Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Takk for laget

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 Takk for laget on Søn 22 Jun 2014 - 0:05

Er vel best å takke for laget,regner med det går mot slutten...

Igår fant jeg en skrue i bakdekket på Rudolf,nesten midt i banen.Heldigvis fant jeg et sånn plugge-sett også i verktøyboksen,forrige eier hadde vært forutseende nok til å kjøpe det og legge det i boksen.

Har aldri plugget dekk selv,men en gang skal jo være den første.

Imorgen skal jeg ut på tur,mon tro om dekket eksploderer.Man har jo hørt så mye om sånne pluggede dekk  pale 

2 Re: Takk for laget on Søn 22 Jun 2014 - 0:26

det går nok ille, jeg har lest mange innlegg på motorsyklistenesfjøsbokside om hvor ulovlig og farlig dette er.  affraid  Merklig nok så er det også noen som hevder at de har kjørt dekket ut med plugg.  Cool 
Jeg har et pluggesett som jeg heldigvis aldri har trengt å bruke på sykkeldekk. Jeg har plugget noen bildekk med settet og de holder tett. Det værste som kan gå galt er jo at det lekker litt, en dusj med såpevann avslører om det er lekkasje. Det er jo enkelt å sjekke luft samtidig med bensinfylling.

Vis Medlemmets Profil

3 Re: Takk for laget on Søn 22 Jun 2014 - 0:28

Ja eksplosjon er nok veldig sannsynlig.

Da jeg skulle legge sommergummien på diesel-loffen i våres var det ene dekket veldig slapt. Satt en skrue der. Da fikk jeg sjanse til å trene med pluggesettet som ligger på sykkelen, attpåtil et fra B.......! Og sakene er enda potte tett.

Hva er det verste som kan skje? Jo, kanskje begynner det å lekke... Og hva er forskjellen på det og ei "vanlig" punktering som man kan oppleve?
"Heldigvis" er det oftest bakdekka som får disse skruene og spikrene, litt mer skummelt med framhjulet.
Bare å slakke av hvis man føler at noe er galt og sjekke. I motsetning til dekk med slange vil de slangeløse tømmes sakte. Plugg og kjør. Så kan du bestille et nytt dekk bare sånn i tilfelle så du har det liggende. Regner ikke med at et bakdekk holder en sesong uansett, du kjører jo GS og da rulles der normalt på mye mil  lol! 

Vis Medlemmets Profil

4 Re: Takk for laget on Søn 22 Jun 2014 - 0:43

oi..

Vis Medlemmets Profil

5 Re: Takk for laget on Søn 22 Jun 2014 - 23:10

KnutR

Admin
Du er føkkt, men ta det med ro. Jeg skal ta over skuta her når du ligger på sjukehuset.

cheers 

Liten apropos i sakens anledning: Jeg skal på B*****a i morgen for å kjøpe meg en 27mm fastnøkkel til bruk på EN mutter. Bakhjulet på Shadowen sitter festet med en sånn.. Går ut fra at hele sykkelen går i oppløsning når jeg får skrudd fast igjen den mutteren med verktøy derfra, iallefall om man skal tro på det som skrives.

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil

6 Re: Takk for laget on Søn 22 Jun 2014 - 23:33

Skal etterfylle litt kjøleveske i morra...vanlig kaldt vann......ikke destillert av-ionisert kokende vann med korrekt farge...da sprekker garrantert mottoren og alle former for metall korroderer vekk før lunch.

lol!

Vis Medlemmets Profil

7 Re: Takk for laget on Man 23 Jun 2014 - 5:55

Vil du virkelig leve farlig, kan du kjøpe Toyota Prius...  monkey 

Vis Medlemmets Profil

8 Re: Takk for laget on Man 23 Jun 2014 - 18:32

Ble helt stille fra Kliffern... Da gikk det vel skikkelig til helsikkes som frykta...  affraid 

Vis Medlemmets Profil

9 Re: Takk for laget on Man 23 Jun 2014 - 18:55

joo skrev:Ble helt stille fra Kliffern... Da gikk det vel skikkelig til helsikkes som frykta...   affraid 

Rolling Eyes  Det er nå stille fra de fleste her inne, så det må jammen meg ha vært en "Big One"  Question 

Vis Medlemmets Profil

10 Re: Takk for laget on Man 23 Jun 2014 - 19:25

Ferietur m madammen-kjører bur..kjørte over gml.strynefjellsveien i dag.. grusen var slettere enn asfalten..
dessuten jakter bellona på meg etter jeg bremset på gearet på væl 3000rpm nedover mot stryn par kilometer av gangen-når jeg ga gass så ble bilene bak borte i blårøyk... lol! 

har sikkert ikke noe med den vanlige sjuka på 1750ccm Zitroen mottoren å gjøra-Neida det er HELT garrantert helt sikkert vannet og B****a olja..

geek 

fant et BW raftevold hotell til imorra..

Vis Medlemmets Profil

11 Re: Takk for laget on Ons 25 Jun 2014 - 22:03

joo skrev:Ble helt stille fra Kliffern... Da gikk det vel skikkelig til helsikkes som frykta...   affraid 

Beklager,det gikk bra  rabbit 

Men var ikke langt unna da de to søstrene ble meia ned av en bilist ved Aksdal på Søndag  pale 

12 Re: Takk for laget on Tor 26 Jun 2014 - 7:01

Det var ikke bra...

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]