Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Konspirasjon på gang..

Gå til side : Previous  1, 2, 3 ... 21 ... 40  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 2 av 40]

26 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 20 Mar 2014 - 12:05

Haya99 skrev:
Okda skrev:

Idiotforklart ---- han vil i hvert fall få merke at det ikke er bare å stikke handa ned i bukselomma til undersåttene og hente mer penger når det ikke er tilgjengelige midler i ett rikt oljefond til ideene hans. Dette kommer til å bli den store smellen hans hvis han nå får tilbud om jobben...

Er vel lenge siden Jagland har hatt tilgang på Oljefondet…..

Er Jagland kommet inn i diskusjonen nå - Du, det er jens som er foreslått nå :)

Trodde forresten Jagland var plassert på ett sted vi ikke trodde han kunne gjøre noen skade, han skulle jo bare dele ut noen mill hvert år men jaggu klarte han erte på oss Kina og han som skulle få pengene sitter innelukka på ubestemt tid. Han har riktig nok fått ære og ikke minst berømmelse men det gjør nok ikke noen positiv forskjell for ham, snarere tvert i mot. Kan nok heller ikke si at det er Jagland sin feil at Kina har ett system som er forkastelig, men det er der og konsekvensen må vi og vinneren leve med så godt vi kan.... uansett hva vi egentlig mener.

Det var vel dagens....

Vis Medlemmets Profil

27 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 20 Mar 2014 - 12:38

Okda skrev:
Haya99 skrev:
Okda skrev:

Idiotforklart ---- han vil i hvert fall få merke at det ikke er bare å stikke handa ned i bukselomma til undersåttene og hente mer penger når det ikke er tilgjengelige midler i ett rikt oljefond til ideene hans. Dette kommer til å bli den store smellen hans hvis han nå får tilbud om jobben...

Er vel lenge siden Jagland har hatt tilgang på Oljefondet…..

Er Jagland kommet inn i diskusjonen nå - Du, det er jens som er foreslått nå :)

Trodde forresten Jagland var plassert på ett sted vi ikke trodde han kunne gjøre noen skade, han skulle jo bare dele ut noen mill hvert år men jaggu klarte han erte på oss Kina og han som skulle få pengene sitter innelukka på ubestemt tid. Han har riktig nok fått ære og ikke minst berømmelse men det gjør nok ikke noen positiv forskjell for ham, snarere tvert i mot. Kan nok heller ikke si at det er Jagland sin feil at Kina har ett system som er forkastelig, men det er der og konsekvensen må vi og vinneren leve med så godt vi kan.... uansett hva vi egentlig mener.

Det var vel dagens....

..joda det er viktig å ikke kritisere noen som er så mektige at det kan skaffe oss trøbbel….

Vis Medlemmets Profil

28 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 20 Mar 2014 - 12:55

Ja, det var på mange måter dagens ...
Jeg vet ikke helt hvordan du mener man skal velge prisvinnere, men det er vel litt vel naivt å forvente at Kina skulle applaudere dette valget.
Hele ideen med fredsprisen faller i grus om skal leite etter en som alle enes om.
Hvis du vet om grunner til at han ikke skulle få prisen ... bortsett fra at Kina blir sur, så fortell gjerne
Selv vet jeg lite om vinneren, men regner med at de som avgjør har satt seg inn i saken. Eller er de kjøpt og betalt .. de som alle andre?

Vis Medlemmets Profil

29 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 20 Mar 2014 - 16:11

jhn skrev:Ja, det var på mange måter dagens ...
Jeg vet ikke helt hvordan du mener man skal velge prisvinnere, men det er vel litt vel naivt å forvente at Kina skulle applaudere dette valget.
Hele ideen med fredsprisen faller i grus om skal leite etter en som alle enes om.
Hvis du vet om grunner til at han ikke skulle få prisen ... bortsett fra at Kina blir sur, så fortell gjerne
Selv vet jeg lite om vinneren, men regner med at de som avgjør har satt seg inn i saken. Eller er de kjøpt og betalt .. de som alle andre?

Jeg vet heller lite om vinneren, men dersom man vinner ett lodd - eller gjør seg fortjent til en pris så tar man i mot den og det er stas å få den - her i vesten. Hvis det medfører at jeg blir bura på vann og brød og hele familien blir skadelidende på ubestemt tid så ville jeg satt pris på å bli spurt på forhånd i hvert fall. Dette risikerte han og dette ble de som delte ut prisen ble advart før han fikk den, men jeg tviler på at han ble forespurt på forhand, så dette er belønningen for å stå opp....

