et kirkelig bryllup med en kompis ... men det er jo heller ikke en problemstilling, for min del. Og fortsetter gjengen som de gjør nå, går det ikke mer enn 8-10 år før hele landet driter fullstendig i hva de mener.

Det virker som om du har et syn på "makta" som en analfabet, opprørsk tenåring.

Jeg er nok det du vil kalle naiv og uvitende, men stort sett er "Loven" til hjelp for oss.
Om den kan virke hemmende for den enkelte i noen sære tilfeller, så gjør den nytte for de omkring. Siden vi har det styresettet vi har, er vi til en viss grad beskyttet mot at en tilfeldig fyr skal kunne finne på en regel som frarøver deg tråkkemaskinen.

Trollerud skrev:
Alt "lovverk" idag er "motsatt"; Man forbyr ALT, og så må man ha en lisens eller tillatelse for å kunne bedrive det som ellers ville vært ulovlig. Man sier det er best slik. Og man slår hardt ned på alle som mener det KAN være fornuftige alternativer..
Og til og med Haya innrømmer hvertfall at "lover tolkes", at skriftelig lov ikke er endelig før man har en Høyesterettsavgjørelse? Og at dette åpner for muligheten for korrupte dommere å snike inn lover som ikke er i overensstemmelse med hva folket kanskje hadde ønsket?
-Desverrre GIDDER ikke Haya å sette seg det spor inn i slik rettshistorie, han aner ikke hvor rett han har, men han driter fullstendig i at folket har blitt rammet så til de grader av denne korrupte maktelitens herjinger, og finner sjelefred i å rakke ned på dem som faktisk bryr seg om slikt..

Ja, ja.. Og sånn går nu dagan...    Sleep 
Eller du kan bruke de beste argumentene du har, og prøve å se om du klarer å overbevise mange nok til å få gjennomslag for ditt syn. Virker det fornuftig nok, blir ditt lovforslag sendt ut på høring, og etter langt om lenge vedtatt ... om ikke flertallet skulle mene at det får negative konsekvenser for for mange .... elns
At man må prøve en lov i praksis for å se om den virker etter sin hensikt ser ikke jeg på som et problem, heller som en liten sikkerhet. Blir konsekvensene for store så blir det gjerne opprør. Så langt har vi klart oss bra her i landet. Det siste folkelige opprøret vi hadde må vel ha vært Mehamn-opprøret i 1903, som førte til lovendring.
Vi er egentlig ikke blitt mindre opprørsk med tiden, vi har bare mindre å bli opprørte over
Korrupsjonen hadde sikkert vært mye mere altomfattende med ditt "system"
Problemet med slike fritenkere, anarkister eller hva man skal kalle de/dere, er at de/dere prøver å innbille resten av folket om at med færre (ingen?) lover blir verden rosenrød, alle blir snille og tildelt hver sin rosa perlemor-sky. De ser ikke rekkevidden av sine egoistiske ideer ... og du ville ende opp som en bitter gammel mann.

Vis Medlemmets Profil

150 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 26 Jun 2014 - 0:42

Eh.... Er jeg den eneste her som ikke skjønner bæret? confused

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 6 av 40]

Gå til side : Previous  1 ... 5, 6, 7 ... 23 ... 40  Next