Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Ulmer litt i rosenes leir, igjen - satt og las litt på 1% tråden og helt uten grunn så ble den stengt

Gå til side : 1, 2, 3 ... 21 ... 41  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 41]

Ett lite opprør i rosenes leir igjen, men nå er det ikke mange igjen til å røre. Konstabelen har kuet folket. Undrer bare på hvordan han som politijurist kan sitte og se på alle forbrytelsene som de enkelte på siden innrømmer over en lav sko med både toppfart, sted og dato i full offentlighet. Det hadde ikke jeg lagt ut på den siden....

Vis Medlemmets Profil
Det har jeg også undret meg over med (u)jevne mellomrom. Selv passer han på å omtale sin egen kjøring for "inspirert" når det snakkes om ulovlig kjøring.

Vis Medlemmets Profil
Slutt å tulle,sirumper Cool

For et par uker siden så fikk jeg gleden av å prøvekjøre Nomaden's S1000RR. Den gikk ikke spesiellt godt.

Den gikk noe ijnnihællvette godt.Synd at veiene var våte,og jeg var edru.Hvis ikke skulle jeg testa toppfarta. Det får bli en annen gang clown

Og drekker brennvin åpenlyst på mottorsykkeltur, hoffhoff.

Vis Medlemmets Profil
KliffArne skrev:Slutt å tulle,sirumper Cool

For et par uker siden så fikk jeg gleden av å prøvekjøre Nomaden's S1000RR. Den gikk ikke spesiellt godt.

Den gikk noe ijnnihællvette godt.Synd at veiene var våte,og jeg var edru.Hvis ikke skulle jeg testa toppfarta. Det får bli en annen gang clown

Jammen DU legger det ikke ut på MCsiden - for det kan du ikke hohohohohahahahaha

Vis Medlemmets Profil
Okda skrev:
Jammen DU legger det ikke ut på MCsiden - for det kan du ikke hohohohohahahahaha

Ska vi vædd?

Det er jo ting vi vet ... det crasher ikke med imaget ditt.
Ingen hykleri eller dobbeltmoral ... bare små baller. Da kan din oppførsel både unnskyldes og forklares clown

Vis Medlemmets Profil
KliffArne skrev:
Okda skrev:

Ska vi vædd?

Ha - med en gang du legger ut noe der borte så blir du banka i bakhode og kasta med rævva først ut uten at du vet hva som skjedde - sjøl om mange av hjelperene fra før er borte - så det så What a Face

Vis Medlemmets Profil
Okda skrev:Ett lite opprør i rosenes leir igjen, men nå er det ikke mange igjen til å røre. Konstabelen har kuet folket. Undrer bare på hvordan han som politijurist kan sitte og se på alle forbrytelsene som de enkelte på siden innrømmer over en lav sko med både toppfart, sted og dato i full offentlighet. Det hadde ikke jeg lagt ut på den siden....

Nuvel, er sautjuven ansatt i etaten. Interessant...... Ikke det at jeg skryter av at jeg har brutt fartsgrensa når jeg har vært på tur. Med Triumphen går det bare savidt, og med Ducatien litt bedre. Razz

Forklaring;
Sautjuv er navnet vi totninger ofte bruker om hadelenninger. Ikke det at alle på Hadeland stjæler sauen vår. For det skal finnes ett ærlig mennske på Hadeland også, men han har stjålet en sau han og. Wink

Vis Medlemmets Profil

KnutR

Admin
Desmo skrev:
Okda skrev:Ett lite opprør i rosenes leir igjen, men nå er det ikke mange igjen til å røre. Konstabelen har kuet folket. Undrer bare på hvordan han som politijurist kan sitte og se på alle forbrytelsene som de enkelte på siden innrømmer over en lav sko med både toppfart, sted og dato i full offentlighet. Det hadde ikke jeg lagt ut på den siden....

Nuvel, er sautjuven ansatt i etaten. Interessant...... Ikke det at jeg skryter av at jeg har brutt fartsgrensa når jeg har vært på tur. Med Triumphen går det bare savidt, og med Ducatien litt bedre. Razz

Forklaring;
Sautjuv er navnet vi totninger ofte bruker om hadelenninger. Ikke det at alle på Hadeland stjæler sauen vår. For det skal finnes ett ærlig mennske på Hadeland også, men han har stjålet en sau han og. Wink

En bekjent på Hadeland sa det fint (i påhør av utenbygds folk) etter at jeg dro sautjuv-kortet: "Jeg skal faen ikke ha på meg å være sautjuv! Jeg puler dem - men jeg stjæler dem ikke!"

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil
KnutR skrev:
En bekjent på Hadeland sa det fint (i påhør av utenbygds folk) etter at jeg dro sautjuv-kortet: "Jeg skal faen ikke ha på meg å være sautjuv! Jeg puler dem - men jeg stjæler dem ikke!"