Hva med å vente til målet er nådd eller vedkommende er i sikkerhet?

Man kan si at det er for galt at man skal legge seg flat for styresmaktene i Kina, men da bør man kanskje også stille seg spørsmålet om hvem som tør å stille opp som opposisjonell dersom man risikerer å bli lagt merke til av Nobelkomiteen eller tilsvarende "gode" formål....

Vis Medlemmets Profil

30 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 20 Mar 2014 - 16:47

Okda skrev:

Jeg vet heller lite om vinneren, men dersom man vinner ett lodd - eller gjør seg fortjent til en pris så tar man i mot den og det er stas å få den - her i vesten. Hvis det medfører at jeg blir bura på vann og brød og hele familien blir skadelidende på ubestemt tid så ville jeg satt pris på å bli spurt på forhånd i hvert fall. Dette risikerte han og dette ble de som delte ut prisen ble advart før han fikk den, men jeg tviler på at han ble forespurt på forhand, så dette er belønningen for å stå opp....

Man kan si at det er for galt at man skal legge seg flat for styresmaktene i Kina, men da bør man kanskje også stille seg spørsmålet om hvem som tør å stille opp som opposisjonell dersom man risikerer å bli lagt merke til av Nobelkomiteen eller tilsvarende "gode" formål....

Nå fikk Lec Walesa prisen i 1983 - han var senere sentral i det som eskalerte til oppløsningen av Sovjet-unionen. Og ble senere president. Og historien om Kina er nok ikke over enda….

Og så var det jo EU som fikk prisen i 2012 - mens Jagland ledet Nobelkomiteen OG satt som leder av Europarådet (er klar over at det ikke er EU) …. men allikevel…

Vis Medlemmets Profil

31 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 20 Mar 2014 - 17:15

Okda skrev:

Det kan du jo for så vidt si ... men jeg tror de fleste opposisjonelle, kanskje ikke minst i Kina, er forberedt på at det kan slå tilbake på dem selv. Det ligger i sakens natur. Og jeg tror også at de setter pris på at noen ser og hører hva de driver med. Slike mennesker driver vel ofte med slikt uten tanke på egen sikkerhet ... vil jeg tro.
Om vi skal vente på fasiten, eller til vinneren er i sikkerhet, ville nok en stor del av disse prisene bli delt ut post-mortem.

Vi har jo det berømte uttrykket: "du må knuse noen egg for å lage omelett", så vi må kanskje bare betrakte vinneren som et egg?

Vis Medlemmets Profil

32 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 20 Mar 2014 - 17:44

Det kan jo tenkes at denne kineseren bare hadde forsvunnet - hvis ikke verden var oppmerksom på hans eksistens - noe vi ble da han fikk Nobel-prisen.

Vis Medlemmets Profil

33 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 20 Mar 2014 - 18:48

jhn skrev:
Okda skrev:

Det kan du jo for så vidt si ... men jeg tror de fleste opposisjonelle, kanskje ikke minst i Kina, er forberedt på at det kan slå tilbake på dem selv. Det ligger i sakens natur. Og jeg tror også at de setter pris på at noen ser og hører hva de driver med. Slike mennesker driver vel ofte med slikt uten tanke på egen sikkerhet ... vil jeg tro.
Om vi skal vente på fasiten, eller til vinneren er i sikkerhet, ville nok en stor del av disse prisene bli delt ut post-mortem.

Vi har jo det berømte uttrykket: "du må knuse noen egg for å lage omelett", så vi må kanskje bare betrakte vinneren som et egg?

De er ganske sikkert klar over at det kan bli hett og den sjansen tar de, men det er mange måter å sette søkelys på folk og det er det mange som gjør uten at man retter slike lyskastere på dem som det gjøres når Nobelkomiteen gjør når de uten varsel velger dem ut. For dem blir det jo kun en straff. Tviler på at de selv er særlig fornøyde der de sitter på vann og brød. At vi skal sitte her i trygghet og "ofre" dem synes jeg lite om.

Vis Medlemmets Profil

34 Re: Konspirasjon på gang.. on Lør 22 Mar 2014 - 15:05

jhn skrev:
KliffArne skrev:To ivrige debattanter i "Konspirasjonsteori-tråden" møttes,og den ene spør den andre:
"Hva har du skrevet i tråden idag,da?"

Ingenting,svarer den andre.

