Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Konspirasjon på gang..

Gå til side : Previous  1 ... 20 ... 37, 38, 39, 40  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 38 av 40]

926 Re: Konspirasjon på gang.. on Fre 17 Jul 2015 - 19:24

Ok.Ignorantimus neste spørsmål er da,er ikke fordringer utestående betaling?Skylder norge 6000 milliarder da,eller er det sånn jeg leste et sted at vi skyldrr rundt 40 milliarder-noe som vil si at vi har litt kredittkortgjeld? clown

Vis Medlemmets Profil

927 Re: Konspirasjon på gang.. on Fre 17 Jul 2015 - 19:31

Hvis Haya bare kunne fått inn i skolten at "penger", som egentlig heter "kreditt", skapes ved lån og forsvinner ved tilbakebetaling, så hadde mye vært gjort.

I en verden uten gjeld ville pengemengden vært null.

Dette får Haya aldri inn. Helt umulig å forstå?!

Man MÅ glede seg over størrelsen på gjelden, OM man gleder seg over innholdet på konto..

Noen MÅ være i MINUS, om andre skal være i pluss.

-Jeg tror jeg har gjentatt meg selv nok ganger nå?

Vis Medlemmets Profil

928 Re: Konspirasjon på gang.. on Fre 17 Jul 2015 - 20:42

Fordringer mot utlandet (andre skylder oss) ca 12000 mrd
Vår gjeld: ca 6500 mrd
Netto skyld TIL oss er ca 6000 mrd.

Det interessante er at vi var på god vei til å få en ren null på gjeld og skyld etter første Gulfkrig, men IMF sa det var yaktuelt, så vi tok opp noen FLERE lån i de følgende årene i stedet.
...mao; vi ble PÅTVUNGET gjeld vi ikke trengte, fordi hele systemet er bygget opp rundt at alle SKAL ha gjeld.

Vis Medlemmets Profil http://haeggis-mess.blogspot.no/

929 Re: Konspirasjon på gang.. on Fre 17 Jul 2015 - 21:08

Litt oppklaring om gjelda - de beløpene det er snakk om over er hele landets gjeld til utlandet og privat sektor - ikke Statsgjeld - denne ligger på under 500 milliarder ca. og er der av praktiske årsaker. Hægge - kan du linke til det med IMF og at vi måtte ha gjeld?

Hvorfor har den norske stat gjeld?[rediger | rediger kilde]
Innenlandsgjeld[rediger | rediger kilde]
Den norske stat hadde primo mars 2015 rundt 6 750 milliarder kroner stående på konto i statens pensjonsfond utland.[3] Når staten likevel velger å ha gjeld, er det hovedsakelig av tre grunner: [4]

Staten må dekke daglige betalinger. Disse varierer veldig og det er vanskelig å beregne innbetalingene av skattene. Dermed må staten ha en viss likviditetsreserve, noe som finansieres ved hjelp av lån.
Staten sørger for å regulere likviditeten i banksystemet ved å utstede – eller kjøpe tilbake statsobligasjoner/statskasseveksler. Hvis staten utsteder en statsobligasjon mottar staten penger fra kjøper som havner på konto i Norges Bank. Disse pengene holdes i utgangspunktet utenfor bankenes system, noe som medfører at bankenes totale overskuddsreserver på foliokonto i Norges Bank minker tilsvarende. Med andre ord kan staten redusere likviditeten ved å selge statsobligasjoner. I motsatt tilfelle kan staten kjøpe tilbake statsobligasjoner, og dermed redusere innehavende konto i Norges Bank, noe som øker likviditeten i banksystemet på samme måte.
Statens opplåning har også som mål å bidra til å opprettholde og utvikle fungerende og effektive finansmarkeder i Norge. Ved å tilby statsobligasjoner og statskasseveksler, sørger staten for en risikofri avkastningskurve for plasseringer med fra om lag 1 måned til om lag 10 års løpetid.
Under finanskrisen i 2008 var bankenes utlånsvillighet svært lav. Staten nærmest doblet sin totale gjeld, slik det fremkommer av tabellen lenger nede (SSB). Dette reduserte derimot ikke pengemengden i banksystemet i sin helthet, fordi staten utstedte statspapirer i bytte mot obligasjoner med fortrinnsrett (OMF), med en ramme på inntil 350 milliarder kroner.[5] Aktivabalansen ble dermed justert opp tilsvarende som passivabalansen (statsgjelden økte like mye som fordringene), og likviditeten i banksystemet ble dermed uendret. Grunnen til at staten likevel ville utstede statsobligasjoner var fordi bankene som byttet til seg statspapirene fikk sikrere papirer som var lettere å omsette i markedet, sammenlignet med OMFene. Utover dette kjøpte Norges Bank opp en del av de eksisterende statsobligasjonene, noe som forbedret likviditeten i hele banksystemet. Norges Bank er den eneste kilden som kan tilføre banksystemet likviditet når tilbudet for øvrig er gitt.

