Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Konspirasjon på gang..

Gå til side : Previous  1 ... 20 ... 36, 37, 38, 39, 40  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 37 av 40]

901 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 16 Jul 2015 - 17:28

Hæggis da..... ikke bli sur - nå som vi hadde det så gøy! bounce

Vis Medlemmets Profil

902 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 16 Jul 2015 - 17:29

Rolig, rolig! Ingen grunn til å begynne å oppføre seg som nordlendiger her?!

Å mene at man stadig produserer mer og mer, og på det grunnlaget friskmelde verdensøkonomien er, hva skal man si, å ta litt lett på det?

Du ser effektive fabrikker som hoster ut noen hundre tusen nye biler på kort tid, og i gamledager var produksjonene en brøkdel? Ergo går "alt bra" og "alt går fremover"?

Selv er det ikke mye av dette jeg er enig i. Ingen overraskelse, kanskje?

Ressursforbruket i verden i dag er hinsides all fornuft, og å mene at dette er "bra", er i seg selv ganske groteskt, synes jeg. Men nå er vi på synseplan, så du skal få lov å synse at dagens voldtekt av jordkloden er fremskrittet vi behøver, deg om det..

Men så må vi slutte å synse, og se på realitetene?

La oss f.eks si at et par norske brødre, mot slutten av 1960-tallet, mente at tiden var moden for å realisere en drøm de hadde ruget på noen år; En norskprodusert hydraulisk gravemaskin? Dette var jo å betrakte som pionerarbeid, til nå hadde verden stort sett hatt ineffektive wiregravere, og de nye norske maskinene tok verden med storm? Takket være KREDITTEN brødrene fikk låne, kunne fabrikker bygges og arbeidsplasser skapes?
MEGET BRA! Kreditt funker bedre enn Gullstandarden?!

Så oppdager svenskene at deres gamle gravemaskiner blir akterutseilt i markedet, de ser nå fordelene med hydrauliske maskiner, men har ikke økonomi til å omstille seg? Inn kommer kredittmakerene, som raskt tryller fram noen "lån" til Åkerman, men så klart, Åkerman kan få gunstigere betingelser, da de har noe utstyr fra før, og slipper risikoen ved å være pioner-prøvekaninen?

BI-studentene jubler; Mer "konkurranse" i markedet er BRA!! At nordmennene igrunn allerede har tapt, da gjelden er urettferdig stor og dyr, sammenliknet med klonerene, tar ikke BI-folket med i betraktningen, La nordmennene gå konkurs, det er alltids nye prosjekter der ute vi kan hive ny kreditt etter?

Sånn har det fortsatt; Pionerer må slite med dyre, høyrisiko "lån", klonere får bedre betingelser hele veien. Med tilgang på "frisk kapital", lagd fra løse lufta, har verden rast fremover i et voldsomt tempo! Men har dette entydig vært "BRA"?

Saken er enkelt og greit, at når man lager kreditt uten noe holdepunkter, bare for å peise på med turbofartvekst, da går det til slutt galt. Ingen trær vokser inn i himmelen, og ikke vil vi se det denne gangen heller.

I tillegg til at pengetrykkerene ikke kommer med noe håndfast til bordet, har de klart å korrumpere systemet så grundig at de skal ha realverdier i pant for sine fiktive penger. Se Hellas gå på konkurssalg as we speak? Noe jeg har snakket om i årevis, btw.. Utorlig for meg at "sosialisten" Haya støtter pengetrykkerenes raid av realverdier greske skattebetalere har betalt for.. Helt utrolig er det...

Jeg kan fortsette, og det skal jeg; Haya sin betraktning av hvor bra det går, skjer jo som kjent ved å kun se på output-en? Varene som spys ut fra østens forurensede slaveleirer er indikator bra nok, å se på KOSTNADSIDEN, er bortkastet?

Summen av offentlig gjeld i verden er visstnok 56 med tolv nuller bak i USD. (Link)

Summen av gjeld, innkl privat gjeld (google) er mer enn 3x verdens BNP. Da er ikke statlige, fremtidige forpliktelser tatt med. Med dette menes f.eks forpliktelsene Obama har tatt på "seg" for å gi folket "gratis" helsetjenester i all fremtid..

