Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Nytt prosjekt igår..

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 Nytt prosjekt igår.. on Fre 29 Aug 2014 - 6:49

Plukket opp en defekt Honda XL 500 igår, betaling fant sted på omforent måte. Jeg slapp igrunn særdeles rimelig fra transaksjonen, om man kan si det slik..

Forrige eier hevder toppen er defekt, at den sprakk sånn helt plutselig-hutselig.

Hvis noen vet om en topp til salgs, gi lyd fra eder?

Har fremdeles ikke noe smart telefon, så bilder blir det dårlig med enn så lenge.

Foreløpig har biken kun kostet meg bensin til Lillehammer, for en vetaran offroader på norske skilt er jeg fornøyd med det. Kanskje det blir mulighet for noen vestlandsturer neste sommer, sammen med Gutta Boys & Co, like vel?

(Hvis Honda XL 500 får lov å kjøre sammen med S1000RR og KTM LC8?)

Vis Medlemmets Profil

2 Re: Nytt prosjekt igår.. on Fre 29 Aug 2014 - 9:16

hva er sprekt?
er jo mulig å sveise en del type sprekker?

Vis Medlemmets Profil

3 Re: Nytt prosjekt igår.. on Fre 29 Aug 2014 - 11:24

KnutR

Admin
Sprekt topp på en slik = potensielt mer jobb.. Om jeg ikke husker helt skeivt, så fløt kammen på denne i oljefilm istedenfor at den var opplagret - noe som førte til mye morro. David Silver kan vel ha liggende ny topp, ellers er det en kar nedi Halden som har en del småtterier liggende...

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil

4 Re: Nytt prosjekt igår.. on Fre 29 Aug 2014 - 11:27

KnutR

Admin
Og Trollis: Jeg har en bråta guzzideler til salgs, se til salgs-biten, og kunne tenkt meg et bytte med en XL500 m/ sprekt topp. Very Happy

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil

5 Re: Nytt prosjekt igår.. on Fre 29 Aug 2014 - 13:09

Grattis Trollerud!  Very Happy
Er det RFVC-motor, eller den før dette?

Vis Medlemmets Profil

6 Re: Nytt prosjekt igår.. on Fre 29 Aug 2014 - 13:43

RFCV, Mortis.. Knut; Guzzi frister ikke, men har ikke du Qvarna med skilt? rabbit

Vis Medlemmets Profil

7 Re: Nytt prosjekt igår.. on Fre 29 Aug 2014 - 13:44

KnutR skrev:..ellers er det en kar nedi Halden som har en del småtterier liggende...

Denne karen skal forbli anonym, eller? tongue

Vis Medlemmets Profil

8 Re: Nytt prosjekt igår.. on Fre 29 Aug 2014 - 14:01

KnutR

Admin
Trollerud skrev:RFCV, Mortis..  Knut; Guzzi frister ikke, men har ikke du Qvarna med skilt?  rabbit

Tiden med qvarna er forbi. Solgte den i fjor høst.
Savner endunker-hondaen..

Kællen nedi Halden ja. Sender deg pm jeg.

Vis Medlemmets Profil

9 Re: Nytt prosjekt igår.. on Fre 29 Aug 2014 - 18:29

Ække'no RFCV på den likevel, Mortis.. Helt utrolig, men for en gang skyld tok jeg feil! Shocked

Vis Medlemmets Profil

10 Re: Nytt prosjekt igår.. on Tor 18 Sep 2014 - 21:14

Da er ny, brukt topp, samt pakningssett bestillt fra Holland til Svalbard. Blir litt artig å se hvordan det går med frakt og mva.

Om en snau måned sliper jeg ut av varetekt og får lov å komme tilbake til fastlandet, kanskje jeg klarer å montere biken i løpet av 14 fridager??

Vis Medlemmets Profil

11 Re: Nytt prosjekt igår.. on Tor 18 Sep 2014 - 22:57

Trollerud skrev:Da er ny, brukt topp, samt pakningssett bestillt fra Holland til Svalbard. Blir litt artig å se hvordan det går med frakt og mva.

Er i Nederland nå,kunne tatt det med hjem gratis santa

Trollerud skrev:Om en snau måned sliper jeg ut av varetekt og får lov å komme tilbake til fastlandet, kanskje jeg klarer å montere biken i løpet av 14 fridager??

Prøveløslatelse,eller permisjon?

Har du ikke fri tilgang på PC der oppe,har vært uvanlig stille fra deg i det siste?

12 Re: Nytt prosjekt igår.. on Fre 19 Sep 2014 - 7:57

Har tilgang på pc i Svea, men der jobber man jo mesteparten av tiden. Jobber under bakken med å skuffe køl, ikke "jobbe" slik som folket i Oslogryta gjør.. Cool

Husarrest i Longyear i 14 dager, skattemessige årsaker, ikke spør.. Crying or Very sad
Fikk nett her for et par dager siden, så nå kan jeg aktivisere meg med litt annet enn å sitte på pøbben.. drunken

Du bør til enhver tid informere oss andre om hvor du befinner deg. Muligheten til å shoppe deler er så mye større når man kan snylte frakt av lettlurte bekjente!

pig

Vis Medlemmets Profil

13 Re: Nytt prosjekt igår.. on Fre 19 Sep 2014 - 22:20

Trollerud skrev:
Du bør til enhver tid informere oss andre om hvor du befinner deg. Muligheten til å shoppe deler er så mye større når man kan snylte frakt av lettlurte bekjente!

pig

Sjansen er stor for at jeg befinner meg en eller annen plass i Nederland altfor store deler av året,og det har hendt mere enn en gang at sikkerhetssjekken på Schipol har vært i overkant nyssgjerrig på hva jeg har hatt i (trille)-bag'en.
Så et pakningsett fra eller til ville ikke vært noe problem.

