Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Konspirasjon på gang..

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4 ... 21 ... 40  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 3 av 40]

51 Re: Konspirasjon på gang.. on Søn 6 Apr 2014 - 1:27

Blir enda lettere å kjøpe politikere i US:

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Milliardarenes-valg-7528171.html#.U0CrwlzEURs

Vis Medlemmets Profil

52 Re: Konspirasjon på gang.. on Tir 8 Apr 2014 - 0:16

DEn var vel ingen som trodde WAll Street hadde skjerpet seg:
http://www.dn.no/nyheter/2014/04/07/avslringer-om-skjult-aksjevpen-ryster-wall-street

Superaske maskiner kjøper en aksje før en handel på en tregere maskin har funnet sted og får så en liten gevinst på bekostning av den som kjøpe aksjen til slutt - en svindel rett og slett.

Vis Medlemmets Profil

53 Re: Konspirasjon på gang.. on Ons 9 Apr 2014 - 16:15

Nå er jeg utsatt for en ekte konspirasjon ... endelig kan også jeg være litt on topic her inne.
Jeg har en sak gående med vår alles kjære NAV. Ikke noen stor sak egentlig, men det går uendelig tregt.
I dag fant jeg ut det var på tide å klage min nød til NAV sentralt og logget meg inn på NAV's hjemmesider. Jeg skrev et langt og meget kritisk brev hvor jeg sa tydelig i fra om min mening om deres gammeldagse og ineffektive måte og kommunisere med sine klienter på.
I korte trekk gikk det på at de ber om e-mail adresse og tlf.nr. og de har til og med en ordning for direktemeldinger på sine sider, men til tross for det benytter de seg av ulandspostbudet. De opererer også med svarfrister som nesten ikke er mulig å overholde. Overholdes ikke svarfristen bortfaller hele det økonomiske kravet du måtte ha.
Jeg ba om et hurtig svar om hvordan saken min skulle løses, og understreket at det var forholds viktig å få avklart hele greia snarest mulig ... dvs. i løpet av dagen (onsdag), senest innen fredag

Svaret jeg fikk var at jeg skulle få et brev i posten om 3-4 uker med deres svar på dagens henvendelse, ikke et ord om selve saken  Question 
En tydeligere understreking av mitt poeng enn dette er det vel ikke mulig å få.

Sist endret av jhn den Ons 9 Apr 2014 - 19:15, endret 1 gang

Vis Medlemmets Profil

54 Re: Konspirasjon på gang.. on Ons 9 Apr 2014 - 19:13

Når jeg nå var i det kritiske hjørnet ... har det norske mc-folket blitt rammet av en slags kollektiv beslutningsvegring? Div. mc-forum flyter over av spørsmål som "hvilken sykkel skal jeg kjøpe?" "hvilken farge?" "når og hvor?" "hvilke hansker, sko og dress, skinn eller tekstil osv?" "hvilken olje?" "kompressor eller handpumpe?" "hvilke styrelodd" "hvilken kaffe/kaffemaskin?" "hvilken burger"
Hva er det som får folk til å tro at et gjeng med mer eller mindre kompetente og ukjente mennesker skal kunne ta en bedre avgjørelse enn seg selv om en lang rekke med ubetydeligheter ... ja ja, noen Betydeligheter også?
Men jeg ser ikke så mye av denne type spørsmål her inne ... heldigvis

Vis Medlemmets Profil

55 Re: Konspirasjon på gang.. on Ons 9 Apr 2014 - 19:20

jhn skrev:Når jeg nå var i det kritiske hjørnet ... har det norske mc-folket blitt rammet av en slags kollektiv beslutningsvegring? Div. mc-forum flyter over av spørsmål som "hvilken sykkel skal jeg kjøpe?" "hvilken farge?" "når og hvor?" "hvilke hansker, sko og dress, skinn eller tekstil osv?" "hvilken olje?" "kompressor eller handpumpe?" "hvilke styrelodd" "hvilken kaffe/kaffemaskin?" "hvilken burger"
Hva er det som får folk til å tro at et gjeng med mer eller mindre kompetente og ukjente mennesker skal kunne ta en bedre avgjørelse enn seg selv om en lang rekke med ubetydeligheter ... ja ja, noen Betydeligheter også?