Men BOBLEN av alle bobler, Elefanten i rommet, den største bomben av de alle, er bomben Haya ikke en gang VET HVA ER...
Når man sier ordet Credit Default Swaps står Haya der som et spørsmålstegn, Dagbladet har aldri fortalt ham hva CDS'er er, og når man ikke vet hva det er, trenger man ikke ta det med i virkelighetsbetraktningene sine?

Kort og godt så finnes det et "gambling produkt" der investorer kan forsikre seg mot tap ved konkurser. Dette er et uregulert marked, og kortversjonen er at dette har spunnet helt ut av kontroll slik at ingen med sikkerhet kan si hvor mange penger som skal betales til eiere av CDS'er, f.eks ved en gresk konkurs.
Spekulasjonenene sier ca 20x Verdens BNP.

Med ca 23x Verdens BNP i gjeld, er det ikke så rart at vi har fått til litt?

Hvis jeg hadde lånt 23x årslønnen min, så kunne jeg sikkert sett ut som en vellykket bereborger, jeg også?

Men å utfra mitt fine ytre konkludere med at alt bare er fryd og fryd, det er i overkant naivt av voksne folk.. Synes nå jeg!

Vis Medlemmets Profil

903 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 16 Jul 2015 - 17:46

En liten tanke inn i deres makkverkproduksjon... hadde dere brukt like mye energi på noe nyttig hadde Norges BNP økt merkbart alien
Sånn det var bare det jeg ville si i den sammenhengen, nå kan dere fortsette produksjonen :)

Vis Medlemmets Profil

904 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 16 Jul 2015 - 17:54

Bærekraftig disputas. Ren produksjon. Co2-nøytral.

Vis Medlemmets Profil http://haeggis-mess.blogspot.no/

905 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 16 Jul 2015 - 17:56

Begynnte å se litt på "dokumentaren" til Fast Freddie.. Jeg så ikke så lenge!

Den er nok litt mye "Problem -> Reaction -> Solution" for min smak..

"Finanskrisa" er ikke noe hokus pokus. Den beste forklaringen er i denne filmen:

Omtrent det eneste du trenger å vite..

Den filmen bør ringe noen bjeller.. Alt man snakker om om "Finanskrisa" er en konsekvens av temaet i den filmen. Ikke la noen fortelle dere at dette er kompliserte saker, dette er enkel matematikk, innpakket i mange lag med tåkeprat og avledningsmanøvere..

Vis Medlemmets Profil

906 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 16 Jul 2015 - 18:00

Palma skrev:En liten tanke inn i deres makkverkproduksjon... hadde dere brukt like mye energi på noe nyttig hadde Norges BNP økt merkbart alien
Sånn det var bare det jeg ville si i den sammenhengen, nå kan dere fortsette produksjonen :)

Hvis norges BNP hadde økt merkbart, hadde IMF gitt oss billige lån vi "bare ikke kunne si nei til", bygd oss en opera til, eller noe tilsvarende, og dagens unge ville fått enda mer gjeld å tilbakebetale..

Nei, jeg vil rive Norges "kredittverdighet" NED, for å redde fremtidens unge. Jeg er HELT ferdig med å pynte nasjonens regnskap for å vekke internasjonale "kreditorers" interesse..

Mye bedre for fremtiden om jeg IKKE bidrar til høyere "BNP", håper etterhvert flere vil forstå dette...

Vis Medlemmets Profil

907 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 16 Jul 2015 - 19:07

"Å mene at man stadig produserer mer og mer, og på det grunnlaget friskmelde verdensøkonomien er, hva skal man si, å ta litt lett på det?"

Har jeg friskmeldt verdensøkonomien?  Nei, men påpekt at det er en viss logikk ute å går......

Og Trolle - du gadd ikke se filmen - fordi den var seriøs - jeg sjekket opp produsenten - Canadisk TV.