Han betjenten,heter han Johnsen clown

KnutR

Admin
KliffArne skrev:
KnutR skrev:

Han betjenten,heter han Johnsen clown

Haha, nei. :)

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil
Sauene har da såpass vett at de har samme dialekt uansett hvor de bor i landet....og ålreite å fly livet av seg for å jage eller for å pare seg med en...og takket være hjelpa fra bjønn og ulv slipper jeg å spise fårikål... affraid
Suspect inntil weiter

Vis Medlemmets Profil

KnutR

Admin
KnutR skrev:
Desmo skrev:

Forklaring;

For alle dere som da ikke helt tror på oss totninger når vi kaller hadelenninger for sauetjuver; Her er forsia på dagens Totens Blad.
https://www.facebook.com/totensblad/photos/a.166722140070673.40775.165342766875277/714538318622383/?type=1&theater

Vis Medlemmets Profil
KnutR skrev:
KnutR skrev:
Desmo skrev:

Forklaring;

For alle dere som da ikke helt tror på oss totninger når vi kaller hadelenninger for sauetjuver; Her er forsia på dagens Totens Blad.
https://www.facebook.com/totensblad/photos/a.166722140070673.40775.165342766875277/714538318622383/?type=1&theater

Hehe,ikke nok med at Mr Johnsen stjeler og knuller sauene deres,han teiper bjellene også. Ikke helt god,han typen der Suspect

Jasså du har sett det du også. Jeg gliste godt da jeg leste artikkelen.

Vis Medlemmets Profil
Skumle folk der skjønner jeg, gudene vet hva dem gjør når det kommer folk forbi...
Hadde tenkt å skimme over Totenåsen på grusjakt noen dager framover, men tror jeg holder lenger vest. Og så lenger øst ... affraid

Vis Medlemmets Profil

KnutR

Admin
joo skrev:Skumle folk der skjønner jeg, gudene vet hva dem gjør når det kommer folk forbi...
Hadde tenkt å skimme over Totenåsen på grusjakt noen dager framover, men tror jeg holder lenger vest. Og så lenger øst ... affraid
Ække totning og hadelending spesifikt du skal være redd for oppå åsen nå.
Småviltjakta er i gang. Fjæsboka er full av rapporter fra småfulle karer med hagla på ryggen. Fri ferdsel på egen risiko.

Vis Medlemmets Profil
Så ikke noen med hagle på turen, kanskje det var for godt vær?
Ble uansett en eventyrlig tur med grus og fjell og daler av en annen verden en vårt fantastiske land!
Toten og Hadeland, Fron, Vågå, Gudbrandsdal og Rauma, Romsdalen og Møre, Dovre, Folldal og Rondane og Rena med mer.

Vis Medlemmets Profil
Nå har jeg tatt opp temaet 99 % klubbene og vil få frem deres gjøren og laden via usaklig diskusjon på en av de andre MCsidene jeg frekventerer,så får vi se om noen av klubbene kanskje ligger mellom 1 % og 99 % , om jeg kommer så langt da... affraid

..ellers vil jeg ønske folket en god og fredfylt høstkveld,og at Børge Brenne i hællvete itte blir rammet av Putinflammen Njetina Skaidosa.... I love you

Vis Medlemmets Profil
Jaggu var det ikke et par stk som ble en smule snurt i en HD-diskusjon i går/dag også.
Uten at vi en gang nevnte noen prosentsats
Er de gutta spesielt følsom og nærtagende?
Det er selvfølgelig en viss mulighet for at noen av de er her inne også, i så fall så .... eeh ... øøh ... ja så får jeg vel høre det affraid

Vis Medlemmets Profil
De der harlidavisen-greiene er uintresante greier. Det er missbruk av stålet. Skjønner ikke at noen gidder diskutere det, og langt mindre la seg trekke opp Rolling Eyes .

Vis Medlemmets Profil
Ja, det er den opptrekkinga som er mest uforståelig for min del. Det e jo tross alt bare en motorsykkel det er snakk om, hverken noen barn eller barnebarn eller fruer eller .. som blir forulempet.
Blir litt oppgitt av sånt tøv.
Hadde det enda vært en god krangel der folk la litt innsats i forulempe hverandre på en skikkelig måte med et godt språk, så kunne det jo vært artig, men neida ... bare surmuling. Crying or Very sad

Vis Medlemmets Profil
jhn skrev: Det e jo tross alt bare en motorsykkel det er snakk om.....

Syntes du snakka om Harley Davidson,og nå sier du motorsykkel? Bestem deg! clown

Er de stygge med deg der inne på det aktive forumet for de aktive syklistene?

Spørsmålet er vel hvorfor  stereotyper og fordommer oppstår?  scratch
Og hvorfor de blir holdt i live? KAN dette være et ønske om et visst image?enten som "rebell" "verdensutforsker" eller "Racegud"
Når en ser på bekledning så er det ikke ofte en ser en HD fører i annet enn skinnfrynser eller wannabe bandidos/HA vester-Hvorfor må en ha "gjeng/gruppe/klubb" vest forresten???
andre typer sykler har en mer forskjellig kleskode selv om det er Rukka/BMW og Klim som gjelder for Nebbedyra.... : tongue

Etter å ha observert og snakket med 1000 vis av MC førere gjennom årene så er det visse "fordommer"og stereotyper som har festet seg..ser også at cruisere og sportssykler og nebbdyr de søker samme type sykler på samlinger(Tyrigrava/Karljohan/kubikken/Vindfjelltunet)ol.
Dette gjelder IKKE alle men ganske mange..(Like barn leker best?)

Har vurdert HD selv men det er bare et par Sportstere jeg kan sitte "normalt" på(uten beina forover)så jeg har vurdert å bygge noe lignende Buell selv, for motorene er jo greie nok.  bounce

Men tilbake på fordommer-her er et par jeg har ledd godt av:

og denna:

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 41]

Gå til side : 1, 2, 3 ... 21 ... 41  Next