Når du ser hva slags "sykkler" endel her inne drar til gårds, så skjønner jo selv den teiteste nybegynner at her er det ikke mange gode råd å få  Rolling Eyes 

Vis Medlemmets Profil

56 Re: Konspirasjon på gang.. on Ons 9 Apr 2014 - 19:26

Kjøper akkurat den dritten JEG vil ha...hva andre mener driter jeg i...dessuten er jeg litt gjerrig.. tongue 

Vis Medlemmets Profil

57 Re: Konspirasjon på gang.. on Ons 9 Apr 2014 - 19:31

ArcticTiger skrev:
jhn skrev:Når jeg nå var i det kritiske hjørnet ... har det norske mc-folket blitt rammet av en slags kollektiv beslutningsvegring? Div. mc-forum flyter over av spørsmål som "hvilken sykkel skal jeg kjøpe?" "hvilken farge?" "når og hvor?" "hvilke hansker, sko og dress, skinn eller tekstil osv?" "hvilken olje?" "kompressor eller handpumpe?" "hvilke styrelodd" "hvilken kaffe/kaffemaskin?" "hvilken burger"

Når du ser hva slags "sykkler" endel her inne drar til gårds, så skjønner jo selv den teiteste nybegynner at her er det ikke mange gode råd å få  Rolling Eyes 
Godt poeng, litt flau over at æ ikke tenkte på det sjøl. Embarassed 

Men her kan man jo heldigvis få svar på de store dype eksistensielle spørsmål som ikke har nødvendigvis har med mc å gjøre

Vis Medlemmets Profil

58 Re: Konspirasjon på gang.. on Ons 9 Apr 2014 - 19:39

mekkern skrev:Kjøper akkurat den dritten JEG vil ha...hva andre mener driter jeg i...dessuten er jeg litt gjerrig.. tongue 

Merk deg at jeg nevnte ikke ordet "dritt" mekkern, det var det du som gjorde  lol! 
Er du like gjerrig som Skottene kanskje, som skriker i fortvilelse når de må på do og sleppe litt........  Crying or Very sad 

Vis Medlemmets Profil

59 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 17 Apr 2014 - 6:00

Lundteigen er ikke blandt mine favoritter - men her har han noen poenger;
http://www.dn.no/nyheter/politikkSamfunn/2014/04/16/krever-moms-p-finanstjenester

Hvorfor ikke moms på finanstjenester? Og det ubegrensede rentefradraget?

Vis Medlemmets Profil

60 Re: Konspirasjon på gang.. on Tir 22 Apr 2014 - 14:28

Maritim satsing - det høres fint ut:

http://www.dn.no/nyheter/naringsliv/2014/04/22/regjeringen-varsler-storsatsing-til-sjs

Men:

Internasjonale rammebetingelser - betyr at man ikke skal betale skatt
Maritim utdanning - offentlig betalt utdanning
Forskning og utvikling - betalt av det offentlige
Grønn skipsfart - subsidier

Er det noe rederne har bevist opp igjennom åra er det at skattemoralen er heller dårlig, så jeg har ingen illusjoner om at dette blir så veldig lønnsomt for Norge.

ER jo litt merkelig at regjeringen som beskylte Stoltenberg for at fastlandsnorge ble presset av oljeindustrien - velger å satse nettopp på dette -og ikke landbasert utvikling.

Vis Medlemmets Profil

61 Re: Konspirasjon på gang.. on Ons 23 Apr 2014 - 11:45

Hva er dette ? FRP Skal innføre byråkratiske regler og mer byråkrati med tilsynsmyndighet etc etc.
Dette gjør de for å bli populære - og hva annet kan man vente fra et populistisk part - uten prinsipper?

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-politikk/solvik-olsen-vil-forby-provisjon-til-p-vakter/a/10147842/

Men jeg unner samtidig disse jævlene mest mulig trøbbel (private p-jævler).

Vis Medlemmets Profil

62 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 24 Apr 2014 - 7:29

Når skal vi løfte konspirasjonsdebatten til neste nivå? Alle som har et snev av kontakt med virkeligheten har for lengst innsett at våre politikere er nikkedukker for helt andre krefter?