"Men BOBLEN av alle bobler, Elefanten i rommet, den største bomben av de alle, er bomben Haya ikke en gang VET HVA ER...
Når man sier ordet Credit Default Swaps står Haya der som et spørsmålstegn, Dagbladet har aldri fortalt ham hva CDS'er er, og når man ikke vet hva det er, trenger man ikke ta det med i virkelighetsbetraktningene sine?

Kort og godt så finnes det et "gambling produkt" der investorer kan forsikre seg mot tap ved konkurser. Dette er et uregulert marked, og kortversjonen er at dette har spunnet helt ut av kontroll slik at ingen med sikkerhet kan si hvor mange penger som skal betales til eiere av CDS'er, f.eks ved en gresk konkurs.
Spekulasjonenene sier ca 20x Verdens BNP."

Gidder ikke lese om dette - men bruker litt logikk igjen; Hvis Hellas går konk så skal lissom 20 x VERDENS BNP betales ut????   Det er bare det totale bullshit -og viser at Trolle ikke har et snev av anelse av hva han babler om. Hvordan kan det være en link til en konk i et lite EU-land til 20 ganger verdens BNP de er det seff ikke. Og ved å sammenligne dette med 23 ganger av sin lønn så viser han at han heller ikke aner hva BNP er.

Vis Medlemmets Profil

908 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 16 Jul 2015 - 19:49

Det er mange år siden jeg studerte CDS-debattene mellom Alan Greenspan og Brooksley Born.. Navn du sikkert kjenner?? Razz

Det skader ikke meg at du velger å være uvitende. Helt greit for meg. Igår (?) ble det sluppet ferske statistikker for amerikansk økonomi:

Arbeidsledighet og "money volatility" var på "40 yrs low". Janet Yellen innrømmer at de frykter en boble i aksjemarkedet og vil skru opp renta..

Tror du ikke jeg følger med? Tror du jeg ikke forstår noe av dette?

Du skal i såfall ha kred for å tro at jeg finner opp alt dette, jeg måtte ha en ganske livlig fantasi i så fall?

OK.. Nok om dette for now.. Hadde det vært litt ydmykhet å spore hos Hayen, skulle jeg gladelig hjulpet ham å forstå. Men voksenopplæring av trassige unger, det gidder jeg bare i små doser av gangen.. På tide å ikke mate Hayetrollet på en stund nå..

Take care!

Vis Medlemmets Profil

909 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 16 Jul 2015 - 20:31

OK så du vil ikke snakke om logikken mellom Helleas gjeld og 20 ganger verdens BNP nei..... tenkte det - for den finnes ikke- og igjen noe du har misforstått totalt.

Du eier jo faen ikke kritisk sans.....

US: Er Arbeidsledigheten på 40års laveste - det er da positivt - men tviler på at der er korrekt. - og seff det er feil det er 5.3 % nå og var nede i 4,0% i 2000. Yellens jobb er å advare mot bobler...... igjen du har ikke grunnleggende kunnskap nok til å forstå at det du skriver er feil eller selvfølgeligheter.

Vis Medlemmets Profil

910 Re: Konspirasjon på gang.. on Fre 17 Jul 2015 - 4:56

Mannen er ganske grotesk? Og jeg er dum som lar meg rive med..

Skal vi se på hva Haya oppfatter som positivt her?

Krig. Ødeleggelse av pensjonsfond. Devaluering. Høy inflasjon. Monopol. Tvang. Høy arbeidsløshet. Salg av offentlige eiendeler. Privatisering. Avtalebrudd. Svindel.

At du velger å forbli uvitende om verdens derivater får stå for din regning. På meg virker det som om du ikke en gang vet hva dette er? Men når man "diskuterer" med Haya kommer det aldri noen innrømelser. Favorittmetoden for å "vinne en debatt" er å angripe budbringeren, argumentene hopper man bukk over?

(Bilde for illustrasjon only, ingen kan med sikkerhet si hvor stort verdens derivatmarked er..)

Som sagt: Derivat- og CDS-markedet er et uregulert marked. Hadde du vært en nyskjerrig og vitebegjærlig gutt, ville du kanskje forsøkt å skaffe deg litt kunnskap om temaet? Du liker jo å fremstå som en fyr som er tilhenger av statlig intervenering i markedene -ved behov?