Opptak av statsgjeld skjer etter råd fra og forvaltes av Norges Bank, men sentralbankloven forbyr Norges Bank fra å selv låne til staten. Dette er fordi sentralbanken er statseid.

Utenlandsgjeld[rediger | rediger kilde]
Norsk offentlig sektor har per 2. kvartal 2012 en utenlandsgjeld på 332 milliarder kroner, som var en nedgang på 24 milliarder kroner fra 1. kvartal 2012. Dette i kontrast til Norges samlede offentlige og private utenlandsgjeld som er på 3 700 milliarder kroner, brorparten lånt inn av banker [6]

Vis Medlemmets Profil

930 Re: Konspirasjon på gang.. on Fre 17 Jul 2015 - 21:17

FastFreddie skrev:

BTW mekkern,er du på ferie for tiden?var nedom tidligere idag for å høre om du ville ta syllingen rundt Wink

Har bare vært en butikktur.. skal ut på tur i morra og sikkert søndag også.

Gjeld.
bankene har lånt penger, så er de lånt ut til alle som har brukt mer enn de har-ergo er husholdningene også rimlig nedsylta...
Det gamle huset går nedover i teknisk verdi men omsetningsverdien øker og da låner vi til nye biler og ferier... cheers

Vis Medlemmets Profil

931 Re: Konspirasjon på gang.. on Ons 29 Jul 2015 - 6:24

Konspirasjonsteorien over alle konspirasjonsteorier?

Selvsagt er det bare Breiviksympatisører som leser slikt?

Vis Medlemmets Profil

932 Re: Konspirasjon på gang.. on Ons 29 Jul 2015 - 10:18

Skal du bruke 3 timer på noe slikt må du være temmelig skrudd ja.....

Det er forøvrig nok interr. problemstillinger i verden uten å konspirere.

Vis Medlemmets Profil

933 Re: Konspirasjon på gang.. on Ons 29 Jul 2015 - 11:03

Har foreløpig bare sett de 35 første minuttene. Og jeg tenker på Haya hele tiden, det er som om boken handler om ham.. Utrolig hvor godt spikeren treffes på hodet her! rabbit

Har vi problemer i verden, sier du? Trodde Obama og FED hadde fikset verden nå? Hvilke farer er det du ser? Hva er du redd for, egentlig??  monkey

Vis Medlemmets Profil

934 Re: Konspirasjon på gang.. on Ons 29 Jul 2015 - 20:14

Trollerud skrev:Har foreløpig bare sett de 35 første minuttene. Og jeg tenker på Haya hele tiden, det er som om boken handler om ham.. Utrolig hvor godt spikeren treffes på hodet her!   rabbit

Har vi problemer i verden, sier du? Trodde Obama og FED hadde fikset verden nå? Hvilke farer er det du ser? Hva er du redd for, egentlig??  monkey

Du vet hva en bok er?..... Razz

Vis Medlemmets Profil

935 Re: Konspirasjon på gang.. on Ons 29 Jul 2015 - 21:01

Lydbøker er tingen..

Den boka ble faktisk levert med alle nye Forder en stund. Henry mente den var særdeles viktig å lese, så han la en i hvert hanskerom i hver bil som forlot fabrikken hans.

Sies det..

Vis Medlemmets Profil

936 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 30 Jul 2015 - 3:43

Trollerud skrev:Lydbøker er tingen..

Den boka ble faktisk levert med alle nye Forder en stund. Henry mente den var særdeles viktig å lese, så han la en i hvert hanskerom i hver bil som forlot fabrikken hans.

Sies det..  

....som om det skulle være et kvalitetsstempel.....Henry var ganske ekstrem når det kom til politikk - var omtrent nazist.

Vis Medlemmets Profil

937 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 30 Jul 2015 - 5:45

Nazister, Zionister, Nasjonalister, Sosialister, Kommunister, Liberalister, Motorsyklister..

Mange båser å sette folk i?

Kjente du Henry? Har du noe som helst, annet enn rykter, å dømme han fra? Nei?