"Det vet jeg jo fra før,men hvordan ordla du deg?   Razz
Veldig bra ... men dette er jo ikke en vits, men virkeligheten

Så det konspireres mot konspiratorene i konspirasjonstråden…..  Shocked 

Vis Medlemmets Profil

35 Re: Konspirasjon på gang.. on Søn 23 Mar 2014 - 5:54

jhn skrev:
Ja, ser ut for det. Det er jo ikke så pent å gjøre slikt ... så det kan jeg like  cyclops 
(Vet ikke helt hva denne gulingen betyr, men den ser jo litt cool ut)

Den gulingen brukes når man skal formidle at den andre er snever-synt. At han eller hun mangler dybde i sine visjoner. Årsaken til det er at man trenger to øyne for å se dybde, med bare et blir alt på samme plan.

Vedr Hitler; Hitler døde i søramerika i 1962. Det som skolepensum ikke forteller deg om Hitler er bl.a at slektstreet hans har samme røtter som vår kongefamilie:
"Most of the British Royal family are illegitimate, including Queen Victoria, Prince consort Albert, King Edward VII and his son Winston Churchill. Winston Churchill was first cousin with Adolf Hitler’s father and uncle to Anthony Blunt, King Edward VIII and King George VI. Adolf Hitler’s grandfather ran the Rothschild Bank, the Bank of England, and was the first Jewish MP in British Parliament."

Churchill og far til Adolf var altså fettere.. Og hvordan får Adolf tak i pengene det koster å krige?

(Mulig denne tråden akkurat havnet blant konspirasjonstrådene, men i flg Haya er det tråden "ryggraden i forumet", so what the heck?)

https://www.youtube.com/watch?v=vrsfll_QLUw

Vis Medlemmets Profil

36 Re: Konspirasjon på gang.. on Søn 23 Mar 2014 - 7:58

Trollerud skrev:

Churchill og far til Adolf var altså fettere.. Og hvordan får Adolf tak i pengene det koster å krige?

….han fikk tak i den gamle trykkerimaskinen til Gutenberg og gjorde som FED….. og jaggu funka det...

Vis Medlemmets Profil

37 Re: Konspirasjon på gang.. on Søn 23 Mar 2014 - 8:48

Haya99 skrev:
Trollerud skrev:

….han fikk tak i den gamle trykkerimaskinen til Gutenberg og gjorde som FED….. og jaggu funka det...

Helt til du trengte ei trillebår med penger for en brødskalk i -45..... lol! 

Vis Medlemmets Profil

38 Re: Konspirasjon på gang.. on Søn 23 Mar 2014 - 9:18

mekkern skrev:
Haya99 skrev:
Trollerud skrev:

Uten sikkerhetsnett*: Nei det var etter WW1 …. den hyperinflasjonen - og det var den som la grunnlaget for at Hitler kunne komme til makten i -33……

(*dvs googlet ikke)

Vis Medlemmets Profil

39 konspirasjoner on Søn 23 Mar 2014 - 11:31

Haya99 skrev:
mekkern skrev:
Haya99 skrev:
Trollerud skrev:

Uten sikkerhetsnett*: Nei det var etter WW1 …. den hyperinflasjonen - og det var den som la grunnlaget for at Hitler kunne komme til makten i -33……

(*dvs googlet ikke)
Du har rett i Hyperinflasjon etter WW1 men USA`s seddelpresse etter WW2 gjorde susen..

klippet:After the Second World War, the Reichsmark continued to circulate in Germany, but with new banknotes (Allied Occupation Marks) printed in the U.S. and in the Soviet Zone, as well as with coins (without swastikas). In practice, the currency was nearly worthless and largely supplanted by a barter economy (commonly, "cigarette currency"). The Reichsmark was replaced in June 1948

Og da er vi inne på konspirasjoner... Laughing

(en politisk ukorrekt vits:Og hva kalles en jøde med gassflaske på ryggen????? avhengig..)

Vis Medlemmets Profil

40 Re: Konspirasjon på gang.. on Søn 23 Mar 2014 - 13:13

... eller selvforsynt?

Vis Medlemmets Profil

41 Re: Konspirasjon på gang.. on Lør 29 Mar 2014 - 14:22

Klarer ikke helt å se konspirasjonen i dette, så det passer kanskje ikke så godt i denne tråden ... så da passer det jo godt i denne tråden clown 
Jeg oppdaget i dag at jeg i mange år har vært en trygdemisbruk-misbruker.
Det har vært en del snakk om honnør-billett i det siste, og jeg kom på at jeg har jo faktisk et sånn honnørkort, men har glemt å bruke det. 100% ubrukt.
Har jeg lov å bruke det i dag, etter at jeg etter eget ønske ikke mottar uføretrygd lengere?