Problemet ditt, og det skjønner du sikkert, er at du har malt deg inn i ett hjørne? Du kan ikke BÅDE være for reguleringer, OG støtte FED. Du kan ikke BÅDE være sosialist, OG støtte IMF sine tiltak ovenfor Hellas. Du kan ikke være på lag med folket og bankene samtidig her, dette kommer du tydligvis aldri til å innrømme?

Jeg vil faktisk si det så enkelt som at du kan ikke BÅDE forstå systemet, OG støtte det.. Hverfall ikke hvis du ikke er bankmann selv..

Vis Medlemmets Profil

911 Re: Konspirasjon på gang.. on Fre 17 Jul 2015 - 5:03

Haya99 skrev:OK så du vil ikke snakke om logikken mellom Helleas gjeld og 20 ganger verdens BNP nei.....

Jeg vil gjerne snakke om dette. Når du er klar til å være saklig.

Jeg vil ta den debatten ut fra argumentene til hhv Broksley Born kontra Alan Greenspan? Det hadde vært en sann glede å diskutere prosessen de to gikk gjennom, og utfallet av den!

En prosess man gravde frem igjen i 2008, da man "innså" at regulering av derivatmarkedet kanskje ikke var så dumt?

Men som man la vekk igjen da reguleringen bremset den økonomiske veksten?

Som sagt; Skal bli en sann glede å ta denne debatten med deg, for her slipper du ikke unna å velge side!
Enten for statlig regulering, som Born ville innføre, ELLER frislipp som FED ville ha, og fikk!

Si fra når du er klar, du... cheers

Vis Medlemmets Profil

912 Re: Konspirasjon på gang.. on Fre 17 Jul 2015 - 6:39

Tror du misset noe info med grafene...
her er hele artiklen...

http://failaka.com/are-islamic-banks-riskier/

Vis Medlemmets Profil

913 Re: Konspirasjon på gang.. on Fre 17 Jul 2015 - 7:22

Jeg så en tråd på den "andre siden" som het "Hvorfor er mc-folk så hyggelig"
Ja, det er jo mye man kan lure på...jeg lurer på hva som får en nesten voksen fyr til å skrive et slikt innlegg.
Du er ikke redd noen skal lugge på deg en liten hjerneblødning?

Haeggis Amateur Line skrev:Greit, Haya...

De tre siste innleggene dine avdekker det jeg har vært litt bekymret for; du er enten bare troll for gøy - antakelig inspirert av Trollerud,  eller du har en alvorlig mental feil. Skade eller medfødt vites ikke.
Men som arkitekt, seiler og motorsyklist må du ha en hel del kognitive funksjoner på plass, så da gjenstår bare troll.

...noe annet ville blitt veldig ubekvemt. Tenk å ha argumentert mot en stakkars tilbakestående som kanskje kan få enda større problemer med psyken.
Da ville jeg fått dårlig samvittighet.

Nei...Troll. Og dessverre BARE troll, og - i det minste i lengden - intet interessant menneske...

Jeg må fra nå av anta at alt Haya sier er Trollgulp, og at alt han liksom skal kunne om noesomhelst er tull.

Jeg anser det mer sannsynlig at du jobber som teknisk tegner for en ferdighusfabrikant, har SETT den gule trimaranen i en lokal marina, og at Hayabusaen din står i verkstedsarrest, etter at luftslottet ble FOR dyrt, enn at alt stormannspratet ditt er tuftet i noe mer enn forskrudde fantasier og hurtigleste ingresser i tabloidpressen.

God bedring, Haya.

Vis Medlemmets Profil

914 Re: Konspirasjon på gang.. on Fre 17 Jul 2015 - 7:49

En kan jo være hyggelig selv med et avvikende syn på verden/økonomi og diskusjonen rundt dette?

Eller vil det ene utelukke det andre? scratch

Vis Medlemmets Profil

915 Re: Konspirasjon på gang.. on Fre 17 Jul 2015 - 7:55

Igjen: Ikke prøv å gjengi hva jeg mener - konsetrer deg om hva du selv mener - det er utfordring nok for deg.