14 Re: Nytt prosjekt igår.. on Lør 20 Sep 2014 - 7:36

Kjærringa, i overkant økonomisk som hun til tider kan være, var på besøk hos bror sin i Holland. Der fant hun OMO-Color i Megapakning, sikkert 10 liter var den boksen.. Den ble med på flyet til Norge som håndbagasje, og nei, hun ble visst ikke stoppet i tollen.. clown

Vis Medlemmets Profil

15 Re: Nytt prosjekt igår.. on Ons 15 Okt 2014 - 16:58

Forbasket være Posten Norge!!!!!!!!!!!   Evil or Very Mad   Evil or Very Mad   Evil or Very Mad   Evil or Very Mad

Etter to uker i Sveagruva returnerte jeg til Longyear og gledet meg til å sjekke om pakken fra Holland var ankommet.

-Det var den. Den ankom LYR samme dag som jeg reiste til Svea, og i tråd med korrekt saksbehandling hos Poste Norge ble den returnert til avsender etter 14 dager. Jeg kom 20 minutter for sent til å få hentet den...

Ringte Postens Kundeservice, de "skulle prøve" å stoppe pakken i Tromsø. Ser nå på pakkesporingen på nett at de "ikke klarte" å stoppe den.. Jeg tipper de prøvde hardt??!!

Faen så irriterende å sitte på samme fly som sin egen pakke, uten å få tak i den...  No

At Posten i LYR ikke tenker at det er litt dumt med 14 dagers hentefrist på Svalbard finner jeg snodig, rimelig stor del av befolkningen der pendler jo i 14 dagers turnus...

FAEN!!!

Vis Medlemmets Profil

16 Re: Nytt prosjekt igår.. on Ons 15 Okt 2014 - 20:42

Hehe,du og forsendelser fra utlandet Suspect Burde jo laget egen prosjekttråd om det clown

17 Re: Nytt prosjekt igår.. on Lør 18 Okt 2014 - 7:50

Var ute og jobbet litt svart igår. Litt ut på ettermiddagen tikket det inn en SMS fra Posten; "Vi har levert pakken på din adresse"..
-Jøss? Erre mulig? Fikk de stoppet returen til Holland?

Avbrøt jobbseansen, ville heller hjem å skru Honda!

Men når noe er for godt til å være sant, så er det jo som regel det; Ingen pakke fra Posten, nei... No

Så går det en liten stund til, og jaggu kommer det ikke en ny SMS fra Posten.. Denne gangen vil de vite, basert på samtalen vi akkurat har hatt (?), om jeg vil være så elskverdig å gi dem en karakter fra 0 til 10 for deres service, og de lurer på om jeg vil anbefale Posten og Bring til venner og kjente i fremtiden..

-Jeg er ordentlig i villrede her? Skal jeg, eller skal jeg ikke anbefale Norges største og mest erfarne pakkefrakter til folk jeg kjenner? scratch

Vis Medlemmets Profil

18 Re: Nytt prosjekt igår.. on Lør 18 Okt 2014 - 12:07

Hehe,de har sikkert levert den på Svalbard-adressen din clown

19 Re: Nytt prosjekt igår.. on Man 20 Okt 2014 - 21:28

Fikk tittet litt mer på biken.. Tror ikke det er noe sprekk i toppen likevel. Forrige eier var neppe helt på høyden hva service og mekking angår; Jeg tok av luftfilter, og oppdaget at innenfor skumgummi filteret satt det et stålfilter. Deler av dette hadde rustet opp, og må ha blitt dratt med inn i sylinder..
Testet ventilenes tetting ved å helle litt bensin i innsug og eksoskanalene; 3 av 4 ventiler rant det rett igjennom... Rolling Eyes

Skal jeg gjette, får man liv i denne gamle haugen om man får ventilene til å holde tett...

Vis Medlemmets Profil

20 Re: Nytt prosjekt igår.. on Man 20 Okt 2014 - 22:39

Snubla over noe xl skrot i garasjen her om dagen
Fant styre med brytere og hendler/ decomp, styrekrone, forgassere, bakramme, bakskjærm med lykt ,lyktekåpe,instrumenter.

Om jeg husker rett er det fra en 85mod 600r

Detta noe du kan ha brukt for?

Om ja , så snakker vi betaling i valutaen "takk"

Vis Medlemmets Profil

21 Re: Nytt prosjekt igår.. on Tir 21 Okt 2014 - 6:39

Høres meget bra ut! Mangler hvertfall baklykt!

Jeg vil si tusen takk til et slikt tilbud, og skulle det være noe du måtte ha bruk for, så kan det jo hende jeg kan finne noe i mitt lille lager med rot og! alien

Vis Medlemmets Profil

22 Re: Nytt prosjekt igår.. on Ons 22 Okt 2014 - 23:09

Er opptatt ut denne uka, men vi får prøve og få til noe neste uke.
Er på Kjelstad på dagtid om du farer forbi der. Kan sikkert dumpe det i Sande også dersom du ikke er mobil.
Sender deg en pm med tlf nr.

Kan fort komme en dag noe fra hønsehuset er aktuelt What a Face

Vis Medlemmets Profil

23 Re: Nytt prosjekt igår.. on Tor 23 Okt 2014 - 6:04

Høres ut som en grei plan.. Cool

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]