Vis Medlemmets Profil

42 Re: Konspirasjon på gang.. on Søn 30 Mar 2014 - 21:14

jhn skrev:Klarer ikke helt å se konspirasjonen i dette, så det passer kanskje ikke så godt i denne tråden ... så da passer det jo godt i denne tråden clown 
Det har vært en del snakk om honnør-billett i det siste, og jeg kom på at jeg har jo faktisk et sånn honnørkort, men har glemt å bruke det. 100% ubrukt.
Har jeg lov å bruke det i dag, etter at jeg etter eget ønske ikke mottar uføretrygd lengere?

Høres litt suspekt og konspiratorisk ut spør du meg? Suspekt siden du ikke har bruk for dette tilbudet og konspiratorisk fordi du skal ha oss til å være med på at dette skal være godtatt innenfor det etablerte systemet....

Vis Medlemmets Profil

43 Re: Konspirasjon på gang.. on Søn 30 Mar 2014 - 22:46

Okda skrev:
jhn skrev:Klarer ikke helt å se konspirasjonen i dette, så det passer kanskje ikke så godt i denne tråden ... så da passer det jo godt i denne tråden clown 

Høres litt suspekt og konspiratorisk ut spør du meg? Suspekt siden du ikke har bruk for dette tilbudet og konspiratorisk fordi du skal ha oss til å være med på at dette skal være godtatt innenfor det etablerte systemet....

Synes du det ja ...tja, mulig det.
Det er jo et drittkort. Ingen gjorde honnør for meg, og det virker ikke på charterfly
Jeg tenkte jeg måtte dit fornuften og ekspertisen sitter, og er det noe sted man finner ubenyttet fornuft og ekspertise, må det vel være her .... eller hur?

Vis Medlemmets Profil

44 Re: Konspirasjon på gang.. on Man 31 Mar 2014 - 7:54

jhn skrev:
Okda skrev:

Synes du det ja ...tja, mulig det.
Det er jo et drittkort. Ingen gjorde honnør for meg, og det virker ikke på charterfly
Jeg tenkte jeg måtte dit fornuften og ekspertisen sitter, og er det noe sted man finner ubenyttet fornuft og ekspertise, må det vel være her .... eller hur?

Ja velkommen skal du være - hva var problemet ditt da?  pig Basketball 

Vis Medlemmets Profil

45 Re: Konspirasjon på gang.. on Man 31 Mar 2014 - 9:01

Litt skikkelig konspirasjon igjen - sjekk hva Aftenposten og Per E hegge skriver om Putin. (gidder ikke linke da A-posten da vil reg at jeg har lest art igjen og de er bare 6 gratis art i uka….jeg gidder ikke betale for den reaksjonære blekka)

At Putin anser at Vesten er en eneste stor konspirasjon mot Russland…. at Vesten er degenerert og at Russland ikke må gå i vestlig retning. US betyr kaos og Russland orden (hvis ledet av Putin som diktator).

Vis Medlemmets Profil

46 Re: Konspirasjon på gang.. on Man 31 Mar 2014 - 11:07

Og her har man antakelig grunnlaget for de konservatives frammars de siste 40-50 åra

http://www.dagbladet.no/2014/03/31/kultur/meninger/kronikk/tankesmier/civita/32575294/

"The Atlas Network" -hørt om det? Ikke jeg - før nå - men endel brikker faller på plass …..ja og Civita er medlem - de som forer Erna med ideer.

Og de hadde ideene klare på forhånd og jobben var å skaffe argumenter for disse ideene - typisk kvasivitenskap. Og backet opp av ubegrensende midler så har de hatt enorm innflytelse.

Vis Medlemmets Profil

47 Re: Konspirasjon på gang.. on Tir 1 Apr 2014 - 6:25

Haya er for treig. Det begynner så smått å gå opp for ham at f.eks "tenketanker" som Cevita etc forteller våre kjære folkevalgte hva de skal mene, dette tror jeg jeg fortalte ham allerede før denne tråden hadde 5 sider. Merkelig nok tror han dette kun gjelder "Høyre og Frp"..