CDS - er ikke så mystisk - det er en slags forsikring lånegiver tar mot mislighold av lån. Blir lånet ikke misligholdt så tjenes "forsikringsselkapet" på dette - blir det misligholdt må "selskapet" betale ut misligholdet til den som kjøpte CDSet.

Det betyr at summene er linket opp til lånebeløpet. Også her - noen vinner og noen taper.

Derivater er en avtale om kjøp/salg av opsjon for en aksje på et framtidig tidspunkt - om den stiger eller synker. Hele poenget er at det er en noenlunde balanse i systemet - noen vinner og noen taper.

Det som er basic for hele finansverdenen er at ting er linket sammen - slik at hvis Hellas faller kan det få en viss dominoeffekt (Portugal, Spania, Italia, Frankrike) det er derfor det er så mye bråk om dette.

Vis Medlemmets Profil

916 Re: Konspirasjon på gang.. on Fre 17 Jul 2015 - 8:24

Haya99 skrev:Igjen: Ikke prøv å gjengi hva jeg mener - konsetrer deg om hva du selv mener - det er utfordring nok for deg.

CDS - er ikke så mystisk - det er en slags forsikring lånegiver tar mot mislighold av lån. Blir lånet ikke misligholdt så tjenes "forsikringsselkapet" på dette - blir det misligholdt må "selskapet" betale ut misligholdet til den som kjøpte CDSet.

Det betyr at summene er linket opp til lånebeløpet.  Også her - noen vinner og noen taper.

Derivater er en avtale om kjøp/salg av opsjon for en aksje på et framtidig tidspunkt - om den stiger eller synker. Hele poenget er at det er en noenlunde balanse i systemet - noen vinner og noen taper.

Det som er basic for hele finansverdenen er at ting er linket sammen - slik at hvis Hellas faller kan det få en viss dominoeffekt (Portugal, Spania, Italia, Frankrike) det er derfor det er så mye bråk om dette.

Det er vel noe av det mer vettug som har blitt skrevet her.Problemet med å være for ettergivende med hellas er at hva stopper da portugal,spania og italia fra å kreve samme behandling.De er ganske nedsyltet i gjeld de også(som sikkert fleste parten av de europeiske land er-selv norge har gjeld!Sikkert bare en formalitets gjeld,men dog...).Kan man si at dette landet avskriver vi meste parten av gjelden,mens de andre må slite med en (nærmest) uhåndterelig gjeld.Tenk på virkningene hvis italia går "konkurs"?Yikes!

Det fiscale systemet som er skapt er vel så infløkt at ingen har hele oversikten...

Vis Medlemmets Profil

917 Re: Konspirasjon på gang.. on Fre 17 Jul 2015 - 8:35

Og Trolle- det som slår meg er som en sa her tidligere - du må ha mye angst; Før så var det Peak oil, Tsaren av Russland, FED, dollaren, utenlandsgjeld, CDS etc etc - du leser et eller annet hvor en eller annen utrykker bekymring om et fenomen og vips for deg er det det som kommer til å få alt til å kollapse.

Det eneste du som Frepper ikke er redd for er klimachange .... og det er vel nettopp det som i virkeligheten er største faren.

Vis Medlemmets Profil

918 Re: Konspirasjon på gang.. on Fre 17 Jul 2015 - 9:46

Jeg har for lengst gitt opp å endre på dine synspunkter, skal ikke engang prøve.

Du er enig med offerene for gjeldsberget og enig med utstederene av gjelden, så du har helgardert deg.

Jeg frykter ikke Peak Oil, jeg bare konstaterer at teorien var korrekt, og at Nordsjøen "peaket" rundt år 2000. Siden har det bare gått nedover der, og nå er det vel snart visket vekk 25.000 arbeidsplasser som en konsekvens av dette..
-Men nei, du lar deg ikke påvirke..

Å forstå finanskrisa er som sagt enkelt, evig krav til vekst fører automatisk til noe som heter "eksponensiell vekst", som du selvsagt ikke forstår ennå, selv om det er mange år siden jeg introduserte deg for dette:

1x2 = 2
2x2 = 4
4x2 = 8
.....
64x2 = 128
128x2 = 256
256x2 = 512
512x2 = 1024

Fullfør dette regnestykket 64 ganger og tallet du ender opp med er 9,223,372,036,854,775,808

Dette skjønner ikke du alvoret i. Men det er helt greit, dette finner man en politisk løsning på?