Som sagt; Boken handler faktisk, i veldig stor grad, om DEG! study

Vis Medlemmets Profil

938 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 30 Jul 2015 - 13:52

Henry Ford var ganske sentral i å publisere dritten som er avstlørt som falsk, og hadde enn viss innflytelse på en herreman med fornavn Adoft:

In the early 1920s, Ford sponsored a weekly newspaper that published strongly anti-Semitic views. At the same time, Ford had a reputation as one of the few major corporations actively hiring black workers, and was not accused of discrimination against Jewish workers or suppliers. He also hired women and handicapped men at a time when doing so was uncommon.[56]

In 1918, Ford's closest aide and private secretary, Ernest G. Liebold, purchased an obscure weekly newspaper for Ford, The Dearborn Independent. The Independent ran for eight years, from 1920 until 1927, with Liebold as editor. Every Ford franchise nation-wide had to carry the paper and distribute it to its customers.

The newspaper published The Protocols of the Elders of Zion, which was discredited by The Times of London as a forgery during the Independent's publishing run. The American Jewish Historical Society described the ideas presented in the magazine as "anti-immigrant, anti-labor, anti-liquor, and anti-Semitic." In February 1921, the New York World published an interview with Ford, in which he said: "The only statement I care to make about the Protocols is that they fit in with what is going on." During this period, Ford emerged as "a respected spokesman for right-wing extremism and religious prejudice," reaching around 700,000 readers through his newspaper.[57] The 2010 documentary film Jews and Baseball: An American Love Story (written by Pulitzer Prize winner Ira Berkow) states that Ford wrote on May 22, 1920: "If fans wish to know the trouble with American baseball they have it in three words—too much Jew."[58]

In Germany, Ford's anti-Semitic articles from The Dearborn Independent were issued in four volumes, cumulatively titled The International Jew, the World's Foremost Problem published by Theodor Fritsch, founder of several anti-Semitic parties and a member of the Reichstag. In a letter written in 1924, Heinrich Himmler described Ford as "one of our most valuable, important, and witty fighters."[59] Ford is the only American mentioned in Mein Kampf.[60][61] Adolf Hitler wrote, "only a single great man, Ford, [who], to [the Jews'] fury, still maintains full independence...[from] the controlling masters of the producers in a nation of one hundred and twenty millions." Speaking in 1931 to a Detroit News reporter, Hitler said he regarded Ford as his "inspiration," explaining his reason for keeping Ford's life-size portrait next to his desk.[62] Steven Watts wrote that Hitler "revered" Ford, proclaiming that "I shall do my best to put his theories into practice in Germany," and modeling the Volkswagen, the people's car, on the Model T.[63]

Vis Medlemmets Profil

939 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 30 Jul 2015 - 15:29

Som sagt, ALT i den boken stemmer 100% med dine kjerneverdier i livet. Merkelig hvor godt den treffer, skulle nesten tro at noen har hjernevasket deg, og så omprogramert deg slik de ønsker... Og nå har du funnet en "troverdig" artikkel via Google, så nå har du oppdaget Sannheten? Som sagt; Propagandaen virker sinnsykt bra på deg...

Spiller da ingen rolle om boken er en forfalsking eller ikke? Jeg går da ikke rundt å tror på Harry Potter eller Hardyguttene, selv om de omtales i bøker? Se på underholdningsverdien, og så kan du jo gjøre deg noen betraktninger på ditt personlige plan i tillegg?

Jeg vet ikke hvor mye sannhet det er i Henry sin støtte til Adolf. Kan godt hende han gjorde det for alt jeg vet. Flott om du prøver å lære litt om hvem som støtter hvem, nå og tidligere, det er MANGE artige konspirasjoner der! Henry blekner garantert i forhold til de store fiskene.

Vis Medlemmets Profil

940 Re: Konspirasjon på gang.. on Fre 31 Jul 2015 - 10:06

Hvis du tror jeg gidder å lese den rasist-blekka kjenner du meg dårlig.

Og så var det vel heller Hitler som ble inspirert av Ford - som var den første til å publisere det makkverket - det sier jo endel. Og dette er fakta fra anerkjente kilder på Wiki - tror nok det hadde vært fjernet av Ford-klanen hvis det ikke var fakta. Å begynne å bable om Harry Potter og Hardyguttene som like sant viser jo bare hvor nøye du er med presisjonnivået ditt....pokker ikke rart det fører langt ut på viddene.

Vis Medlemmets Profil

941 Re: Konspirasjon på gang.. on Fre 31 Jul 2015 - 11:20

Kjenner deg godt nok til å vite at du aldri leser annet enn Dagbladet, ja.. Å utvide sine horisonter skal man være forsiktig med?

Hvordan kan du hevde at "blekka er rasistisk" når du ikke vil lese den?

Hva er i såfall definisjonen på "rasistisk"? Er zionister en egen rase?

Da må disse gutta her være større rasister enn meg, hvertfall:

Vis Medlemmets Profil

942 Re: Konspirasjon på gang.. on Fre 7 Aug 2015 - 17:03

Virkelighetens verden. Ikke Hayas fantasiverden.

