Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Gass/clutch wirestrømpe - lage selv?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 Gass/clutch wirestrømpe - lage selv? on Søn 6 Jul 2014 - 16:39

KnutR

Admin
Lurer på om noen har peiling..
Gasswiren på Motoguzzin har takket for seg. Denne er bygd om, så jeg klarer ikke uten videre å finne ut hva slags gasswire som er brukt her.

Vet at Biltema har (jeg har også i garasjen) repsett til wire men i mitt tilfelle er også strømpa totalt gåen og rustet opp.

Vet noen om sett med wirestrømpe i metervis der jeg kan klippe riktige lengder og sette på endestykker? Wire kan jeg få tak i, og ender lodder jeg selv.

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil

2 Re: Gass/clutch wirestrømpe - lage selv? on Søn 6 Jul 2014 - 17:07

Kjøpt deg Gussi?  clown 

Tror de selger strømper også på Biltema

3 Re: Gass/clutch wirestrømpe - lage selv? on Søn 6 Jul 2014 - 17:13

ellers har , venhill.co.uk universalsett i bra kvalitet og du kan også få dem til å lage ferdige vaiere om du vil.

Vis Medlemmets Profil

4 Re: Gass/clutch wirestrømpe - lage selv? on Søn 6 Jul 2014 - 18:26

MC-artikler, universelle saker. Men kanskje feil ferdige koblinger på throttelen?
http://www.mcartikler.no/index.php?main_page=product_info&cPath=81_70&products_id=1994

Vis Medlemmets Profil

5 Re: Gass/clutch wirestrømpe - lage selv? on Søn 6 Jul 2014 - 18:36

KnutR

Admin
KliffArne skrev:Kjøpt deg Gussi?  clown 

Hm.. Da skal jeg lete litt bedre.

Måtte ha en gussi til slutt, du påvirka meg i gæærn retning...
Du var ikke så på tur da du gjetta at jeg hadde vært på vestlandet og henta meg rsv  Razz 

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil

6 Re: Gass/clutch wirestrømpe - lage selv? on Søn 6 Jul 2014 - 18:38

KnutR

Admin
joo skrev:MC-artikler, universelle saker. Men kanskje feil ferdige koblinger på throttelen?
http://www.mcartikler.no/index.php?main_page=product_info&cPath=81_70&products_id=1994

Den der ser ikke hælvgæærn ut faktisk! Takk for tips!

Vis Medlemmets Profil

7 Re: Gass/clutch wirestrømpe - lage selv? on Søn 6 Jul 2014 - 21:17

Fjernet noe uvesentlig
 Very Happy

Vis Medlemmets Profil

8 Re: Gass/clutch wirestrømpe - lage selv? on Man 7 Jul 2014 - 21:55

KnutR skrev:

Du var ikke så på tur da du gjetta at jeg hadde vært på vestlandet og henta meg rsv  Razz 

Vi tror deg ikke før vi får bilde

9 Re: Gass/clutch wirestrømpe - lage selv? on Man 7 Jul 2014 - 22:15

KnutR

Admin
KliffArne skrev:
KnutR skrev:

Vi tror deg ikke før vi får bilde

Masakråka. Sjekk nyeste tråden.

Vis Medlemmets Profil

10 Re: Gass/clutch wirestrømpe - lage selv? on Lør 12 Jul 2014 - 0:51

støtter forslaget til Espen: Venhill lager bra wirer, gass. clutch og brems. Nylonslange inni strømpa, hmm...nylonstrømper på sykkern  queen Wirene går lett og det er stive og fine strømper - topp kvalitet.
De lager wirer til massevis av sykler, men har også universalkit til gass og clutch. Bare å kutte og lodde.
Jeg kjøpte en universal clutchwire i våres og lagde forbremswire av den, den ble mye bedre enn de jeg kan få kjøpt ferdige. Venhill selger ikke universal DIY bremsewirer av forståelige grunner, men strømpe og wire er jo samme dim som til clutch...

Vis Medlemmets Profil

11 Re: Gass/clutch wirestrømpe - lage selv? on Søn 13 Jul 2014 - 13:26

KnutR

Admin
Ble løsning fra Biltema.
http://biltema.no/no/Fritid/Sykler/Reservedeler/Bremser/Bremsevaiersett-27810/

Funker helt fett sammen med noen av niplene fra det andre wire-repsettet fra samme sted + litt loddetinn. Gassen går lettere enn den gjorde før jeg bytta wirer, så dette må vel kunne kalles godkjent.

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]