Hadde du tatt deg bryet med å lære dette, så hadde du fremstått som så mye mer fornuftig med en gang..

Chessboardproblem

By the end of the game can you guess how many grains the Vizier would get in all?

The prince could not provide enough grains to give the Vizier a chessboard's worth of grains. Why? Study the progress of the number of grains on the individual squares and the corresponding running total in the table below. There are not enough grains in the whole world to give the Vizier the sum of 18,446,744,073,709,551,615 grains! Indeed, that many grains would cover the entire earth several inches deep.

Eksempel på eksponensialfunksjon, som Haya mener skal vokse uendelig:

(merk at denne stopper på 2007, i år har den vel passert 1500mrd?)

Vis Medlemmets Profil

919 Re: Konspirasjon på gang.. on Fre 17 Jul 2015 - 10:21

heheh "Peak oil"var ikke myntet på Nordsjøen - men verdens oljeproduksjon - og tanken var at det skulle bli enormt høye oljepriser og krig for å få tak i de siste oljeressursene. Nok et eksempel på at du ikke vet hva du snakker om.

Og ja - glemte "eksponensiell vekst" som også er noe du er pissredd for - og som du også misforstår fullstendig.

Sjakkbrettet er en ting - men vekst i verden skjer ved et lite % vist tillegg hvert år - så veksten kan holde på leeenge...
Så må man definere vekst - hvis man sier det er forbruk så er det jo riktig at man før eller siden vil forbruke alt som kan forbrukes på jorda - teoretisk sett. Men så har du fysikkens lover da - ingenting forsvinner - det går bare over i andre former- dvs det kan gjenskapes. Så det gjelder at veksten blir bærekraftig - et begrep vår kjære Gro ble kjent for.

Så alt vi utvinner og gror på jorda - det forsvinner ikke - men inngår i et kretsløp - så kunsten er å ikke forgifte og ødelegge dette kretsløpet - det er der utfordringen ligger.

Vis Medlemmets Profil

920 Re: Konspirasjon på gang.. on Fre 17 Jul 2015 - 11:25

Som Hæggis så fint sa det, Du kan ikke være så dum, du må gjøre deg dum, formål: Å trolle..

Greit nok, blir jo aldri noe liv uten et troll eller to, så jeg bryter god forumetikk -og mater trollet..

Hvor i verden er det du mener olje har blitt mer olje? I Brasil kanskje? Der Petrobras vakler på konkursens rand med en gjeld i nærheten av 180 mrd dollar merket?

Ultradypvannsbrønner kommer aldri til å bli lønnsomme, men du må gjerne leve i trua..

Kanskje du mener Skiferoljen skal legge Peak-teorien i grus?

http://shalebubble.org/

Vel, invester gjerne dine pensjonspenger der, men jeg kan styre min begeistring..

Er det i Tar Sand man skal finne løsningen?

http://www.forestethics.org/canada-tar-sands-facts

Ikke alle deler din begeistring for denne virksomheten.. Rolling Eyes

For å være ærlig, så synes jeg kanskje Fracking og Tar Sand er såpass alvorlige temaer at du bør finne noe litt mer harmløst å trolle om, men det er nå bare min mening, jeg har ikke så god greie på nett-trolling som det du har...

Haya99 skrev: Sjakkbrettet er en ting - men vekst i verden skjer ved et lite % vist tillegg hvert år - så veksten kan holde på leeenge...

Nå ligger jo liksom utfordringen i at veksten HAR holdt på leeeenge? Hverken Hellas, Japan, Usa, England, Italia, Portugal, Frankrike, ++++ har vel rygg til å bære mere gjeld nå?