Vis Medlemmets Profil

943 Re: Konspirasjon på gang.. on Ons 12 Aug 2015 - 3:37

Her er dagens virelighet i US - paramilitære høyrekstremister i gatene for å provosere og politiet gjør lite - de er vel opptatt ed å skyte afroamerikanere i ryggen:

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/hoeyreorientert-gruppe-skaper-uro-i-ferguson/a/23503816/

Er det dine kompiser Trolle?

Og US presidentvalkampen i US på REP side - en ting er sikkert - jo større tosk du er jo bedre gjør du det på målingene.....

Vis Medlemmets Profil

944 Re: Konspirasjon på gang.. on Ons 12 Aug 2015 - 17:06

Framstår jeg som høyreekstrem og rasist i dine øyne, Haya?

Du hadde gjort deg selv en stor tjeneste om du hadde begynnt å lytte til hva jeg sier, istedet for å tillegge meg meninger som du selv finner på i ditt eget hode?

Når det er sagt;
-Hvordan ser verdensøkonomien ut for tiden? Har ting gått i din retning, eller utspiller det seg mer slik som jeg har spådd? Shocked

Nå som Kina devalurerer sin valuta og bryter avtalen de hadde med Obama om å frastå fra slike "skitne knep", satte aktørene i Race to the Bottom akkurat inn ett nytt gir?
-"Gøy" er det å se at Kristine Lagarde i IMF applauderer galskapen..

Dette blir en tøff vinter!

Vis Medlemmets Profil

945 Re: Konspirasjon på gang.. on Ons 12 Aug 2015 - 20:59

Trolle og Haya:
Hva om dere to tok dere en øl ilag og begravde stridsøksen og ellers holdt kjeft..?
Begynner å bli drittlei kranglingen deres. "Take it somewhere else"!

Vis Medlemmets Profil

946 Re: Konspirasjon på gang.. on Ons 12 Aug 2015 - 21:04

Jeg og Haya er gode buser på si. Vi møtes i den virkelige verden rett som det er, både med og uten øl / dram..
-Dette sliter du med å tro på, eller? What a Face

Vis Medlemmets Profil

947 Re: Konspirasjon på gang.. on Ons 12 Aug 2015 - 21:20

Njææ..

Meibi-meibinått.
Bare lei av å klikke på en post og se at det kun er dere to som er der Wink

Vis Medlemmets Profil

948 Re: Konspirasjon på gang.. on Ons 12 Aug 2015 - 23:55

bikeridr skrev:Trolle og Haya:
Hva om dere to tok dere en øl ilag og begravde stridsøksen og ellers holdt kjeft..?
Jeg synes det er helt greit at de holder på ... de er jo disiplenerte nok til å holde det i denne tråden ... vi vet hva som foregår i tråden, og liker vi det ikke, driter vi bare å klikke oss inn
Helt kurant.
Æ klikka mæ jo inn her av og til ... bare for å få passet påskrevet, atter en gang.

Vis Medlemmets Profil

949 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 13 Aug 2015 - 1:41

Trollerud skrev:Framstår jeg som høyreekstrem og rasist i dine øyne, Haya?

Du hadde gjort deg selv en stor tjeneste om du hadde begynnt å lytte til hva jeg sier, istedet for å tillegge meg meninger som du selv finner på i ditt eget hode?

Når det er sagt;
-Hvordan ser verdensøkonomien ut for tiden? Har ting gått i din retning, eller utspiller det seg mer slik som jeg har spådd?  Shocked

Nå som Kina devalurerer sin valuta og bryter avtalen de hadde med Obama om å frastå fra slike "skitne knep", satte aktørene i Race to the Bottom akkurat inn ett nytt gir?
-"Gøy" er det å se at Kristine Lagarde i IMF applauderer galskapen..

Dette blir en tøff vinter!

Du liker jo Rand Paul og Ayn Rand - det er temmelig langt til høyre. Rasist er du nok ikke det skal du ha.
Og felles for mange av de kandidatene på Rep. høyreside er minst mulig governement - som du selv mener - så det er klare likheter. Jeg regner med at du også er for retten til å bære våpen?

Vis Medlemmets Profil

950 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 13 Aug 2015 - 1:47

bikeridr skrev:Trolle og Haya:

Nå er denne tråden laget av meg nettopp for å kunne diskutere og krangle om det meste (de første 60 sidene forsvant på mystisk vis) så da får du bare drite i å åpne den hvis du ikke liker den.

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 38 av 40]

Gå til side : Previous  1 ... 20 ... 37, 38, 39, 40  Next