Gutta som KAN konspirasjonsteorier, som lever av å gi oss andre innsikt i dette, har kommet milevis lengre enn å bry seg om tenketankene Haya akkurat avslørte..

https://www.youtube.com/watch?v=Fdpe2hBCsyQ&list=UU7TvL4GlQyMBLlUsTrN_C4Q

Vis Medlemmets Profil

48 Re: Konspirasjon på gang.. on Tir 1 Apr 2014 - 7:55

Heritage Foundation er jo en slik tenketank -og jeg har lenge snakket om den …men var ikke klar over at opphavet var britisk.

De små tilløpene på venstresida er jo enkle og omtrent uten ressurser ifht de på høyresida. Når mn ser hvordan f.eks Fox news can vrenge på nyheter og tenker seg at det samme skjer i disse høyrevridde tenketankene så kan en jo bli mørkeredd.

Og igjen linke uten å si noe om innholdet er nytteløst.

Vis Medlemmets Profil

49 Re: Konspirasjon på gang.. on Fre 4 Apr 2014 - 10:19

Denne gjengen kan konspirere!

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/senterpartiet/slik-mener-de-ola-oedela-for-liv-signe/a/10147105/

vg skrev:
Han viser til tre konkrete hendelser som har rammet Navarsete som han hevder Moes fløy har stått bak:

** Navarsetes utskjelling av Sandra Borch på Dyrøy i 2012 og det påfølgende brevet fra Senterungdommen der de refset Navarsetes lederstil. Utskjellingen ble utløst av en kronikk hvor Sandra Borch antydet at Ola Borten Moe ville være en god arvtaker for Navarsete.

Så det er altså Borten Moe som står bak i kulissene og styrer Navarsete til å miste fullstendig grepet i en offentlig situasjon? Om det er tilfelle, er det ikke like greit å bare få satt inn Borten Moe på Navarsetes plass, så slipper han jobbe gjennom henne?

Altså, man trenger jo ikke ha forsket på raketter i veldig lang tid for å forstå at det er Borten Moe-tilhengere som vil ha Borten Moe som leder etter Navarsete. Men når da Navarsete ikke takler en sånn mening og går i strupen på forfatteren så er det altså Borten Moe sin skyld?

Det er jo helt i tråd med det som kom fram i brevet fra Stjørdal-ordføreren til Navarsete for en stund siden, at hun alltid setter seg i en offerposisjon, alt som skjer rundt henne er et resultat av en heksejakt, selv når det er situasjoner hun har satt seg i selv (utskjelling av Borch og hun i Førde med sykehuset). Det virker ikke som det bare er hun som er paranoid, men hele hennes tilhengerskare med.

Vis Medlemmets Profil

50 Re: Konspirasjon på gang.. on Fre 4 Apr 2014 - 10:41

flonoen skrev:Denne gjengen kan konspirere!

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/senterpartiet/slik-mener-de-ola-oedela-for-liv-signe/a/10147105/

vg skrev:
Han viser til tre konkrete hendelser som har rammet Navarsete som han hevder Moes fløy har stått bak:

** Navarsetes utskjelling av Sandra Borch på Dyrøy i 2012 og det påfølgende brevet fra Senterungdommen der de refset Navarsetes lederstil. Utskjellingen ble utløst av en kronikk hvor Sandra Borch antydet at Ola Borten Moe ville være en god arvtaker for Navarsete.

Så det er altså Borten Moe som står bak i kulissene og styrer Navarsete til å miste fullstendig grepet i en offentlig situasjon? Om det er tilfelle, er det ikke like greit å bare få satt inn Borten Moe på Navarsetes plass, så slipper han jobbe gjennom henne?

Altså, man trenger jo ikke ha forsket på raketter i veldig lang tid for å forstå at det er Borten Moe-tilhengere som vil ha Borten Moe som leder etter Navarsete. Men når da Navarsete ikke takler en sånn mening og går i strupen på forfatteren så er det altså Borten Moe sin skyld?

Det er jo helt i tråd med det som kom fram i brevet fra Stjørdal-ordføreren til Navarsete for en stund siden, at hun alltid setter seg i en offerposisjon, alt som skjer rundt henne er et resultat av en heksejakt, selv når det er situasjoner hun har satt seg i selv (utskjelling av Borch og hun i Førde med sykehuset). Det virker ikke som det bare er hun som er paranoid, men hele hennes tilhengerskare med.
Du veit ikkje ka du snakka om! Du veit ikkje ka du snakka om!

Rolling Eyes

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 2 av 40]

Gå til side : Previous  1, 2, 3 ... 21 ... 40  Next