I grafen jeg postet i forrige innlegg, ser du at Statsbudsjettet var ca 300 mrd i 1997, og over 700 mrd i 2007. Altså passer sjakkbrettlikningen PERFEKT for en 10års syklus, for vi HAR allerede doblet 2007 tallet, to år før 2017? Fungerer godt å følge grafen bakover til 1987, 1977, 1967 og 1957 også; TRENDEN er HELT KLAR; Doblingsperiode på 10 år er "Bullseye"?!

Det du aldri kommer til å forstå, er at AS Norge ALDRI kommer til å vokse til 3.000 mrd i 2025.

La meg korrigere meg her: Norge KAN vokse til 3.000 mrd i 2025 OM pengeverdien mer enn halvveres. Da går det. Men jeg er usikker på hvor mange andre enn deg det er som går rundt å drømmer om å få halvvert verdien på krona..

Du skal være litt forsiktig med hva du ønsker deg, det kunne jo hende du fikk ønskene dine oppfyllt...

Vis Medlemmets Profil

921 Re: Konspirasjon på gang.. on Fre 17 Jul 2015 - 12:46

Mer olje? Man finner stadig mer - så det viser seg at det er så mye at prisene faller til det halve. Hvorfor ? Fordi man innser at det er nok energi i verden i overskuelig framtid. (diverse problemer med utvinningen er en annen diskusjon) - hold fokus!

Statsbudjettet er på 1200 milliarder i 2015 - det må ha 10% årlig vekst for å nå 3000 milliarder i 2015 - helt usannsynlig - ved 3% årlig vekst havner det på 1610 milliarder (utgifter) - noe som er et greit nivå på veksten.

Men jeg tekte ikke bare på statbudsjett og gjeld - men det totale forbruket og veksten tilknyttet dette. Hvis alle kinesere og indere får råd til biler og kjøper og bruker de som folk i US så går det til helvete antakelig (seff hvis de ikke kjøper Tesla). Men hvis de sykler til jobben og har joga som hovedinteresse så går det nok bedre.

Og igjen Trolle ta deg en valium eller to - og ikke vær bekymret.....

Vis Medlemmets Profil

922 Re: Konspirasjon på gang.. on Fre 17 Jul 2015 - 13:13

Og når vi snakker om tall: Oljfondet har 7 doblet seg på de siste 10 åra - det er vekst!

Og på de siste 3 åra doblet seg.

Som vi ser er det allerede 6 ganger større en utgiftene på Statsbudsjettet - med 7200 milliarder as we speak.

Vis Medlemmets Profil

923 Re: Konspirasjon på gang.. on Fre 17 Jul 2015 - 16:43

Haya99 skrev:Og når vi snakker om tall: Oljfondet har 7 doblet seg på de siste 10 åra - det er vekst!

Som vi ser er det allerede 6 ganger større en utgiftene på Statsbudsjettet - med 7200 milliarder as we speak.

Ja hurra...
utenlandsgjeld.

Vis Medlemmets Profil

924 Re: Konspirasjon på gang.. on Fre 17 Jul 2015 - 17:08

mekkern skrev:
Haya99 skrev:Og når vi snakker om tall: Oljfondet har 7 doblet seg på de siste 10 åra - det er vekst!

Ja hurra...
utenlandsgjeld.

lol.Betyr det at vi har nesten 6000 milliarder i gjeld?!Hvis så,vær forberedt å gå ned med skuta når oljen går nedenom og hjem clown

BTW mekkern,er du på ferie for tiden?var nedom tidligere idag for å høre om du ville ta syllingen rundt Wink

Vis Medlemmets Profil

925 Re: Konspirasjon på gang.. on Fre 17 Jul 2015 - 17:15

FastFreddie skrev:
mekkern skrev:

Ja hurra...
utenlandsgjeld.

lol.Betyr det at vi har nesten 6000 milliarder i gjeld?!Hvis så,vær forberedt å gå ned med skuta når oljen går nedenom og hjem clown

BTW mekkern,er du på ferie for tiden?var nedom tidligere idag for å høre om du ville ta syllingen rundt Wink

Nå må dere lære å lese gutter; Netto fordringer er 5 941 miliarder - og de økte med 538 milliarder i 1.kv -15.

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 37 av 40]

Gå til side : Previous  1 ... 20 ... 36, 37, 38, 39, 40  Next