Vis Medlemmets Profil

63 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 24 Apr 2014 - 7:37

Trollerud skrev:Når skal vi løfte konspirasjonsdebatten til neste nivå? Alle som har et snev av kontakt med virkeligheten har for lengst innsett at våre politikere er nikkedukker for helt andre krefter?

Ja tydeligvis … Kina!

http://www.vg.no/nyheter/meninger/solberg-regjeringen/vg-mener-ynkelig-knefall/a/10147865/

Vis Medlemmets Profil

64 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 24 Apr 2014 - 18:19

"Kina" kan ikke bestemme noe som helst. "Kina" er et landområde. På "Kina" bor det mange korrupte mafia-jævler, disse bestemmer saker og ting til sitt eget beste, på bekostning av andre mennesker som bor på "Kina".

Samme sak her hjemme; En husmor fra Bergen mener hun og hennes gjeng med psykopater kan ta avgjørelser som andre skal og må føye seg etter. Maktsyke jævler som ikke har lært å passe sine egne saker. Trist at dette får pågå uten at noen stopper dem..

Vis Medlemmets Profil

65 Re: Konspirasjon på gang.. on Tir 6 Mai 2014 - 7:43

Trollerud skrev:"Kina" kan ikke bestemme noe som helst. "Kina" er et landområde. På "Kina" bor det mange korrupte mafia-jævler, disse bestemmer saker og ting til sitt eget beste, på bekostning av andre mennesker som bor på "Kina".

Samme sak her hjemme; En husmor fra Bergen mener hun og hennes gjeng med psykopater kan ta avgjørelser som andre skal og må føye seg etter. Maktsyke jævler som ikke har lært å passe sine egne saker. Trist at dette får pågå uten at noen stopper dem..

Er det disse du snakker om?

http://www.dagbladet.no/2014/05/06/nyheter/samfunn/politikk/innenriks/fiskeripolitikk/33125990/

Helt enig ….. det har ikke gått et år engang og Frp er i ferd med å spenne bein på egen regjering.

gir ikke opp denne tråden selv om det er blitt jævla hyggelig her inne!!!

Vis Medlemmets Profil

66 Re: Konspirasjon på gang.. on Tir 6 Mai 2014 - 9:47

Og nå vil Erna retter seg etter Kina som krevet at regjeringen ikke skal GRATULERE en Kinesisk dissident som event. vinner Nobels Fredspris???

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/solberg-regjeringen/solberg-sier-hun-vil-vurdere-aa-droppe-fredspris-gratulasjoner-i-fremtiden/a/10139798/

Kina har her vist framskritt ved å innse at det ikke er regjeringen som utdeler prisen - Erna har gjort seg til latter.

…. denne regjeringen er i ferd med å ødelegge Norges kred. i utlandet allerede - trodde faen ikke at det skulle gå så fort.

Vis Medlemmets Profil

67 Re: Konspirasjon på gang.. on Tir 6 Mai 2014 - 10:43

Jern-Erna? Treffende navn? Hæ?
Det e nesten så man skjemmes over å være nordmann.
Hælvettes kjærring  Evil or Very Mad 

Vis Medlemmets Profil

68 Re: Konspirasjon på gang.. on Tir 6 Mai 2014 - 13:16

Haya99 skrev:Og nå vil Erna retter seg etter Kina som krevet at regjeringen ikke skal GRATULERE en Kinesisk dissident som event. vinner Nobels Fredspris???

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/solberg-regjeringen/solberg-sier-hun-vil-vurdere-aa-droppe-fredspris-gratulasjoner-i-fremtiden/a/10139798/

Kina har her vist framskritt ved å innse at det ikke er regjeringen som utdeler prisen - Erna har gjort seg til latter.

…. denne regjeringen er i ferd med å ødelegge Norges kred. i utlandet allerede - trodde faen ikke at det skulle gå så fort.
Ja, dette er jo bare trist. Skjønner ikke at det er mulig... Shocked Shocked Shocked

Vis Medlemmets Profil

69 Re: Konspirasjon på gang.. on Søn 11 Mai 2014 - 5:20

Denne saken blir bare værre for høyre:

http://www.vg.no/nyheter/meninger/kina/vg-mener-nobel-og-jagland/a/10122916/

Når VG går ut og støtter Jagland og kritiserer høyre er det gått langt.

Og når Erna nå vil -som regjering - utnevne noen som kan lede Nobelkomiteen - mer slik Høyre vil "gjenopprette tillit" som det heter…. så har jo Kina rett i at regjering har innflytelse over komiteen.

Hadde de gjort som VG foreslår - la opposisjonen utpeke kandidater - så kunne regeringen med troverdighet si at Komiteen var uavhengig - og at det ikke var noe poeng å straffe Norge for hva de fant på.

Det er vel ikke slik at Nobelkomiteen ikke har tillit? Tvert imot - og så opptrer de tydelig helt uten hensyn til Norges egeninteresser- det har de bevist. Høyres agenda her stinker!

Vis Medlemmets Profil

70 Re: Konspirasjon på gang.. on Man 12 Mai 2014 - 16:49

Vi motorsyklister er jo tradisjonelt ikke så glad i veimyndighetene, så det er litt merkelig at denne saken ikke er kommentert på noen mc-forum ... ikke en gang i konspirasjonstråden.
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/forsvarere-rapportene-kunne-faatt-konsekvenser-for-straffeutmaalingen/a/10123071/

Vis Medlemmets Profil

71 Re: Konspirasjon på gang.. on Tir 13 Mai 2014 - 5:06

jhn skrev:Vi motorsyklister er jo tradisjonelt ikke så glad i veimyndighetene, så det er litt merkelig at denne saken ikke er kommentert på noen mc-forum ... ikke en gang i konspirasjonstråden.
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/forsvarere-rapportene-kunne-faatt-konsekvenser-for-straffeutmaalingen/a/10123071/

Har fulgt litt med på dette - jeg de eksemplene jeg har sett - ok det er ikke lys eller busslommer - men det er virkeligheten du må rette deg etter som fører ; avpass farten etterforholdene - feil ved veibelysningen lissom - han hadde vel lys på bilen?

Og hun dama som kjørte forbi skolebussen- da kjører du i gangfart uansett.

De sier at det kunne ha vært bedre veifiorhold - det gjelder vel 90% av norske veier - men det er virkeligheten - avpass farten etter forholdene. Å ta ansvar vekk fra førerne kommer garantert til å gå ut over oss mc-førere.

Jeg skulle gjerne likt å se de rapportene som omhandler mc-ulykker - ifht biler - der tror jeg det er mye å gripe fatt i.

Vis Medlemmets Profil

72 Re: Konspirasjon på gang.. on Tir 13 Mai 2014 - 17:04

Hvilke forhold er det du avpasser farten etter når du tester Killer-Busaen på E18?

(De gangene den er operativ, that is..)

Vis Medlemmets Profil

73 Re: Konspirasjon på gang.. on Ons 14 Mai 2014 - 4:25

Trollerud skrev:Hvilke forhold er det du avpasser farten etter når du tester Killer-Busaen på E18?

(De gangene den er operativ, that is..)

Har ikke testet den på E18 …..men jeg kjørte med en XX engang på E18 da tunnellen var stengt - da var mange km av E18 omtrent uten trafikk - da var forholdene slik at man kunne kjøre farefritt i 250.

50 inne i byen er lovlig - men mye farligere.

Skal man passere en skolebuss som har stoppet for å slippe av unger - så må man regne med at det kommer ut noen bak bussen - uansett vær føre lys mørkt grus asfalt etc etc…. og må kunne stoppe på 1 meter.

Vis Medlemmets Profil

74 Re: Konspirasjon på gang.. on Ons 14 Mai 2014 - 11:52

Jeg er imponert over at Dalai Lama ikke skulle hilses på mens Shimon Perez eller hva han nå heter ble tatt imot av slottet og hele norges styre.

Vis Medlemmets Profil

75 Re: Konspirasjon på gang.. on Ons 14 Mai 2014 - 17:51

Espen skrev:Jeg er imponert over at Dalai Lama ikke skulle hilses på mens Shimon Perez eller hva han nå heter ble tatt imot av slottet og hele norges styre.

Dette er "folkets vilje". Må jo være det, i og med at vi bor i et demokrati?  scratch 

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 3 av 40]

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4 ... 21 ... 40  Next